~Great Girls~ vol.2

Painopino ihan hyvä idea =) mä melkeen kannatan tavoitepainoa tai et paljonko pitäs viel saada pois. Se oma elopaino muuten ihan jees,mutta kun tiedän että tuttuja tääl pyörii ,ni ei viittis kaikille sitä ilmottaa :ashamed: *turhis-Petite*

Tänään just ilmotin miehelle,et oon kurkkuu myöten täynnä tätä mahaläskiä!!!! vipon raskauden myötä lihoin ihan törkeesti eikä juuri mitään ole lähteny :'( Tahtoo nää pois... |O
 
Noh Petite :hug: , äläs nyt oo noin masentunu. Eiks ne kilot oo vaikeempi tiputtaa mitä useampi raskaus takana?? Mulla kanssa oli tänään sellanen masis kun aattelin että ei kyllä oo kovin kaunis näky peilistä meikäläinen alasti... heh he...

Mulla jomottelee ihan älyttömästi edelleen ja tänään en pystynykkään lähtee hölkkälenkille, vaikka mun piti. Tyydyin sitten reippaaseen kävelyyn ja välillä sekin teki kipeää. En kyllä tiiä mistä tällänen juiliminen vois johtuu...

Mä voisin merkkailla listaan taas pudotetut kilot/tavoite, esim. -5/25kg. Onko ok? Ja sitten osasta ei oo kuulunu aikoihin niin voisin laittaa mukana myös porukkaan. Tietty mieluusti lisään listaan takas kun pyydetään :D .
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Lilo
Liisa75.........................kp2/28-32............yk7
yöperhonen.................kp5/28.................yk16....6kg
kiharapää.....................kp12/28-35..........yk19
Lumo...........................kp14/28-35..........yk8
Arcatha.......................kp15/28................yk18
Piglet...........................kp23/27................yk15
drakonia......................kp36/28-32...........yk7

Toista Toivovat


Selis..........................kp20/21-28............yk14....10kg
marleena-84..............kp25/28.................yk9
Vilinäiti.......................kp79/n.100............yk

Kolmatta kaipailee


shaken ....................kp2/28-30...................yk2
jojo369....................kp27/33-37................yk9

Viidettä Unelmoi


Petite.....................kp19/28-29.................yk2....15kg

Mukana Myös


lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Piijuska-78, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli

Plussanneet


nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 
Kiitos Selis :hug: oikein hyvä ajatus miusta! Tänään vähän parempi päivä,onneksi. Tehdään kaikkea kivaa yhdessä kotona, auttaa armottomaan v-tutukseen :D
Mulle vois laittaa aloitukseksi 0/15kg eli jos pudottelun aloitan huomenna (laiharithan alkaa aina huomenna :p ) ,tavoitteena toi 15kg saada pois.

Tiedättekö muuten,saako käsikauppa-allergialääkkeitä käyttää raskautta yrittäessä? mulla on naama taas ihan hirveessä kunnossa ja nahka kutisee niin pahasti,että tekisi mieli alottaa antihistamiinit. :/
 
Tänään ei oo ollu mitään kipuiluja, mutta eilen teki kyllä tosi kipeetä, ei kauheesti naurattanut! Toisaalta, mulla ei oo kyllä mitään oireita suuntaan tai toiseen. Viime kierron mukaan tiistaina pitäis alkaa menkat, kattellaan nyt kuis käy. Jotenkin tuntuu et ois pidempi kierto.

Petite ja yöperhonen, merkkailin nuo painontiputus tavotteet nyt listaan. Ei oteta mitään paineita :D . Mullakin ois tuo -15kg sellanen et sit BMI ois sen 22, mutta katotaan ensiks tois seuraavat kymmenenkin kiloo.

Mä oon välillä miettinyt että mahtaakohan laihdutus vaikuttaa negatiivisesti tuohon raskaaksi tulemiseen? Mä toisaaltaan oon kyllä lähinnä yrittänyt tehdä elämäntapa muutosta kuin varsinaisesti laihduttaa, enkä oo kituuttanut kauheesti. Tälläisiä mietteitä tänään.
 
