G. Mikä teitä ärsyttää häissä? Mikä teitä on siellä ärsyttäny?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voin sanoa,et minua eniten tympäsee se että kutsussa on joku pukukoodi ja hääpaikalla on laput pöydissä,että missä kohdin sinun pitää istua. Niin jäykkää.

Toinen mikä minua häiritsee on se että juhliin on kutsuttu satoja ihmisiä.
 
"vieras"
Typerät hääleikit, ne on pahimpia. Se että pönötetään vaan ja jauhetaan tyhmiä puheita, eikä tarjoilla viinaa ihmisille.
Se, että lässytetään ikuisesta rakkaudesta ja kuitenkin parin vuoden päästä erotaan.
 
"vieras"
Enpä oikein tiedä, itse olen ollut paljon viime vuosina kaikkien läheisten häissä.. niin niissä jotenkin on ihan kotonaan vaikka kaikki ei menisikään kuin omissa haaveissa. Tai no yleensä sukkahousujen käyttö on ihan tuskaa! ja etenkin kylmällä ilmalla ärsyttävää. Mutta sukkahousut ei kuulu häihin muutenkin kuin etiken puolesta, joten voiko niitä laskea hää-ärsytyskategoriaan..?
 
Niin ja se että
en tuntenut paria joka meni vihille, istuin silti sen koko toimituksen siellä ja olin jatkoilla mukana, olin saanut virheellistä tietoa hääpäivästä mutta ei kukaan poiskaan ajanut, kyseli vain että kuka se sinä olet kun ei olla nähty aiemmin. Menin vielä valehtelmaan itseni toiseksi henkilöksi ja kappas sekin oli siellä, vedin viinaa kaksin käsin ja taisin sammua ennen kuin ne oikeat bileet edes alko. En mennyt sinne oikeisiin häihinkään sitten enää seuraavalla viikolla.
 
"vieras"
Suomalaisissa haissa arsyttaa huonotasoinen ruoka; aina niita pitopalvelujen samoja paisteja ja makaroonisalaatteja. Kulinaarista nautintoa ei naissa haissa saa.
:D Mä olin viimekesänä sellaisissa häissä joissa oli tarjottavaa ihan sairaasti. Varmasti oli kaikille jotain. Sit lopussa tämä morsiammen äiti kiikutti vieraiden mukaan kotipaketteja ku sitä jäi ihan tolkuttomasti. :D Juuh tämmösiä häitä lisää. Ei takuulla jääny kellekkään nälkä. Ainoastaan että siellä oli 35 astetta lämmintä sisällä että ulkona,ettei ruoka oikeen maistunu.
 
..
Eri huoneet ja se, jos on ängetty pöytään, jossa ei tunne muita kuin oman seuralaisensa. Häissä on kuitenkin sitä odottelua niin paljon, että sitä aikaa viettää huomattavasti paljon mieluummin tuttujen kaverien/sukulaisten kanssa. Ei sellaista väenvängällä pakkotutustuttamista toiseen sukuun.

Leikit, odottelu, huutavat lapset jne kaikki on pientä tämän rinnalla.

Ja se mistä saa pluspisteitä, on erityisen hyvä ruoka ja kunnon viinit.
 
  • Tykkää
Reactions: orion's belt
..
[QUOTE="vieras";25605303]:D Mä olin viimekesänä sellaisissa häissä joissa oli tarjottavaa ihan sairaasti. Varmasti oli kaikille jotain. Sit lopussa tämä morsiammen äiti kiikutti vieraiden mukaan kotipaketteja ku sitä jäi ihan tolkuttomasti. :D Juuh tämmösiä häitä lisää. Ei takuulla jääny kellekkään nälkä. Ainoastaan että siellä oli 35 astetta lämmintä sisällä että ulkona,ettei ruoka oikeen maistunu.[/QUOTE]

Huom! Ei se määrä vaan se laatu!!! Mättää voi kotonakin tai vaikka Mäkkärissä...
 
ulkonainen
[QUOTE="vieras";25605303]:D Mä olin viimekesänä sellaisissa häissä joissa oli tarjottavaa ihan sairaasti. Varmasti oli kaikille jotain. Sit lopussa tämä morsiammen äiti kiikutti vieraiden mukaan kotipaketteja ku sitä jäi ihan tolkuttomasti. :D Juuh tämmösiä häitä lisää. Ei takuulla jääny kellekkään nälkä. Ainoastaan että siellä oli 35 astetta lämmintä sisällä että ulkona,ettei ruoka oikeen maistunu.[/QUOTE]

Mutta oliko laatu hyva? Maarasta viis :). Ja mielummin poytiintarjoilu kuin buffetti.
 
