G: paljain jaloin kauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kiellettyä on:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Eiks oo aika vaarallista/laitonta ajaa autolla ilman kenkiä?

Mulle joku sanoi joskus että se on laitonta, en sitten tiiä, mutta enää en ajele ilman kenkiä autoa.

Se om kiellettyä siksi,että jos tarvii tehä äkkijarrutus tai joku, niin paljain jaloin ei kuumemma ei voi samalla tavoin iskeä jalkaa polkimelle.
Väitän ettei ole kiellettyä. Sanovat vaaralliseksi kun kuvitellaan että ne tarpeettomat kengät pyörii sitten polkimein alla

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsilisä:

Mulle joku sanoi joskus että se on laitonta, en sitten tiiä, mutta enää en ajele ilman kenkiä autoa.

Se om kiellettyä siksi,että jos tarvii tehä äkkijarrutus tai joku, niin paljain jaloin ei kuumemma ei voi samalla tavoin iskeä jalkaa polkimelle.
Väitän ettei ole kiellettyä. Sanovat vaaralliseksi kun kuvitellaan että ne tarpeettomat kengät pyörii sitten polkimein alla

Taas totuus vääristyy. Se on niin, että korkkarit ja sandaalit pitää ottaa pois ja ajaa ennemmin paljain jaloin, kuin huonooilla kengillä

ei ole laitonta,mut ei myöskään suotavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

ei ole laitonta,mut ei myöskään suotavaa.

tieliikennelain (ja myös poliisin) mukaan kuljettajan on hallittava auto. kengistä tai kengättömyydestä tai muusta vaatetuksesta siellä ei puhuta mitään. Ainakin mä osaan ajaa autoa paljain varpain ja ei siihen ole ratsiaa pitäneellä poliisillakaan ollut mitään sanomista :-) ja veikkaan, että on paljon kenkiä joilla mm. jarruttaminen on vaikeampaa äkkitilanteessa kuin paljain jaloin ajettaessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pinguli:
Mun käsittääkseni ei edes sais mennä paljain jaloin hygienia syistä. Itse kun keikkalin viime kesänä kaupassa ja mulla ei ollut kengissä sukkia siitäkin tuli noottia. Myös joskus opiskelu aikana kun olin kaupassa töissä ei saanut kauppaan tulla ilman paitaa, monille mies asiakkaille joutu sanomaan ettei sais tulla hygienia syistä ilman paitaa liikkeeseen.

Työntekijöille voi asettaa vaatimuksia, mutta asiakkaille niitä ei yleensä aseteta :-). Itse asiassa ei kukaan ole koskaan paljaista varpaista sanonut mitään negatiivista... positiivistä kylläkin.

Black Dahlia:
Olen, jopa kerran talvellakin!

Olen minäkin joskus Mua kiinnostaa miten ootte sinne kauppaan menny talvella paljain jaloin vai ootteko riisuneet kengät kaupassa?

Alkuperäinen kirjoittaja mirkku:
Black Dahlia:

Olen minäkin joskus Mua kiinnostaa miten ootte sinne kauppaan menny talvella paljain jaloin vai ootteko riisuneet kengät kaupassa?

No ainakin mä menen kauppaan paljain jaloin sillai, että en laita kenkiä jalkaan vaan menen paljain jaloin. Meillä on tossa alakerrassa kauppa, joten ulkona ei tarvii liikkua kuin pieni matka. Kesällä tulee kipaistua useinkin siellä ilman kenkiä ja joskus myös talvella :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Olen, jopa kerran talvellakin! :D

Black Dahlia:

Yhteistyössä