G:suihkuttelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On tosi. Jos minulla on aikaa kuntoilla, on minulla myös aikaa peseytyä sen jälkeen. Tuo aamusuihkiu on siinä mielessä ylimääräinen, mutta se onkin nopea; lyhyet hiukset pesee nopeasti ja muuten kropan huuhtleu kylmällä vedellä riittää.

Myös mieheni käy 2 x päivässä; aamulla herätäkseen ja pestäkseen hiuksensa ja illalla lenkin jälkeen. Hän ei käy salilla päivän mittaan.

Lukekaas vähän tarkemmin... Minä käyn kokovartalosuihkussa 2, max 3 krt/vko, mutta tietenkin useammin, jos jostain syystä likaannun ja hikoilen erityisesti. Mutta jos on työ, jossa ei kura ja pöly lennä eikä tule hiki, miksi pitäisi pestä jotain kylkiä ja kyynärpäitä päivittäin? Pesen vain ns. kriittiset paikat, kuten kasvot, kainalot, jalat ja alapään. Nämä ovat ne paikat, jotka haiskahtavat, jollei pese, eivät esim polvet!

Tietenkin alusvaatteet+sukat vaihdetaan päivittäin, pesenhän peffan ja jalat päivittäin, vaikken kuuraa olkapäitäni.

Jatkuva peseminen on tottumiskysymys, siitä voi opetella poiskin. Hysteerinen hygieenisyys lisää sairauksia. Kaikenlaiset bakteereja tappavat pesuaineet esim keittiössä vain vahvistavat bakteerikantoja.

Minkähän vuoksi olen tosi harvoin flunssassa....?

hyvä jos lähipiirisi haisusi kestää, mutta sanonpa vaan että kyllä kukatahansa haisee hieman tunkkaiselle yon jäljiltä! Onneksi et ole minun ystäväni! suomalaiset ovat todella jääneet 60-luvulle!

Jokapäiväinen pesu on mielestäni erittain tarkeää. jos ihon kuivumista pelkää niin käyttäkää haaleaa vettä ja ja kosteuttavia suihkusaippuoita.

okei, moni sanoi etta pesette kainaloita, kasvoja ja jalkoja lavuaarissa, eikös se ole ihan yhta saman vaivan takana kuin nopea suihku?? tulisi koko kroppa samalla raikkaaksi.
Ja kylla , tässa vastaus haisevien bussien ja ratikoiden ihmetteloijoille.

"" mutta sanonpa vaan että kyllä kukatahansa haisee hieman tunkkaiselle yon jäljiltä!""

Siis missä haisee? Teidän makuuhuoneessako aamulla haisee, kannattaisi sitten ehkä vaihtaa lakanat, eikä pestä hysteerisesti ihoaan. Voi siellä vähän unissaan tuhnautellakin.

Ihme porukkaa nämä itseään kellon ympäri jynssäävät haisulit. Jos yön jälkeen haisee tunkkaiselle, kyllä se haju tulee just näistä kainaloista, pyllystä jne eikä mistään selästä, miksi sitä pestä turhan takia? Paha maku suussa voi aiheuttaa tunteen, että haisee. (Kantsii poistattaa hammaskivi hammaslääkärillä!) Pelkkä vesikin kuivattaa ihoa, eikä missään tapauksessa poista hienhajua! Miksi siis lilluttaa pelkässä vedessä?

Minusta olis kamalaa kastautua heti aamulla herättyäni, olen tosi viluinen.

ei KUKAAN ole vielä valittanut hajustani, eikä munkaan kaverit haise, vaikkeivät kaikki suihkuttele päivittäin. Ihmiset on ihan neuroottisia!

No asia on niin yksinkertainen, että se kun on yksilöllistä!

Jotkut joutuvat pesemään itseään jopa pari kertaa päivässä, että dödöjenkin kanssa, ei hien haju pukkaa läpi!