Huh huh...nyt mä oon vuorostani vähän kalpeena...tosin mies vaikuttaa enemmän krapulaiselta kuin minä vaikka se oli kuskina eilen. En tiiä mitä pahaa oon aatellu tehneeni kun tänään sain niin karmeen siivouskohtauksen ja rääkkään itteeni siivoomisella vaikka haluisin vaan pötkötellä ja mässäillä. Uuni on pestynä ja aattelin et seuraavaksi jynssäisin keittiön kaappien ovet kun ovat taas karmeen näköset (plus tietty pyykkishow menossa ja tiskikonekin jyllää plus muita perus juttuja). Voi toki olla et ahistaa sekin kun tän viikonlopun kaikki kotihommat meinaa olla rästissä eilisen takia. Mä oon viikolla niin laiska pesee pyykkiä tai tekee mitään ylimääräsiä kotihommia ja sit viikonloppusin aina koitan ottaa kiinni niitä kun ovat kasautuneet. Ikkunoiden pesun aloitin viime viikonloppuna ja sitäkin pitäis jatkaa, mut kun se on vaan niin tylsää hommaa. Kevät aurinkoko mut on taas saanut näin puuhakkaaksi kun se tuntuu jo vaikuttavan vauvakuumeeseenkin. Toisaalta hyvä jos kotona touhuu hulluna niin ei ehi miettiä vauvakuumetta niin paljoa... Nyt alkaa vissiin se kauhee testirumba taas kun päivät alkaa olla sillä mallilla ja testejäkin on laatikossa iso pino (ei siä ihminen sitten millään opi). Mutta nyt tämä tyttö lähtee vapisevin käsin jatkamaan kotihommia että saan tänä viikonloppuna edes jotain aikaiseksi.
 
Heippa taas pitkästä aikaa kaikille! :flower:

Selis, mä en usko, että laihdutus vaikuttaisi negatiivisesti raskautumiseen. Jos siis laihduttaa järkevästi eikä itseään kiduttaen ja esim. kuukautiskierto säilyy hyvänä. Liian ankarassa laihdutuksessahan kierto menee helposti sekaisin (venyy pitkäksi) ja sen ajattelisi olevan huonompi merkki. Muutenhan painonpudotus vain lisää raskautumisen mahdollisuutta meillä ylipainoisilla, mutta laihduttaessa pitää pitää järki kädessä eikä mennä äärimmäisyyksiin! Tsemppiä kaikille hurjasti kilojen ja kuumeilun kanssa!

Minunkin pitäisi pistää itseni ruotuun, kun tulee herkuteltua liikaa! Täytyisi yrittää jotain tsemppivaihdetta. Painoa on tähän mennessä tullut n. 3 kg, mikä on toisaalta ihan ok määrä. Itsellä vain ärsyttää, kun tulee mussutettua aivan turhia herkkuja, joita ilman pärjäisin vallan mainiosti.

Meillä on täällä raskaus ylittänyt puolivälin, niin se aika vain kuluu. Ihan kuin olisin ollut viime viikolla täällä teidän kanssa jännäämässä! Ensi viikon alusta tulee 22 rv täyteen. Meillä oli tällä viikolla rakenneultra ja pienokaisella näytti olevan kaikki rakenteet kunnossa. Painoarvio oli 400 g, mikä vastasi täysin viikkoja eli ei ole beibe vielä punkeroitunut äitinsä (ja sokereiden) takia. Laskettua aikaa muutettiin silloin nt-ultrassa aikaisemmaksi ja nyt todettiin, että siirto oli viisas päätös, koska tämän hetkinen tilanne vastasi täysin sitä uudempaa laskettua aikaa.

Sukupuolikin selvisi ja meille odotellaan poikaa! Oltiin aika yllättyneitä, vaikka mulla olikin aluksi poikafiilis. Sieltä saa tulla, kumpi haluaa, joten ei sillä väliä!

Muuten olen voinut nyt lopultakin paljon paremmin. Pitkään kestänyt pahoinvointi on selätetty ja väsymystäkään ei ole enää niin paljon. Nyt lähinnä odottelen vain kesälomaa!

