~Great Girls~ vol.2

Heippa kaikki!
Voi teitä kaikki testaajat, mä niin jännitän ja toivon teidän kanssa, tsemppiä kaikille!

Oma vappu meni ihanasti ulkoillen isolla porukalla, poltin kasvot ja rinnan ihan vahingossa vaikka yritin rasvata aurinkovoiteella koko ajan.. Ovis kyllä tais mennä ohi ihan käyttämättömänä, kun ei vaan kehdattu kylässä ollessa alkaa touhuamaan.. Toisaalta mun kierrot on NIIN oudot ollu aina, että ei voi tietää. Täytyy vaan jatkaa yritystä!
Alavatsa on todella kipee, aristaa koko ajan. Kn on alhaalla ja jotenkin oudon tuntuinen.. Nyt jo seksikin sattuu. Ikävää. Mä olisin myös kiinnostunut niistä ovistesteistä niinkuin Seliskin, miten ne toimii ja paljonko maksaa? Säästys paljolta epävarmuudelta jos tietäis tarkan päivän!
 


......Ensimmäistä kuumeilee....


Arcatha.......................kp2/28...............yk19
Lilo..............................kp7/25-40..........yk11....10kg
Liisa75.........................kp18/28-32........yk7.....15kg
yöperhonen.................kp21/28.............yk16....-8kg
kiharapää.....................kp28/28-35.......yk19
Lumo...........................kp30/28-35.......yk8
Piglet...........................kp39/27.............yk15
drakonia......................kp52/28-32........yk7

..............Toista toivovat.............


Selis..........................kp6/25-30...........yk15....-2/10kg
marleena-84..............kp12/28..............yk10
Kalamama.................kp19....................yk1
Vilinäiti.......................kp95/n.100.........yk

............Kolmatta kaipailee.........


jojo369....................kp5/33-40..............yk10
shaken ....................kp18/28-30.............yk2


..............Viidettä unelmoi............


Petite.....................kp8/27-28..............yk3....15kg

................Mukana myös...............


lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Piijuska-78, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli

..............Plussanneet...................


nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen


 
Jee, minimaalista vuotoa enään havaittavissa. Menkat on aikast ikävät kun tulee näin reilusti sitä vuotoo, mutta viimiset päivät mulla aina helpottaa.

Taas eilen kuulin yhden tutun saavan vauva :( . Tuli kyllä niin kurja olo, vaikka kuinka yritän toisen puolesta olla iloinen... Mulla on niin sellanen olo ettei meille toista lasta ees suoda :/
 


......Ensimmäistä kuumeilee....


Lumo...........................kp1/28-33.........yk9
Arcatha.......................kp2/28...............yk19
Lilo..............................kp8/25-40..........yk11....10kg
Liisa75.........................kp19/28-32........yk7.....15kg
yöperhonen.................kp22/28.............yk16....-8kg
kiharapää.....................kp29/28-35.......yk19
Piglet...........................kp40/27.............yk15
drakonia......................kp53/28-32........yk7

..............Toista toivovat.............


Selis..........................kp7/25-30...........yk15....-2/10kg
marleena-84..............kp13/28..............yk10
Kalamama.................kp20....................yk1
Vilinäiti.......................kp96/n.100.........yk

............Kolmatta kaipailee.........


jojo369....................kp6/33-40..............yk10
shaken ....................kp19/28-30.............yk2


..............Viidettä unelmoi............


Petite.....................kp9/27-28..............yk3....15kg

................Mukana myös...............


lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Piijuska-78, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli

..............Plussanneet...................


nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen



 
Huomenia!

Täällä vietetään tänään vapaapäivää. Tosin poitsulla valokuvaus, muuten saadaan viettää luksusaikaa kotona. Nyt mulla on taas alkanut laidutuskin sujumaan ja suunta on alaspäin! Päästiin jo alle 80kg :D .
Meille on mitä luultavammin juhannuksena tulossa ystäviä kyläilemään ja ihanaa yllättää kaikki kun oon sikses toivon mukaan laihtunut kymmenen kiloa viime näkemältä. Aluvuoden saldo ois -5.5kg. Vähän reilu kilo kuussa, hitaasti, mutta varmasti.
 
