G: Millainen on juhlakahviastiastosi? Tai mitä keräät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä taidan olla tässäkin asiassa olla aikaani jäljessä. :saint:

Minä vain olen aina niin paljon edellä :saint:
10 vuotta sitten rakennettu keittiöni oli pari, kolme vuotta sitten viimeisen muodin mukainen rosteriuuneineen, kivipintoineen ja punertavien kirsikkapuu(laminaatti) ovineen. :kieh: :kieh:

Ja ihan sattumalta. Tarpeeksi kauan kun odottaa, aina tulee muotiin.

Hmm, no ap:n kahvikuppien näköiset suurpiirtein mutta eivät ole villeroytä eikä varmaan muutakaan kummosta, sitten Kermansaven vihreetä Oliivisarjaa "kerään". Ne on ne juhlavimmat ja ihanimmat.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

10 vuotta sitten rakennettu keittiöni oli pari, kolme vuotta sitten viimeisen muodin mukainen rosteriuuneineen, kivipintoineen ja punertavien kirsikkapuu(laminaatti) ovineen. :kieh: :kieh:

Niinhän se on. Toiset osaa ennakoida (vaikkakaan ei tarkoituksella) toiset hiihtää jälkijunassa.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Royal Doultonin Old Country Rosea kerään :D

ton näköstä http://www.royaldoulton.com/GB/Tableware/_ShopbyCategory/FineDining/OldCountryRoses/IOLCOR00840/20+piece+set

Sori mut POKKA PITÄÄ ;) ;)'
mun äidillä on toi kalusto

niin tekee :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmuli87:
ala saran tota barokkia musta-valkoisena on kahdeksalle hengelle
http://www.alasara.fi/fin/

miulla myös tuo barokki kuuelle hengelle, sekä kahvi - että ruoka-astiasto ja beige-valkosena :D se on arkikäyttöön.

sitte vielä Disneyn Joulu- astiastoa joulukäyttöön. joka vuosi kertyy sitäki :whistle:

Mie sain sen just viime jouluksi valmiiksi. :D Tai siis isot ja pienet matalat lautaset. Muut jääkööt. :D

Tuon barokin olisin halunnut meille arkikäyttöön, mutta kun siinä on ne kultaukset eikä voi laittaa siksi koneeseen, niin en kyllä ala joka päivä astioita tiskaamaankaan. :kieh:

meitä on vaan mie ja neiti ja neiti syö vielä omilta lautasiltaan joten joudun tiskaamaan vaan yhen barokki-lautasen käsin :D

Arabian Lumi

Lumi_teekuppipari.jpg

ja väriä antamassa siihen Punainen Illuusia

Illusia_pun_laut18.jpg

Mulla on vähän sekalainen astiasto
Arki käytössä Arabian 24h vihreänä ja keltaisena
Paremmat lautaset ym tarjoiluastiat ja pari kahvikuppia on Arabian sinivalko
http://www.arabianmuseo.fi/web/museumarabia.nsf/pagesbyid/F0C3890D722B35DDC2256F5C004B895E?OpenDocument

Juhla kahviastiastoja on nyt kaksi. Itse ostamani kupittaan saven ihana violetti kukallinen ja sit famuni vanha Röstrandin astiasto jostain 1800- ja 1900 lukujen taitteesta.

Nyt ajattelin jos jouluksi keräisi pikkasen punaista Taikaa :p sitä on tosin kokonaiset 2 lautasta kasassa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:

Juhla kahviastiastoja on nyt kaksi. Itse ostamani kupittaan saven ihana violetti kukallinen ja sit famuni vanha Röstrandin astiasto jostain 1800- ja 1900 lukujen taitteesta.

Nyt ajattelin jos jouluksi keräisi pikkasen punaista Taikaa :p sitä on tosin kokonaiset 2 lautasta kasassa :laugh:

mistä ostit tuon kupittaan saven astiaston? osto-ja myyntiliikkeestä vai kirppikseltä? ja paljonko maksoit?

Tämä hobbarilta. Muuten kivat, mutta ku ei suositella konepesua. :/ Sen takia haluaisin laittaa uuden kahviastiaston. Vois olla samaa sarjaa lautasten kans, kun niitäki pitäis hommata jotain siistempiä.

http://s7v1.scene7.com/is/image/Stockmann/232635?$210fio$

Juhla-astioina Kultakeramiikan Taru, sitä on nyt kasassa kahviastiasto 12 hengelle sekä 2 teekuppia leipälautasineen. Seuraavaksi sitten olis ruokalautaset keräysvuorossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:

mistä ostit tuon kupittaan saven astiaston? osto-ja myyntiliikkeestä vai kirppikseltä? ja paljonko maksoit?

Ostin varmaan 10v sitten antiikkimessuilta. Oiskohan ollu silloin markka aikaan n. 400mk

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Niinhän se on. Toiset osaa ennakoida (vaikkakaan ei tarkoituksella) toiset hiihtää jälkijunassa.

:D

Niin, mutta kun kaikki kiertää kuitenkin, niin mistä erottaa sen, että onko vaan jälkijunassa, vai reilusti etuajassa? :laugh:

En muista olenko vastannut tähän, mutta juhla-astioina on siis Arabian Illusia.

Mä en oikeasti tajua (sori) kuinka kukaan voi ostaa juhla-astioiksi joka huoltsikalta löytyviä arabian kuppeja? Itellä juhlaan Pentikin mustaviinimarja, arkena muumeja ja vieraille Tarua.

Alkuperäinen kirjoittaja jill:
Mä en oikeasti tajua (sori) kuinka kukaan voi ostaa juhla-astioiksi joka huoltsikalta löytyviä arabian kuppeja? Itellä juhlaan Pentikin mustaviinimarja, arkena muumeja ja vieraille Tarua.

Makuja kun on niin monia. Minä en taas tajua, että kuinka voi pitää juhla-astiastona paksusta posliinista tehtyjä astioita.

Alkuperäinen kirjoittaja jill:

Aivan, makuja on monia. Musta taas esimerkiksi tuo Pentikin astiasto on ruma, tulee ennemminkin mieleen joku Halpahallin kahviastiasto.

Meillä ei ole erikseen arki- ja juhla-astiastioita. Meillä arki on juhlaa, joten niitä samoja käytetääna aina! Toki jotain perus teemaa en ehkä laita vieraille (tai no teemalta löytyy vain lautaset, kulhot, ei mitään kamalia kahvikuppeja) . Mutta ostan astiani käyttöä varten, en kaapissa parempia päiviä odottamaan. Meillä käytetään esim aina sunnuntaisin hopeisia ruokailuvälineitä. :D
Kokki kun on talossa niin myös kauttaus pitää olla kunnossa -aina!

Meillä ei ole lapsillekaan erikseen mitään lastenastioita. Yöks.

Yhteistyössä