G: Mauttomimmat toteutukset sisustuksessa / Karmivimmat sisustusideat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LuckyLou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, no vähän sinnepäin. Noi puutarhakalusteet ja sinkkijutut oli ihan ok, muu ehkä pikkasen liian valkoista. Vaikka kyllä mä sitäkin tipan suostuisin ottamaan mukaan. Vaikka keittiöön.

nää olis vielä lähempänä
http://www.sisustusunikco.fi/keittio4_iso.jpg
http://www.sisustusunikco.fi/keitti5_iso.jpg

kaapistot vaan liian "uusia" ja kiiltäviä

Aika kivan näköistä! Mä yhdistäisin jotain vaaleaa myös. Vaalea ja tumma tarvii toisiaan vähän tekemään kontrastia.

[QUOTE="Vieras";23110820]Tekosievää prinsessahömppää, yök![/QUOTE]

Hömppää ehkä, mutta ei mitenkään "teko"sievää, koska on oikeasti vanhaa. Semmoinen leikisti vanha (uus) se vasta tekohömppää onkin.

[QUOTE="sisustaja";23110753]Ok, sitten puhutaan samasta :) Itse miellän rähjäromantiikan sellaiseksi melko valkoiseksi sisustukseksi, joka on rähjääntynyt ja joka on vähän "pienempää" tai sirompaa kuin tuo "kirveellä veistetty"...[/QUOTE]

Joo ei, ei valkoista vaan jotain ihan muuta;) esim. toi kaappi Eteinen
tai tää sängynpääty
http://www.pieninaskelin.com/omat/sangynpaaty/DSC00405.jpg
vanhat rautanaulakot
http://www.pieninaskelin.com/omat/veski/koukut.jpg

meillä tosin on aina joku remontti suunnitteilla, eikä oikeastaan koskaan ihan kaikki natsaa yhteen:p nytkin toi kaappi on jo siirtynyt olkkariin ja eteinen oottelee uusia seiniä ja kattoa ja makkariin tulee uudet seinät ainakin ja olkkariin tulee uuden sohvan kaveriksi uusi seinien väri ja listat ja niin edelleen...:whistle:

[QUOTE="Vieras";23110803]Upea parketti, isot ikkunat, hieno takka + paljeovet. Oman aikakautensa tyylikäs edustaja rakennuksena.

Tuosta kun poistaa nuo talon aikakauteen kuulumattomat verhot ja osan kalusteista (senkki ja arkku) , niin tuosta tulee hieno.[/QUOTE]
Samaa mieltä. Tykkään.

[QUOTE="Vieras";23110839]Ei lähellekään, aika kodikas:)
Ensinnäkin tosi tyylikäs pirttikalusto, lattia sopivan neutraalin värinen, ei liikaa valkoista (kattoa ei esim. onneksi ole menty maalamaan valkeaksi )
Minä en tekisi tuossa muuta muutosta kuin vaihtaisin verhon sekä maalaisin puolipanelit (en valkoiseksi).[/QUOTE]

Tää oli siis tarkoitettu tuohon suoran kuvalinkin laittaneeseen kommentiksi. Meni jotenkin väärin.

taidan olla ainut jonka mielestä viimesen päälle sisustettu koti ei ole kodikas. vaan kodissa pitää näkyä elämä. vaikka kaiki ei sopis niin hyvin yhteen, mutta kaikki on asukkaiden näköistä.

[QUOTE="vieras";23110887]taidan olla ainut jonka mielestä viimesen päälle sisustettu koti ei ole kodikas. vaan kodissa pitää näkyä elämä. vaikka kaiki ei sopis niin hyvin yhteen, mutta kaikki on asukkaiden näköistä.[/QUOTE]

No etkä ole, monikin tässä ketjussa on samaa mieltä kanssasi. :)
Juuri siksikin kritisoin näitä "sisustajia", joiden asunnoissa ei näy että siellä elettäisiin tai asuttaisiin, vaan ne ovat emäntien "sisustustaitojen" esittelypaikkoja.

[QUOTE="Vieras";23110803]Upea parketti, isot ikkunat, hieno takka + paljeovet. Oman aikakautensa tyylikäs edustaja rakennuksena.

Tuosta kun poistaa nuo talon aikakauteen kuulumattomat verhot ja osan kalusteista (senkki ja arkku) , niin tuosta tulee hieno.[/QUOTE]

AIVAN KAMALA parketti ja vielä kamalammat "paljeovet". Tosta sais hienon vaan lattiasta kattoon rempalla. Ei millään pahalla mutta sulla ei oo mitään hajua sisustamisesta saatikka tyylikkyydestä.

