Haaveena vauva 2020

No joo kyllä mua kiinnostaisi tikutella ainakin muutama kierto, että saa jonkin käsityksen omasta kierrosta. Miten ne siis käytännössä toimii? Jos joku ihana jaksaisi selittää :) eli missä kohtaa kiertoa aletaan tikuttaa ja onko vaan aamuisin jne.
Jos sulla ei oo hajua/oireita oviksen ajankohdasta kannattaa alkuuk tikuttaa suht koko kierto. Oppikirjoissa sanotaan et ovis on 14pv ennen menkkoja mutta aika harvalla tuntuu niin olevan. Itsekläkin luteaali saaattaa olla vain 7-8päivää (eli just tuo väli oviksesta menkkoihin). Viiva saattaa olla selkeäkin välillä jne mutta viiva ei välttis kerro lähenevästä oviksesta. Osa saa tummaa on/off koko kierron. Sit kun viiva on selvästi tasavahva/tummempi viiva meinaa plussaa.
Esim mulla on näin:
Viiva (PC ovistikku) on suht vahva alkukierrossa, sit se haalenee. Viiva tulee siis tulee esiin huonosti/hitaasti ja ensin näkyy vain kontrolliviiva. Sit viiva saattaa tummeta uudelleen ja haalistua taas. Lähestyvä ovis tulee silleen et testiviiva näkyy jo kastuttua selvästi nopeammin mut ei oo vielä yhtä tumma. Ovisplussassa testiviiva piiirtyy heti kastuttua tummana. Kuivuttua noita on lähes turha tutkailla.
Osalla tikkuja en saa viivaa. Esim rfsun tikut on epäherkempiä eikä anna tummaa viivaa kuin joskus satunnaisesti. PC on jo selvästi plus aikaisemmin.
Sit plus voi tulla nopeasti. Voi olla että se on illalla tumma ja aamulla jo nega. Eli kun viiva vahvenee kannattaa tikuttaa 2-3x päivän aikana.
 
Paljon onnea @satsuma13 !

Tuosta oviksen tikuttelusta, en osaa sanoa kun vain oman kokemukseni. Sain bongattua oviksen heti yk1 toisella tikuttelu yrityksellä (nyt siis alkanut vasta yk2). Lähinnä halusin varmistaa ovuloinko, vaikka kivut on aina ollut selvät. Mulla itellä tuli vähän ahdistus ja paniikki kun "tietää liikaa" ja meillä muutenkin mennään vähän sillein "tulee sit kun tulee" -meiningillä, koska oon kova stressaamaan. Kuitenkin pohdin sitä, mihin yritys osuu kierrolla, vaikka sen kummemmin en laske. Ekasta kierrosta sain siis kp20 bongattua ja kierto kesti 34pv eli just oppikirjan mukanen 14pv osuu menkkojen alkuun o_O Toki se varmaan heittelee ja muuttuu tässä, mutta oli kiva nähdä että kroppa sen puolesta todennäköisesti toimii. Jos raskautumisessa alkaa kestämään, niin kyllä me sitten yrittämällä yritetään ja varmasti käytetään ovistikkuja o_O

Tavallaan haluaisin jo yrittämällä yrittää, mutta en tiedä lisääkö se liikaa mulle paineita kun kaipuu on ollut niin kova.
 
Ja vielä lisäys, niissä ovispaketeissa on jonkinlaiset ohjeet, millon tikuttelu kannattaa aloittaa (kierron pituuden mukaan) ja ilmeisesti päivällä se olis parhain tehdä? Korjatkaa jos oon väärässä. Mutta mä ihan sattumalta satuin kokeilemaan ja ei menny kun pari tuntia siitä nii kivut alko eli päättelin siitä vähän että ovulointi vois olla just sillä kipuhetkellä tai kun se lakkaa:cautious: Eikös sekin oo yksilöllistä, tuleeko oireet ennen, sillä hetkellä vai sen jälkeen kun ovulointi tapahtuu:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Kp 7 nyt mulla menossa. Viimeksi oli ensimmäinen kierto jossa tikutin, tarkoitus oli juurikin löytää ovulaation ajankohta kun en sitä oireista ole selvästi bongannut. Viimeksi aloitin paketin ohjeen mukaan tikutuksen kp 13 ja ovulaatio plussan sain tikkuun kp 25 ja menkat alkoi kp 37, eli 12 pv päästä tuosta ovulaatio plussasta.

