Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eipä se kaikille vanhemmille ole ihan selvää. Jotkut odottaa, että lapsen pitäisi haluta elää ihan samalla kaavalla ja haluta sitä mitä vanhemmatkin. Niin se ei mene. Miten voi edes toivoa sellaista, että lapsi samaistuisi äitiinsä ulkonäkötoiveisiin, eikä haluaisi näyttää siltä persoonalta miltä hän tahtoo näyttää.Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Mutta sun lapsilla on omat aivot ja oma tahto, vaikka sulla ei ole niin he voivat haluta silti.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No en minkään ikäisen. Toivon ettei mun lapset halua lävistyksiä yhtään mihinkään. Ei mullakaan oo.
Kaipa se nyt ihan selvää että jokaisella oma tahto,toivomushan tuo on Rukoilijasirkalta.
Nyt on aikamoista yleistystä, eiköhän niitä tatuointeja ota niiden lääkäreiden ja tuomareidenkin lapset. Ja mikäs siinä jos haluaa vapaaehtoisesti pelata tennistä tai harrastaa balettia, ettei se ole pelkästään vanhempien unelmaa. Jokainen meistä elää oman elämänsä ja nuoruutensa, se mikä minusta on sääli, jotkut ovat vanhempiensa vallassa ja tekevät pienetkin valinnat (pukeutuminen, ulkonäkö) juuri siten kuinka vanhemmat toivovat heitä mielistelläkseen. Minusta yksi tai kaksi lävistystä ei kenestäkään kovista tee. Lapsesta ei myöskään kasva ihmisenä huonompaa kuin tennistä harrastavasta tuomarin lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Monet onnistuukin. Kylmä totuus on, että hyvin toimeentulevissa akateemisissa piireissä (yrityselämä, juristit, teknologiateollisuus) ei noita läväreitä/tatskoja edelleenkään juuri näy. Itse työskentelen alaikäisten omaisuuden parissa ja kyllä se karua todellisuutta on, että toimitusjohtajien ja lakimiesten teinit harrastaa tennistä ja laskettelua ulkomailla eikä niillä läväreitä tai tatskoja ole eivätkä ne niitä itse edes harkitse ottavansa. Joillekkin se teinien kasvaminen vanhempien odotusten mukaan on totisinta totta. Että paskempana juttuna pidän sitä kun kaksivuotiaita lävistetään (korvikset) vanhemman tahdosta tai että vanhempi esimerkillään rohkasee johonkin, josta ei niin vaan eroon pääse (tatskat, joiden ottamisluvan yhteydessä mielestäni pitäs vanhemman jemmata riittävä summa sen poistattamiseen jos lapsi sitä katuu). On se vaan kumma kun tuon rukoilijasirkan kommentit saa nää ex-kovismammat seinille..Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai, et kaikki pitäisi tehdä vanhempien mukaan... Just. No toivottavasti onnistut tavoitteissas...Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:En mäkään halunnut, ku vanhemmat toivo niin.Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai siksi lapsetkaan ei saisi haluta, ku sullakaan ei oo? No.. Onhan se ajatusmaailma tuokinAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No en minkään ikäisen. Toivon ettei mun lapset halua lävistyksiä yhtään mihinkään. Ei mullakaan oo.
Samaa mieltäAlkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:No tatuointi vasta kun on 18v ..mutta kyllä mä lävistyksen voisin antaa ottaa jo 15 kesäisenä jos tahtoo.