Jotkut taas eivät dunkaa vaikka peseytysivät kunnolla kerran, pari viikossa!

Aivan totinen tosiasia.

T: nuori nainen, joka kärsii liikahikoilusta!

Hassua, että valtaosa, jotka suihkuttelevat tyyliin 2 - 10 kertaa päivässä väittävät, että sitä harvemmin suihkuttelevat ovat muutenkin likaisia ja haisevat. Esim. alkuperäinenkin sanoi pesevänsä aamuin illoin alapään, hampaat, kasvot ja kädet.

Se tosiaan on yksilöllistä, että miten nopeasti alkaa haista esimerkiksi hieltä! Minulla on se onni, etten käytännössä koskaan haise hieltä (vaikka siis hikoaisinkin), olen kai tullut siinä isääni, joka hänkään ei hieltä tuoksahda.

Käyn suihkussa keskimäärin joka toinen päivä ja suihkuttomina päivinä pesen aamuin illoin kasvot, hampaat, kainalot ja alapään, kädet monta kertaa päivässä ja vaihdan puhtaat vaatteet päivittäin. Ihme on, jos haisisin.

Toki jos olen hikoillut käyn suihkussa ja jos jostain syystä aamulla edellispäivänä pestyt hiukset ovatkin likaisenoloiset tai olo tuntuu muuten nuhjuiselta, menen aamulla suihkuun eli en pidä kynsin hampain kiinni siitä, että suihkuun vain joka toinen päivä.

Mutta siis puhtaana voi pysyä ja hygieniasta huolehtia, vaikkei suihkussa ihan joka ikinen päivä kävisikään!

""naurattaa"", ehkä sinun pitäisi vähän karaista itsesäsi, jos aamusuhku viluttaa... Meillä on uima-altaassa veden lämpötila tällä hetkellä n. 8 astetta ja virkistää mukavasti, kun aamusella sinne pulahtaa, lähtee työpäivä reippaasti käyntiin.

Ja kyllä aamusuihku mielestäni on ehdoton, vaikka kuinka vaihdan lakanat viikottain ja tuuletan makuuhuonetta, on sitä vähän nuhjuinen olo ilman suihkua (olen kokeillut).

Ehkä tämä onkin selitys sille, miksi osa ihmisistä näyttää aamubussissa ja -junassa niin nuutuneelta ja elämäänsä väsyneeltä. Kylmä uinti ja suihku taas saa ihon hehkumaan ja silmät loistamaan!

""ei KUKAAN ole vielä valittanut hajustani""

Ensinnäkään KUKAAN ei kehtaa sanoa toiselle, että haiset. Meillä on duunissa kundi, joka todella HAISEE. Mutta kuka hänelle nyt kehtaa mitään sanoa. Poikaystäväni hengitys HAISI mutta en kehdannut sanoa sitä. Ei kukaan toiselle sano, että haiset.

Ja olen samaa mieltä toisten kirjoittajien kanssa, että mikä hemmetin vaikeus on nostaa hiukset ylös ja mennä suihkuun, se kestää n 2 min. kun alkaa pesemään itseään eri paikoista. Erikseen bideessä alapää, nosta jalat lavuaariin, pese kainalot. Siinähän menee paljon kauemmin kuin että ottaa kokosuihkun ja on ihanan raikas olo koko päivän. En ymmärrä teitä ihmisiä. Ehkä teillä ei lapsuudesta asti ole opetettu olemaan raikas sekä itsensä että kanssaihmisten takia. Mutta ilmeisesti olemme menossa muutenkin kehityksessä taaksepäin, ihmiset eivä osaa kokata, kaikki on uusavuttomia, ja siihen mukaan tulee ilmeisesti tämä että ei jaksa/viitsi käydä suihkussa. Siis en tajunnut, että Suomessa asuu tälläinen metsäläiskansa edelleen. Olen jotenkin aivan järkyttynyt. Nyt varmaan ilmoitetaan, että hampaatkin pestään vain kerran päivässä, kalsareita ja sukkia vaihdetaan kerran viikossa, puserot pestään kerran kuukaudessa, asunto siivotaan kerran vuodessa ym. Nou understand.

