G: Mikä sinua ihmetytti lapsena?

• Viestiketjun aloittaja Jaana
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkusen Pläski:
isä kertoi lähtevänsä tekemään salaojia. mä olin ihan kauhuissani että jos me jäädään kiinni niin joudutaan vankilaan siitä kun on tehty salaojia eikä oikeita ojia... luulin että ne salaojat on laittomia, miks nyt kukaan laittas muuten ojalle nimeks salaoja. :D
niin ja luulin ymös mustaa pörssiä jotenkin laittomaksi. mitähän mun päässä on oikeen liikkunut pienenä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja baby smile:
sitten ajattelin,että mekin ollaan jossain tv-sarjassa, joita jotkut jättiläiset katsovat. meitä kuvataan koko ajan yms.
mulla on pyöriny tämän tyyppinen ajatus siitä lähtien päässä kun katoin truman shown (kirjotetaanko se noin, no kuitenkin, se missä on jim carrey pääosassa) että entäs jos kaikki vaan filmaa mun ympärillä että tämä on oikeeta elämää ja ne onkin näyttelijöitä... :eek:

vieras
sitten ajattelin,että mekin ollaan jossain tv-sarjassa, joita jotkut jättiläiset katsovat. meitä kuvataan koko ajan yms.
mulla on pyöriny tämän tyyppinen ajatus siitä lähtien päässä kun katoin truman shown (kirjotetaanko se noin, no kuitenkin, se missä on jim carrey pääosassa) että entäs jos kaikki vaan filmaa mun ympärillä että tämä on oikeeta elämää ja ne onkin näyttelijöitä... :eek:
Juu ihan samat fiilikset ton leffan jälkeen..
Et oonko se juuri MINÄ jota kuvataan koko ajan ja muut vaan näyttelee.

Tulee mieleen usein jos vaiks oon vessassa tai kaivan salaa nenääni.. sit aattelen et nyt ne kaikki näkee. En mä mikään hullu oo, muuten vaan mielisairas :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ihan samat fiilikset ton leffan jälkeen..
Et oonko se juuri MINÄ jota kuvataan koko ajan ja muut vaan näyttelee.

Tulee mieleen usein jos vaiks oon vessassa tai kaivan salaa nenääni.. sit aattelen et nyt ne kaikki näkee. En mä mikään hullu oo, muuten vaan mielisairas :)
Täytyy yhtyä tähän.
Samoin kävi Paluu tulevaisuuteen -elokuvan jälkeen. Jos yht' äkkiä nurkan takaa vastaan tuleekin minä 20 vuotta vanhempana. :eek: :D

Äiti sanoi, että kasvatetaan sinulta otsatukka pois. Mietin, että miten niin pois. Miten jonkun asian voin kasvattamalla poistaa. Hölmöä, poistaminenhan täytyisi tehdä leikaten... Se asia meni ihan täysin yli ymmärrykseni.

Miksi 2000-lukua odotettiin kuin kuuta nousevaa?! Miksi olisi pitänyt tapahtua jotain mullistavaa vain siksi, että yhtäkkiä on vuosi 2000... suurinpiirtein lehmätkin lentää tyyliin. Tai siis että robotit jyllää ja tehdään lomamatkoja kuuhun |O

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ihmettelin myös aina auton tai junan ikkunasta, miten kuu tai aurinko pystyy seuraamaan meitä.
Vieläkin kummastelen vähän asiaa, miksei kuu jää taakse kun menee itse eteenpäin?? :eek:
Just vasta meiän 5-v kauhisteli autossa, että tuo hullu kuu seuraa meitä. :eek: :D

Minullakin oli joskus tuollainen uskomus ja truman shown jälkeen se vain vahvistui :eek:

Minä oli pienenä luulo että kaikkien samalla kadulla olevien osoite on sama. Sanotaan vaikka että me olis asuttu torikatu viidessä, niin minun logiikkaan ei mahtunut se että ei niillä kaikilla ole osoite ole torikatu viisi. Ja minä oli kampaajalle pienenä ihmetellyt että miksi kaikilla on sama osoite vaikka mehän siinä viidessä asutaan....

Samoiten minulla oli käsitys että uutistenlukija näkee kaikki ihmiset jotka katsoo niitä uutisia. Olin kuulema pitänyt tanssiesityksiä heille. Ja kumma kyllä tämä käsitys oli vain uutistenlukijoista.

Jos isä tai äiti kävi pankissa ennen kauppaan menoa niin minä olin kaupassa kailottanut että että eihän meillä ole rahaa kun just veit kaikki pankkiin ja laskuihin. Kumma kyllä emme käyneet kovin monesti pankissa ennen kauppareissuja.

Näitähän nyt tuntuu tulevan mieleen....

Kun opin kirjoittamaan ja lukemaan ja jossain lapussa luki että lähiosoite niin minä kirjoitin naapuri kadulla olevan kaverin osoitteen. Minun logiikkaan se oli lähiosoite

Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Mä mietin myös sellaista, että onko maailma ennen todella ollu mustavalkoinen (katsoin vanhoja elokuvia paljon)... ja sitten mietin että kuka jaksoi värittää kaikki puut ja lehdet, ja kuka sen päätti minkä värisiä ne on?? Ja kuka keksi värit??
Mäkin mietin joskus, että missä vaiheessa maailma on muuttunu värilliseksi. Arvelin, että silloin kun mun vanhemmat oli pieniä (50-luvulla), maailma oli vielä mustavalkoinen. Mutta taas 80-luvun alussa kun itse olin pieni, maailmassa oli jo värit. Päädyin siihen, että värit saatiin joskus 60- ja 70-lukujen taitteessa.
:D
Aika moni varmaan miettiny tätä :D Minä myös :wave:

mellan
Alkuperäinen kirjoittaja meikämuija:
Minua ihmetytti sellainen asia, että miksi minun mummi ja pappa eivät ole naimisissa.

