Haaveena vauva 2020

Mäkin tosiaan yritin pudottaa painoa siinä toivossa että tulisi sitten raskaaksi helpommin. Muutaman viikon jälkeen aloituksesta tuli sitten testiin plussa. Vhh dieetti siis oli meneillään juuri. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa noista sun oireista vhhn aikana, ei kuulosta ihan terveelliseltä. Jos niiden takana piileekin joku muu asia joka estäisi raskautumista? Mullakin ylipainoa runsaasti hormonien toimimattomuudesta johtuen, mutta neuvolatäti sanoi että ei saa laihduttaa, nyt vain syö terveellisesti ja liikkuu sen mitä jaksaa ja pystyy niin kyllä sieltä terve vauva tulee!
Ajattelin ens viikolla soittaa lääkäriin ja pyytää aikaa, että vois keskustella näistä asioista. Kuitenkin tiedät, että jos saisin edes vähän painoa alas niin sekin helpottais raskaaksi tulemista. :)
Mä tykkäsin kyllä kauheesti tosta vhh ja se oli helppoa niin harmittaa et kroppa ei kestä sitä enää.

Onnea plussasta:love:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Jos sulla ei oo hajua/oireita oviksen ajankohdasta kannattaa alkuuk tikuttaa suht koko kierto. Oppikirjoissa sanotaan et ovis on 14pv ennen menkkoja mutta aika harvalla tuntuu niin olevan. Itsekläkin luteaali saaattaa olla vain 7-8päivää (eli just tuo väli oviksesta menkkoihin). Viiva saattaa olla selkeäkin välillä jne mutta viiva ei välttis kerro lähenevästä oviksesta. Osa saa tummaa on/off koko kierron. Sit kun viiva on selvästi tasavahva/tummempi viiva meinaa plussaa.
Esim mulla on näin:
Viiva (PC ovistikku) on suht vahva alkukierrossa, sit se haalenee. Viiva tulee siis tulee esiin huonosti/hitaasti ja ensin näkyy vain kontrolliviiva. Sit viiva saattaa tummeta uudelleen ja haalistua taas. Lähestyvä ovis tulee silleen et testiviiva näkyy jo kastuttua selvästi nopeammin mut ei oo vielä yhtä tumma. Ovisplussassa testiviiva piiirtyy heti kastuttua tummana. Kuivuttua noita on lähes turha tutkailla.
Osalla tikkuja en saa viivaa. Esim rfsun tikut on epäherkempiä eikä anna tummaa viivaa kuin joskus satunnaisesti. PC on jo selvästi plus aikaisemmin.
Sit plus voi tulla nopeasti. Voi olla että se on illalla tumma ja aamulla jo nega. Eli kun viiva vahvenee kannattaa tikuttaa 2-3x päivän aikana.


Oiii kiitos paljon infopläjäyksestä! Hyvä pointti että saattaa tummentua vaikkei olisi oviksesta vielä kyse. Ilman tätä tietoa saattaisi vähän ihmetellä jos näin käy :LOL: Pistämpä siis testit tilaukseen ja seuraavasta kierrosta kokeilemaan. Toivottavasti tietty olisin tästä kierrosta jo paksuna eikä tarttis! :sneaky:
 
Onnea paljon plussasta @Greeneye ! :love: on selkeä ainakin! :ROFLMAO::love:

Mua vähän epäilyttää, sain kp4 tosiaan ne ainakin lähes plussalta näyttävät ovisviivat sekä onesteppii että pc... ja eilen kp6 lämpö nous 36.8 ja tänään 36.7 :eek: mulla normi aikalailla 36.2 jota se vielä oli muutama pv sitten. Olikohan mulla aikainen ovis.. ihmettelin kun menkat oli lyhyemmät kun viimeksi ja toissapv oli semmosta niukkaa limasta verivuotoa. Eikai noi lämmötkää aina tosiaan oo varmoja kuiteskaa? Jos ovis meni jo nii tää kierto oli sit tässä :unsure:

Tänään olin niin tunteellisella (masentuneella) päällä että itkin vaan. En varmaan vuosien pillerien syönnin aikana itkenyt kuin 2 kertaa yhteensä ja nyt oon jo pari kk ilman niitä itkenyt muutaman kerran...
Ei ne oo. Mulla on tuolla piinaketjussaki yks vanha kierto 2015 kun kp10 tuli limoja ja lämmöt nous samalleen lähelle 37 (normaali sama ku sulla). Luulin et ovis tuli jo mitä kyl epäilin. Sit ovis tuli kp21 ultrankin mukaan. Aika harvonaistahan se on et ovis olis ihan ekoina kierron päivinä. Limiskään ei ehdi pariin päivään vahvistus menkkojen jäljiltä. Peukut kiertoon!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Tuun omanapailee hiljaiselon jälkee. Iski flunssa, tein eilen dpo 10 testin. Tänää digin joka oli nega ja sit tein apteekin herkän (y) Tän päivän eka kuva on heti kun oli väri levinnyt ja toinen n. 10min kohdalta
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Taidan tulla perässä noiden kiertopäivien suhteen. Vv pinkkiä, joten eiköhän tämä vielä iloisemman väriseksi tänään muutu! :mad:
Voidaan sit ens kierrossa piinailla yhdessä :geek:
Näin teemme :cautious:(y) Jospa sit ens kierrossa tärppäis. Pitäisköhän varuiksi touhuilla joka päivä :ROFLMAO: .. Vähän jännitystä, kun meinaa olla aika hankalaa saada yhteistä aikaa, kun 9, 11 ja 13veet on aika kärppänä koko ajan vauhdissa mukana :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Wintersun Tota en olekaan miettinyt! Mua ei ole kyllä koskaan närästänyt et voishan se hyvin olla sitä :)