Se että niissä on 90%sesti sama kaava, samat ohjelmat jne.
Viina ei myöskään saa loppua kesken.
Järkyttävät hääleikit.
Aikuiset ( pitkästi yli 30v ) ihmiset tai kolmatta kertaa naimisiin menevä järjestää prinsessahäät

Se, että järjestelyt on huonot: kukaan ei tiedä minne pitää mennä, odotellaan, ihmetellään, ei tiedetä mitä sitten tehdään, säntäillään ohjaamatta ruokapöytään jonne tulee karmee ryysis, minne bändi laittaa kamat, miksei ennakkoon (kai ? ) tilatut taksit tule jne jne
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Suomalaisissa haissa arsyttaa huonotasoinen ruoka; aina niita pitopalvelujen samoja paisteja ja makaroonisalaatteja. Kulinaarista nautintoa ei naissa haissa saa.
Mutta ei perinteisissä häissä jaksa istua koko päivää jos ei saa mahaa täyteen! Etenkään jos on lapset mukana, niin ei ne jaksa olla kiltisti jos saavat vain lautasella 2 tillinvartta ristikkäin :D

Ruualla tosiaan saa pilattua tai nostettua tunnelmaa. Yksissä häissä oli varattu jälkiruokaa tasan yksi jokaiselle, ja kun lapseni pudotti omansa lattialle ja menin keittiöstä kysymään uutta niin vastattiin että ei niitä ole enempää, vain heidän keittäjien on enää jäljellä...sääli että olin omani jo ehtinyt syömään, lapsi jäi ilman! Toisissa häissä täytekakku oli jäässä kun tuotiin tarjolle, oli siis pakastettua... Ja yksissä yöpala kannettiin pöytään vasta pikkutunneilla kun 3/4 vieraista oli jo lähtenyt, siitä puhuttiin jälkeenpäin että oli liian vähän ruokaa tarjolla, ja kuitenkin sitä oli sitten jäänyt paaaaljon jäljelle. Mutta yleensäottaen tykkään perinteisistä pitoruuista, etenkin jos siellä on yksi tai kaksi yllätystä joukossa =)
 
En ole paljoakaan häissä ollut, mutta pari tuli mieleen. Serkku meni naimisiin jonkun hyvin uskovaisen naisen kanssa ja häät oli sen mukaiset, kirkossa meni tuntitolkulla kun pappi saarnasi ja kaikkea muuta turhaa. Siinä sitten kovalla kirkonpenkillä kuivin suin yrittää pysyä hereillä. Koko humpuukin jälkeen oli jotain kuivaa kakkua ja kahvia.

Toinen oli siskon häät, mesoovia ja pahimmassa uhmassa olevia kersoja sekä täti, joka päätti käydä päälle kännipäissään. Ruoka oli sielläkin suht huonohkoa, kermaperunat maistui teolliselta. Salaatti oli ainut makoisa.
 
Viimeksi muokattu:
ulkonainen
[QUOTE="vieras";25605385]Mutta ei perinteisissä häissä jaksa istua koko päivää jos ei saa mahaa täyteen! Etenkään jos on lapset mukana, niin ei ne jaksa olla kiltisti jos saavat vain lautasella 2 tillinvartta ristikkäin :D

Ruualla tosiaan saa pilattua tai nostettua tunnelmaa. Yksissä häissä oli varattu jälkiruokaa tasan yksi jokaiselle, ja kun lapseni pudotti omansa lattialle ja menin keittiöstä kysymään uutta niin vastattiin että ei niitä ole enempää, vain heidän keittäjien on enää jäljellä...sääli että olin omani jo ehtinyt syömään, lapsi jäi ilman! Toisissa häissä täytekakku oli jäässä kun tuotiin tarjolle, oli siis pakastettua... Ja yksissä yöpala kannettiin pöytään vasta pikkutunneilla kun 3/4 vieraista oli jo lähtenyt, siitä puhuttiin jälkeenpäin että oli liian vähän ruokaa tarjolla, ja kuitenkin sitä oli sitten jäänyt paaaaljon jäljelle. Mutta yleensäottaen tykkään perinteisistä pitoruuista, etenkin jos siellä on yksi tai kaksi yllätystä joukossa =)[/QUOTE]

Hyvin parjaa koko haajuhlan jos on vaikkapa neljan ruokalajin illallinen. Tuntuu vaan etta monesti Suomessa arvostetaan maaraa enemman kuin laatua, tamahan on jo nahtavissa ruotsin laivoilla.
 
"vieras"
Ei häissä vaan hautajaisissa. Oli oman sukulaisen hautajaiset ja siellä pitopalvelu laitto ne juhlan tarjottavaat. Ja ruoka oli eka ja lopuksi kahvit.
Menin pyytämään lopuksi keittiöltä,et olisko sitä soppaa vielä jäljellä et antaisin lapselleni sitä kun ei ollu muuta sellaista mitä pysty syömään.
Vastaus oli, no ota vähän ku me jaettiin ne jo et viedään ne itselle kotiin :eek:
Olin oikeesti pöyrityny. Kun meille oli sanottu että omaiset saa viedä ruoat mitä jää kun ovathan he sen maksaneetkin.

Sain sopan silti mut jotenki jäi paha maku tuosta. Ja kun vein kipon takas ni sanottiin et tiskaa se muuten itse se ei kuulu enään meille.

Juuh olin vähän herkällä mielellä muutenki. Mut sain mä nyt yhden pikku kipon tiskattuakin.
 

Yhteistyössä