Ja kuinkahan paljon juuri akateemisesti kouluttautuvilla nuorillakin näkyy lävistyksiä olevan. Monen tyyliin näyttää kuuluvan nimenomaan joku huulilävistys tai muu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt on aikamoista yleistystä, eiköhän niitä tatuointeja ota niiden lääkäreiden ja tuomareidenkin lapset. Ja mikäs siinä jos haluaa vapaaehtoisesti pelata tennistä tai harrastaa balettia, ettei se ole pelkästään vanhempien unelmaa. Jokainen meistä elää oman elämänsä ja nuoruutensa, se mikä minusta on sääli, jotkut ovat vanhempiensa vallassa ja tekevät pienetkin valinnat (pukeutuminen, ulkonäkö) juuri siten kuinka vanhemmat toivovat heitä mielistelläkseen. Minusta yksi tai kaksi lävistystä ei kenestäkään kovista tee. Lapsesta ei myöskään kasva ihmisenä huonompaa kuin tennistä harrastavasta tuomarin lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Monet onnistuukin. Kylmä totuus on, että hyvin toimeentulevissa akateemisissa piireissä (yrityselämä, juristit, teknologiateollisuus) ei noita läväreitä/tatskoja edelleenkään juuri näy. Itse työskentelen alaikäisten omaisuuden parissa ja kyllä se karua todellisuutta on, että toimitusjohtajien ja lakimiesten teinit harrastaa tennistä ja laskettelua ulkomailla eikä niillä läväreitä tai tatskoja ole eivätkä ne niitä itse edes harkitse ottavansa. Joillekkin se teinien kasvaminen vanhempien odotusten mukaan on totisinta totta. Että paskempana juttuna pidän sitä kun kaksivuotiaita lävistetään (korvikset) vanhemman tahdosta tai että vanhempi esimerkillään rohkasee johonkin, josta ei niin vaan eroon pääse (tatskat, joiden ottamisluvan yhteydessä mielestäni pitäs vanhemman jemmata riittävä summa sen poistattamiseen jos lapsi sitä katuu). On se vaan kumma kun tuon rukoilijasirkan kommentit saa nää ex-kovismammat seinille..Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai, et kaikki pitäisi tehdä vanhempien mukaan... Just. No toivottavasti onnistut tavoitteissas...Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:En mäkään halunnut, ku vanhemmat toivo niin.Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai siksi lapsetkaan ei saisi haluta, ku sullakaan ei oo? No.. Onhan se ajatusmaailma tuokinAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No en minkään ikäisen. Toivon ettei mun lapset halua lävistyksiä yhtään mihinkään. Ei mullakaan oo.
Tää taas oli palstan tyypillisin kommentti, johon on varmaan turha vastata mitään. Mutta uskallan väittää myös niin, että jos asiaa tutkittaisi niin lävistyksiä ja tatuointeja välttäneet ilmoittavaisivat aikuisiällä eläneensä onnellisempaa ja tasapainoisempaa nuoruutta kuin ne jotka ovat ottaneet. Monen sosioekonomisenkin syyn tuloksena. Se, että kasvoiko heistä sen parempia aikuisia on taas aivan eri asia. Mutta ei se tasapainoinen ei-lävistelty/tatuoitu nuoruus VOI olla huono asia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt on aikamoista yleistystä, eiköhän niitä tatuointeja ota niiden lääkäreiden ja tuomareidenkin lapset.Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Monet onnistuukin. Kylmä totuus on, että hyvin toimeentulevissa akateemisissa piireissä (yrityselämä, juristit, teknologiateollisuus) ei noita läväreitä/tatskoja edelleenkään juuri näy. Itse työskentelen alaikäisten omaisuuden parissa ja kyllä se karua todellisuutta on, että toimitusjohtajien ja lakimiesten teinit harrastaa tennistä ja laskettelua ulkomailla eikä niillä läväreitä tai tatskoja ole eivätkä ne niitä itse edes harkitse ottavansa. Joillekkin se teinien kasvaminen vanhempien odotusten mukaan on totisinta totta. Että paskempana juttuna pidän sitä kun kaksivuotiaita lävistetään (korvikset) vanhemman tahdosta tai että vanhempi esimerkillään rohkasee johonkin, josta ei niin vaan eroon pääse (tatskat, joiden ottamisluvan yhteydessä mielestäni pitäs vanhemman jemmata riittävä summa sen poistattamiseen jos lapsi sitä katuu). On se vaan kumma kun tuon rukoilijasirkan kommentit saa nää ex-kovismammat seinille..Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai, et kaikki pitäisi tehdä vanhempien mukaan... Just. No toivottavasti onnistut tavoitteissas...Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:En mäkään halunnut, ku vanhemmat toivo niin.Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai siksi lapsetkaan ei saisi haluta, ku sullakaan ei oo? No.. Onhan se ajatusmaailma tuokinAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No en minkään ikäisen. Toivon ettei mun lapset halua lävistyksiä yhtään mihinkään. Ei mullakaan oo.