[QUOTE="sisustaja";23110729]Laittaisin varmaan sivuverhot sinne reunoille, niihin kulmiin, ja mahdollisesti keskelle 1, ja sitoisin jollain ne nipuiksi, eivät ole niin massiivisen näköisiä silloin :)

Koristeeksi laittaisin itse valokuvia kehyksissä, ja joitain tärkeitä tai hauskoja tai kauniita esineitä, jotka ovat riittävän isoja. Mahdollisesti ryhmittäin ;)[/QUOTE]

Ikkunalauta sais huutia jos haluisin keskelle verhon..
koristeet mulla onkin aina ryhmitelty jotenkin, mutta ärsyttää ne silti =)
Mietin sellastaki et jos ottas lasihyllyt veks ja laittas jonku yhden korkeahkon jutun siihen ylemmälle puutasolle.. vois sitä kokeilla kyllä. Täytyyki melkeen alkaa tutkiin jos noi puuhyllyt sais siihen tasaisin välein ja laittas vain niihin jotain esille.

no mitäs tehään tilanteessa kun olkkarissa on iso kirjahylly, jossa molemmin puolin lasivitriinit... sitä ei voi poistaa ihan lähitulevaisuudessa vaan kärsittävä on..

Mitä sinne vitriiniin voi laittaa ettei oo juntti ku vitriini ny kuitenki on?? Molemmissa on 2 ylintä hyllyä lasisia ja 2 alinta sit "puisia".
Tällä hetkel toinen on täynnä alkoholipulloja ku lahjaks saatuja... ei tuu juotua noita koskaan ne vaan lojuu siellä.. toinen on täynnä kuvia ja koriste-esineitä.

sit semmonen kyssäri ku täs 2000 rakennetus talossa on keittiössä semmonen kulmikas suuri ikkuna ( en tiedä oikeeta nimee ), mut joka tapaukses noita valmiita laskosverhoja ei ainakaan löydy oikeen levyisinä ja sit sivuverhoja ei vois laittaa ku laidoille vaan.. niin ja tos on semmonen ikkunalautakin, joka varmaan on kans ihan out.. niin mitkä verhot tohon sit vois laittaa??

Meillä on (vielä toistaiseksi) sellainen lasivitriinikammotus, missä keskellä on tv-taso ja cd-lokerikkoja ja molemmilla sivuila lasivitriinit. Me pidetään vitriineissä vain ja ainoastaan erilaisia viinilaseja (kuohuviini, valkoviini jne) ja kaikki tietysti ryhmiteltynä omiksi kokonaisuuksiksi. Ota vitriinistä kaikki valokuvat, matkamuistot ym. pois ja järjestä sinne kauniit lasit. Meidän huushollissa niitä on niin paljon, että parhaat/kauneimmat on ruokatilan vitriinissä ja kuitenkin riitä riittää vielä tuohon "kirjahyllyynkin".

[QUOTE="Vieras";23110896]No etkä ole, monikin tässä ketjussa on samaa mieltä kanssasi. :)
Juuri siksikin kritisoin näitä "sisustajia", joiden asunnoissa ei näy että siellä elettäisiin tai asuttaisiin, vaan ne ovat emäntien "sisustustaitojen" esittelypaikkoja.[/QUOTE]

Pätee ehkä moderniin sisustustyylin ettei elämä näkyisi, mutta monessa sisustustyylissä juuri nimenomaan näkyy elämä! Meilläkin on esineitä joita ollaan saatu perinnöksi / kunnostettu itse, ja paljon valokuvia ym. henkilökohtaisia tavaroita.

Meillä on (vielä toistaiseksi) sellainen lasivitriinikammotus, missä keskellä on tv-taso ja cd-lokerikkoja ja molemmilla sivuila lasivitriinit. Me pidetään vitriineissä vain ja ainoastaan erilaisia viinilaseja (kuohuviini, valkoviini jne) ja kaikki tietysti ryhmiteltynä omiksi kokonaisuuksiksi. Ota vitriinistä kaikki valokuvat, matkamuistot ym. pois ja järjestä sinne kauniit lasit. Meidän huushollissa niitä on niin paljon, että parhaat/kauneimmat on ruokatilan vitriinissä ja kuitenkin riitä riittää vielä tuohon "kirjahyllyynkin".

Meil ei oikeastaan ole sellasia laseja juuri lainkaan, ja mulla eniten ärsyttää ku ne kerää pölyä noi tavarat tuolla..

[QUOTE="Vieras";23110839]Ei lähellekään, aika kodikas:)
Ensinnäkin tosi tyylikäs pirttikalusto, lattia sopivan neutraalin värinen, ei liikaa valkoista (kattoa ei esim. onneksi ole menty maalamaan valkeaksi )
Minä en tekisi tuossa muuta muutosta kuin vaihtaisin verhon sekä maalaisin puolipanelit (en valkoiseksi).[/QUOTE]

Ukon omin käsin tehty pöytä. :) Eikä ollu ees aiempaa kokemusta noin isoista puutöistä. Eikä juuri pienemmistäkään.
Millaisen verhon laittaisit, ja millaiseksi maalaisit paneelin?
Tuo verho on kyllä ainaki n. 15cm liian pitkä, siis tulee liian alas. (Auttais varmaan ku nostais tankoja ylemmäs.)
Katto meinataan lakata hieman vaaleammaksi, on niin rumaksi tummunut. Ku sielä ei oo vielä(kään) mitään lakkaa...