Selis, hienoa että oot onnistunut pudottamaan painoa, mulla olis sama tavoite, ja lähtöpaino taitaa olla sama kuin sulla on ollut vuoden alussa! Haluaisin nyt ensin päästä alle 80, ja sitten siitä vielä -15kg :ashamed:

Mulla on nyt ollut kaksi päivä TODELLA kipeet nännit, haluaisko joku kertoa mistä se voi johtua? Jos olen raskaana niin hedelmöittyminen on tapahtunut aikaisintaan viikko sitten, eli siitä se tuskin johtuu. Outo olo on joka tapauksessa..
Mutta tänään pääsen labratesteihin ton mahan osalta, tosi raskaustestiä eivät tee vielä :)
 
Lumo :hug: . Ompa meidän ketjussa nyt masentavaa kun ei tuu niitä paljon toivottuja plussia ollenkaan :( .

kalamama, mullakin on kaukaisena haaveena päästä lukemiin 65kg :saint: . Taitaa vaan olla aika haave, mutta yritetään! Aluksi haluaisin saada tuon BMI:n tonne 25, mulla ois BMI 22 kun painaisin 65kg enkä oo koskaan aikuisena painanut tuota... Eli saapi nähdä. Toki olisin ikionnellinen jos se plussa tulisi ennen tuota painotavoitetta...
 
Liisa75
Karoliina Tervetuloa!

Muille tsemppiä ja aurinkoista kevättä. Tänne ei kuulu mitään uutta taaskaan. Tai kummallista välitiputtelua ollu viime päivinä. Vähän epätoivonen olo tän touhun suhteen... no, ehkä se tästä...
 
Ajattelin varailla gynelle ajan... Ihan perustarkastukseenkin pitäisi mennä mutta haluaisin myös ihan jutella tästä vauva-asiasta. Kun mua oikeasti pelottaa kun yhdeksäs kierto lähti nyt käyntiin eikä mitään ole vielä tapahtunut ja perusterveitä nuoria ihmisiä ollaan molemmat...

Onko ihan typerä idea? Mua vaan pelottaa että sanovat "Älä kuule stressaa, oot nuori, sulla on vielä elämää ja aikaa tehdä vauvoja..." tjtn. eivätkä ota mua tosissaan :'(
 


......Ensimmäistä kuumeilee....


Lumo...........................kp2/28-33.........yk9
Arcatha.......................kp3/28...............yk19
Lilo..............................kp9/25-40..........yk11....10kg
Liisa75.........................kp20/28-32........yk7.....15kg
yöperhonen.................kp23/28.............yk16....-8kg
kiharapää.....................kp30/28-35.......yk19
Piglet...........................kp41/27.............yk15
drakonia......................kp54/28-32........yk7

..............Toista toivovat.............


Selis..........................kp8/25-30...........yk15....-2/10kg
marleena-84..............kp14/28..............yk10
Kalamama.................kp21....................yk1
Vilinäiti.......................kp97/n.100.........yk

............Kolmatta kaipailee.........


jojo369....................kp7/33-40..............yk10
shaken ....................kp20/28-30.............yk2


..............Viidettä unelmoi............


Petite.....................kp10/27-28..............yk3....15kg

................Mukana myös...............


lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Piijuska-78, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli

..............Plussanneet...................


nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen





 
Liisa75
Lumo :hug: Jos et ole vähään aikaan käynyt gynellä perustarkastuksessa niin kannattaa käydä ja jutella samalla vauva-asiasta. Vai oletko yrittämisen alkaessa tai sen aikana käynyt? Todennäköisesti lääkäri kehottaa vielä vaan olemaan stressaamatta ja yrittämään ihan rauhassa, mutta ainakin saat tietää, että kaikki on kunnossa.

