Gallup alakautta synnyttäneille

• Viestiketjun aloittaja piiuli
  • Ensimmäinen viesti
kyllä ja ei
Peräruiskeen kanssa ei tullut. Toisen kanssa tuli, vaikka olin pari tuntia aiemmin käynyt kakalla. Eipä haitannut yhtään, ei minua eikä kätilöä. Täysin luonnollinen asia ja työtänsähän ne kätilöt siellä tekevät.

maissihiiri
Ei tullut kummallakaan kerralla, maha tyhjeni aika tehokkaasti jo avautumisvaiheessa. Älkää lynkatko mua, mutta musta ainakin tuntuu että silloin ponnistaa väärin jos tulee kakkaa ponnistaessa... Siis kun eihän vauvan ulos ponnistaminen ole lähellekään niinkuin kakkaa vääntäis vaikka niin monesti puhutaan.

olet väärässä
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ei tullut kummallakaan kerralla, maha tyhjeni aika tehokkaasti jo avautumisvaiheessa. Älkää lynkatko mua, mutta musta ainakin tuntuu että silloin ponnistaa väärin jos tulee kakkaa ponnistaessa... Siis kun eihän vauvan ulos ponnistaminen ole lähellekään niinkuin kakkaa vääntäis vaikka niin monesti puhutaan.
Mutta tyhjentyy se suoli silti, jos siellä jotain on. Lapsen pää painaa sillä tavalla peräsuoleen, että se tyhjenee ihan sen takia. Ponnistamisista viis.

ei tullut. esikkoa tehdessä tuli jossain vaiheessa rehellinen paskahätä ihan luomusti, (siis ruiskeita ei tarjottu) ja kävin pytyllä asioimassa. kuopusta tekemään mennessä sit ruutattiin peräruiske kun on kuulemma sen synnärin käytäntö.

muuta pöyvälle ei tullu paskaa kumpakakaan kertana.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Ei tullut kakka, eikä pierujakaan. Enkä ollut ottanut peräruiskettakaan. Oli vaan suoli luonnollisesti tyhjentynyt jo tunteja ennen synnytystä, eikä ollut uudelleen täyttynyt.
Sama minulla ja 2 synnytystä takana. Ponnistusvaiheet olleet muutaman minuutin ja ilman tikkejä, että kai sitä ilman paskaakin on tullut ponnistettua oikein :D

vieras
en tiedä kun aina välillä siivosivat jotain,no en ainakaan tuntenut. Kyllä sitä useimmiten tulee vaikkei itse tietäisikään. Monet luulee ettei ja sanookin ei mulla tullut. hihiii, niin varmaan

Kippuravarvas
Mikä hiton vaiettu aihe? Tuolla asialla ei ole mitää merkitystä eikä sen pitäisi edes mieltä askarruttaa.
Mutta tosiasia on että jos siellä suolessa jotain on niin se tulee ulos ennenkuin vauva.

Omista synnytyksistä; ei mitään hajua ;) tuliko pissaa, kakkaa tai pieruja, sen voin sanoa varmaksi että vauva tuli molemmilla kerroill.

voi p
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ei tullut kummallakaan kerralla, maha tyhjeni aika tehokkaasti jo avautumisvaiheessa. Älkää lynkatko mua, mutta musta ainakin tuntuu että silloin ponnistaa väärin jos tulee kakkaa ponnistaessa... .
Tein kai mielestäsi jotain tosi väärin, mutta vauva kyllä syntyi 5min ponnistuksella. Että jotain taisin oikeinkin tehdä, todellakin :) Täysin typerä tuo kommenttisi. Sinä olet ehkä synnyttänyt yhden ja avautumisvaihe on kestänyt pidempään ja ehtii maha "tyhjentyä". Sitten on meitä, joilla on jo enemmän kokemusta (= ei typeriä "teit jotain väärin" -kommentteja) ja avautumisvaihe tosi nopea.

IhanaValo
Ei mitään havaintoa..tuskin..siinä oli vähän muuta mielessä ku mitkään kakat tai pierut.
Mut tuskin se ois niille kätilöille mikään maata mullistava juttu ollut,eiköhän ne oo nähnyt aika paljon kaikkee :)

TuhmaHauva hramaana
Ei enää vauvan kanssa. Supistuksista meni maha ihan kuralle että kaikki tuli etukäteen pönttöön. Tokassa synnytyksessä tai vähän tullakin mutta ei sitä siivä ajateltu kun oli 37 cm pieni pää just tulossa ulos....

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Kyllä vain ja kätilö pyyhki välillä kakat pois. Ilmeisesti hyvinkin yleistä. Niin ja esikkoo tehdessä kätilö sano et kun kakkaa tulee ni se on merkki et ponnistaa oikein.
juuri näin,ja yleistä on,ei ne kätilöt välttämättä kerro jos ei kysy :whistle:

kahella ekalla ei tullut, kai :/
kolmannella sain peräruiskeen, mikä on musta ihan perseestä, että kauheet supparit menossa, kohtu 6cm auki ja pitää alkaa paskomaan!!!! |O Paikallaan ei voi istua niin pitkin lattiaa paskoo! Mutta kun kätilön mukaan oulussa on tämmönen tapa, haistakoon kukkanen!

Yhteistyössä