Ja tarkennuksena vielä, että ruokatilan vitriini on valkoinen ja mielestäni kaunis, mutta tästä toisesta tv-taso/"kirjahylly"/vitriini -viritelmästä en tykkää yhtään. Pitikin 10 v sitten mennä moinen hökötys ostamaan tai pikemminkin annoin miehen ostaa sen silloin omaan kotiinsa. Lasken päiviä siihen että pääsen siitä eroon. Kysessä siis Nurmelan Pikantti-sarja, ei IHAN kolahda mulle.

Anteeksi mutta minusta on kammottavaa että juomalasit ovat olohuoneessa vitriinissä...

Alkuperäisen kysyjän ehdotus lasihyllyjen poisottamisesta kuulostaa hyvältä, jos sinne löytyisi korkeat koriste-esineet tilalle. Ei ole niin palapelimäisen näköinen silloin :)

Ukon omin käsin tehty pöytä. :) Eikä ollu ees aiempaa kokemusta noin isoista puutöistä. Eikä juuri pienemmistäkään.
Millaisen verhon laittaisit, ja millaiseksi maalaisit paneelin?
Tuo verho on kyllä ainaki n. 15cm liian pitkä, siis tulee liian alas. (Auttais varmaan ku nostais tankoja ylemmäs.)
Katto meinataan lakata hieman vaaleammaksi, on niin rumaksi tummunut. Ku sielä ei oo vielä(kään) mitään lakkaa...

Tuon keittiönne vika on siinä että eri puuvärejä on aivan liikaa. Varsinkaan puolipanelit eivät sovi ollenkaan muuhun sisustukseen...

Alkuperäinen kirjoittaja tä?;23110905:
AIVAN KAMALA parketti ja vielä kamalammat "paljeovet". Tosta sais hienon vaan lattiasta kattoon rempalla. Ei millään pahalla mutta sulla ei oo mitään hajua sisustamisesta saatikka tyylikkyydestä.

Niin, toisaalta kuulemma talo ja asunto pitää sisustaa aikakautensa mukaan ja sen henkeä ei saa pilata, mutta sitten kun on kyseessä 80- ja 90-lukulaiset asunnot niin niissä ei voi herkkä ihminen asua ellei räjäytä kaikkia rakenteita ja remppaa kokonaan uusiksi. Mikä nyt on oikein?

Mä asun 80-luvun alun rivarissa ja voin kertoa että en todellakaan ala sisustaa mustilla nahkasohvilla, akvaarioilla, lasipöydillä ja bukleematoilla, vaikka varmaan "sopisi asunnon henkeen". Toisaalta joku riviera maison olisi ihan kauhean teennäinen tätä taustaa vasten. Joten mun sisustus on jotain tästä väliltä, sellainen jossa mulla on hyvä olla ja joka omaa silmää miellyttää. Ikeaa, Askoa, Iskua, kirpparia ja ties mitä.

[QUOTE="sisustaja";23110942]Anteeksi mutta minusta on kammottavaa että juomalasit ovat olohuoneessa vitriinissä...

Alkuperäisen kysyjän ehdotus lasihyllyjen poisottamisesta kuulostaa hyvältä, jos sinne löytyisi korkeat koriste-esineet tilalle. Ei ole niin palapelimäisen näköinen silloin :)[/QUOTE]

Kuka sanoi että se meidän vitriini on olohuoneessa ;) Ei ole, vaan tarkoituksella vähän syrjemmässä takkahuoneessa. Onneksi mahtui sinne kun muutettiin ettei mun tarvitse sitä olohuoneessa katsella.

Mutta samaa mieltä olen siitä, että lasihyllyn/hyllyt voisi ottaa pois jos löytyy jotain suurempaa ja näyttävää koriste-esineitä.

[QUOTE="sisustaja";23110942]Anteeksi mutta minusta on kammottavaa että juomalasit ovat olohuoneessa vitriinissä...

Alkuperäisen kysyjän ehdotus lasihyllyjen poisottamisesta kuulostaa hyvältä, jos sinne löytyisi korkeat koriste-esineet tilalle. Ei ole niin palapelimäisen näköinen silloin :)[/QUOTE]

ei voi siirtää puuhyllyjä.. ne on osa runkoa, mutta kokeilen ottaa alemman lasihyllyn pois ja eheyttää sillä tota palapeliä..

Yhteistyössä