Ei sitä pienenä ymmärtänyt, että mummi oli äidin äiti ja pappa isän isä :D
tästä tulikin mieleen, kun sisko sano mulle, että äiti ja iskä on naimisissa, minä siihen, että eivät varmasti oo kun ovat kotona

tämätyttö
Mä kuuntelin radiosta leevin biisiä Poika nimeltä Päivi, ja kysyin äidiltä miten ihmeessä voi pojalla olla tytön nimi! Ja sit kun siinä laulettiin et ..en tiennyt oonko Romeo vai Julia.. Niin en ymmärtänyt mitä ne oli.. tyyliin eläimiä..? :/ Ja äiti yritti selittää..
Olin ehkä joku 4 vee :)

isä kertoi lähtevänsä tekemään salaojia. mä olin ihan kauhuissani että jos me jäädään kiinni niin joudutaan vankilaan siitä kun on tehty salaojia eikä oikeita ojia... luulin että ne salaojat on laittomia, miks nyt kukaan laittas muuten ojalle nimeks salaoja. :D
niin ja luulin ymös mustaa pörssiä jotenkin laittomaksi. mitähän mun päässä on oikeen liikkunut pienenä... :D
Minä luulin muuten kans pienenä, että Musta Pörssi, on joku laiton pulju jossa tavara vaihtaa omistajaa :whistle:
Kai se juonta juurensa väreistä. Musta=pimeää pimeä=laitonta

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kumpi oli ensin...muna vai kana? en ole vieläkään asiaan saanut selvyyttä.
Ikuinen arvoitus on ratkennut:Muna ja kana makasivat rakastelun jälkeen sängyllä. Muna poltteli tupakkaa tyyytyväisenä ja kana mökötti. Ei ole vaikea arvata kumpi tuli ensin.
:LOL: :LOL:

Minä mietin myös tuota musta-valkojuttua, samoin kuin myös bussissa hyppäämistä, ajattelin että sitä paiskautuu takaseinään jos bussi ajaa ylinopeutta.
Pohdiskelin myös että jos maapallon läpi porataan reikä, ja ihminen hyppää siihen niin onko se ikuisessa jojo-liikkeessä sitten..?
Luulin myös tavaroilla olevan tunteet, ja mua niin säälitti heittää mitään roskiin, asettelin aina roskat mahdollisimman mukavasti ja vilkutin vielä niille ennen kuin laitoin roskakaapin kiinni :wave:
Myös sitä ihmettelin että miksei leppäkertut tai muut öttiäiset viihtyneet heille varta vasten heille tekemässäni majassa, kuinka ne eivät ymmärtäneet miten mukava paikka se oli. Samanlaisia koteja tyttärenikin rakentaa nykyään ötököille :D

Mä kans ihmetelly, miten telkkaan mahtuu ja miks ennen kaikki oli musta-valkosta.
Veljeni oli seuraamassa hiihtokisoja ja jännättiin, näkyykö telkassa. Pyysin siinä odotellessa heiluttamaan mulle ja niin siinä kävi, että veljeni näkyi ja heilutti. Kyllä sitä riemuittiin, kun heti heilutti...
Kun ukkosti, sanoi äitini, että Jumala ottaa valokuvia. Kerran oltiin ulkosalla ukkosen alettua ja mä tietysti halusin päästä kuvaan...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kumpi oli ensin...muna vai kana? en ole vieläkään asiaan saanut selvyyttä.
Ikuinen arvoitus on ratkennut:Muna ja kana makasivat rakastelun jälkeen sängyllä. Muna poltteli tupakkaa tyyytyväisenä ja kana mökötti. Ei ole vaikea arvata kumpi tuli ensin.
:LOL: :LOL: :LOL:

vieras
Mä ihmettelin kovasti sitä, että MITÄ PAHAA mä olen Pelle Hermannille tehnyt kun se ei koskaan puhu mulle mitään, aina oli jotain Kallee ja Villee ja Tiina (Kaikkihan muistaa kuinka se aina puhui jollekin lapselle siinä!) eikä ikinä mulle mitään. Huidoin ja huusin käsi pystyssä telkkarin edessä ja nothing. Olin ihan varma että se on suuttunut mulle, en vaan käsittänyt miksi. Ei mun mieleeni edes tullut ihmetellä että miten se pystyi näkemään kaikkien koteihin...

vierasss
Mä luulin, että elokuvissa näyttelijät jotka ammutaan tai muuten kuolevat, ovat vanhoja ihmisiä jotka haluavatkin kuolla, ja ovat siksi menneet siihen elokuvaan näyttelijäksi. Mun päähän ei mahtunut, että miten muka voi näytelä kuollutta.

ihmettelin että miksi aikuiset ei syö vaan suklaata ja karkkia ja juo vaan limukkaa kun he aikuisina voivat itse päättää että mitä syövät. ja julistin vanhemmilleni että kun minä tulen aikuiseksi niin minä menen suklaatehtaalle töihin ja syön vaan suklaata. :LOL:

Yhteistyössä