G: pärjäättekö ilman astianpesukonetta?

Alkuperäinen kirjoittaja i:
Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Meillä kolme lasta ja pärjätään ilman :wave:

Me ollaan muutenkin kyllä ihan outoja kun meillä ei ole autoa, ja asutaan koko viiden hengen perhe 65 neliön kolmiossa... Ja nyt vielä tämä pesukone...
Ihan mielenkiinnosta...Miten saatte ruuat kaupasta kotiin ilman autoa?

Meillä ainakin homma toimii niin, että mulla on sellanen mummojen vetokärry sekä reppu. Niihin tungen ostokset. Käyn yleensä kaupassa kerran-pari viikossa.
 
Meitä on kaks aikuista, eikä pärjättäs ilman. No tietenki jos ois pakko, mutta on mulla (ja miehelläki) kyllä niin paljon muutakin tekemistä kun käsintiskaus, että siihen en ryhtys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei pärjätä. Mun kädet eivät kestä tiskaamista edes puuvilla- + kumihanskojen kera.

Minulla on ihan uutena juttuna Raynaldin oire ja vanha tuttu firbomyalgia särkyineen ja jäykkyyksineen, mutta iho sentään kestää. Astiastot eivät... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja i:
Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Meillä kolme lasta ja pärjätään ilman :wave:

Me ollaan muutenkin kyllä ihan outoja kun meillä ei ole autoa, ja asutaan koko viiden hengen perhe 65 neliön kolmiossa... Ja nyt vielä tämä pesukone...
Ihan mielenkiinnosta...Miten saatte ruuat kaupasta kotiin ilman autoa?

Rattailla olen kuskannut ostokset kotiin. Hyvin menee pari isoa kassillista ostoksia kahteen kerrokseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei pärjätä. Mun kädet eivät kestä tiskaamista edes puuvilla- + kumihanskojen kera.

Minulla on ihan uutena juttuna Raynaldin oire ja vanha tuttu firbomyalgia särkyineen ja jäykkyyksineen, mutta iho sentään kestää. Astiastot eivät... :whistle:

Viimeksi kun tiskasin käsin, tuli sellaisia nesterakkuloita sormiin ja ei aikaakaan kun sain pöpön niiden kautta käsiini ja kämmenet tulehtuivat. Lääkärissä kysyivät olenko uittanut käsiäni hapossa. "Ihan vaan Fairylla tiskasin..." Vaadittiin kolme ab-kuuria, että kädet paranivat. Oli ihan helvettiä, tulehdus turvotti sormia ja käsissä oli syviä avonaisia haavoja, en pystynyt edes lusikkaa kädessäni pitämään, vaan minua piti syöttää.

Että ei pärjätä ilman tiskikonetta.
 
Meillä tiskikone,mutta käytän todella harvoin.
Jos syöjiä on enemmän kuin 8 voin koneeseen laittaa astiat.
Pidän tiskaamisesta ja niin en konetta käytä.
Ja mulla esim.astiasto jota käytän juhlissa ja ei koneeseen saa laittaa joten käsin tiskattava on kuitenkin (kultaus reunoissa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei pärjätä. Mun kädet eivät kestä tiskaamista edes puuvilla- + kumihanskojen kera.

Minulla on ihan uutena juttuna Raynaldin oire ja vanha tuttu firbomyalgia särkyineen ja jäykkyyksineen, mutta iho sentään kestää. Astiastot eivät... :whistle:

Viimeksi kun tiskasin käsin, tuli sellaisia nesterakkuloita sormiin ja ei aikaakaan kun sain pöpön niiden kautta käsiini ja kämmenet tulehtuivat. Lääkärissä kysyivät olenko uittanut käsiäni hapossa. "Ihan vaan Fairylla tiskasin..." Vaadittiin kolme ab-kuuria, että kädet paranivat. Oli ihan helvettiä, tulehdus turvotti sormia ja käsissä oli syviä avonaisia haavoja, en pystynyt edes lusikkaa kädessäni pitämään, vaan minua piti syöttää.

Että ei pärjätä ilman tiskikonetta.

Hui kamala minkälaisen reaktion oot saanu! :o
 
Miulla ei kädet ole rikki menneet vedestä mutta kädet kuivaa hillittömästi jatkuvasta käsien uittamisesta. Kivempi kun on kone ja ei tarvi joka välissä olla rasvailemassa... ja tietty onhan se kivaa kun saa astiavuoren kerralla tiskipöydältä pois haisemasta! :) Kone on nopeuttanut elämää suuresti. En viihdy suuremmin tiskialtaan ääressä.

Mutta kysymys olikin että pärjäisikö? No pärjäisi varmasti jos pitäisi, mutta koneeseen on päässyt tottumaan aika syvästi. Kohentaa se elämänlaatua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pakon edessä pärjäisin. Mutta käytäis varmaan ravintolassa syömässä.

