G: missä olet ollut paljain jaloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kotona ja mökillä.
Toisten koteihin ei mennä lähmimään paljain jaloin, vaan varataan taskun pohjalle/laukkuun ohuet sukat, jotka laitetaan jalkaan sisään mennessä.

Kotona ja mökillä.
Toisten koteihin ei mennä lähmimään paljain jaloin, vaan varataan taskun pohjalle/laukkuun ohuet sukat, jotka laitetaan jalkaan sisään mennessä.

No kyllä meille saa tulla paljain jaloin jossei nyt ihan sonnassa oo kulkenu! Kaikilla kavereillakin saa ihan vapaasti olla avojaloin, ei ole kukaan koskaan sitä kieltänyt.

Olen ollut avojaloin kotona, kylässä, pihalla, ulkomailla, ulkomailla kylässä, rannalla, julkisessa puutarhassa, vanhemmillani, oikeastaan lähes kaikkialla missä olen ollut tänä kesänä, paitsi julkisissa tiloissa (tuota yhtä julkista puutarhaa lukuunottamatta). Olen koko kesän mieluiten ilman sukkia.

Kotona, mökillä, iso-vanhemmilla, sisareni luona. En kulje avojaloin julkisilla paikoilla, siellä ei tiedä koskaan minkä jalkasilsan saa ja ihan iljettää, kun näkee avojaloin jonkun esim kaupassa :x

En tunne ketään, joka olisi vetässyt sukat jalkaansa meille tullessaan. Useimmilla ihmisillä on kengät jalassa ulkona. Että ei kai ne jalat nyt niin likaannu? Lisäksi kesällä yleensä kuljetaan ulos ja sisään myös vieraiden kanssa, vähän olisi hassua, jos niitä sukkia laittaisi jalkaan, ottaisi pois, laittaisi taas jalkaan....

Kotona, kylässä, kaupassa, baarissa, rannalla, puistossa, metsässä, pellolla. Kesät kuljen paljainjaloin, mutta autolla ajan aina kengät jalassa, joten nykyisin kaupungissa aina kengät jalassa. Aikoinaan kun bussilla kuljin, tuli kaupunkireissutkin käytyä avojaloin.

Kotona ne pakolliset askeleet suihkusta vaatekaapille... En tykkää kävellä paljain jaloin! Kengissäkin, paitsi sandaaleissa kesäkuumalla, minulla on aina sukat.

Jos en ole kylään tervetullut hoidettuine jalkoineni paljain varpain, niin jään menemättä. Toukokuu-syyskuu välillä pidän sukkia vain isoissa juhlissa ja lenkillä.

Vähän joka puolella.
Elokuvissa, ravintolassa, lintsillä ja sen sellasissa oli kengät.

Kotona, mökillä, iso-vanhemmilla, sisareni luona. En kulje avojaloin julkisilla paikoilla, siellä ei tiedä koskaan minkä jalkasilsan saa ja ihan iljettää, kun näkee avojaloin jonkun esim kaupassa :x

Jalkasieni vaatii kasvualustakseen kengän, jossa se pääsee muhimaan rauhassa. Jos liikkuu paljain jaloin, kasvuolosuhteet jalassa ovat sienelle liian karuja. Sienet tarttuukin tilanteissa, joissa ihmiset vain välillä ottavat kenkänsä hetkellisesti pois kosteissa tiloissa (johon kaupan lattia ei edes lukeudu), ja sen jälkeen antavat sienelle hyvät kasvumahdollisuudet kengän sisällä.

Sinulla itselläsi on kengät suojaamassa jalkojasi koko ajan, joten en ymmärrä miksi toisten kengättömyys voi sinua iljettää, vaikka kuvitteellisia jalkasieniä pelkäisitkin. Ethän sinä ole siellä paljain jaloin. Tuolla logiikalla ajatellen et voisi kulkea kengissäkään missään, sillä muutenkin maassa on kaikenlaista jota voisit pelätä.

Itse olen käynyt kaupassa (ja muuallakin) tänä kesänä lähes aina paljain jaloin. Kenkiä on tullut käytettyä tosi vähän missään, jos niiden käytölle ei ole ollut jotain erityistä syytä.

Yhteistyössä