Onpa harmi tutulta kuulostaaYmmrärän toki miestä, aina ei pysty, mut silti tuntuu hölmöltä rampata testeissä ja suunnitella hoitoihin menoa, jos ei olla valmiudessa luomusti yrittään joka kierrossa. No nämä on monimutkaisia juttuja kyllä. Palstatauko voi olla joskus hyväksi, olet tervetullut takaisin, kun siltä tuntuuÄh oon nyt niiiin mököllään ku oli selvä ovis 1,5vuoteen ja mies anto pakit vaikka oltiin kaksin turhauttaa niin, tää on niin tyypillistä Voisin pitää vaikka viikon verran taukoa täältä jos joku pystyy listaa päivittään
Kyllä mun käsittääkseni ne voi lopettaa koska tahansa, kuten muissakin ehkäisyissä. Ei kierukkaakaan tarvitse poistaa kierron tietyssä vaiheessa tm.Mulla siis tuo desogestrel sandoz käytössä ja vielä pitäis 15 päivää ottaa pilleri. Vai.. jättäisinkö vaan kesken nyt tässä, menkkojen toivossa ja sitä nopeammin sais ehkä kuukautiskierron aikaseksi. Ja ovulaation.
Jospa se ovis tosiaan oli nyt aiemmin ja meni huippu jossain siinä mittausten välissä, toivotaan pitempää luteaalivaihetta. Miten muuten tuo luteaalivaihe lasketaan? Yritin googlata, mut en oikein ymmärtänyt. Että mistä päivästä mihin päivään? Dpo0 -> menkkoja edeltävä päivä vai menkkojen alkupäivä vai miten toivottavasti olis itsellä tarpeeksi pitkä luteaalivaihe. Ja kuinkahan pitkä pitäisi olla, yli 10 pv?On:
Oon nyt tosi hämmentynyt. Maanantaina jo alkoi kunnon ovislimat, siksi testasin tiistaina ja sain tasavahvat viivat. Aiemmissa kierroissa oon saanut testiviivan tummemmaksi kuin kontrolliviivan, joten testasin tänäänkin. Mutta tänäänpä olikin nega ovistesti
Oliko se huippu nyt sitten eilen illalla tai ehkä edellisenä yönä, kun aamulla oli se plussa. Nyt on parempi olla paitsi aikaistunut ovis, myös pidentynyt luteaalivaihe, muuten tästä kierrosta tulee 23 päiväinen
Ja jos en olisi testaillut, olisi ovis mennyt tyystin sivu suun ja eihän mun pitänyt testailla
Ääääääääh. En testaa enempää. Houkuttelen nyt varuilta miehen sänkyyn vielä huomenna ja lauantaina ja sit annan sille lepoa
Oon ymmärtänyt että vuodon alkupäivää ei enää lasketa, kun sehän kuuluu seuraavaan kiertoon. Mutta sitä en muuten tiedä kuuluuko ovispäivä laskea mukaan luteaalivaiheeseenJospa se ovis tosiaan oli nyt aiemmin ja meni huippu jossain siinä mittausten välissä, toivotaan pitempää luteaalivaihetta. Miten muuten tuo luteaalivaihe lasketaan? Yritin googlata, mut en oikein ymmärtänyt. Että mistä päivästä mihin päivään? Dpo0 -> menkkoja edeltävä päivä vai menkkojen alkupäivä vai miten toivottavasti olis itsellä tarpeeksi pitkä luteaalivaihe. Ja kuinkahan pitkä pitäisi olla, yli 10 pv?
No näin mä sen olen itsekin laskenut joo, kiitosVuodon eka päivä on kp 1 ja sitä edeltävä siis kierron viimeinen päivä.
Ovulaatiopäivä on dpo 0 ja siitä eteenpäin lasketaan luteaalivaihe. Eli jos sun menkat alkaa dpo 12 niin luteaali on 11 päivää. Mulla oli koko yrityksen ajan luteaali 8-9 päivää (paitsi sit lääkkeen kanssa).