:laugh: :saint: joo pitäisköhän sanoo ukolle et joko astianpesukone tai jokapäiväinen ruoka valmispöydässä, pääsisin kahdesta pahasta yhdellä iskulla kun en kokatakaan niin tykkää/osaa... :saint: :D

(joutusin varmaan kyl rikkaamman ukon ettimään eka... )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
:laugh: :saint: joo pitäisköhän sanoo ukolle et joko astianpesukone tai jokapäiväinen ruoka valmispöydässä, pääsisin kahdesta pahasta yhdellä iskulla kun en kokatakaan niin tykkää/osaa... :saint: :D

(joutusin varmaan kyl rikkaamman ukon ettimään eka... )
Koitapa ehdottaa :D Mä tykkään kyllä ruuanlaitosta, mutta lopettaisin kokkailun, jos mun pitäisi kaikki ne kokkailussa käytetyt astiat tiskata käsin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
:laugh: :saint: joo pitäisköhän sanoo ukolle et joko astianpesukone tai jokapäiväinen ruoka valmispöydässä, pääsisin kahdesta pahasta yhdellä iskulla kun en kokatakaan niin tykkää/osaa... :saint: :D

(joutusin varmaan kyl rikkaamman ukon ettimään eka... )
Koitapa ehdottaa :D Mä tykkään kyllä ruuanlaitosta, mutta lopettaisin kokkailun, jos mun pitäisi kaikki ne kokkailussa käytetyt astiat tiskata käsin.


Mäkin tykkäisin ruoanlaitosta ja varsinkin pidän esille laitosta kunhan vaan keksin uusia ruokalajeja meidän pöytään, yhdeltä palstalaiselta sain kyl vinon pinon ohjeita, joten pitäisi niistä vaan valkata ja alkaa tekemään... Mutta eilen ku kokeilin uutta ruokaa niin oli niin hmm.. ei-hyvää et meni iteltä biojätteisiin...
:ashamed: En ainakaan ite osaa soveltaa.. :whistle:
 
Kone ei jostain syystä pese kunnolla, jättää astioihin sakkaa, joten käsin pestään.
Hyvin pärjätään.
Kovin ympäristäystävällistähän se ei ole, monta kertaa päivässä lämmintä vettä allas täyteen.. :/
 
Pärjäisin jos olis pakko. Mut kun ostettiin tää talo niin keittiössä kone oli. En mä sitä viitti käyttämättömäkskään jättää. :D Viiden hengen talous, tosin viel ei tee kun 4 ihmistä tiskiä.
 
meitä 4 henkilöä. 2 aikuista ja 2 lasta, 6v ja 1v
tähän asti ollaan tultu toimeen ilman astianpesukonetta ja ei sitä lapsuudenkodissanikaan ole ollut, en osaisi sellaista masiinaa käyttääkään :-D
Ei meiltä löydy varmaan kaikkia muitakaan "nykyajan hullutuksia" sen leevin laulun mukaan ja toimeen tullaan :-)
Mutta nyt on kyllä astianpesukone hankintalistalla, varsinkin kun nyt hoitovapaan jälkeen menen töihin, niin ei ole kivaa vapaailtaa kuluttaa tiskaamalla, tiskiä syntyy kyllä aika vuori lapsiperheeltä.
 
jaa-a...
meitä on 4 henkee ja asianpesukone löytyy..
helpottaa hommaa huomattavasti mut jos leviäis niin varmasti hommaamme uuden jossain vaiheessa..eli ei sitä kyytiä kuten pyykikonetta mutta kumminkin..
muutaman viikon varmasti pärjäisin
 
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Kone ei jostain syystä pese kunnolla, jättää astioihin sakkaa, joten käsin pestään.
Hyvin pärjätään.
Kovin ympäristäystävällistähän se ei ole, monta kertaa päivässä lämmintä vettä allas täyteen.. :/

Ettei ois vääränlaista pesuainetta käytetty ja putkissa sakkaa? Tai sitten veden kovuudessa suuri ero tavissuomalaiseen veteen verrattuna (teillä oma kaivo?) ja kone kaipaa pesukonesuolaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja diipa:
meitä 4 henkilöä. 2 aikuista ja 2 lasta, 6v ja 1v
tähän asti ollaan tultu toimeen ilman astianpesukonetta ja ei sitä lapsuudenkodissanikaan ole ollut, en osaisi sellaista masiinaa käyttääkään :-D
Ei meiltä löydy varmaan kaikkia muitakaan "nykyajan hullutuksia" sen leevin laulun mukaan ja toimeen tullaan :-)
Mutta nyt on kyllä astianpesukone hankintalistalla, varsinkin kun nyt hoitovapaan jälkeen menen töihin, niin ei ole kivaa vapaailtaa kuluttaa tiskaamalla, tiskiä syntyy kyllä aika vuori lapsiperheeltä.

Heh, mun isovanhemmillanikin oli apk ennen mun syntymääni. En osaa mieltää nykyajan hullutukseksi.
 

Similar threads

L
Viestiä
2
Luettu
1K
Aihe vapaa
Lapsen ravinto 6:sta 24:n kuukauden ikään.
L

Yhteistyössä