Nämä lapset on silti huomattavasti enemmän poikkeus kun valtaväestössä. Toki heillä on monesti paljon kovempi kurikin, mikä voi johtaa entistä pahempaan kapinointiin, mutta yleisemmin alistumiseen, koska lähipiiri noudattaa samoja sääntöjä.
Ja mikäs siinä jos haluaa vapaaehtoisesti pelata tennistä tai harrastaa balettia, ettei se ole pelkästään vanhempien unelmaa. Jokainen meistä elää oman elämänsä ja nuoruutensa, se mikä minusta on sääli, jotkut ovat vanhempiensa vallassa ja tekevät pienetkin valinnat (pukeutuminen, ulkonäkö) juuri siten kuinka vanhemmat toivovat heitä mielistelläkseen.
Usein kun kysymys ei ole mistään mielistelystä. Kyllä moni 15-v harrastas musiikkikoulua, tennistä, laskettelua ja jääkiekkoa (äskeisen asiakkaani kuukausittain maksetut harrastukset). Ja siinä saattaa ainakin siirtyä se kapinointivaihe.
Minusta yksi tai kaksi lävistystä ei kenestäkään kovista tee.
Ei tietenkään varsinkaan tänä päivänä, mutta äitien ollessa teinejä tilanne oli vähän erilainen..
Lapsesta ei myöskään kasva ihmisenä huonompaa kuin tennistä harrastavasta tuomarin lapsesta.
Puhuinko jotain humanisteista, taideopiskelijoista tai ympäristötieteilijöistä??Alkuperäinen kirjoittaja ...:Ja kuinkahan paljon juuri akateemisesti kouluttautuvilla nuorillakin näkyy lävistyksiä olevan. Monen tyyliin näyttää kuuluvan nimenomaan joku huulilävistys tai muu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt on aikamoista yleistystä, eiköhän niitä tatuointeja ota niiden lääkäreiden ja tuomareidenkin lapset. Ja mikäs siinä jos haluaa vapaaehtoisesti pelata tennistä tai harrastaa balettia, ettei se ole pelkästään vanhempien unelmaa. Jokainen meistä elää oman elämänsä ja nuoruutensa, se mikä minusta on sääli, jotkut ovat vanhempiensa vallassa ja tekevät pienetkin valinnat (pukeutuminen, ulkonäkö) juuri siten kuinka vanhemmat toivovat heitä mielistelläkseen. Minusta yksi tai kaksi lävistystä ei kenestäkään kovista tee. Lapsesta ei myöskään kasva ihmisenä huonompaa kuin tennistä harrastavasta tuomarin lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Monet onnistuukin. Kylmä totuus on, että hyvin toimeentulevissa akateemisissa piireissä (yrityselämä, juristit, teknologiateollisuus) ei noita läväreitä/tatskoja edelleenkään juuri näy. Itse työskentelen alaikäisten omaisuuden parissa ja kyllä se karua todellisuutta on, että toimitusjohtajien ja lakimiesten teinit harrastaa tennistä ja laskettelua ulkomailla eikä niillä läväreitä tai tatskoja ole eivätkä ne niitä itse edes harkitse ottavansa. Joillekkin se teinien kasvaminen vanhempien odotusten mukaan on totisinta totta. Että paskempana juttuna pidän sitä kun kaksivuotiaita lävistetään (korvikset) vanhemman tahdosta tai että vanhempi esimerkillään rohkasee johonkin, josta ei niin vaan eroon pääse (tatskat, joiden ottamisluvan yhteydessä mielestäni pitäs vanhemman jemmata riittävä summa sen poistattamiseen jos lapsi sitä katuu). On se vaan kumma kun tuon rukoilijasirkan kommentit saa nää ex-kovismammat seinille..Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai, et kaikki pitäisi tehdä vanhempien mukaan... Just. No toivottavasti onnistut tavoitteissas...Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:En mäkään halunnut, ku vanhemmat toivo niin.Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai siksi lapsetkaan ei saisi haluta, ku sullakaan ei oo? No.. Onhan se ajatusmaailma tuokinAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No en minkään ikäisen. Toivon ettei mun lapset halua lävistyksiä yhtään mihinkään. Ei mullakaan oo.
