G:suihkuttelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No käyn yksityisellä. Itse asiassa se on kyllä hammashoitaja, joka kutsuu puolen vuoden välein tarkastukseen ja sitten tarpeen vaatiessa hän lähettää hammaslääkärille.

Liikuntaa olisi myös hyvä harrastaa lähes päivittäin.

joka päivä käyn suihkussa ja pesen myös joka päivä hiuksenikin. sen kyllä haistaa jos ihminen ei ole pessyt hiuksiaan vaikka muutamaan päivään,,yök..siitä tulee sellainen ummehtunut rasvan käry....liikun paljon ja hikoilen paljon, joten välillä täytyy käydä kaksikin kertaa päivässä suihkussa.

Miten ihmeessä teillä on aikaa pestä sitä jumalatonta pyykkivuorta, jos käytte aamuin illoin suihkussa ja vaihdette vaatteet samalla? Jos nyt perheessä asuu useampi henkilö, joka toimii samoin, on pyykkivuori aika valtava.

Mistä te hygieenikot muuten tiedätte sanoa kuka on käynyt suihkussa aamulla ja kuka ei? Teettekö gallupin joka aamu töissä ja sen perusteella päättelette kuka haisee tunkkaiselle ja kuka ei?

Uskallan nimittäin väittää, että ette tosiaankaan voi tietää, milloin minä olen käynyt suihkussa ja milloin en. Aivan hyvin aamulla suihkussa käynyt voi haista tunkkaiselle tai hikiselle, jokaiseenhan tarttuu hajuja ympäristöstä jatkuvasti. Toivottavasti yksikään teistä hygieenikoista ei polta tupakkaa, sillä siihen tunkkaisuuteen ei auta vaikka asuisi suihkussa. Se haju tarttuu tiukemmin ihoon kuin satiaiset pillun karvoihin :)

Pyykki-ongelmasta huolehtivalle:
Minun syyni suihkutteluun on ihan ykkosenä raikkauden ja puhtauden tunne, mutta myos vaatteiden säilyvyys. Samaa paitaa voi käyttää vaikka kaksi-kolme kertaa jos itse on puhdas ja ei käyttäessa hikoile. Alusvaatteet ne vain lentää pyykkiin suihkuttelun jäljiltä.

Itse käyn suihkussa 1-2 krt vuorokaudessa ja jos tulee oikein hikoiltua, niin vaikka kolmannenkin kerran mutta vain helteellä. Niin ja ihan vinkkinä vaan että jos joku ei käay aamulla suihkussa koska ""päivällä kuitenkin tulee hikoiltua"" niin tuo on jo hyvä tekosyy!! se hikoilu ei kuulkaas haittaa niin paljoa kun on puhdas iho ja puhdasta päälla! aika hirveä haju lahtee hikoilevista ihmisistä jotka ei edes suihkuttele.

Mutta maatalon emännälle annan anteeksi, jos aamulla klo5 ei ennen navettaan menoa huvita suihkutella. sen voi tehdä navetan jälkeenkin.

Minulla on erittäin kuiva iho, vaikka suihkuttelisin kuin kerran viikossa. Suihku ei juuri asiaa mutta kun käytän haaleaa vettä ja hellävaraisia saippuoita. Nythän eletään 2000-luvulla ja tuotteita loytyy laidasta laitaan.

Ja te jotka sanotte etta raikkaalta haisette joka toinen päivä suihkutellessa, EN USKO! Itse hajua EI VOI haistaa, toiset kyllä.

kiva tietää onko näistä pesukarhuista kukaan tupakan polttaja; en tiedä mitään niin kuvottavaa hajua, kuin tupakki-ihmisen henkäys.

Toinen pesualaryhmä on muuten vain kamalalta haisevat ihmiset, jotka yrittävät peittää ällöttävää hajuaan vedellä lotraamalla ja sitten hajustamalla itsensä parfyymeillä. Oikein silmiä kirvelee, jos ruuhkapussissa joutuu tällaisen parfyymipommin viereen tai sitten toimiston eteinen haisee tälle haisunäädälle niin, että eteneminen ei onnistu ilman vesuria.

Omasta puolestani voin todeta, että tietenkään en polta tupakkaa, en ole koskaan polttanut, en ole koskaan edes kokeillut. Parfyymeja en käytä, tuoksuni ovat keveitä eau de toiletteja, joskus illalla peräti eau de parfum. kotosalla tyydyn niihin ihanan tuoksuisiin suihkusaippuoihin.

Minullekin suurempi ongelma on liian hajustetut ihmiset, kuin tunkkaiselle haisevat ihmiset. Olen paljon ulkoilmassa ja ihoni on kuivanpuoleinen. En käy kovin usein suihkussa ja ehkä haisen... Minulla ei edes ole kunnollista suihkua!