Kevätaurinkoa kaikille!!
 
Merkku, kiitos kannustuksesta. Tuli oikein hymy huulille kun jaksat käydä täällä mua tsemppaamassa!

Iloinen, onnittelut tulevasta pikkumiehestä :flower: . Aika menee kyllä nopeeta, kun ei munkaan mielestä siitä oo paljonkaan aikaa kun plussasit. Ja on kyllä tosi kivaa että käyt välillä kertomassa kuulumisia! Ja aika vähällä painon tulolla oot kuiteski selvinny, pahempikin vois olla. Tsemppiä nyt loppuraskauteen, toivottavasti kaikkie menee hyvin.

marleena, onkohan tätä siivousintoilua liikkeellä kun mäkin oon tänään touhuillut siivouksen ja pyykkien parissa. Oon pessy neljä koneellista pyykkiä :D .

Malttamattomana ihmisenä en oo onneks hankkinu mitään testejä etukäteen ja tajusin tänään etten kerkee mistään hakemaakaan ainakaan ennen keskiviikkoa, ellen netistä sitten tilaa... Hyvä että työ pitää munt kiireisenä.
Kuitenkin on sellanen olo ettei oo tärppiä tullu kun pystyn juomaan kahvia normaalisti. Esikoista odottaessa ei kahvi oikeen maistunut, tosin tiiän että se ei välttämättä mene samalla lailla seuraavassa raskaudessa.
 
Naiset olen tehnyt elämäni ensimmäisen roskishaamun :whistle: Tein tuossa muistaakseni torstai aamuna apteekin raskaustestin aamupissasta, kun kiertopäivät olivat huikeat 49. Testin tulos näytti negaa, enkä siitä löytänyt värin hitustakaan t-kohdasta, vaikka kuinka yritin. Eilen sitten vilkaisin vessan roskikseen ja siinä samaisessa testissä oli selkeä, mutta melko haalean punerva viiva t-kohdan reunassa. Isäntäkin näki sen, kun porukalla tiirailtiin ja tänään testasin sitten Clearbluella ja siihen ei tullut mitään. Tosin en tätä varmistustestiä tehnyt aamupissasta. Isäntä totesi tyynesti, että jos palataan asiaan kahden viikon päästä :kieh: Elä nyt tässä sitten rauhallisesti, kun mikään ei ole selvää |O Mitään raskausoireita en ole mielestäni kyllä bongannut, mitä nyt nänninpäät ovat kipeät, mutta ne voivat olla menkoistakin?! Enkä ole varma, että onko tuo Apteekin oma testi jotenkin herkempi kuin Clearblue, mutta lompakko ei toisaalta anna myöten päivittäistä testailua :( On tämä outoa, kun eka lapsi oli aikoinaan selkeä plussa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 
akujalmari, kylläpä kuulostaa ärsyttävältä! Oisko sulla voinut olla ovis myöhään ja siksi ei oikeen vielä vahvaa plussaa näy?? Toivoahan on kun ei tuu vuotoa.

Meikäläinen on nyt ahkerasti liikkunu, kävin hölkkäämässä ja jaksoin mennä aikast pitkän matkaa jo ja 40min meni aikaa ja ainakin puolet ajasta hölkkäsin. Ekat 20min jaksoin mennä yhteen kyytiin. Koira alkaa vaan hidastaa kun on niin paljon hyvii tuoksuja että pitäis pysähdellä nuuskimaan koko ajan. Mutta en valita, koiruus mua aina iltaisin tonne lenkille pyytää lähtemään, ettei tuu ainakaan laiskoteltu.
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Lilo
Liisa75.........................kp3/28-32............yk7
yöperhonen.................kp6/28.................yk16....6kg
kiharapää.....................kp13/28-35..........yk19
Lumo...........................kp15/28-35..........yk8
Arcatha.......................kp16/28................yk18
Piglet...........................kp24/27................yk15
drakonia......................kp37/28-32...........yk7

Toista Toivovat


Selis..........................kp21/21-28............yk14....10kg
marleena-84..............kp26/28.................yk9
Vilinäiti.......................kp80/n.100............yk