Todellakin on.Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Monet onnistuukin. Kylmä totuus on, että hyvin toimeentulevissa akateemisissa piireissä (yrityselämä, juristit, teknologiateollisuus) ei noita läväreitä/tatskoja edelleenkään juuri näy...
Eiköhän tämä ole just se pointti, siksi teinit niitä ottaa kun vanhemmilla ei ole. Muistelen ainakin omasta nuoruudesta, että haluttiin olla erinäköisiä kun vanhemmat ja tehdä asiat erilailla. Se on sitä kapinointia! Tästä tulikin mieleen konsti mitä pitää varmaan kokeilla kun omat lapset on sitten joskus teini-ikäisiä. Itse en pidä lävistyksistä ja toivon ettei lapsenikaan niitä ota. Kun ekan kerran lävistyksistä tulee teinin kanssa keskustelua, marssin heti ottamaan itselleni napin naamaani. Tuskinpa teini enää sen jälkeen sellaista itselleen haluaa kun äidilläkin on samanlainen? =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Monellakohan nykypäivän teinin vanhemmalla on läväreitä, en ole nähnyt. Silti niitä on lastensa naamat täynnä =) Minulla ei ole kuin tatuointi, mutta lävärin lapsi saisi ottaa 15 vuotiaana jos itse tykkää.Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:ehkä se on tosissaan on myös riippuvainen siitä onko vanhemmilla tatuointeja ja läväreitä että miten he antaisivat oman lapsensa ottaa..
Tää ei sit päde kyllä munhun, eikä meillä omiin lapsiinkaan. Itellä on useammat korvalävistykset, mutta en kasvoihin voi ottaa ammattini takia. Meillä lapset haluaa monenlaista just semmosta mitä äidillä on...Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eiköhän tämä ole just se pointti, siksi teinit niitä ottaa kun vanhemmilla ei ole. Muistelen ainakin omasta nuoruudesta, että haluttiin olla erinäköisiä kun vanhemmat ja tehdä asiat erilailla. Se on sitä kapinointia! Tästä tulikin mieleen konsti mitä pitää varmaan kokeilla kun omat lapset on sitten joskus teini-ikäisiä. Itse en pidä lävistyksistä ja toivon ettei lapsenikaan niitä ota. Kun ekan kerran lävistyksistä tulee teinin kanssa keskustelua, marssin heti ottamaan itselleni napin naamaani. Tuskinpa teini enää sen jälkeen sellaista itselleen haluaa kun äidilläkin on samanlainen? =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Monellakohan nykypäivän teinin vanhemmalla on läväreitä, en ole nähnyt. Silti niitä on lastensa naamat täynnä =) Minulla ei ole kuin tatuointi, mutta lävärin lapsi saisi ottaa 15 vuotiaana jos itse tykkää.Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:ehkä se on tosissaan on myös riippuvainen siitä onko vanhemmilla tatuointeja ja läväreitä että miten he antaisivat oman lapsensa ottaa..
