G: Mikä sinua ihmetytti lapsena?

• Viestiketjun aloittaja Jaana
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kumpi oli ensin...muna vai kana? en ole vieläkään asiaan saanut selvyyttä.
Ikuinen arvoitus on ratkennut:Muna ja kana makasivat rakastelun jälkeen sängyllä. Muna poltteli tupakkaa tyyytyväisenä ja kana mökötti. Ei ole vaikea arvata kumpi tuli ensin.

:LOL: :LOL: :LOL:
Joku jo sanoi, että kuvitteli olevansa keskipiste ja muut vain rekvisiittaa. Olen itse ollut vähän samoilla linjoilla. Ja tuli paljon mietittyä sellaistakin, että mitä jos minua ei oikeasti olekaan olemassa, eikä ketään muutakaan ja kaikki on vain jotain unta. Taisin olla hieman ahdistunut 5-vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
ihmettelin että miksi aikuiset ei syö vaan suklaata ja karkkia ja juo vaan limukkaa kun he aikuisina voivat itse päättää että mitä syövät. ja julistin vanhemmilleni että kun minä tulen aikuiseksi niin minä menen suklaatehtaalle töihin ja syön vaan suklaata. :LOL:

Samaa olen julistanut mäkin! Tuli tuota suklaatehdasta jopa oikeasti kokeilutuakin ja jos en siihen mennessä olisi tajunnut selitystä tähän puzzleen niin viimeistään silloin se olisi valjennut :whistle:

Tämän joskus täällä kertonutkin, mutta ihmettelin, että missä on se mummun toinen naama, josta äiti ja isä aina joskus puhuivat. Fiksuna tyttönä mä sitten lopulta päätin sitä mummulta kysäistä, kun ei tuntunut koskaan sitä näyttävän... :whistle: :LOL: :ashamed: .

vieras
Minä kunnioitin syvästi bussikuskeja, koska olin kovin ihmeissäni sitä kuinka kuski voi muistaa koko matkan ajan mihin kukakin oli menossa ja mitä kautta ajaa ja missä pysähtyä. Siksihän siis bussiin mennessä sanotaan mihin ollaan menossa:)

heh
olin ihan varma että kaikki maailman ihmiset puhuu suomea ja sit tajusin et onkin eri kieliä ja päättelin että kun puhun suomea vaikka ruotsalaiselle ni se ymmärtää ja minä ymmärrän kun hän puhuu minulle ruotsia.eli minun ei tartt emitenkään opetella uusia kieliä puhua pälpätän vaan suomea jokapaikassa..

harmaavarpunen
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
olin ihan varma että kaikki maailman ihmiset puhuu suomea ja sit tajusin et onkin eri kieliä ja päättelin että kun puhun suomea vaikka ruotsalaiselle ni se ymmärtää ja minä ymmärrän kun hän puhuu minulle ruotsia.eli minun ei tartt emitenkään opetella uusia kieliä puhua pälpätän vaan suomea jokapaikassa..
että ulkomaalaiset kääntävät oman kielensä suomeksi, toisin sanoen puhuvat esim ruotsia, mutta ajattelevat suomeksi.
Samoin uskoin tosi pitkään äitiä, joka väitti uutisissa kerrotun tutkimuksesta, että ihminen oppii lentämään kun syö tarpeeksi perunoita. Taisin olla aika vanha, kun äiti lopulta joutui kertomaan ettei se ihan niin olekaan
*nolona*

Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
Tämän joskus täällä kertonutkin, mutta ihmettelin, että missä on se mummun toinen naama, josta äiti ja isä aina joskus puhuivat. Fiksuna tyttönä mä sitten lopulta päätin sitä mummulta kysäistä, kun ei tuntunut koskaan sitä näyttävän... :whistle: :LOL: :ashamed: .
:LOL:

vieras
ihmettelin miksei pikku kakkosen loppu ja alkutervehdyksessä koskaan mainittu mun nimeä vaikka kuinka yritin vilkuttaa....... kaikki matit ja maijat aina kyllä nähtiin mutta ei koskaan yhtä annaa :LOL:

OutoPoika
Suurin ihmetyksen aihe minkä muistan oli se kun yhdellä suunnilleen ikäiselläni tytöllä oli korvakorut. Kellään muulla pienellä tytöllä en ollut niitä ikinä nähnyt. En millään voinut käsittää miten se tyttö oli uskaltanut antaa laittaa reiät korviinsa niitä koruja varten. Enkä tietenkään kehdannut koskaan kysyä siltä mitään kun koko aihe tuntui sellaiselta ettei poika voi siitä kysyä. Tuijotin vain haltioituneena sen korvakoruja aina kun näin sitä ja ajattelin miten sitä tyttöä on varmaan sattunut kamalasti kun ne on laitettu ja kuitenkin ne korvakorut teki siitä nyt niin kauniin.

