Haaveena vauva 2020

Tervetuloa uusille! Ja pahoittelut kaikille keskenmenoja kokeneille. Itsellekin niitä pari osunut kohdalle, varhaisessa vaiheessa tosin. Silti tosi ikäviä kokemuksia, varsinkin jos jälkihoito pitkittyy... Ja ihan liian vähän aiheesta puhutaan, itse olen koittanut avoimesti kertoa aiheesta jos tullut sellainen tilanne.

Mikäs @Purrri testailutilanne? @Mylove93 kans jännissä päivissä! Ja muitakin taitaa olla jännäämässä.

Mulla ois kai sitten dpo10 ja tänään aikaisempaan lisäksi repäisykipua noustessa. Niin ja äkäinen olen ollut, erityisesti miehelle. Hajuherkkä olen muutenkin, mutta tuntuu että nyt haistan ihan erilaisiakin hajuja kuin normaalisti. Mutta jospa sinne perjantaille jopa jaksaisi odottaa testin kanssa, silloin ois olosuhteiden puolesta kiva päivä testata.
 
Heippa pitkästä aikaa .. täällä on ollu niin kiirettä töitten suhteen ja stressannut aika lailla eipä oo oikein yritystä nyt ollu päällä ja vähän harmittaa :unsure: :)

Pahoittelut uusista kierroista (n) Harmi kun @Wintersun ei tullu vieläkään plussaa teille,kovasti toivoin ❤:love:

Tsemppiä kaikille tilanteisiin ja onnea plussanneille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Pahoittelut kaikillle menkoista ja jos olette joutuneet kokemaan km tai kkm, varmasti rankka kokemus :cry:

Löysin kaapista vielä pari 25 herkkyistä one stepiä. Dippasin yhden niistä veteen, ja mitäs testissä näkyykään? Haaleaksi haamulaiseksi tulkittava viivan paikka! :mad: Näkyi tihrustamatta mutta kameraan vaikea saada mutta tässä kuva kuitenkin: IMG_20190721_121643__01.jpg
Tietääpähän jatkossa että jos noilla testaa niin turha innostua vielä noista "haamun esiasteista" kuten viime kierrossa.
 
Mä tilasin eilen ovistestit, toivottavasti ehtivät tulla. Eilen bongasin kananmunalimoja, vaikka oli vasta kp 11. Jännä nähdä, kuinka pitkä tästä kierrosta tulee.
 
@Tiukuna toivottavasti pääsette mahdollisimman pian aloittamaan hoidot ❤
@Mahaotus voimia menkkoihin ❤

@em85 toivotaan tosiaan :love:

@addison ei siihen rauhottumiseen varmaan auta kuin aika :ROFLMAO: tai raskaus :love:

@Lastunen tervetuloa ❤

@Mylove93 saanko udella mitä oireita ja mikä dpo alkoi? Itsellä kun tuntuu kans vaikka ja mitä :whistle:

@amadecasa lupaavia oireita :barefoot:

@Haavejuttu kylläpä on kökkö testi :eek: ei tommosia ei..


Tänne ei uutta, muuta kuin oireiluja vaan :LOL:
 
Pahoittelut keskenmenoista, kovasti jaksamisia sinne! En voi kuvitella miltä tuollainen tilanne tuntuu...

Omanapaa sen verran, että nyt on kp 11 ja nyt toista päivää olis jonkinlaista oiretta oviksesta ehkä, kun olo on niin märkä :giggle: viime kierrossa ei ollut tällaista ja kierto olikin selkeesti taas pitempi kun piti käynnistää teroilla. Olin siis se jolle annettiin ohjeeksi aloittaa kuuri kp 30. Katsoin et ovis on ennustettu reissun ajaksi ja menkat osuis kans kuukauden ainoalle reissulle. :poop: Saas nähdä mitä tulee. Eilen ihmettelin et miksi tähän aikaan kierrosta tuntuu kipua munasarjoissa
 
