Hää-menu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pah

Vieras
Jos häissä ruokana keittoa esim.savuporo-juusto-keitto ja mahd.kasvissyöjille juustoinen kasviskeitto, niin kuinka paljon määrällisesti pitäis noita olla/vieras? Poro-keittoa siis enemmän, mutta missä suhteessa? Tietääkö kukaan? Onko 2,5dl kutakuinkin sinnepäin?

Siis olisi tarjolla paria erilaista ruokaisaa salaattia (sis.juustoa, lihaa..) Sit erilaisia leipiä, riisipiirakoita ja levitteitä, pääruokana tavallaan sit keittoa ja lopuksi kahvit ja kakut+muut makeat... Onko tyhmä?

Minä olen nähnyt suosituksen pääruuaksi 3½-5 dl. Mutta luulisi että tuossa tapauksessa riittää vähemmän, kun on salaatteja ja piirakoita. Teettekö itse ruuan?

Pääruoaksi 5 dl keittoa, ja toivottavasti salaatti/leipäpöytä nonstoppina koko ruokailun ajan.
Ja onhan kasvissyöjillekin salaatteja, heitä lihaisa salaatti ei ilahduta.

Kiitos! Miehen siskon tyttö valmistui juuri suurtalouskokiksi ja pyydämme häntä tekemään ruuat, ei vaan olla vielä kerrottu kenellekään häistä... Ja kyllä, koko ruokailun ajan olisi just niitä salaatteja ja leipiä tarjolla.

Runsas salaattipöytä kuulostaa hyvältä. Keitto juhlan pääruokana ei oikein viehätä, koska on jollain lailla arkinen. Jos mitään ruokaisampaa pääruokaa ei voi tarjota, panostaisin niihin salaatteihin. Ehkäpä erilaisia salaatteja ja jotain antipastoja ja muutamia leipiä ja levitteitä.

Sitä minä kanssa mietin et onko liian tavallista ruokaa sellainen savuporo-juusto-keitto? Monissa juhlissa kuitenkin ollut lohikeittoa.... Vai pitäiskö alkuperäisen version kylmä-buffet-pöydästä jossa olis 3-4 eri salaattia (osassa lihaa, osassa pastaa, osassa juustoa) Leipiä, kasvispiirakkaa, fetajuustolihapullia ja tavallisia lihapullia...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitä minä kanssa mietin et onko liian tavallista ruokaa sellainen savuporo-juusto-keitto? Monissa juhlissa kuitenkin ollut lohikeittoa.... Vai pitäiskö alkuperäisen version kylmä-buffet-pöydästä jossa olis 3-4 eri salaattia (osassa lihaa, osassa pastaa, osassa juustoa) Leipiä, kasvispiirakkaa, fetajuustolihapullia ja tavallisia lihapullia...

Runsas salaattibuffet sen sijaan kuulostaa oikein hyvältä.

Pääruokakeitto 3-5dl.

Tuli vain mieleen, että eikö tämän pitäisi tietää juuri valmistuneen suurtalouskokin? Ei siis pahalla, mutta tuollaiset opetettiin ainakin meille koulussa.

Yhteistyössä