G: Minkä ikäisen antaisit ottaa lävistyksen kasvoihin?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
ehkä se on tosissaan on myös riippuvainen siitä onko vanhemmilla tatuointeja ja läväreitä että miten he antaisivat oman lapsensa ottaa..
Itsellä on tatuointeja, mutta kyllä saa tyttö luvan 18-vuotiaaksi asti tyytyä ihan normaaleihin korvareikiin (mikäli niitäkään haluaa).
 
Oon minä noiden antanut ottaa nenään ja kieleen lävistykset. Ne kun saa pois niin ettei välttämättä nenäänkään jää mitään silmiinpistävää jälkeä. Muualle naamaan en ole antanut lupaa, just sen takia ettei sit myöhemmin ketuta reiät. Tatuoinnin EHKÄ voisin antaa tuon 17 vuotiaan ottaa, kohtahan se on jo täysikänen ja voi tehdä mitä haluaa. Isänsä mielestä nuorempi heistä oli 14-vuotiaana tarpeeksi kypsä ottamaan tatuoinnin :kieh: Kävi kyllä murha mielessä...
 
jepu
niin pitkään kun mun katon alla asuu niin tule lävistystä eikä tatuointia!!! mulla on itellä kuva käsivarressa, otettu 23-vuotiaana ja nyt suoraansanottuna 10 vuotta myöhemmin v¤%&/aa että sen otin!!! hirvee säätäminen työvaatteitten kanssa kun nykyään olen paikassa missä kuva ei saa näkyä...
 
Mua ei oo pahemmin kielletty, 13-vuotiaana otin kulmarenkaan ja tuossahan tuo killuu vieläkin, nappina tosin nykyisin. Jos mulla ois lapsi, niin samanikäisenä varmaan, ei alle kymmenvuotiaana kuitenkaan. Ei lävistys oo mikään vakava juttu, kunhan ottaa hoito-ohjeet mukaan! Oma läväri ei oo KOSKAAN tulehtunut. Eihän ne kaikkia miellytä, mutta sillä ei oo merkitystä. Myöhemmin äiti maksoi ottamani tatuoinnin, ei hän niistä kovin pidä, mutta minullehan se tulikin :)

Tatuointiin voisin antaa luvan 15-vuotiaalle. Kuitenkin sellainen tatska, jonka saa tarpeen vaatiessa peitettyä.

Miksi tällä palstalla on äidit niin kamalan tiukkoja, tällaistenkin ei-niin-kuolemanvakavien asioiden kanssa :/ ? Hei, se on vaan lävistys. Ja muksuhan sitä kantaa, ei se tarkoita, että itselle tarvitsee ottaa.. :)
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mua ei oo pahemmin kielletty, 13-vuotiaana otin kulmarenkaan ja tuossahan tuo killuu vieläkin, nappina tosin nykyisin. Jos mulla ois lapsi, niin samanikäisenä varmaan, ei alle kymmenvuotiaana kuitenkaan. Ei lävistys oo mikään vakava juttu, kunhan ottaa hoito-ohjeet mukaan! Oma läväri ei oo KOSKAAN tulehtunut. Eihän ne kaikkia miellytä, mutta sillä ei oo merkitystä. Myöhemmin äiti maksoi ottamani tatuoinnin, ei hän niistä kovin pidä, mutta minullehan se tulikin :)

Tatuointiin voisin antaa luvan 15-vuotiaalle. Kuitenkin sellainen tatska, jonka saa tarpeen vaatiessa peitettyä.

Miksi tällä palstalla on äidit niin kamalan tiukkoja, tällaistenkin ei-niin-kuolemanvakavien asioiden kanssa :/ ? Hei, se on vaan lävistys. Ja muksuhan sitä kantaa, ei se tarkoita, että itselle tarvitsee ottaa.. :)
Jos käyt ketjua taaksepäin ja luet laittamani jälkimmäisen linkin, nii ymmärrät ehkä et varsinki 60-luvulla syntyneille vanhemmille (miksei 70-llakin syntyneille) tuo tatskojen ja läväreiden näkeminen alaikäsillä tuo joitakin mielikuvia mieleen, jotka ei tänä päivänä enää ole realistisia. Myös muiden vanhempien/opettajien kanta samaan viitaten voi vaikuttaa vanhemman asenteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Miksi tällä palstalla on äidit niin kamalan tiukkoja, tällaistenkin ei-niin-kuolemanvakavien asioiden kanssa :/ ? Hei, se on vaan lävistys. Ja muksuhan sitä kantaa, ei se tarkoita, että itselle tarvitsee ottaa tai niistä edes pitää..:)
Haluan perusteluja |O :D
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Miksi tällä palstalla on äidit niin kamalan tiukkoja, tällaistenkin ei-niin-kuolemanvakavien asioiden kanssa :/ ? Hei, se on vaan lävistys. Ja muksuhan sitä kantaa, ei se tarkoita, että itselle tarvitsee ottaa tai niistä edes pitää..:)
Haluan perusteluja |O :D
Kyse ei ole tiukasta piposta, vaan siitä, että ne kerta kaikkiaan on tosi kuvottavia ne metallinapit ja romut roikkumassa ihossa, korvassa tai navassa. Ihan samalla tavalla, kun jonkun mielestä oksennus on kuvottavaa. Kässäätkö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Kyse ei ole tiukasta piposta, vaan siitä, että ne kerta kaikkiaan on tosi kuvottavia ne metallinapit ja romut roikkumassa ihossa, korvassa tai navassa. Ihan samalla tavalla, kun jonkun mielestä oksennus on kuvottavaa. Kässäätkö?
Joo, mutta sun lapsi, joka sellaista haluaa, _ei_ varmaankaan pidä niitä kuvottavina. Hänellä on jo oma makunsa, ja miksi sen pitäisi olla sama kuin vanhemmilla? Valitseehan lapsi itse seurustelukumppaninsakin, vaikka äiti haluaisi naapurin Kallen sen pahan nahkatakki-Jeren sijaan. Sitäpaitsi lävistyksen saa aina pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Jos käyt ketjua taaksepäin ja luet laittamani jälkimmäisen linkin, nii ymmärrät ehkä et varsinki 60-luvulla syntyneille vanhemmille (miksei 70-llakin syntyneille) tuo tatskojen ja läväreiden näkeminen alaikäsillä tuo joitakin mielikuvia mieleen, jotka ei tänä päivänä enää ole realistisia. Myös muiden vanhempien/opettajien kanta samaan viitaten voi vaikuttaa vanhemman asenteeseen.
Kakkoslinkki ei toiminut, kiitos kuitenkin :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Haluan perusteluja |O :D
Asennekysymys :D Ehkä ne, jotka aikanaan makaavat vanhainkodissa hoitajien varoessa satuttamasta sormiaan niitteihin, neuloihin, luunpätkiin yms juttuihin ihmettelevät niitä hoitajia, jotka näyttävät kummallisilta ilman sarviaan ja niittejään ;)
 

Yhteistyössä