ON: Ahistaa toi äitienpäivä. Nyt just tuntuu siltä, että musta ei sitten tullut äitiä... Nyt tarvis tsemiä painonpudotukseen. Onneks sentään on ihana kevät :)
 
täällä ollaan kipeenä... keuhkoihin sattuu aivan maan pirusti.!!! tekis mieli yskiä, mutta ei pysty... hyvä että koirien kans lenkillä pystyy käydä, kun tekee niin vaikeeta hengittää.. mut ei toivookaan et vois vetää juoksulenkin.!
lämmintä juotavaa siis vaan ja tänään sauna.:)
 
Lumo juttele ihmeessä gynen kanssa, jo pelkkä ammattilaisen kanssa juttelu rauhoittaa mieltä! Saathan siitä sitten varmasti lisävinkkejä että milloin kannattaa hakea ulkopuolista apua jos siihen on tarvetta.

Liisa75 :hug: Elä ahistu.. :hug:

Ja Yöperhoselle pikaista paranemista, pääsisinpä minäkin saunaan..

Itsellä jatkuu tämä tavallinen tallaaminen... Tosin, onko joku noista raskaustesteistä kaikista herkin/paras, tän oudon olon ja ton lääkekuurin takia haluaisin tehdä varalta testin jo muutamaa päivää ennen kun menkkojen pitäis alkaa, onko ihan turhaa yrittää?
 
Liisa75
yöperhonen Ootko käyny lekurissa? Kuulostaa pahalta, että keuhkoihin tolleen sattuu. Nimim. kaks kertaa keuhkokuumeen sairastanut.

kalamama Kiitos :hug: Yritän olla ahistumatta :) Jotenkin vaan sitä aina tässä vaiheessa kiertoa miettii, että miten sen pettymyksen taas kestää... mutta kestäähän sen. Tää jännäysvaihe on ihan pepusta.
 
kalamama, kiitos :) mullakin vaan kerran viikossa sauna, mut sattupa just nyt hyvin.!!

Liisa, en oo vielä käyny.. tää tuli ihan yht äkkiä... viime yönä ei oikeen tullu kunnolla nukuttua ku sattu niin paljon.! ja jos vähänki yskii ni tuntuu et koko keuhkot repee.! mietin just tässä et jaksanko lähtee raahautuu lääkäriin, kun toi koirienkin kanssa lenkkeily tekee tiukkaa, saatikka lähtee sit raahautuu johonkin.!
toivotaan, että tää nyt menis ohi ihan lämmintä juomalla ja saunalla:)

*muoks*
MULLA ON VARMAAN POSSUNUHA :LOL:
 
Terve! Ajattelin nyt kantaa korteni kekoon tässä asiassa. Tikutin oviksen kp18...kierto mulla on 30-32. Tiedän myös tarkalleen mahdollisen hedelmöityksen ajankohdan, se oli 30.4. eli viikko sitten. Oireita on ollut jo vaikka mitä, "selvimpänä" lämmön nousu, eli 37,1 - 37,2 iltapäivisin. Mahassa on ollut outo tunne jo pitkään, vihlomista ja nyppimistä ja tuntuu myös siltä, että olisin tehnyt vatsalihasliikkeitä, mitä en todellakaan ole tehnyt. Rinnat ei ole ollut vielä arat, mikä sinällään on "outoa", koska ennen menkkoja rinnat kipeytyy reilusti viikkoa ennen.

En tiedä uskaltaako tässä mitään toivoa. Asiassa on vielä sellainen pikku vivahde, että huomenna lähden ulkomaille töihin... Saas nähdä.... :|
 
Liisa75
Phaia Kuulostaa mielenkiintoiselta toi sun tilanne. Pidetään peukkuja plussan puolesta ;)

En nyt onnittele Pigletiä vielä, vaan vasta sitten, kun ilmoittelet siitä uusintatestistä. Oon kyl aika varma nyt noiden sun vihjausten perusteella, että siltä suunnalta on hyviä uutisia tiedossa :)

Aiemmin joku kyseli ovistesteistä. Mäkin kyselen. Mikä ois sellanen testi, jolla ei voi erehtyä? Nyt voisin hankkia parasta ja kalleinta, kun ens kuussa ei ole edes työmatkoja tai muuta säätöä häiritsemässä. (koputan puuta...) Mulle on kehittymässä kumma tapa piinaviikolla suunnitella seuraavaa yritystä... kai se on pudotuksen pehmittämistä...
 
