Gallup alakautta synnyttäneille

• Viestiketjun aloittaja piiuli
  • Ensimmäinen viesti
Tuli molemmista ja yleensä kaikilla tulee ainakin vähän, siksi siinä ponnistaessa pidetään paperia tai vastaavaa välilihalla ja pyyhkästään huomaamattomasti peppuun päin pois. Sitä ei moni mamma huomaakaan et pskat tuli :D

Ei tullut...jostain syystä kyllä vaahtosin siinä ponnistaessani, että NYT KYLLÄ TULEE JOTAIN YLIMÄÄRÄISTÄ, mutta kätilö sanoi vain, että eipä tule vielä mitään muutakuin lapsen pää... tosin kävin kyllä isolla hädällä juuri ennen kuin ponnistamisen tarve tuli, joten se taitaa selittää miksei tullut :LOL:

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Tuli molemmista ja yleensä kaikilla tulee ainakin vähän, siksi siinä ponnistaessa pidetään paperia tai vastaavaa välilihalla ja pyyhkästään huomaamattomasti peppuun päin pois. Sitä ei moni mamma huomaakaan et pskat tuli :D
Mieheltä olen tarkastanut että onko tullut ja ei kuulemma ole :D
Asia sinänsä ihan sama, mutta kun joidenkin on niin vaikea uskoa ettei kaikilla tule.

noh
Ekassa ei kai tullut,en ihan varma asiasta ole,ennen synnytystä kyl pohdin kovasti että mitä jos kakka tulee mutta eipä enää h-hetkellä ollu niin mielen päällä se asia :). Toisessa ei tullut.

Se on semmonen tilanne, että on aivan sama mitä sieltä peräreiästä lentää, ei siinä ite huomaa mitään kun on vaan keskittyneenä siihen omaan kipumaailmaan.
Mies sano, että vähän sieltä jotakin ylimäärästä jossakin vaiheessa tuli, ite en huomannu, kätilö sievästi oli siivonnut tavarat veks.

kätilö
Kyllä sitä aika usein sieltä sitä ylimääräistä tulee, vaikka eipä siitä numeroa tehdä. Miksi pitäisikään? On toki niitäkin, joilta ei mitään tule, toisilla ei auta peräruiskeetkaan. Toiset pissaa. Tärkeintä on saada vauva ulos ja tehdään töitä sen eteen, ei siinä paljon mitkään muut eritteet hetkauta. Kaikkea on nähty -jopa suoli ulkona!

Ja kyllä, ponnistaa oikein jos kakkaa tule, ponnistaa siitä silti oikein ilman kakkaakin.

luonnollista
Luulisi että jos siellä suolessa on synnytyshetkellä paskaa niin kyllä se ulos tulee.
Jos sitä ei suoles oo niin mitä sitä sit odotteleen.
Mukavampi se p.ska on kuulemma siinä synnyttäessä päästää,mitä sitten kun alapää on tikattu ja maha on aika kovalla,eikä pissaaminenkaan onnistu ilman käsisuihkua.

Tulee ja ei,mitä väliä?

Ekassa synnytyksessä tuli (mutta mua se ei haitannut paskan vertaa :LOL: , siinä vaiheessa keskityin vain ja ainoastaan hengissä pysymiseen). Tokassa en huomannut että olisi tullut, mutta en tiedä varmasti kun ei kiinnostanut kysellä.

Kummassakaan synnytyksessä mulle ei ole ehditty laittaa mitään peräruiskeita.

vvv
En ainakaan huomannut. Eka kerralla koko synnytys alkoi hirvittävällä ripulilla, joten ei ehkä kauheesti ollut mitä tulla. Toisella kerralla pyysin ennen käynnistystä peräruiskeen.

ö
Hmm.. empä ole ihan varma, saattoi vähän tullakin. Ainakin nestemäiset asiat tuli pöydälle pariinkin kertaan, niistä hädissäni etukäteen YRITIN varoitella mutta kätilö sanoi että antaa tulla vaan :D

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ei tullut kummallakaan kerralla, maha tyhjeni aika tehokkaasti jo avautumisvaiheessa. Älkää lynkatko mua, mutta musta ainakin tuntuu että silloin ponnistaa väärin jos tulee kakkaa ponnistaessa... Siis kun eihän vauvan ulos ponnistaminen ole lähellekään niinkuin kakkaa vääntäis vaikka niin monesti puhutaan.

Ai, kyllä mulle kätilö neuvo, että ihan samalla tavalla ponnistat kuin kakkaa tekisit!

Minä kysyin sitä kätilöltä kun olin alkamassa ponnistamaan ja se sanoin että kaikilla sitä tulee... Itse ei ole mitään tietoa tuliko itseltä, sitä en sitten enään kysellyt... kun lapsi tuli niin ei enään hirveesti välittänyt.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ei tullut kummallakaan kerralla, maha tyhjeni aika tehokkaasti jo avautumisvaiheessa. Älkää lynkatko mua, mutta musta ainakin tuntuu että silloin ponnistaa väärin jos tulee kakkaa ponnistaessa... Siis kun eihän vauvan ulos ponnistaminen ole lähellekään niinkuin kakkaa vääntäis vaikka niin monesti puhutaan.

Ai, kyllä mulle kätilö neuvo, että ihan samalla tavalla ponnistat kuin kakkaa tekisit!
Mullekkin sanottiin niin

:)

Yhteistyössä