No tee sinä toki omat tutkimuksesi ja päätelmäsi =) Se tasapainoinen nuoruus kun ei taas riipu minun mielestäni lävistyksestä eikä vastaavasti tennisharrastuksestakaan. Vanhemmilla koulutuksestaan riippumatta on vastuu lapsen kasvatuksesta, kurista ja pärjäämisestä yhteiskunnassa, sitä tärkeää perustaa että teinillä on kotona asiat mallillaan ja asetetut rajat ei tuhoa se, että antaa lapsensa vaikuttaa hieman ulkonäköönsä ottamalla sen lävistyksen tai valita harrastuksensa =)Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Tää taas oli palstan tyypillisin kommentti, johon on varmaan turha vastata mitään. Mutta uskallan väittää myös niin, että jos asiaa tutkittaisi niin lävistyksiä ja tatuointeja välttäneet ilmoittavaisivat aikuisiällä eläneensä onnellisempaa ja tasapainoisempaa nuoruutta kuin ne jotka ovat ottaneet. Monen sosioekonomisenkin syyn tuloksena. Se, että kasvoiko heistä sen parempia aikuisia on taas aivan eri asia. Mutta ei se tasapainoinen ei-lävistelty/tatuoitu nuoruus VOI olla huono asia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt on aikamoista yleistystä, eiköhän niitä tatuointeja ota niiden lääkäreiden ja tuomareidenkin lapset.Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Monet onnistuukin. Kylmä totuus on, että hyvin toimeentulevissa akateemisissa piireissä (yrityselämä, juristit, teknologiateollisuus) ei noita läväreitä/tatskoja edelleenkään juuri näy. Itse työskentelen alaikäisten omaisuuden parissa ja kyllä se karua todellisuutta on, että toimitusjohtajien ja lakimiesten teinit harrastaa tennistä ja laskettelua ulkomailla eikä niillä läväreitä tai tatskoja ole eivätkä ne niitä itse edes harkitse ottavansa. Joillekkin se teinien kasvaminen vanhempien odotusten mukaan on totisinta totta. Että paskempana juttuna pidän sitä kun kaksivuotiaita lävistetään (korvikset) vanhemman tahdosta tai että vanhempi esimerkillään rohkasee johonkin, josta ei niin vaan eroon pääse (tatskat, joiden ottamisluvan yhteydessä mielestäni pitäs vanhemman jemmata riittävä summa sen poistattamiseen jos lapsi sitä katuu). On se vaan kumma kun tuon rukoilijasirkan kommentit saa nää ex-kovismammat seinille..Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai, et kaikki pitäisi tehdä vanhempien mukaan... Just. No toivottavasti onnistut tavoitteissas...Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:En mäkään halunnut, ku vanhemmat toivo niin.Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai siksi lapsetkaan ei saisi haluta, ku sullakaan ei oo? No.. Onhan se ajatusmaailma tuokinAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No en minkään ikäisen. Toivon ettei mun lapset halua lävistyksiä yhtään mihinkään. Ei mullakaan oo.
Nämä lapset on silti huomattavasti enemmän poikkeus kun valtaväestössä. Toki heillä on monesti paljon kovempi kurikin, mikä voi johtaa entistä pahempaan kapinointiin, mutta yleisemmin alistumiseen, koska lähipiiri noudattaa samoja sääntöjä.
Ja mikäs siinä jos haluaa vapaaehtoisesti pelata tennistä tai harrastaa balettia, ettei se ole pelkästään vanhempien unelmaa. Jokainen meistä elää oman elämänsä ja nuoruutensa, se mikä minusta on sääli, jotkut ovat vanhempiensa vallassa ja tekevät pienetkin valinnat (pukeutuminen, ulkonäkö) juuri siten kuinka vanhemmat toivovat heitä mielistelläkseen.
Usein kun kysymys ei ole mistään mielistelystä. Kyllä moni 15-v harrastas musiikkikoulua, tennistä, laskettelua ja jääkiekkoa (äskeisen asiakkaani kuukausittain maksetut harrastukset). Ja siinä saattaa ainakin siirtyä se kapinointivaihe.
Minusta yksi tai kaksi lävistystä ei kenestäkään kovista tee.
Ei tietenkään varsinkaan tänä päivänä, mutta äitien ollessa teinejä tilanne oli vähän erilainen..
Lapsesta ei myöskään kasva ihmisenä huonompaa kuin tennistä harrastavasta tuomarin lapsesta.