Liisa, mä en kyllä tiedä, onko tuollaista oikeasti erehtymätöntä ovistestiä olemassakaan... Mulla oli käytössä joulukuussa Kotitesti.fin ovistikkutesti. Tein ohjeiden mukaan ja heti ekana tikutuspäivänä sain lähes kontrolliviivan vahvuisen testiviivan. Seuraavana päivänä viiva oli heikompi ja sitten se taisi jo kadotakin. Luulin siis, että homma meni ihan putkeen.

Yksityinen gynekologi oli sitten alkuraskauden varhaisultrassa sitä mieltä, että ovistesteihin ei kannata kauheasti luottaa ja ne voivat näyttää mitä sattuu missä vaiheessa kiertoa vain. Mulla ärsytti tuo kommentti, koska olin omasta mielestäni panostanut asiaan ja luullut saavani järkevän tuloksen!

No, seuraavassa raskauden ultrassa (nt-ultrassa) paljastuikin, että sikiö oli viikkoa oletettua isompi. Nyt on jo rakenneultrakin takana ja sikiö on edelleen tuon isomman laskutavan mukainen. Ja sillä kaavalla taas hedelmöittymisen olisi pitänyt tapahtua noin viikkoa ennen tikuttamaani ovista! Se tekee koko kuukautiskierrosta hieman oudon.

Noh, ihan yksi lystihän tuo on tässä tilanteessa, mutta tällä kokemuksella en siis laittaisi päätäni pantiksi minkään ovistestin puolesta!

Tsemppiä kovasti!!
 
Moi! Gynelle en ole vielä ehtinyt aikaa varailla mutta ajattelin julistaa ainakin seuraavan parin kierron omalta kohdaltani täysin stressivapaaksi joten mun kp-päivät ja yk:t voipi poistaa ja mut voi siirtää "Mukana myös"-listalle (kalenterinkin heitin keittiön kaapin perukoille) :D Kun ei se ressaus näytä olevan ainakaan hyvästä niin mennään rennomman kautta ja kokeillaan ihan tavallista sänkykamarielämää ja vauva saapi rauhassa ilmoitella itsestään kun ilmoittelee :xmas:

Eli pitäkää mut ihmeessä mukana, käyn kyllä kyttäilemässä ja kirjoittelemassa, mutta en vain jaksa enää laskea päiviä, tikutella jne :)

Ensin ajattelin haastaa koko ketjun "stressivapaaksi" vaikkapa vain kuukaudeksi mutta varmaankin osa ainakin haluaa täällä kätevästi pitää kirjaa päivistä :)
 


......Ensimmäistä kuumeilee....



Arcatha.......................kp4/28...............yk19
Lilo..............................kp10/25-40..........yk11....10kg
Liisa75.........................kp21/28-32........yk7.....15kg
yöperhonen.................kp24/28.............yk16....-8kg
kiharapää.....................kp31/28-35.......yk19
Piglet...........................kp42/27.............yk15
drakonia......................kp55/28-32........yk7

..............Toista toivovat.............


Selis..........................kp9/25-30...........yk15....-2/10kg
marleena-84..............kp15/28..............yk10
Kalamama.................kp22....................yk1
Vilinäiti.......................kp98/n.100.........yk

............Kolmatta kaipailee.........


jojo369....................kp8/33-40..............yk10
shaken ....................kp21/28-30.............yk2


..............Viidettä unelmoi............


Petite.....................kp11/27-28..............yk3....15kg

................Mukana myös...............


Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Piijuska-78, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli

..............Plussanneet...................


nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen

 
Kauheesti oli tullu tekstiä. Mä oon ollu hirmu kiireinen olevinaan enkä oo ku käyny nopsaan päivittelees. On menny pari iltaa veroilmotusta täyttäen, muttaa nyt on tehty ja palautettu. Pitäis tulla reilusti palautusta =).

Mä oon nyt keskittyny painon pudotukseen ja elämäntapojen korjaukseen. Karkkilakko on sujunut todella hyvin ja paino on tippunut tasaseen tahtiin pitkästä aikaa. Oon kanssa miettiny että pitäis välillä yrittää hellittää tän kuumeilun kanssa ja nyt mulla on hiukan kuumeilu laantunut. Kai se on että ei jaksa enään olla hirmu optimistinen joka kierrossa kun on jo pidempään yritystä takana. Syksyllä ois sit tarkotus hakeutuu tutkimuksiin jos ennen sitä ei tärppiä tule. Yleensä sanotaan että pieni painonpudotus edesauttaisi raskautumista, mutta ei meillä oo ainakaan auttanut.
 
Täällä vietetään vikoja lomapäiviä, maanantaina taas töihin ja sitä riemua kestää sitten vielä kolme viikkoa. Tiedossa on oikeen railakkaat kolme viikkoa kun kesäloma lähestyy ja porukkaa jää jo pois pikku hiljaa viettämään lomapäiviä. Saa nähdä kuinka poikki olen aina työpäivän jälkeen. Ollaan oltu ulkona mahdollisimman paljon tällä viikolla ja saatu pihaa laitettua kivasti, sain jopa rusketusrajat yksi päivä kun öljyttiin terassin lattiaa. Nyt onkin sitten lapsi räkäinen ja illalla oli vähän lämpöäkin, yöllä tuo raukka heräsi itkun kanssa, mutta rauhoittui onneksi nukkumaan ja nyt hynkyilee kärsä rohisten. Sanoin jo eilen miehelle, että jos tyttö tulee kipeäksi niin ei olla lähdössä äitienpäivänä mihinkään ulos syömään.

Mulla alkaa olemaan päivät siinä vaiheessa että pitäisi alkaa oviksen olemaan käsillä ja oireetkin viittaisi siihen suuntaan, mutta en ole saanut tikkuun edes haaleaa viivaa kun olen koittanut ovista testailla. Katotaan nyt vielä mitä testi sanoo tänään. Mietin jo onko mulla jotain ihme testejä vai jääkö ovis kokonaan tulematta. Nyt on taas vähän se vaihe tässä kuumeilussa etten ees oikeen tiiä kuumeilenko vai en, sen verran on tuo kuumeilu kuitenkin taustalla, että luulempa että kun kierto lähestyy loppuaan niin olen taas kuin kuumilla kivillä... Että tällaista lystiä ja nyt tuota räkäistä lasta kiusaamaan.. :saint:
 


......Ensimmäistä kuumeilee....



Arcatha.......................kp5/28...............yk19
Lilo..............................kp11/25-40..........yk11....10kg
Liisa75.........................kp22/28-32........yk7.....15kg
yöperhonen.................kp25/28.............yk16....-8kg
kiharapää.....................kp32/28-35.......yk19
Piglet...........................kp43/27.............yk15
drakonia......................kp56/28-32........yk7

..............Toista toivovat.............


Selis..........................kp10/25-30..........yk15....-2/10kg
marleena-84..............kp16/28..............yk10
Kalamama.................kp23....................yk1
Vilinäiti.......................kp99/n.100.........yk

............Kolmatta kaipailee.........


jojo369....................kp9/33-40..............yk10
shaken ....................kp22/28-30.............yk2


..............Viidettä unelmoi............


Petite.....................kp12/27-28..............yk3....15kg

................Mukana myös...............


Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Piijuska-78, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli

..............Plussanneet...................


nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen



 

Yhteistyössä