Kyllä sen huomaa, että haisee toisten nenään pahalta, vaikkei siitä kukaan erikseen sanoisi. Minä ainakin vedän itseäni heti taaksepäin, jos joku haisuli tulee viereen! Olen myös muutamalle kautta rantain tuonut asian julki; alkanut puhua pyykinpesusta, saunassakäynnistä, hammaslääkäristä jne jolloin toinen on ehkä havahtunut tajuamaan oman tilansa.

Siis mitä, et kehtaa sanoa poikaystävälle pahanhajuisesta hengityksestä????? Ymmärrän, ettei vaikka pomolle sanota ihan ekana päin naamaa, mutta poikaystävälle... Onkohan aivosi lionneet suihkussa? kyllä minä huomautan miehelle aina välittömästi, kun hammaskivenpoistoaika lähestyy. Suutelemista on turha ehdottaakaan, jos kita löyhkää. Ja se on moninverroin karmeampaa kuin hienhaju!

En minäkään haise, vaikken päivittäin ota kokosuihkua, pesen vaan osittain ja hampaat pesen vain kerran päivässä. Reikiä tulee 5-10 v välein, hammaskiveä on putsattu 2 krt elämäni aikana.

Jos aamulla käy suihkussa, olo ei taatusti ole ""raikas koko päivän"" vaan ehkä kaksi tuntia. Kesäsäällä vartin. Haistelen tässä käsivarttani ja mietin, missä ihmeessä on se ""tunkkainen haju"" jota oletat joka huokosesta nousevan, jollei lotraa vähän väliä suihkussa. Ei mitään hajua, zero.

No voi hyvä ihme, eihän ihminen omaa hajuaan tunne tai haista! Siitä johtuu mysö se, että jotkut läträävät liikaa hajuvesien kanssa; oma nenä tottuu eikä tuoksua enää haista.

Käyt kai sentään hammaslääkärillä puolen vuoden välein tai ainakin kerran vuodessa?

No todellakin varmaan on niin että haisevat ihmiset tottuvat omaan tuoksuunsa ja sitten väittävät etteivät haise kun eivät hikoile. Minäkään en hikoile, en vaikka lenkkeilen. Mutta silti on tunkkainen olo päänahassa ja iholla ja siksi käyn aamulla suihkussa, pikaisessa ja saippualla pesen silti kainalot ja varpaat.
En lähentele työtovereitani, koulutuksen aikana istuimme luokassa pareittain ja kyllä aikuisista naisista enemmistö kävi päivittäin suihkussa. Vain tämä haisuli oli tunkkaisen hajuinen (ei siis välttämättä hien) jo metrinkin päähän, kyllä vieressä istuva kärsii.
Poikaystäväni käy myös joka aamu suihkussa. Maalta kotoisin olevana tiedän että maalla ei välttämättä kaikki käy suihkussa päivittäin, esim. meillä kotona puulämmitteinen sauna, joka lämmitettiin 3 kertaa viikossa. Meitä ei opetettu käymään suihkussa päivittäin. Aloitin sen itse vasta teini-iässä.

Että pitäisi vielä kahdesti vuodessa käydä hammaslääkärillä, voi apua... Käyn joka toinen vuosi, koska reikiä tulee harvoin, eikä muitakaan ongelmia ole. Lekuri itse on sanonut, että kahden vuoden välein on mulle riittävä. Eri juttu, jos paikka irtoaa tms.

Kyllä itsestäänkin pahan hajun tuntee. Jos on dödö pettänyt, niin taatusti kainalo haiskahtaa omankin nenään. Mutta normaali, neutraali ihon haju ei tunnu. Mieskin on sanonut, etten haise yhtään miltään. Hänellä itsellään on vähän epämiellyttävä ominaishaju, vaikka kuinka pesisi.