Kolmatta kaipailee


shaken ....................kp3/28-30...................yk2
jojo369....................kp28/33-37................yk9

Viidettä Unelmoi


Petite.....................kp20/28-29.................yk2....15kg

Mukana Myös


lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Piijuska-78, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli

Plussanneet


nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen


 
Jahas, täällä on nyt sitten saatu haaleaakin haaleampi roskishaamu/viivan paikka ja sen myötä tuli kyllä itku...Mahaa jomottelee koko ajan siihen malliin kuin menkat olisi alkamassa, mitään oireita ei ole. Mieleen tulee vain se kun viimeksi sain selkeitä roskishaamuja ja täti tuli normaaliin tapaansa ja pettymys oli karmea. Nyt taas ärsyttää että menin testaamaan näin aikaisin ja että menin lauantaina juomaan ja vähän kaikki vauvakuumeeseen liittyvä ärsyttää jollain asteella ja pelkään vaan koko ajan tädin tuloa... Että näin taas tällä kertaa. :kieh:
 
marleena :hug: :hug: . Voi kurjuus :( . Juur ton takia mä en oo hommanuu valmiiks testejä kun tulis ajoissa testailtu ja sit vois noin käydä.

Täälläkään ei mitään erikoista. Veikkaan että huomenna alkaa vuoto, mahassa juilii siihen malliin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Selis:
marleena :hug: :hug: . Voi kurjuus :( . Juur ton takia mä en oo hommanuu valmiiks testejä kun tulis ajoissa testailtu ja sit vois noin käydä.

Täälläkään ei mitään erikoista. Veikkaan että huomenna alkaa vuoto, mahassa juilii siihen malliin...
Mistähän mä löytäisin niin paljon itsehillintää etten ostais testejä tai testailis ennen aikojaan. Vaikka luulis sitä jo oppineen niin silti tässä taas kävi näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marleena-84:
Alkuperäinen kirjoittaja Selis:
marleena :hug: :hug: . Voi kurjuus :( . Juur ton takia mä en oo hommanuu valmiiks testejä kun tulis ajoissa testailtu ja sit vois noin käydä.

Täälläkään ei mitään erikoista. Veikkaan että huomenna alkaa vuoto, mahassa juilii siihen malliin...
Mistähän mä löytäisin niin paljon itsehillintää etten ostais testejä tai testailis ennen aikojaan. Vaikka luulis sitä jo oppineen niin silti tässä taas kävi näin.
Juu, mulla on monesti käyny kanssa samalla lailla. Nyt oon aatellut etten viitti laittaa turhaan rahaa kiinni niihin testeihin vaan meen apteekista sitten tarvittaessa ostaa.
 
Mä kanssa viime kierrossa yhen roskishaamun sain. :/ Nyt vielä alkuhuumassa on tullu noita liuskoja tilailtua,mut varmaan se jää pois jos/kun tää raskautuminen kestää..

Mulla on nyt ollu eilisestä asti kovia jomotuksia alaosastolla ja sellanen "turpea" olo, ihan ku menkkojen ekoina päivinä. |O mensuihin pitäs olla vielä viikko aikaa,joten ei kai kierto ala lyhentymään sen pirhanan greipin takia näin paljon. Apuva.
 
Heippa
Täällä ollut jokapäivä outoja tuntemuksia alamasulla, ei kaikkia osaa edes sanoin kuvailla. Välillä nipistelee ja välillä tuntuu vaan oudolta. Välillä menkkamaista jomotusta ja välillä ei.
Viikonlopulla tuli hiukkasen vaaleanruskeaa vuotoa. Otaksun että ois ne luomumenkat sitten vihdoin tulossa. Lievää pahaaoloakin on aina silloin tällöin ollut, kuten tänäaamuna, söin ennen puoli seiskaa yhden jugurtin ja kahdeksalta etoi ja siihen auttoi syöminen. Nää ei varmaan kuitenkaan liity yhteen.
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Lilo
Liisa75.........................kp4/28-32............yk7
yöperhonen.................kp7/28.................yk16....6kg
kiharapää.....................kp14/28-35..........yk19
Lumo...........................kp16/28-35..........yk8
Arcatha.......................kp17/28................yk18
Piglet...........................kp25/27................yk15
drakonia......................kp38/28-32...........yk7