Sininen
Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:
mä ihmettelin lapsena miten ihmiset mahtuu telkkarin sisälle :eek:
Samoin minä ja yritin huhuilla television sisälle mm. Tapani Kansalle, Armille & Dannylle, Tarzanille ja Elvikselle. Tämä tapahtui 70-luvulla :)

Samoin luulin, että pilvet ovat oikeasti hattaraa ja niiden päällä voi istua ja kävellä tai muuten vaan oleskella.

Sininen
Tuli toinenkin juttu mieleeni. Aloin joskus köhimään kotona kun vetäisin ruokaa tai vettä henkeen ja äitini kysyi, että ''nielaisitko väärään kurkkuun?''

Luulin siitä lähtien pitkän aikaa, että on oikeasti olemassa oikea ja väärä kurkku ja se väärä kurkku kääntyy kurkussa väärään suuntaan (oikealle päin, en tiedä miksi) ja oikea kurkku jatkaa suoraan alaspäin mahaan saakka. :p

Nibblerin sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kumpi oli ensin...muna vai kana? en ole vieläkään asiaan saanut selvyyttä.
Muna oli ensin. Siitä sit kuoriutu se ensimmäinen virallinen kana. Jonka vanhemmat oli vaikka KA ja NA rotusta siipikarjaa. Tämä on ihan virallinen selitys.

Nibblerin sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Mä mietin myös edelleen, että jos hyppään liikkeellä olevassa bussissa ylöspäin, meneekö se bussi siinä mun alla eteenpäin? ja tipahdanko minä muutaman sentin taaksepäin?
Mun on vaan PAKKO vastailla näihin :)

Bussi menee eteenpäin. Et tipahda taaksepäin vaan eteenpäin siitä pisteestä missä hyppäsit. Koska se bussi on antanu sulle alkuvauhdin.

Nibblerin sisko
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
miten lentokoneet pysyy taivaalla (tätä mietin edelleen)
Lentokone ottaa vaihdin kiitoradalla, sitten kun se pääsee ilmaan alkaaki tosi hankala touhu.

Tietyssä nopeudessa se ilmavirtaus siinä siiven ympärillä muuttuu (koska siipi on yläpuolelta eri muotonen ku alapuolelta) niin, että siiven yläpuolella ilman virtausnopeus kasvaa ja alapuolella virtaus hidastuu. Se aiheuttaa paine-eron siiven ylä- ja alapinnan välille, ja kannattelee siten konetta ilmassa.

Nibblerin sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vierasss:
Mä luulin, että elokuvissa näyttelijät jotka ammutaan tai muuten kuolevat, ovat vanhoja ihmisiä jotka haluavatkin kuolla, ja ovat siksi menneet siihen elokuvaan näyttelijäksi. Mun päähän ei mahtunut, että miten muka voi näytelä kuollutta.
Mä tulin siihen tulokseen että ne kuolevat oli kauheita rikollisia joille oli langetettu kuolemantuomio. Silti vähä ihmetytti että miten ne ei karanneet sieltä kuvauspaikalta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ihmettelin kovasti sitä, että MITÄ PAHAA mä olen Pelle Hermannille tehnyt kun se ei koskaan puhu mulle mitään, aina oli jotain Kallee ja Villee ja Tiina (Kaikkihan muistaa kuinka se aina puhui jollekin lapselle siinä!) eikä ikinä mulle mitään. Huidoin ja huusin käsi pystyssä telkkarin edessä ja nothing. Olin ihan varma että se on suuttunut mulle, en vaan käsittänyt miksi. Ei mun mieleeni edes tullut ihmetellä että miten se pystyi näkemään kaikkien koteihin...
Mua ihmetytti sekin että miten se näki sinne koteihin?! Päättelin sitten että sillä on sen kuvaavan kameran molemmilla puolilla riittävä määrä tv-ruutuja joissa näkyy niiden lasten kuvat joille se jutteli, ja niillä lapsilla oli siis omat kamerat kotona kuvaamassa niitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja yölintu:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kaleidoskooppi.

Mun oli pakko purkaa se. :/
No nyt kun kerroit -mun oli pakko purkaa rumpu. Ihmettelin mistä se ääni tulee ja leikkasin rumpukalvon auki. Se siitä rummusta :(
Mulla oli auto jossa oli vetonaru...

Ja sitten jotain ihan omaperästäki :D Ihmettelin nimittäin että miksi ihmiset menee naimisiin? Joku sitte kerto mulle että siksi että vois saada lapsia. Sitten mä mietin hetken sitä että miten mä voin sit olla olemassa kun mun isi ja äiti ei oo naimisissa. Muistan sitte lopettaneeni miettimisen ja ajattelin vaan että "mähän oon vasta lapsi, en mä voi kaikkee ymmärtää" :D Voi lol.

Yhteistyössä