~~ Great Girls ~~ vol.3

Tervetuloa R86 :wave: !

marleena, täällä toivon sun puolesta että viiva vahvistuisi, tosi jännää =) .

Sinderellalle hirmuiset onnittelut :flower: :flower: !!!

kiharapää mulle vois päivittää -8/10kg, kiitos :) . Nyt on sitten BMI tasan 25, että tässä vauvakuumeilun aikana on toistakymmentä kiloa pudotettu! Hitaasti on menny, mutta toivottavasti pysyis nyt paremmin poissa!
 
Onnea Sinderellalle!! :flower: :heart:
Oma napa osasto taas...Perhandilainen sentään..Rinnat kipeet ja menkkamaisia tuntemuksia vieläkin...Testin teko olis naurettavaa tässä vaiheessa, mut kai se on pakko ennen viikonlopun rientoja..Eilen isäntä makoili sängyllä pää mun rinnalla ja oli pyydettävä siirtymään, sen verran teki kipeää..Varmaan joku rintasyöpä tai luulosairaus päällä.. :ashamed: Huvittaa vaan et miten ihminen kehittelee "kuume houreissaan" kaikenmaailman oireita... :)
 
R86
Wau, upee juttu Selis, onneksiolkoon :flower: :heart:
Millä konstilla pudotit? Ihan perus liikuntaa lisäämällä ja ruokaa keventämällä? Vai noudatitko jotain ohjelmaa kuten painonvartijat tai karppaus? Hieno homma, toivottavasti täältä tultais perässä... Ja tullaankin! On kyllä semmonen syy laihduttaa...;) Mulla ei vielää tuo laihdutus ole alkanut kun olen viikoksi menossa sukuloimaan, eikä siellä oikeen voi... Toki yritän tehdä jotain valintoja. Esim eilen en ostanu kaupasta karkkipussia, vaikka mieli teki, koska olin omenapiirakkaa tehnyt:) Vähän ylpeä olin itestäni, koska karkki on mulle aika vaikea himoke... :attn: Sukulaisissakin meinasin tehä niin, että kun anoppi tarjoaa karjalanpiirakoita, otan entisen neljän sijasta yhden ja muutoin ruisleipää kunnes nälkä lähtee. Ja kun anopilla on kuitenkin joku marjapiirakka tai joku leivottu niin otan kahden palan sijasta kahvin kanssa vain yhden:) Mutta kun palaan kotiin 30.8 homma lähtee kunnolla käyntiin:) Meinaan hommata semmosen jumppakortin itelle ja syödä pienempiä annoksia. Kasviksia olen aina tykännyt syödä, mutta niitten määrää ajattelin lisätä:) Pitkältihän mun lämpimät ateriat on kouluruokailun varassa yliopistolla. Onneksi Fazer Amicala on terveelliset ja monipuoliset vaihtoehdot. Jokapäivä löytyy kotilounas, kasvislounas, salaatti, kevyt keitto tai alá carte vaihtoehto:) Ja salaattipöydässä on monenlaisia kasviksia - ja ihanaa tuoretta leipää :p

Kiharapää, mulla alkaa yritys vasta syyskuun puolella. Ilmottelen sitten kiertoja ja päiviä:)

Jep, palaillaan viikon päästä :wave: En siellä sukulaisissa ollessa pääse kurkkimaan tänne. Tai no onhan joka paikassa kone ja netti, mutta emme halua mun emmekä mieheni vanhempien tietävän tästä yrityksestä mitään. Mun vanhemmat on ankarasti vastaan. Mä olen liian nuori ja opinnot kesken ja ja... Äiti on sitä mieltä, että tosimies kyllä polkasee mut raskaaksi ilman mitään ongelmia, vaikka hyvin tietoinen on mun mahdollisista ongelmista, koska mun ongelmat tutkittiin kun olin jotain 15v :eek: :eek: |O :headwall: :headwall: Ei yhtään ymmärrä mun tilannetta, vaikka itelleen sanottiin, ettei voi koskaan tulla raskaaksi. Siksi ei kai noita diagnooseja usko... Mutta kun meillä ne ongelmat on eri! Ja eihän mulle ole sanottu, etten voisi raskaaksi tulla. Sanottiin vaan, että kannattaa valmistautua mahdollisesti pidempään odotukseen - ja paino pitäisi saada pysymään normissa!! Silti pelottaa :'(

Toisaalta onneksi kaikki on Jumalan kädessä ja jos meille se lapsi on tarkoitettu niin se syntyy kyllä - ennemmin tai myöhemmin. Toivoisin kuitenkin saavani lapset kohtuu nuorena. Mun äiti oli siis 36v kun mä synnyin ja sanotaan näin, että sen hysteerikon kasvattamana ajattelin etten ikinä koskaan milloinkaan hanki itse lapsia niin "vanhana". Nyt aikuisena kyllä ymmärrän, että tuo on enemmän luonne kuin ikäkysymys ja tunnen ihan rentoja äitejä, jotka ovat omansa saaneet lähemmän 40v:) Jotenkin silti istuu syvässä tuo pelko, että musta tulee äitinä samanlainen kuin omastani, jos odotan 30 ikävuoden toiselle puolelle :/