Edit: Soitin aamulla lääkäriin ja kyselin venyneestä kierrosta ja lapsettomuus jutuista. Sanoi että nyt tärkeintä on alkaa pudottaa painoa ja jos ei loppuvuoteen mennessä ole tärpännyt niin sitten aletaan kattomaan lapsettomuus käyntejä.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
En mä varmaa viitti tuhlata enää, tein tyhmänä digin tänää ku ekasta raskaudesta näytti plussan samoina dpo, nyt ei näyttäny :ROFLMAO:
Eihän näitä aina voi verrata! Ero voi olla vaikka vain 10 hcg yksikköä ja silti testit näyttää eri tavalla! Tuo apteekin herkkis antaa varmasti alle tai about 10 hcg määrällä ja digi vaatii lähemmäs 20. Kiinnittyminen voi olla vaikka puolen päivän erolla ja sekin riittää et viimeks näytti dpo10 1-2 viikoa ja nyt ei vielä :love:
 
Omanapailua. Nyt kyllä ihmetyttää. Mulla siis kp 20 ja eilen näytti ovisdigi sitä vilkkuvaa hymynaama. Perinteiset testit näytti jo melko positiivista, mutta ei aivan saman vahvuiset viivat. Tänään sitten digi oli nega ja perinteisissäkin haaleemmat viivat. En oikein usko, että ovis ois mennyt jo ohi, koska viimeks oli aivan jäätävät kivut. Toki mahdollista et se huippu tulossa, kun joillainhan se haalenee just ennen sitä plussaa. Mulla kuitenkaan ei viimeks ollut tällaista. Kierto taitaa venyä kauheesti näillä päivillä.
 
@Binky sullako oli niitä sydänoireita vhh:lla? Mullakin on. Siihen auttaa joskus reilu suolan lisääminen, lisäksi tietysti kalium on tärkeää. Vhhll kun ei tule hiilareita, jotka sitoo nestettä joka taas sitoo noita kivennäisiä niin ne kivennäiset ei oikein pysy missään ja siksi niitä tarvitaan koko ajan enemmän suusta alas. Merisuolaa ja ruususuolaa vaan aamulla ekana (yök..) ja sitten lisätä ruokiinkin sen verran että maistuu.


Oma napa:
Kp:t pitää oikein tarkistaa FLO:sta sillä on niin kiire.
Mulla tällainen huomio: Aloitin rautakuurin juhannuksen jälkeen. Ferritiini oli silloin 33. Nyt viime viikolla se oli 65. (y) Hb myös noussut 128-> 138. Olo ehkä hiukan parempi, mut tää arki on vaan niin hektistä, että väsymys painaa, ja stressi... Tänään siis KP6. Aiemmissa kierroissa on vuotanut kp6 asti vähintään nii, että 6 päivänä vielä tullut hiukan suojaan asti eli tarvinnut sen suojan kuitenkin. JA 2 ekaa päivää kuin häränkurkusta, 2 "normaalia" 1 niukka ja sit se 1 tuhru. NYT vuoto alkoi 1. päivän iltapäivällä ja runsasta oli vain se ja seuraava päivä. 3 päivä oli jo niukkaa, 4 tuli tuhrua ja enemmän pyyhiessä ja tänään 6 ei oikeastaan mitään. ELI?! Voisko ajatella että tuo rautavarastojen täyttyminen aiheutti tämän? Tai sit kuun asento on muuttunut? Nyt olenkin kovin positiivisin mielin raskautumisen suhteen. (ja taas tiputaan korkealta)
Mistä pääsenkin siihen, että olenkin alkanut miettiä JÄRJELLÄ, että jos en sittenkään enää jaksa uutta vauvaa. Jos sittenkin haluan panostaa työhön ja opiskeluun. Ja itseeni, viimeinkin. BLAAH. Tuntuu ettei nytkään aika riitä mihinkään ja elämä on kaaosta. Vai onko nää vaan nää ruuhkavuodet? (pitääkö niitä sitten venyttää loputtomiin?)
JA sitten taas mietin, että jos kuitenkin vielä yksi, kun eipä se ura tai opiskelu mulle ennenkään oo tärkeä ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: mom_89
@Helmiina1978 uskon kyl ton raudan positiivisiin vaikutuksiin (y) itselläkin atm kuuri menossa kun mietin voisko "pitkittynyt" yritys johtua 2 vuoden takasesta verenhukasta synnytyksessä, kun kotiuduin 80 hemppareilla. En syönyt juurikaan rautaa sillon maha oireiden vuoksi, hempparit silti nous mut ferritiiniarvot on varmaan tosi matalat.. Nyt siis koitan korjata tilannetta.

Ja d-vitamiinilisät kehissä täällä myös. Muuten en oikeen lämpeä luontaistuotteille..

Ja nyt tiluuseen menee conceive plus siittiöystävällinen liukkari :D

Kp 5, aika ei vaan kulu o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Talviaikaan syön kyllä d-vitamiinia, nyt on vähän unohtunut. Samoin olin unohtanut koko foolihapon, kävin sitä tänään hakemassa. Sillä on kuitenkin suuri merkitys ehkäistä hermostoputken sulkeutumishäiriötä.

Muut vitamiinit sit siinä kohtaa, jos raskautuu. Vaikka tuskin nekään aiemmin pahaksi ovat. :)
 

Yhteistyössä