No jatka sinä tuota yleistämistä, minä kun en todella tiedä mitä tiedettä kukin lukee kun en ole tullut kysyneeksi koskaan. Mutta väitänpä ettei kaikki suinkaan ole taideopiskelijoita, sinähän voit kuvitella toki niin =)Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Puhuinko jotain humanisteista, taideopiskelijoista tai ympäristötieteilijöistä??Alkuperäinen kirjoittaja ...:Ja kuinkahan paljon juuri akateemisesti kouluttautuvilla nuorillakin näkyy lävistyksiä olevan. Monen tyyliin näyttää kuuluvan nimenomaan joku huulilävistys tai muu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt on aikamoista yleistystä, eiköhän niitä tatuointeja ota niiden lääkäreiden ja tuomareidenkin lapset. Ja mikäs siinä jos haluaa vapaaehtoisesti pelata tennistä tai harrastaa balettia, ettei se ole pelkästään vanhempien unelmaa. Jokainen meistä elää oman elämänsä ja nuoruutensa, se mikä minusta on sääli, jotkut ovat vanhempiensa vallassa ja tekevät pienetkin valinnat (pukeutuminen, ulkonäkö) juuri siten kuinka vanhemmat toivovat heitä mielistelläkseen. Minusta yksi tai kaksi lävistystä ei kenestäkään kovista tee. Lapsesta ei myöskään kasva ihmisenä huonompaa kuin tennistä harrastavasta tuomarin lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Monet onnistuukin. Kylmä totuus on, että hyvin toimeentulevissa akateemisissa piireissä (yrityselämä, juristit, teknologiateollisuus) ei noita läväreitä/tatskoja edelleenkään juuri näy. Itse työskentelen alaikäisten omaisuuden parissa ja kyllä se karua todellisuutta on, että toimitusjohtajien ja lakimiesten teinit harrastaa tennistä ja laskettelua ulkomailla eikä niillä läväreitä tai tatskoja ole eivätkä ne niitä itse edes harkitse ottavansa. Joillekkin se teinien kasvaminen vanhempien odotusten mukaan on totisinta totta. Että paskempana juttuna pidän sitä kun kaksivuotiaita lävistetään (korvikset) vanhemman tahdosta tai että vanhempi esimerkillään rohkasee johonkin, josta ei niin vaan eroon pääse (tatskat, joiden ottamisluvan yhteydessä mielestäni pitäs vanhemman jemmata riittävä summa sen poistattamiseen jos lapsi sitä katuu). On se vaan kumma kun tuon rukoilijasirkan kommentit saa nää ex-kovismammat seinille..Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai, et kaikki pitäisi tehdä vanhempien mukaan... Just. No toivottavasti onnistut tavoitteissas...Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:En mäkään halunnut, ku vanhemmat toivo niin.Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai siksi lapsetkaan ei saisi haluta, ku sullakaan ei oo? No.. Onhan se ajatusmaailma tuokinAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No en minkään ikäisen. Toivon ettei mun lapset halua lävistyksiä yhtään mihinkään. Ei mullakaan oo.
YTHS:n tutkimus Helsingin yliopiston opiskelijoista (monitieteinen yliopisto, jossa siis mm. humanisteja ja ympäristötieteilijöitä). 4 %:lla opiskelijoista läväri (hieman eri luokkaa kun teineillä varmaan n. 50 %). Kaikki opiskelijoiden lävärit otettu ennen yliopisto-opiskeluja. Lisäksi diabetesliitto mainitsee, että (juuri tuon YTHS:n tutkimuksen aikaan) lävärit on ollu yleisempiä Etelä-Suomessa kuin muualla eli veikkaan, että HY:n prosenttiluku 4 on sieltä korkeimmasta päästä yliopisto-opiskelijoiden keskuudessa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No jatka sinä tuota yleistämistä, minä kun en todella tiedä mitä tiedettä kukin lukee kun en ole tullut kysyneeksi koskaan. Mutta väitänpä ettei kaikki suinkaan ole taideopiskelijoita, sinähän voit kuvitella toki niin =)Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Puhuinko jotain humanisteista, taideopiskelijoista tai ympäristötieteilijöistä??Alkuperäinen kirjoittaja ...:Ja kuinkahan paljon juuri akateemisesti