En käytä hajuvesiä ja muutenkin mielellään hajusteetonta kosmetiikkaa.

Snif, en kehdannut sanoa poikaystävälleni pahanhajuisesta hengityksestä tosiaankaan. Jätin hänet. Mutta ei keritty olemaan kauaa yhdessä, totesin muutenkin, ettei toimi. Hän käytti niin valtavasti partavettä tms. että meinasin tukehtua, ja hengitys haisi. Eihän siinä kauaa pysty olemaan. Muuten ihan kiva heppu, kemiat ei näköjään toiminut yhtään. Ihmettelen vain, että miten hänen edellinen tyttöystävänsä pystyi hänen kanssaan olemaan pari vuotta, ja naimisissakin oli ehtinyt olemaan. Eikö nämä naiset haistaneet mitään? Itse meinasin todellakin tukehtua...

Miksi teitä häiritsee niin hirveästi, jos olo on vähän nuhjuinen? Mikä siinä on hirveää? Olette kaikki kirjoittajat vissiin toimistorottia?

Miettikääs, että on monia ammatteja, joissa pitää liikkua ja olla likaisessa ympäristössä pitkä päivä; niin vaan ne ihmiset pärjäävät, eivätkä haaveile, että kun käy aamulla suihkussa niin on sitten niiiiiin raikas olo koko päivän.

Onko ratikkakuski raikas helteellä? Mites rakennustyömies? Miten kestää nuohooja koko päivän likaisena? Miten puutarhatyöntekijä? Karjankasvattaja?

Nirppanokkia olette, kun jokaisesta pienestä tunkkaisuudesta valitatte. Sitten pestään, kun ollaan likaisia, hittoako puhdasta ihoa kaapimaan, jos on sängyssä hiljaa maannut tai näyttöpäätteen eessä nököttänyt.

Suihkussa ja tukanpesu vähintään kerran päivässä. Usein kaksikin. Kyllä mun nenään harvemmin pesulla käyvät ihmiset haisee tunkkaisella, vaikka he eivät hielle haisisikaan.

Mulla yksi kaveri (nainen) joka pesee tukkaansa kerran viikossa ""kun ei se ole likainen"". No kyllä se näyttää ja haisee rasvaiselta. Yök.

Ihan taatusti on ratikkakuskikin raikkaampi helteellä, jos aamulla on suihkussa käynyt ja sitten vaikka vähän viilentävää talkkia koko kroppaan.

Tottakai on ammatteja, jossa päivän mittaan likaantuu, mutta ei siihen auta yhtään myöskään se, että ei aamuisin suihkussa käy.

Itse sairaanhoitajana työskennellässäni käyn heti työpäivän jälkeen suihkussa, pakko saada pestä pöpöt pois. Ja kyllä siinä välillä hikikin tulee, kun aina juosta saa.

Mitä hammaslääkäriin tulee, en ole vielä koskaan kuullut hammaslääkäristä, joka ei kutsuisi asiakkaitaan vähintään vuoden välein tarkastukseen; pitäähän se hammaskivikin poistaa, kuten täällä joku totesi. Oma hammashoitajani kutsuu puolen vuoden välein. Se on minulle yhtä luonnollinen asia kuin kerran vuodessa gynekologilla käynti. Tähänkin joku varmasti toteaa, että eihän siellä nyt joka vuosi tarvitse ravata :)

Käyn minä kampaajallanikin joka toinen kuukausi ja joka kuukausi kasvohoidossa ja jalkahoidossa sekä manikyyrissa.

Minulla ei ole hammasongelmia; ei tuu reikiä eikä hammaskiveä, joten ei tarvitse käydä hammaslääkärissä kuin joka toinen vuosi vähän näyttäytymässä. Tosin olen köyhä duunari joka käy terveyskeskuksessa, ja jota lähinnä naurattaa ajatus kuukausittaisesta manikyyristä ja jalkahoidosta, voi hih hih hii...