Välillä tarvitaan kyllä hyvää huumoria tässä hommassa muistelen, että olis ollut kolmesti tässä vuoden aikana fiilis, että olis tärpännyt. Elokuussa, joulukuussa ja tammikuun alussa. Nyt siis tammikuussa alkanut kierto menossa, saapa nähdä mitä tuntemuksia nyt saan aikaiseksiHaha oli pakko tehdä meme tämän hetkiselle fiiliksille. Kamalaa kamppailua käyn pään sisällä, että ei tuu taas pettymään. Nyt on dpo 8 ja ekaa kertaa tän yrityksen aikana nippailee kovasti tuonne alavatsaan (kohtuun??). Menkkafinniäkään ei oo tulli vaikka yleensä se ilmaantuu viikko ennen menkkoja. Toisaalta mulla oli eilen taas pieni itkukohtaus joka tulee aina viikko ennen menkkojen alkua joten yritän pitää pään tosi kylmänä. Aina kun alkaa nippailemaan niin mietin, että mitä jos... Eiiiiiii!!! Haluan vaan unohtaa nää toiveet kokonaan. Niin tässä mun tekemä meme, näkyyköhän se
katso liitettä 9432
Hetkonen, sekoitetaas pakkaa vielä Mä oon ymmärtäny, että kierron viimeinen päivä on sama kun kierron ensimmäinen päivä eli jos vaikka menkat alkaa kp 28/28 niin se on sama kuin kp1/28. Kierto siis loppuu samana päivänä kuin lasketaan alkavaksi uusi kiertoVuodon eka päivä on kp 1 ja sitä edeltävä siis kierron viimeinen päivä.
Ovulaatiopäivä on dpo 0 ja siitä eteenpäin lasketaan luteaalivaihe. Eli jos sun menkat alkaa dpo 12 niin luteaali on 11 päivää. Mulla oli koko yrityksen ajan luteaali 8-9 päivää (paitsi sit lääkkeen kanssa).
Näin ajattelin ite aiemmin, mut sitten tajusin lataamani sovelluksen kautta, että se menkkoja edeltävä päivä on edellisen kierron viimeinen päivä. Ja näin myös lapsettomuuslääkäri sanoi. Jos ymmärsin oikeinHetkonen, sekoitetaas pakkaa vielä Mä oon ymmärtäny, että kierron viimeinen päivä on sama kun kierron ensimmäinen päivä eli jos vaikka menkat alkaa kp 28/28 niin se on sama kuin kp1/28. Kierto siis loppuu samana päivänä kuin lasketaan alkavaksi uusi kierto
Heips Miulla oli minipillerit käytössä, lopetin ne kuukautisten ekana päivänä eli kesken laatan. Mut mitä mie olen tutkinu niin sinällään ilmeisesti merkitystä, eikä tarvitse syödä loppuun. Onko sitten tuuria, mutta kierto pysyi samana ja ensimmäiset luomumenkat tuli ihan ajallaanTaidan lipua keskusteluun mukaan. Sivusta seurannut vuoden, yritystä kylläkin ollu 3 vuotta johon mahtuu kaksi keskenmenoa. No kaksi lasta on ennestään 2010 ja 2012 syntyneet.
Edellisestä keskenmenosta ei ole hirveän kauaa. Tapahtui spontaanisti 12+1, samana päivänä olin kuullut dopplerilla sykkeenkin. Oli aivan hirveän raskas kokemus, en usko että siitä koskaan toivunkaan, mutta nyt kuukausien jälkeen aloitamme yrityksen uudelleen.
Ehdin aloittaa jo minipillerit sillä olin aivan sekaisin ja vannoin, etten enää koskaan edes halua tulla raskaaksi. Pettymys ja suru oli niin suurta.
Hmm. Kokemuksia siitä jos jättäis listan vaan kesken syömättä? Vai kannattaisko vaan syödä lista loppuun.
Haluaisin vaan taas normaalit kuukautiset ja jonkun näköisen kierron (näiden pillereiden kanssa sitä ei ole)