Gallup alakautta synnyttäneille

• Viestiketjun aloittaja piiuli
  • Ensimmäinen viesti
Tuli heti parilla ekalla ponnistuksella :D
Kätilö pyyhkäisi kakat pois. Mä siinä vähän sanoin jotain niin kätilö sanoi mulle: Tiesitkö että syntyy kauniita lapsia jos paskan kera tulevat :D
Suloinen lapsihan sieltä tulikin :D :heart:

Mies ei kuulemma muista mitään eikä huomannu edes että ensin tuli paska.
Onhan se sanontakin että ei lasta ilman paskaa :D

Peräruisketta ei annettu. En myöskään ajatellu kakan olevan noloa enkä ajattele edelleenkään :)

Suoli tyhjenee automaattisesti ennen synnytystä. Minulle kätilö kertoi, että peräruiskeen laittavat jos sen haluan, mutta sen vuoksi uloste muuttuu löysäksi ja sitä jää jokatapauksessa suoleen hiukan. Ja ruiskeen ansioista ulos tuleva kakka on sitten löysää.
Sanoi että helpompi se on heidän korjata pois kiinteä kikkare kuitenkin :)

En ottanut ruisketta, enkä tiedä tuliko kakka vaiko ei. Eikä tuolla niin väliä edes. Normaali juttu se on. Uskon että kätilöt ovat pari kertaa kakkaan ja muihin eritteisiin törmänneet työssään.

Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
varmaanhan se kätilö alkaakin siellä huutelemaan että tulipa rouvalta iso paska hyh hyh, pyyhitäämpäs ku ei osaa ees synnyttäessä paskomatta olla.. jo on aikoihin eletty..
:LOL:

Joo, ei oo mun kätilöt ainakaan huudelleet enkä mitään sen suuntaista ole itse tuntenut, joten enpä tiedä totuutta tästä. :D

Tokassa avautumisvaiheessa mulle iski niin hirvee pissahätä kyllä, että niiden oli pakko ottaa pinnit irti ja päästää mut vessaan. Ja olin just ennen saliin menoa käyny pissalla enkä ollu salissa ku 3h ennen ponnistamista. :D

Alkuperäinen kirjoittaja olet väärässä:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ei tullut kummallakaan kerralla, maha tyhjeni aika tehokkaasti jo avautumisvaiheessa. Älkää lynkatko mua, mutta musta ainakin tuntuu että silloin ponnistaa väärin jos tulee kakkaa ponnistaessa... Siis kun eihän vauvan ulos ponnistaminen ole lähellekään niinkuin kakkaa vääntäis vaikka niin monesti puhutaan.
Mutta tyhjentyy se suoli silti, jos siellä jotain on. Lapsen pää painaa sillä tavalla peräsuoleen, että se tyhjenee ihan sen takia. Ponnistamisista viis.
Peesi! Olen lukenut aiheesta aika paljon ja kätilökin on selittänyt asiaa. Lasta ponnataan KUIN kakkaa ponnaisi, JA pää painaa peräsuolta joten jos siinä osassa suolta on jo muuteskin kökköä tai tahtaa niin se puristuu väkisinkin ulos. FAKTAA.

Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Tuli molemmista ja yleensä kaikilla tulee ainakin vähän, siksi siinä ponnistaessa pidetään paperia tai vastaavaa välilihalla ja pyyhkästään huomaamattomasti peppuun päin pois. Sitä ei moni mamma huomaakaan et pskat tuli :D
Mieheltä olen tarkastanut että onko tullut ja ei kuulemma ole :D
Asia sinänsä ihan sama, mutta kun joidenkin on niin vaikea uskoa ettei kaikilla tule.
mulla todisteita ettei tullut :D voihan netistä etsiä synnytysvideoita ja kattoa niistä monella sit tulee.
sorry mut kätilöt on sen verran nopeita sen kroonikkovaipan kanssa, että kukaan mies tuskin kerkeää huomata jos vähän kakkaa tulee.

vai ovatko teidän miehet olleet siellä jalkovälissä kätilön vieressä kyttäämässä? jos eivät, niin mistäs he tietävät? vai oletteko pakottaneet miehenne keskittymään pelkän kakan mahdolliseen tuloon, eikä vaikka auttaa teitä ponnistusvaiheessa?
Peesi taas kerran. ;) . Siinä rytinässä ei mies huomaa jos kätilö pikasesti samalla lapsen ulostullessa pyyhkäsee ripeellä liikkeellä peräaukkoon päin alusella joka on äidin pyllyn alla tai paperilla joka on kädessä kun kätilö painaa välilihaa. :wave:

jaa
ei mitään tietoa, kun ei ole ollut tapana sinne alapäähän kurkkia. Pissaa kuulemma tuli ja paljon kuopusta ulos pusertaessani. Lisähuom: ponnistus kesti alle 10 minuuttia niin siihen aikaan nähden kätilön mielestä yllättävän paljon

Yhteistyössä