Pidän itseäni ihan normaalina ihmisenä näine hyvineni ja hygienioineni. Seuraelämä sujuu ja maailma on mallillaan.

No: ainakin minulle sanoo hammaslääkäri aina, että kahden vuoden päästä uudestaan. Samoin useimmille ystävilleni -käymme vieläpä eri hammaslääkäreillä, ja useimmat yksityisellä.

Hammaskiveä ei tule läheskään kaikille, ei minultakaan ole koskaan poistettu. Se on tietty sääli, jos itse tuosta vaivasta kärsit.

Gynellä täytyy käydä vuosittain saadakseen uuden pillerireseptin, muutenhan siihen ei ole mitään syytä, kun papaa ei kuitenkaan joka kerta oteta.

Minun ihoni on aina ollut kuulas ilman kasvohoitojakin, manikyyrissä ja pedikyyrissä olen kerran käynyt ja tarpeettomaksi haivannut.

Suihkussa kyllä käyn joka päivä, hiukset pesen joka toinen päivä.

Mikäli ihmisen ominaishaju on epämiellyttävä, ko ihmisen ruokailuttomuksissa on jotain vikana.

Olenpa tosi likainen ihminen...

Sauna kerran viikossa, suihkussa lisäksi 3 kertaa viikossa hiustenpesuineen. Hikiliikunnan ajoitan näihin päiviin. Enempää ei iho kestäisi, eikä myöskään hiukset. Miksi pestä iho kuivaksi koppuraksi ja rasvata se heti suihkun jälkeen?

Välipäivinä pesen ""paikkapesun"", kasvot, kainalot, jalat lavuaarissa. Käsiä tietysti useita kertoja päivässä (esim. aina kun tulen ulkoa sisälle). Alapää kerran päivässä, seksin jälkeen tosin aina ja kuukautisten aikaan useammin. Hampaat kaksi kertaa päivässä.

Ja uskokaapa, saatan jopa käyttää samaa paitaa useamman päivän töissä. Kotivaatteet vaihdan heti kun tulen töistä sukkia myöten. Työkseni istun hyvin ilmastoidussa konttorissa.

Ai niin, asunnossani on vesimittari.

No
Käytkö kenties yksityisellä hammaslääkärillä? Minun ei ainakaan ole tarvinut käydä kuin kahdenvuoden välein. Samoin on suurella osalla tuttavapiiriäni. Nuoret ihmiset ainaki äy yleensä vain 2 vuoden välein. Itseltäni on otettu hammaskiveä pois vain kerran ja 2 reikää on ollut. Jos on purukalusto kunnossa, niin ei siellä tarvi päntiönään siellä hammaslääkärillä laukata.

Suihkussa ei tarvi käydä joka päivä. Itse käyn jokatoinenpäivä, mutta tietysti aina sillon ku olen harrastanut jotain liikuntaa käyn heti sen jälkeen. Jos hiukset pesee, joka päivä, niin ne likaantuvat nopeammin ja niitä silloin todella joutuu pesemään jatkuvasti. Varsinkin jos ei käytä hiusten muotoiluaineita niin 3 ketaakin viikossa voi riittää.

mun kaikki kestää.

Hei haloo! Pitääkö minun käydä suihkussa aamulla ennen kuin menen navettaan paskan keskelle?? Että olen siellä sitten puhtaana ja raikkaana:)

Hysteerisiä veden kanssa läträäjiä, sairasta sanon minä. On todistettu asia, että maalla ei ole allergioita lapsilla. Ja se johtuu siitä, että heidän vastustuskykynsä on parempi. Steriilissä ympäristössä ei vastustuskykyä kehity. Että on sillä puhtaudella hintansakin!

Kuka nyt kärsii sitten mistäkin..
Mutta jos minun pitää valita allergia vai kohtuullinen puhtaus ,niin valinta ei ole vaikea.

Yhteistyössä