Nyt aion myös tehdä testejä että tiedän, onko ovulaatio taas samassa kohtaa. Mulla on kierto ollut nyt viime aikoina pidempi, mutta ajattelin aloittaa tikuttamisen edelleen tuohon samaan aikaan, luultavasti kp 12 kun tilasin testejä nyt paljon varastoon ja niitä riittää:D

Ps. Greippimehu bongattu keskustelusta ja otettu käyttöön pitkin hampain:ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Mä niiiiin tykkään greippi mehust ❤ tääei ollu sarkasmia! Oon iät ja ajat vedelly sitä ja kuuluu lempijuomiin, se verigreippi godmorgonilt on parasta!

meikäl on nyt eilisest lähteny ovis viiva haaleneen. Eli plussaa näytti sen pari pvää nyt siis odotteleen. Pitäskö mun siirtyy tonne piinailijoihin sit jännittään ? Jospa nyt lasken ton oviksen tost ti päiväst ku oli se vahvempi ovis plussa... Laskurin mukaan se ois tosiaan vast 15.mut tehään nyt tikun mukaan eli dpo 2 tuo ois oikeestikkin mun oviksen oltava jos km ri ois sekottanu laskelmia.
 
Itse testailin ovista esikoisen aikaan, en koskaan saanut kiinni. Ilmeisesti ajoitus oli vain väärä, kun en koskaan saanut kiinni, sillä kuitenkin raskaaksi tulin :p

Nyt tässä kierrossa selvä ovisplussa, mutta raskaustestit negatiivista. Menkkoja tässä odotellessa :poop: Vähän on olo, että voi alkaa piankin.
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

12.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 43/28
Persikka123.................kp 36/34
EnkeliRinkeli.................kp 34/28
FaBuu...........................kp 29/28
Tiukuliina89.................. kp 28/31
Tingeli...........................kp 28/34-36
nieve30.........................kp 26/28
Karvakorvat..................kp 26/28
Hipposka.......................kp 23/30
W.we.............................kp 21/25
Lastunen.......................kp 20/xx
Daana........................... kp 20/23
taikinatonttu...................kp 19/28
mimmik..........................kp 18/28-32
Keltasirkku-...................kp 18/27-32
vauvahaaveilija2396......kp 17/28-30
Vauvameille..................kp 16/28-35
Veevavi.........................kp 14/28-30
rosemarie......................kp 14/xx
taatelinen......................kp 13/27-30
Pilvinentaivas...............kp 13/28-30
Mammakatri.................kp 13/22-41
Lapseton87..................kp 14/26-27
nessu87........................kp 12/28
Millimetrii...................... kp 9/28-29
Hope91.........................kp 8/32-37
Mahaotus......................kp 8/24-26
Amadecasa..................kp 6/34-55
Helmiina1978...............kp 6/30
Marilainen.....................kp 6/28
Haaveilija-31.................kp 6/38
Wintersun..................... kp 5/26
Mirella92.......................kp 5/34
Kasikuus.......................kp 1/28-31
Lennis...........................kp 1/28-34


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Nieve30.......................dpo 16
FaBuu......................... dpo 15
pallomaha123..............dpo 15
papuma.......................dpo 14
Daana..........................dpo 12
Nessu87......................dpo 2
Vauvameille.................dpo 0


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Voisin päivitellä vähän tilannetta täältä taustailijoista. Menkat myöhässä 3pv mutta kaikki testit negaa... :(

Olen yrittänyt pudotella painoa tässä, sillä ylipainoa löytyy todella paljon joka sekin estää raskaaksi tuloa. Kokeilin muutamaan otteeseen vhh mutta mulla tulee kauheat rinta/sydänkivut siitä. Joskus nuorempana pudotin sillä painoa älyttömän hyvin, mutta ei näköjään enää sovi mulle. :mad:

Tässä kuussa tuli vuosi täyteen keskenmenosta ja oon jotenkin ihan varma, että en enää tule uudestaan raskaaksi. :(

Tsemppiä kaikille ja onnea plussista! :love::barefoot:
 
Pikkuse voisin tota etusivun listaa tsekkailla läpi et onko tiedot ajantasalla.