Vaikuttaako teillä muilla oma äitisuhteenne vauva-ajatuksiinne ja vauvakuumeeseenne? Onko jotain, mitä haluisit tehdä oman lapsesi kanssa, kuten äitisi teki sinun kanssasi? Tai onko jotain, mistä ajattelet, en todellakaan ikinä koskaan milloinkaan aio noin tehdä?

Pitäkää keskustelu edelleen kuumana, palailen viikon päästä :wave:
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 23/28..............yk18
Liisa75........................kp 23/28-32.........yk11.....-3/15kg
yöperhonen................kp 23/28..............yk20....-12kg
kiharapää...................kp 14/28-35.........yk23

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk3.....-10kg
Selis...........................kp 10/25-30..........yk18....-8/10kg
marleena-84..............kp 35/28................yk12

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 21/25-29...........yk3
jojo369......................kp 13/35.................yk13...-2/15kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan

Haamuilijat


Plussanneet


Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 
Liisa75
Sinderella Onnea! :flower:

marleena Nyt mulla on jo varpaatkin pystyssä!

R86 Ikävää, että äitisi asennoituu noin. Tässä kun on kohta vuoden vauvakuumeillut, niin huomaa yhä selkeämmin, että monet, joilla on lapsia, ei edes näe sellaista mahdollisuutta, että niitä lapsia ei kaikille tulekaan. Ihmisten kommentit tuntuu välillä todella pahalta. Mutta niinhän se menee, että ei täydellisiä vanhempia olekaan. Näin aikuisena tajuaa, että pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mun oma äitini on kyllä lähes täydellinen :). Mulla on enemmän tuo isäsuhde ollut ongelmallinen.

Oma napa: Tää piinaviikko on taas ihan tuskaa... pelottaa se pettyminen niin paljon...
 
Predictorilla testattu haamu joka näkyi ihan selkeästi ja väriäkin löytyi. Nyt alan pikku hiljaa uskoa että josko meillä nyt sitten tärppi kävi. Hullua kun aikaisemmin olin ihan vaan päättänyt olevani raskaana ja nyt kun nyttäisi siltä että se tärppi tosiaan tapahtui niin olo on epäuskoinen... Nyt sitten jännäilen ja pelkäilen että onko kaikki ok ja pysyykö pikkuinen mukana.

Äideistä kun oli puhetta niin mun vanhemmuun ja kasvatustyyli on vähän sekotusta omasta biologisesta kodista ja perhekodista jossa asuin murrosikäisenä. Molemmista on jäänyt tiettyjä juttuja ja arvoja joiden mukaan huomaan eläväni. Molemmat paikat on mulle rakkaita ja vaikka niissä olisi joitain asioita joita en tahdo siirtää omaan kasvatukseeni niin rutkasti löytyy myös niitä asioita jotka tahdon meidänkin perheen arkeen.

Liisa kurjaa kun ihmiset ei oikeesti tule ajatelleeksi kuinka se vauvan saaminen ei vättämättä onnistu iha noin vain. Toivottavasti itse edes olisi viisastunut nyt sedn verran etten ikinä laukoisi mielipiteitä siitä kuinka lapsia tehdään ihan noin vaan voi vaikka päättää sen lasketuajan ihan itse.
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 24/28..............yk18
Liisa75........................kp 24/28-32.........yk11.....-3/15kg
yöperhonen................kp 24/28..............yk20....-12kg
kiharapää...................kp 15/28-35.........yk23

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk3.....-10kg
Selis...........................kp 11/25-30..........yk18....-8/10kg
marleena-84..............kp 36/28................yk12

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 22/25-29...........yk3
jojo369......................kp 14/35.................yk13...-2/15kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan

Haamuilijat


Plussanneet


Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 
Liisa75
Nostan meidät etusivulle.

Marleena Onnittelut haamusta ja pahoittelut työpaikasta. Toivon niin, että kaikki menee hyvin.

Miten tää piinaviikko voi olla näin pitkä. Mähän sain digitestiin ovisplussan jo kp12, joten odottelen kyllä tätiä ihan näinä päivinä, ennen vkonloppua, tuskin menee tuonne kp28-32 asti.
 