kouluttautuvilla nuorillakin näkyy lävistyksiä olevan. Monen tyyliin näyttää kuuluvan nimenomaan joku huulilävistys tai muu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt on aikamoista yleistystä, eiköhän niitä tatuointeja ota niiden lääkäreiden ja tuomareidenkin lapset. Ja mikäs siinä jos haluaa vapaaehtoisesti pelata tennistä tai harrastaa balettia, ettei se ole pelkästään vanhempien unelmaa. Jokainen meistä elää oman elämänsä ja nuoruutensa, se mikä minusta on sääli, jotkut ovat vanhempiensa vallassa ja tekevät pienetkin valinnat (pukeutuminen, ulkonäkö) juuri siten kuinka vanhemmat toivovat heitä mielistelläkseen. Minusta yksi tai kaksi lävistystä ei kenestäkään kovista tee. Lapsesta ei myöskään kasva ihmisenä huonompaa kuin tennistä harrastavasta tuomarin lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Monet onnistuukin. Kylmä totuus on, että hyvin toimeentulevissa akateemisissa piireissä (yrityselämä, juristit, teknologiateollisuus) ei noita läväreitä/tatskoja edelleenkään juuri näy. Itse työskentelen alaikäisten omaisuuden parissa ja kyllä se karua todellisuutta on, että toimitusjohtajien ja lakimiesten teinit harrastaa tennistä ja laskettelua ulkomailla eikä niillä läväreitä tai tatskoja ole eivätkä ne niitä itse edes harkitse ottavansa. Joillekkin se teinien kasvaminen vanhempien odotusten mukaan on totisinta totta. Että paskempana juttuna pidän sitä kun kaksivuotiaita lävistetään (korvikset) vanhemman tahdosta tai että vanhempi esimerkillään rohkasee johonkin, josta ei niin vaan eroon pääse (tatskat, joiden ottamisluvan yhteydessä mielestäni pitäs vanhemman jemmata riittävä summa sen poistattamiseen jos lapsi sitä katuu). On se vaan kumma kun tuon rukoilijasirkan kommentit saa nää ex-kovismammat seinille..Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai, et kaikki pitäisi tehdä vanhempien mukaan... Just. No toivottavasti onnistut tavoitteissas...Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:En mäkään halunnut, ku vanhemmat toivo niin.Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ai siksi lapsetkaan ei saisi haluta, ku sullakaan ei oo? No.. Onhan se ajatusmaailma tuokinAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No en minkään ikäisen. Toivon ettei mun lapset halua lävistyksiä yhtään mihinkään. Ei mullakaan oo.
No voi kettu! Luulin keksineeni pomminvarman konstin...Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Tää ei sit päde kyllä munhun, eikä meillä omiin lapsiinkaan. Itellä on useammat korvalävistykset, mutta en kasvoihin voi ottaa ammattini takia. Meillä lapset haluaa monenlaista just semmosta mitä äidillä on...Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eiköhän tämä ole just se pointti, siksi teinit niitä ottaa kun vanhemmilla ei ole. Muistelen ainakin omasta nuoruudesta, että haluttiin olla erinäköisiä kun vanhemmat ja tehdä asiat erilailla. Se on sitä kapinointia! Tästä tulikin mieleen konsti mitä pitää varmaan kokeilla kun omat lapset on sitten joskus teini-ikäisiä. Itse en pidä lävistyksistä ja toivon ettei lapsenikaan niitä ota. Kun ekan kerran lävistyksistä tulee teinin kanssa keskustelua, marssin heti ottamaan itselleni napin naamaani. Tuskinpa teini enää sen jälkeen sellaista itselleen haluaa kun äidilläkin on samanlainen? =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Monellakohan nykypäivän teinin vanhemmalla on läväreitä, en ole nähnyt. Silti niitä on lastensa naamat täynnä =) Minulla ei ole kuin tatuointi, mutta lävärin lapsi saisi ottaa 15 vuotiaana jos itse tykkää.Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:ehkä se on tosissaan on myös riippuvainen siitä onko vanhemmilla tatuointeja ja läväreitä että miten he antaisivat oman lapsensa ottaa..