G: Mikä sinua ihmetytti lapsena?

• Viestiketjun aloittaja Jaana
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelin pienenä laulussa ollutta kohtaa: "pitäisköhän tilata jo lehti uus, kun ei tule kuin maaseudun tulevaisuus ja välillä oon pihalla niinkuin punatulkku". Muistan miettineeni ihan tosissani, että miten punatulkku voi lukea maaseudun tulevaisuutta. Hassua, ei sitä 4v tyttönen ymmärtänyt yhtään.

Katri
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kumpi oli ensin...muna vai kana? en ole vieläkään asiaan saanut selvyyttä.
Kana. Jumala loi eläimet, ei kananmunia ja sammakonkutua. Ja miks muuten aina mietitään oliko ensin muna vai kana. Miks ei että oliko ensin sammakonkutu vai sammakko? Tai mäti vai kala?

Lunatic
Muistan että ihmettelin jonain aurinkoisena kesäpäivänä mummolani kerrostalon pihassa, miten kaikkien penkillä istuvien tätien ja mummojen kädet (kyynerpäästä alaspäin) näytti ihan ranskanleiviltä, kun ne piti niitä puuskassa juorutessaan siinä aurinkoisella penkillä, Oma mummoni muiden mukana.
Kaikilla oli ranskanleivät tissien ympäri kiedottu. :D

Lunatic
Isän kanssa kun soudeltiin, kattelin aina mielenkiinnolla airoista veteen tippuvien pisaroiden jälkeä, se oli niin herkullisen mielenkiintosta miten niistä airoista aina tuli se jälki.

Telkkarissa kun pyöri (ja pyörii edelleen) pauligin kahvimainokset joissa aina tulee lause et "tietysti pauligin". Mä kuulin sen joskus väärin ja ihmettelin tosi pitkään et mitä se Pauli liittyy kahviin.
Olin jo varmaan päälle 10 ku hoksasin et paulig oliki merkki eikä siin mainoksessa kummitellu vuodesta toiseen joku mystinen Pauli :D

Ihmettelin, että miks jotkut haluaa "paistaa tupakkaa" ja juoda kaljaa. Ja ihmettelen vieläkin!

Ihmettelin myös, että kun ihminen voi kellua veden pinnalla, niin miten sitten voi myös hukkua? Että hukkuuko ne kaikki tahallaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kumpi oli ensin...muna vai kana? en ole vieläkään asiaan saanut selvyyttä.
Ikuinen arvoitus on ratkennut:Muna ja kana makasivat rakastelun jälkeen sängyllä. Muna poltteli tupakkaa tyyytyväisenä ja kana mökötti. Ei ole vaikea arvata kumpi tuli ensin.

lauantaisin tuli se tanssi ohjelma jota juonsi heikki hietamies ja joku nainen launataitanssit tms. niin pienenä tyttösenä mietin miten ihmeessä ne muistaa sen kenen kanssa ne tanssii kun on niin paljon ihmisiä.... vanhemmiten syy on selvinnyt :whistle:

mä luulin et ihminen kasvaa niinku tost vaan, vaik yhes yössä muuttuu lapsesta teiniksi, teinistä aikuiseksi yms :D
mietin myös että mitähän äiti sanoo sitten kun minä olen kasvanut yössä pituutta monta senttiä ja ulkonäkökin vähän muuttunut "kasvun" myötä =)

isä kertoi lähtevänsä tekemään salaojia. mä olin ihan kauhuissani että jos me jäädään kiinni niin joudutaan vankilaan siitä kun on tehty salaojia eikä oikeita ojia... luulin että ne salaojat on laittomia, miks nyt kukaan laittas muuten ojalle nimeks salaoja. :D

sitten ajattelin,että mekin ollaan jossain tv-sarjassa, joita jotkut jättiläiset katsovat. meitä kuvataan koko ajan yms.
tai kuten kun ottaa pieneen purkkiin muurahaisia, samoin me kaikki maailman ihmiset ollaan jossain jättiläisten purkissa ja ne seurailee meitä sieltä :D

Yhteistyössä