Mulla on kp15 ja ovis!!! :eek: En oo tiennyt, et se on mulla näin aikaisin.
En oo testaillut ovista, mut oireet on ku menkat alkais ihan just. Jee, jospa tää kierto ois suht lyhyt. Eilen ei jaksettu miehen kanssa tehdä mitään, mutta toissapäivänä tehtiin ja jos tänään vielä halailis, niin osuiskos oikeaan hetkeen?

marleenalle vielä lämpimät onnittelut tärpin johdosta :heart: nyt paljon vauvaliimaa ja lykkyä raskauteen.
*huoh* sä jätät meidät... :/

Liisa, piinaviikko on kaikista pahin. Mulla menee vauvakuume ihan taka-alalla aina ennen ovista. Sit viikko ennen menkkoja alkaa se kuume. Siis oikein polttava kuume, kun ei juuri mitään muuta pysty ajatella, vaan vauvat pyörivät mielessä.
Tsemppiä sulle, mulla se alkaa vissiin parin päivän päästä, kunhan tää ovis on kunnolla mennyt ohi.
 
Kiitos onnitteluista, pitääkää peukkuja että kaikki menee toivotulla tavalla. Täällä mä vielä hengailen, en ole edes neuvolaan uskaltanut soittaa vielä. Tosin eipä sillä ole vielä kiirettäkään. Aattelin et testaan vielä jossain vaiheessa ennen kuin ees alan soittelemaan ekaa aikaa neuvolaan. Koko ajan on tietynlainen pelko ja jännitys ja epäusko. Toisaalta haluis huutaa koko maailmalle että vihdoin meill tärppäsi, mutta toisaalta en uskalla mitään ennen kuin ollaan ultrassa käyty ja päästy kriittisempien aikojen yli.

Tsemppiä piinaviikkoilijoille! Toivottavasti nyt tulisi paljon tärppejä!
 
:'( voi marleena. :hug: ootko ihan varma, että meni kesken? jospa ois kaksoset? tai sit vaan valemenkat? mä oon lukenut jutuista, jolloin on tullut ihan normaalit menkat onnistuneesta raskaudesta huolimatta. mun kaverilla tuli 5 kuukautta menkat ennenku sai sit tietää olevansa raskaana. olihan ne normaalia niukemmat, mutta kuitenkin.

pidetään peukkuja, että ois kuitenkin ihan normaali raskaus kyseessä. :hug:
 
jojo kiitos, mutta kyllä tää nyt aika pahalta näyttää tällä hetkellä. Tein testinkin ja eipä enää näkynyt mitään. Vuoto on aika reipasta ja maha on ihan mielettömän kipee. Pitää kattoa soittelenko huomenna tk:seen ja kysyn et tarviiko tehä mitään... Tuntuu jo valmiiksi pahalta kun huomenna töissä näen työkaverin vauvamahan, toivottavasti selviin vaan päivän ilman että menee töissä itkeskelyksi. Ei ois enää kuin neljä aamua töissä ja aattelin et koitan ne vielä sinnitellä ilman et jään saikulle. Mieskin tajusi kuinka paha tilanne on kun näytin sille sen aiemmin tehdyn predictorin selkeen plussan... Oli aika kova paikka myös miehelle ja se kysyi jopa multa et haluisinko oikeesti hoitoihin selvittämään mikä tässä mättää, vaikka se vasta aiemmin sanoi että luonto hoitaa kyllä tän jutun ja hoitoihin ei mennä. Taisi nyt mieskin herätä siihen kuinka iso ja stressaava juttu tää mulle on. Mies on muutenkin lohdutellut mua tän illan. Ihana mies! Toivottavasti tämä taas tästä...
 
voi ei marleena... :'( Mitä kävi? Meitsi on sit saanu piiitkiin aikoihin itselleen ihanan hiivan :/ ovis huuruissa varmaan mennään, ku nännit kipijät...Mulle on tullu joku ihme puunaus into ja olen tälläkin viikolla siivonnu ja pyykänny tuplasti enemmän aikasempaan verraten :D koulukaveri jutteli mystisiä..sanoi olevansa raskaana ja että lääkäri oli muka vatsan päältä vain tunnustellessaan sanonut jo, että kaksoset on tulossa.. :eek:
Ja oli tehnyt testin viikon ennen kuukautisten alkua..kysyin että ultrasiko ja sanoi että ei..
En nyt oikein tiedä mitä ajatella...täti muutenkin kova höpöttelemään ja jutut välillä luokkaa ufo..
 
:'( Mä tiiän sun fiilikset täysin, itsekin ihan samassa tilanteessa olin sillon helmikuussa.
Mun mies ei vaan sillon osannut lohduttaa ollenkaan, sanoi, että eihän sitä vauvaa kohtaan voi vielä niin aikaisessa vaiheessa tuntea mitään. Itku kurkussa yritin vakuuttaa, että naisella ne tunteet herää siinä samassa ku testiin piirtyy plussa.
Toivottavasti sä pääset tämän yli pian ja pääset sitten aloittamaan puhtaalta pöydältä. :hug:
 
Liisa75
marleena :hug: Ei taas löydy oikein sanoja. Mutta ihana mies sulla. Kyllä se lopulta tekee sun ja perheen eteen mitä vaan :) Kyllä asiat vielä selviää.