Toista Toivovat


Selis..........................kp22/21-28............yk14....10kg
marleena-84..............kp27/28.................yk9
Vilinäiti.......................kp81/n.100............yk

Kolmatta kaipailee


shaken ....................kp4/28-30...................yk2
jojo369....................kp29/33-37................yk9

Viidettä Unelmoi


Petite.....................kp21/28-29.................yk2....15kg

Mukana Myös


lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Piijuska-78, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli

Plussanneet


nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen



 
vitsi, just soittivat sieltä lääkäristä... mulla on 20.5 aika sille mun diabeteslääkärille, missä jutellaan näistä lapsettomuus hommista ja sit ukon täytyy varaa oma aika, joka menee sitten varmaan siitä vielä seuraavalle viikolle.
mä jo luulin että ne oli unohtanu meijät :D ihanaa saada tätä asiaa eteenpäin.!!
 
yöperhonen hienoa, että saatte asiat etenemään.

Täällä ollaan vähän tappiomielialalla... :( Ei ole täti vielä tullut, mutta mikään ei kyllä viittaa tärppiinkään tästä kierrosta. Paitsi ehkä nää laidasta laitaa heittelehtivät mielialat, mutta taitaa nekin mennä pms:n piikkiin. Murheellisena odottelen siis tätiä saapuvaksi huomenissa ja kiroan koko vauvakuumeen (ja tunnin päästä oon täällä ihan innoissani vauvakuumeilemassa)... :headwall:
 
Siivousintoa on alkanut löytyä viime aikoina normaalia enemmän, ehkä se johtuu tästä keväästä ja auringonpaisteesta, ja siitä että auringonsäteet paljastaa kaiken pölyn ja tomun ja likaiset ikkunat... Tulee katseltua kotia ihan toisella silmällä. Pääsiäisenä suursiivottiin lastenhuoneet ja vaihdettiin niitä päittäin, niin saa lapsetkin vaihtelua elämään :) Lisäksi tuli pitkästä aikaa pestyä lattiat ihan rätti kourassa kontaten, tulipahan puhtaampaa kuin perusluutulla!
Kauhea määrä löytyi kuopuksen kaapeista pieniksi jääneitä vaatteita ja vauvanleluja, ja pakkailin niitä kooittain laatikoihin. Jotenkin haikeaa, kun ei tiedä tuleeko niille vielä joskus tarvetta vai olisiko parempi antaa ja myydä kaikki pois. Ei tota säilytystilaakaan mitenkään liikaa ole, ja kuitenkin jatkuvasti täytyy ostaa lisää ja isompia vaatteita.
Täytyy varmaan kohta vuokrata joku varastokoppi jostain niin ei tarvii mistään luopua :D

Täti pakkailee kamojaan, alkaa vissiin vuotopäivien määrä normalisoitua km:a edeltävälle tasolle.

Ja eilen näkyi kevään ensimmäiset leskenlehdet ojanpohjalla!
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Lilo
Liisa75.........................kp5/28-32............yk7
yöperhonen.................kp8/28.................yk16....6kg
kiharapää.....................kp15/28-35..........yk19
Lumo...........................kp17/28-35..........yk8
Arcatha.......................kp18/28................yk18
Piglet...........................kp26/27................yk15
drakonia......................kp39/28-32...........yk7

Toista Toivovat


Kalamama.................kp?.........................yk1
Selis..........................kp23/21-28............yk14....10kg
marleena-84..............kp28/28.................yk9
Vilinäiti.......................kp82/n.100............yk

Kolmatta kaipailee


shaken ....................kp5/28-30...................yk2
jojo369....................kp30/33-37................yk9

Viidettä Unelmoi


Petite.....................kp22/28-29.................yk2....15kg

Mukana Myös


lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Piijuska-78, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli

Plussanneet


nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen





 

Yhteistyössä