Pidän saunomisesta ja onneksi, onneksi yksinolosta. Pidän muuten enemmän ihmisen kuin parfyymin hajusta. Enemmän ulkoilman, kuin ihmisen hajusta.

Mä pesen tukan yleensä kahdesti viikossa. Jos tuntuu likaiselle, pesen. Muuten voin käydä useamminkin suihkussa. En oikein tiedä kuinka usein, aina kun tuntuu likaiselle. Joskus päivittäin, joskus jopa 2-3 krt/pv. Joskus vain sen pari kolme kertaa viikossa. Ihan tilanteen mukaan. Jos olen vaan himassa enkä tee mitään ihmeempää, ei tunnu sille että likaantuu. Jos olen töissä päivän, peseydyn illalla. Jos urheilen, pesen itseni kokonaan.

Hampaat pesen aamuin illoin, persauksen yleensä kerran pvssä. Kasvot pesen iltaisin jos olen meikannut.

Josko se onkin niin, että nämä suihkussa lotraajat eivät erota puhdasta ihmistä saippuiolta tai hajuvesiltä haisevista ihmisistä. Eli heidän mielestään puhdas ihminen ei tuoksu hyvältä ellei joku keinotekoinen hajuste lemua iholta.

Minusta ainakin oman mieheni iho tuoksuu aina hyvältä vaikka edellisestä suihkukerrasta olisi mennyt pari päivää.

Mitä taas hengityksen hajuun tulee, niin en ole vielä ikinä törmännyt ihmiseen, jonka hengitys ei haisisi aamuisin pahalle.

Nimimerkki ""Haisee!!!"":lle

Kirjoitit: ""Ja te jotka sanotte etta raikkaalta haisette joka toinen päivä suihkutellessa, EN USKO! Itse hajua EI VOI haistaa, toiset kyllä"".

Minä en käy välttämättä päivittäin suihkussa jos ei tunnu likaiselle. Äitini käy paljon harvemmin kuin minä. Poikakaveri käy suunnilleen samassa syklissä kuin minäkin. Kaverini ei käy suihkussa välttämättä edes 10km juoksulenkin jälkeen, vaikka hikoilee. Ja kukaan heistä ei kuitenkaan haise hielle. (Myönnän että minustakin kuitenkin on ällöttävä ajatus olla käymättä suihkussa lenkin jälkeen, vaikkei sitten haisisikaan).

Sitten on ne ihmiset, joiden iho tuoksuu tunkkaiselle saunankin jälkeen. Ja ne jotka haisevat hielle pari tuntia suihkun jälkeen. Esim jos me kaikki pitäisimme sukkia ja kenkiä koko päivän jalassa, osan jalat haisisivat ihan kamalan pahalle, osan taas ei juuri lainkaan, vaikka kaikkien jalat olisivatkin hionneet kengissä. Tai jos kaikki kävisimme hikilenkillä, osa haisisi hirvittävälle, osa paljon miedommalle ja osa ei lainkaan.

Eli siis tahdon sanoa, että emme me kaikki ole samalla viivalla haisemisenkaan suhteen :) Ihan turha ottaa joku suihkupoliisin rooli ja väittää että kaikkien olisi peseydyttävä kokonaan päivittäin.

Ei sun kannata edellisen kirjoittajan juttua ottaa vakavasti. Hän on varmaankin jonkin sortin bimbo, huomaahan sen jo kirjoitustyylistä ja -taidostakin. Jos näkisit ko. henkilön, et varmaankaan edes vaivautuisi puhumaan hänelle. Siis rauhoitu vain! Jokainen kommentti ei ansaitse edes vastausta.

Jaahas, jos vastaisi tähän toisella nimimerkillä. Ei tee mieli julistaa omalla nikillä omasta hygieniasta.

Joka päivä suihkuun, ehdottomasti. Poikkeus silloin kun olen kipeä. Saippuaa en käytä läheskään joka kerta ja vesikin on kaivovettä joten iho ei kuivu enkä tarvitse ylimääräistä rasvaa kuin kovilla pakkasilla. Hiukset pesen joka toinen päivä.
Teen keikkatyötä ja niinä päivinä tulee käytyä ahkerammin. Eka pesen tukan. Sitten ennen töihin lähtöä käyn pikasuihkussa tuoksusaippuan kanssa ja töistä tullessa peseydyn ennen nukkumaanmenoa.
Vähintään joka toinen päivä suihkussa ajelen karvat pois niin ei ole sänkeäkään missään.
Saunotaan satunnaisesti, talvella miltei joka toinen päivä.
Lisäksi ""huuhtelu"" seksin jälkeen. Tottakai.

Mies peseytyy joka ilta, joskus luistaa....
Lapset peseytyvät parin päivän välein, hiukset pestään kerran viikkoon koska eivät tietenkään vielä rasvoitu.