Lumo Ois kiva kuulla raporttia, mitä gynellä tapahtuu. Meitä kun on täällä useita, joilla tuo taitaa olla edessä :(

ON: Ihan selvät menkkaoireet. Vaaleanpunaista vuotoa. Sellanen haamuväri, jota ei kuitenkaan voi olla näkemättä, vaikka kuinka haluis... Oon aika hajalla ja totesin eilen miehelle, että kyllä se niin taitaa olla, ettei meille näillä avuilla sitä lasta tule, että jotain on tehtävä. Siihen mies, että "niin se taitaa olla". Mä kun oisin kaivannut tähän sitä, "kyllä luonto sen vielä hoitaa" -kommenttia ;). Kyllähän jotkut plussaa luomuna vielä vuoden yrittämisen jälkeen, mutta... Tässä vaiheessa se "jotain on tehtävä" on se laihdutus... mistä sitä voimaa sais...

 
:hug: Liisa. Mä plussasin ihan luomuna esikoisesta vasta yk24. Eli tasan kaksi vuotta meni siihen, vajaa kolme vuotta yrityksen aloittamisesta kun sain vauvani syliin.
Taitaapi tähän kolmoseenkin mennä pitkään, sinänsä en kuitenkaan jaksa hermostua tai mennä hoitoihin, koska mulla on jo kaksi aarretta. Jos kolmatta ei meille suoda, niin sillon se on kohtalon kirjoihin jo aikoja sitten kirjoitettu. Ja sille mä en voi mitään. Mä en halua voida sille mitään.
Tuntuu oikeesti päivä päivältä enemmän siltä, että nää kaksi lasta on mulle riittävät. Kuitenkin samaan aikaan sydän tuntee vahvemmin ja vahvemmin kaipuuta kadonnutta kolmosta kohtaan. :heart:

Ja tän päivän fiiliksistä sen verran, että AUUUUUUUTS!!! |O Kohtu ja munasarjat ovat ihan älyttömän kipeinä, liikekin sattuu ja kohtu tuntuu lisäks olevan täynnä ilmaa. Kiva työpäivä tulossa näillä kivuilla. :/
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 26/28..............yk18
Liisa75........................kp 26/28-32.........yk11.....-3/15kg
yöperhonen................kp 26/28..............yk20....-12kg
kiharapää...................kp 17/28-35.........yk23

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk3.....-10kg
Selis...........................kp 13/25-30..........yk18....-8/10kg
marleena-84..............kp 2/28................yk13

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 24/25-29...........yk3
jojo369......................kp 16/35.................yk13...-2/15kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan

Haamuilijat


Plussanneet


Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 27/28..............yk18
Liisa75........................kp 27/28-32.........yk11.....-3/15kg
yöperhonen................kp 27/28..............yk20....-12kg
kiharapää...................kp 18/28-35.........yk23

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk3.....-10kg
Selis...........................kp 14/25-30..........yk18....-8/10kg
marleena-84..............kp 3/28................yk13

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 25/25-29...........yk3
jojo369......................kp 17/35.................yk13...-2/15kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan

Haamuilijat


Plussanneet


Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 28/28..............yk18
Liisa75........................kp 1/26-30.........yk12.....-3/15kg
yöperhonen................kp 28/28..............yk20....-12kg
kiharapää...................kp 19/28-35.........yk23

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk3.....-10kg
Selis...........................kp 15/25-30..........yk18....-8/10kg
marleena-84..............kp 4/28................yk13

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 26/25-29...........yk3
jojo369......................kp 18/35.................yk13...-2/15kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan

Haamuilijat


Plussanneet


Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 
:wave: Heips

Ihan oikeasti, voiko terveellä, aikuisella naisella kuukautiskierto olla n.60päivää?Olen aika :eek: ,kun viime kuukautisista on yli 50 päivää ja yhden testinkin olen tehnyt viikko sitten ja nega oli.Pitkän kiertoni mukaankin menkat olisivat jo alkaneet muutama päivä sitten, mutta kun ei |O Nauroin isännälle, että ehkä olen muuttumassa mieheksi :kieh: Mitään raskausoireita tai kuukautisia edeltäviä vatsakipuja, rintojen arkuutta ei ole, kirkasta valkovuotoa on, mutta se lienee ihan normaalia. Iho kukkii, että ehkä joku häiriö hormoonitoiminnassa voisi olla...Raivostuttaa, kun kroppa ei pelitä siten, kun pitäisi |O Viikonloppuja kaikille :)
 

Yhteistyössä