No nyt taitaa olla kk alkamassa :ROFLMAO::geek:(y):barefoot:
Juuri laitoin tilaukseen ovis ja raskaustestejä ja ajattelin, että en varmaan edes tarvii niitä vielä pitkään aikaan,mutta onpahan valmiina sitten.
Ja sen jälkeen vessakäynillä ruskeaa pyyhittäessä.
Joskus sitä näköjään voi olla iloinen kk alkamisestakin (y)
Ja jos nyt alkavat,niin sopivasti ovis osuis sille viikolle, kun miehellä alkaa kesäloma, on sekin sitten rentoutunut ;)

Sori omanapainen päivitys nyt
 
Osaako joku viisaampi sanoa mistä voisi johtua ovulaatiokivun (tai ainakin niin luulisin) kaltainen kipu minipillereiden kanssa? Olen nyt viimeiset kuukaudet laittanut merkille, että laatan noin puolessa välissä tulee (ei joka kerta mutta useimmiten) nipistelyä alavatsaan. Käytössä on desogestrel, joka estää ovulaation, jolloin kyse ei siis ilmeisesti voi olla ovulaatiokivusta? :eek:
 
Törkeä omanapa:
Hei!! Voiskohan tää nännisärky johtua macan aloituksesta? En tosin oviksen jälkeen ole syönyt. Nimittäin nyt dpo4 ja nännit olleet todella kipeät heti dpo1 lähtien. Kun ei se voi raskausoirekkaan varmaan olla kun tuskin on kiinnittymistäkään vielä tapahtunut. Oikeasti tosi outoa tämä.
 
Osaako joku viisaampi sanoa mistä voisi johtua ovulaatiokivun (tai ainakin niin luulisin) kaltainen kipu minipillereiden kanssa? Olen nyt viimeiset kuukaudet laittanut merkille, että laatan noin puolessa välissä tulee (ei joka kerta mutta useimmiten) nipistelyä alavatsaan. Käytössä on desogestrel, joka estää ovulaation, jolloin kyse ei siis ilmeisesti voi olla ovulaatiokivusta? :eek:
En oo kovin paljoa viisaampi mutta minipillerit ei aina estä ovista vaan muuttaa limat epäsuotuisiksi. Tästä johtuu myös se miksi pillerit otettava ”ajallaan” vs yhdistelmät. Eli vaikuttaa ovikseen muttei välttämättä aina kaikilla estä sitä. Ainakaan munasolun kasvua. Hormonimäärä sen verran pienempi kuin esim puhtaissa progesteronivalmisteissa
 
  • Tykkää
Reactions: Lastunen
En oo kovin paljoa viisaampi mutta minipillerit ei aina estä ovista vaan muuttaa limat epäsuotuisiksi. Tästä johtuu myös se miksi pillerit otettava ”ajallaan” vs yhdistelmät. Eli vaikuttaa ovikseen muttei välttämättä aina kaikilla estä sitä. Ainakaan munasolun kasvua. Hormonimäärä sen verran pienempi kuin esim puhtaissa progesteronivalmisteissa
Aivan, no tämä selittääkin siis nämä tuntemukset sitten. Viimeinen pilleri tarkoitus siis ottaa 31.7. ja nyt on nämä ovulaatiotuntemukset, joten katsotaan miten käy sitten pillereiden jälkeen kun odotetaan ensimmäistä ovulaatiota saapuvaksi (y)
 
Nää on kyllä aika järkyttävät nää ekat menkat pillerien jälkeen. Yöside päivällä piti vaihtaa 4 tunnin päästä ja nyt sattuu alavatsaan ja oksettaa vähän :( ei mulla sillon 10 v sitten ollu tämmösiä kuukautiskipuja :D ja ainakun meen vessaan niin verta vaan valuu ihan kunnolla semmosta vetistä ja "limaista". Sori tarkoista kuvailuista... :X3: alkoi jo tänään pelottaa tän runsauden takia että toivottavasti nää ei oo mitkään megapitkät menkat vaan tää runsaus loppuu joskus :LOL::LOL::LOL: mulla on kyllä runsaat ollu mut ei kai ihan tämmöset sentään
 
Kiva Flo näytti 15.7 et ois ovis ja jäi hyödyntämättä (n) Tänään onneksi on pupuiltu kaks kertaa ja enemmän ollu läheisyyttäkin pitkästä aikaa :cautious: :love: On ollu niin kauan stressiä ja töitä jne :unsure:
Voikun sais jossain vaiheessa sen plussan ,piankin :love:

Tsemppiä jokaiselle :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
@Wintersun mulla on vastaavat. Menkat on pahentuneet vuosien saatossa vaikkei ne koskaan oo mitkään supersuperniukat olleet. Mullakin ekoina pv pitää kuukuppi tyhjätä tunnin välein plus siteet siihen päälle ja yöt on aivan risaisia.
Josta aasinsiltana taas googletin tätä tietoa. Nää ja lyhyt luteaali liittyy toisiinsa niinku mun gynekin aikanaan sanoi. Huono munis—huono progetuotanto—>estro jää jylläämään ja tästä syystä limis jää hötöksi, luteaali lyhyeksi ja vuoto on kamalaa. Plus muut oireet eli tissikipuilut jne.
Tällaisen enkunkielisen tekstinkin löysin:

”I refer to progesterone as the “keep calm and carry on” hormone because it is calming to your nervous system throughout the pre-menstrual phase. It’s also helps to keep estrogen in check, which if it becomes dominant over progesterone can lead to heavier periods, longer periods and shorter overall menstrual cycles (luteal phase defect in full effect).”

Sikäli mua ärsyttää että ”perus” gynet tuputtaa vain kierukkaa ja pillereitä ratkaisuksi. Olen sen tuhat kertaa vääntäny ratakiskosta että eikö sitä ongelman alkua pitäis koettaa hoitaa. Mun oma, laps.hoitojen ”ylijumala” sanoi sitten et juu, juuri näin. Pitäis saada puhkeamasm hyvä folli, mutkun Tammis kulta, sun folleja ei juuri enää oo eikä niitä lääkeillä saada aikaan niin siinähän sit kärvistelet :oops:
 
Toivottavasti menee pian ohi!
Mulla pahenee kierto kierrolta menkat. Ei ne tämmöset ollut pillereiden jälkeen heti vaikka runsaat onkin aina ollut. Vuoden olen käyttäny verenvuotoa hillitsevää lääkettä kun meni vuoto niin pahaksi et taju meinas lähteä.

Mä vaihdan 3 runsaimpana päivänä n. Tunnin välein paksumman yösiteen.. Ja kivut heijastuu alavatsaan, alaselkään, reisiin, nivusiin, polviin.

Ei kyllä kellään tarvis olla tämmösiä vuotoja :unsure: monesti joutuu töistä olla pois.
Mulla on sitä runsaampi vuoto mitä suurempi raudanpuute. Aina kun Ferritiini matalana menkat on todella runsaat ja kestää pidempään, mut ku ferritiini oli sata mikä alkaa olla jo hyvä luku nii menkat oli tosi niukat.. ja siis raudanpuute ryhmässä oon kuullu et monella muulla samanlaista..
 
Mulla on sitä runsaampi vuoto mitä suurempi raudanpuute. Aina kun Ferritiini matalana menkat on todella runsaat ja kestää pidempään, mut ku ferritiini oli sata mikä alkaa olla jo hyvä luku nii menkat oli tosi niukat.. ja siis raudanpuute ryhmässä oon kuullu et monella muulla samanlaista..
Joo kyllähän se veriarvoihin ja vuotoonkin varmasti vaikuttaa jos aneminen on :unsure:
Mulla oikein mikään noista oppikirjojen klassisista syistä ei päde.. ferritiini oli (kun ikinä mitattu) 63.. Vuotaa silti äärettömän runsaana. Ja olen alipainoinen rajoilla kaiken lisäksi eikä mitään pcota todellakaan päin vastoin :oops:

Mut joo. Tiedä näitä. Nyt kun luteaali oli ”jopa” 7 tai 8pv (siis :poop: mut versus viime kierron 4) vuoto näyttäis olevan reilua, mutta mun mittapuulla jo heti napakampaa ja niukempaa kuin viimeksi. Yökin meni ilman ramppaamista vaikka kp3 jo menossa mitä ei oo tapahtunu ikiaikaan. Lämmötkin oli siis 8 päivää kunnolla koholla (37 asti) eli jotain tuolta ehkä irtosikin, nyt laski normiin 36,3.
 
Herkässä vois näkyä. :D *yllyttää hulluna*
Vitsit ku ois sitä itteään! (y)
 

Yhteistyössä