@KirJoh89 , @Tiukuna , @Summer2 , @marrrsipaani , @Millimetrii : Teillä lukee ya syksy/loppukesä 2019. Joko on yritys alkanut ja milloin? Vois tarkentaa kuukauden tuohon näkyviin :)
@Purrri päätettiinkin aloittaa yritys jo heinäkuussa, josta aloitettiin laskemaan yrityskerrat. Eli nyt yk 3. Nyt kp 18, ovis oli limojen perusteella kp 13. Ei tullut mitään erikoisempia ovisoireita, vain limat. Ei mitään oireita oviksen jälkeen. Toiveet tietysti korkeella . Ensi viikon jälkeen pääsee testaa, jos ei menkat oo alkanu su kp 28.

En oo halunnu liittyä noihin kp tai piinailija listoihin, vaan oon aina välillä käynyt lukemassa kuulumisia. Tsemppiä kaikille vauvahaaveilijoille ja toivotaan, että meillä kaikilla tulisi se plussa raskaustestiin ja saataisiin kaikki se oma vauva syliin❤. Onnittelut jo kaikille plussanneille ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Voisin päivitellä vähän tilannetta täältä taustailijoista. Menkat myöhässä 3pv mutta kaikki testit negaa... :(

Olen yrittänyt pudotella painoa tässä, sillä ylipainoa löytyy todella paljon joka sekin estää raskaaksi tuloa. Kokeilin muutamaan otteeseen vhh mutta mulla tulee kauheat rinta/sydänkivut siitä. Joskus nuorempana pudotin sillä painoa älyttömän hyvin, mutta ei näköjään enää sovi mulle. :mad:

Tässä kuussa tuli vuosi täyteen keskenmenosta ja oon jotenkin ihan varma, että en enää tule uudestaan raskaaksi. :(

Tsemppiä kaikille ja onnea plussista! :love::barefoot:
Mäkin tosiaan yritin pudottaa painoa siinä toivossa että tulisi sitten raskaaksi helpommin. Muutaman viikon jälkeen aloituksesta tuli sitten testiin plussa. Vhh dieetti siis oli meneillään juuri. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa noista sun oireista vhhn aikana, ei kuulosta ihan terveelliseltä. Jos niiden takana piileekin joku muu asia joka estäisi raskautumista? Mullakin ylipainoa runsaasti hormonien toimimattomuudesta johtuen, mutta neuvolatäti sanoi että ei saa laihduttaa, nyt vain syö terveellisesti ja liikkuu sen mitä jaksaa ja pystyy niin kyllä sieltä terve vauva tulee!
 
Onnea paljon plussasta @Greeneye ! :love: on selkeä ainakin! :ROFLMAO::love:

Mua vähän epäilyttää, sain kp4 tosiaan ne ainakin lähes plussalta näyttävät ovisviivat sekä onesteppii että pc... ja eilen kp6 lämpö nous 36.8 ja tänään 36.7 :eek: mulla normi aikalailla 36.2 jota se vielä oli muutama pv sitten. Olikohan mulla aikainen ovis.. ihmettelin kun menkat oli lyhyemmät kun viimeksi ja toissapv oli semmosta niukkaa limasta verivuotoa. Eikai noi lämmötkää aina tosiaan oo varmoja kuiteskaa? Jos ovis meni jo nii tää kierto oli sit tässä :unsure:

Tänään olin niin tunteellisella (masentuneella) päällä että itkin vaan. En varmaan vuosien pillerien syönnin aikana itkenyt kuin 2 kertaa yhteensä ja nyt oon jo pari kk ilman niitä itkenyt muutaman kerran...
 
@Mahaotus teitkö myös raskaustestiä? Mietin ettei sulla olisi ollut ne kuuluisat valemenkat? Jotkut sanovat että ihan normimenkat olisivat tulleet kerran tai kaksi, se kuulemma riippuu mihin se on kiinnittynyt tms. että joillekin tulee.
 

Yhteistyössä