Käyn suihkussa noin kerran päivässä, yleensä töiden jälkeen ja/tai iltaisin. Pesen kädet monesti päivässä, aina kun tulen ulkoa tai kosketan jotain muuta ""likaista"", ennen ruokailua jne.. Seksiä ennen peseydyn jos tarvetta. Olen kokki ammatiltani enkä vois kuvitellakaan esim. meneväni nukkumaan töiden jälkeen käymättä pesulla tai olemaan muutenkaan ""likaisena"" töiden jälkeen. Olen hirveän tarkka käsihygieniasta kotonakin elikkä mieskin on oppinut pesemään kätensä aina kun pitääkin.

Minulla on pitkät hiukset ja pesen ne joka päivä. Ammatissa olen myös tekemisissä asiakkaitteni kanssa ja haluan näyttää mahd. hyvältä ottaen tietenkin huomioon ammatin vaatimat rajoitukset ulkonäön suhteen. Mutta pyrin olemaan puhdas ja siistinnäköinen.

Ei mikään ole iljettävämpää kuin ihminen joka ei peseydy tai pese käsiään. Kunpa jotkut tietäisivätkin minkä määrän bakteereja he kantavat kotiinsa kun eivät kotiin tultuaan pese käsiään jne *puistatus*

Käyn suihkussa vähintään 2-3 kertaa viikossa, urheilusta riippuen useamminkin. Niille jotka epäilevät meidän ""harvoin"" suihkussa kävijöiden olevan muutenkin epäsiistejä: Suihkussa käynnin lisäksi pesen kainaloita, kasvoja, jalkoja jne tarpeen mukaan, yleensä vähintään kerran päivässä. Vaihdan sukat ja alushousut, yleensä 2 kertaa päivässä + mahdolliset urheilukerrat vielä lisäksi. (Hikoilen muuten erittäin vähän.) Kädet pesen aina vessassa käydessä. Vaatteita pidän maksimissaan kaksi päivää, silloin en koko päivää. Yleensä ihoa vasten olevat vaatteet menevät päivittäin pesuun. Hampaat pesen vähintään kahdesti päivässä. Käytän harvoin hiustenmuotoilutuotteita, joten hiukset eivät likaannu niin nopeasti. (Jos niitä on niin silloin hiukset tulee pestyä vähintään joka toinen päivä, yleensä joka päivä.)

Anikselle ja suihkussa kävijälle!!

kuulostaa varsin asialliselta! Ei suihkussa tarvitse aina käydä jos muuten pitää puhtaudestaan huolta, kuten pesulapuilla käsisuihkulla. Minun viestini ja järkytykseni (muutaman jotka olen samalla nimimerkillä kirjoittanut) kuuluukin niille henkiloille jotka eivat harrasta päivittäistä pesua.

Itse en pidä suihkuttelusta, mutta silti en halua päiväkään olla ilman. pesulapuista en pidä, samalla vaivalla otan pikaisen suihkun. Suihkussa ei aina tarvitse hiuksia kastaa, laittaa vaan ponnarille tai lyhyet ""myssyn "" alle piiloon.

Ja nyt on kovasti puhuttu ""haisevista"" ihmisistä jotka eivät suihkuttele. Eihan tässä mistaan kaameasta hajusta kaikkien kohdalla puhusta, vaan pienestä tunkkaisuuden ja nuutuneisuuden tuoksusta iholla, mika minulle on vastenmielinen. Hiki itsessään ei haise miltään, vaan lika ihon pinnalla ja hiki yhdessä ovat se haisutekija.

minua ei kotona kasvatettu käymään jokapäivä suihkussa, mutta nyt jälkeen pain katselen teiniaikooja ja kyllä oikein hävettää kun en ymmärtänyt puhtauden päälle, saatoin käydä 3x viikossa suihkussa (saunassa). tietty myos urheillessa aina. Kun olen tottunut tähän raikkaaseen oloon niin kylla oikein kaipaan suihkuun !!

ohhoh, ei se tainnutkaan olla Anis niiden pesulappujen kanssa, mutta jokatapauksessa niille jotka peseydytte pesulapuilla, niin kai niilläkin puhtaaksi sitten tuleee. minua vaan ei kiinnosta kokeilla=)
ei kai se minun asiani olekaan miten muut peseytyy, mukavaa iltaa=)

Sanottiin uutisissa, että ihmisen veressä virtaa kemikaaleja, joista osa on peräisin saippuoista ja hajusteista, jotka sisältävät synteettisiä aineita. Joten kohtuus kaikessa.
Ja onhan se aivan järjelläkin käsistettävä asia, että pesemällä yhtä mittaa pois ihon oman suojaavan rasvakerroksen, sillä on vaikutusta ihmisen ja ihon terveyteen.

Yhteistyössä