G: Mauttomimmat toteutukset sisustuksessa / Karmivimmat sisustusideat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LuckyLou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:laugh: ns.värittömät seinät meillä on, ainoat maalit seinissä löytyy pojan huoneesta (muut on parjattua hirttä ilman tapetteja/papereita/maaleja)

Meillä ei ole väritöntä, löytyy vielä ne boorditkin, peräti 20 cm leveä olkkarissa, lisäksi moderniin on yhdistetty myös suvun antiikkia. Katossa oksaiset lankut (ovat sentään hiotut ;) ). Lattiakin on oksaista lankkua.
Mutta: meillä ei ole vessanpönttöä saunan kylppärissä. (sais kyllä olla )

Meillä ei ole väritöntä, löytyy vielä ne boorditkin, peräti 20 cm leveä olkkarissa, lisäksi moderniin on yhdistetty myös suvun antiikkia. Katossa oksaiset lankut (ovat sentään hiotut ;) ). Lattiakin on oksaista lankkua.
Mutta: meillä ei ole vessanpönttöä saunan kylppärissä. (sais kyllä olla )

Meilläkin saisi olla vessanpönttö kylppärissä, oisi oikein oiva juttu. Ja tuohon patjat lattialla ei sänkyä, mä voisin laittaa makkariin niin että koko lattia peittyisi patjoilla.

kauheinta: himmeli katossa, vieläpä ympäri vuoden. Tekokukka ja halpa parfyymi kylppärin pölyisellä lasihyllyllä. Kokolattiamatto. Lohenpunaninen laattalattia. Samanlaiset kaapinovet joka huoneessa.
Ihaninta: maalattu lankkulattia, valkoinen muhkea sohva, rosteripinta, hirret, tulppaanit, turkoosia, vaaleanpunaista, maalattua paneliseinää, ruusutapetit.

[QUOTE="vieras";23113283]tässä ketjussa on tyrmätty jo kaikki[/QUOTE]

:) Meidän sisustus on aika hyvin säilynyt haukuitta. Ainut on toi muovimatto, ja se lähtiskin ekana veke mutta kun asutaan vuokralla.

itse en tykkää teräksenvärisistä kodinkoneista, liian kolkosta ja kylmästä modernisuudesta, liiasta tavaramäärästä, lastenhuoneista, joissa ei ole mitään lapsen leluja/tavaroita esillä, vaan kaikki on jemmattu sängynaluslaatikoihin ja kaappeihin.

[QUOTE="Jenni";23110022]Kirjahylly jossa ei ole ku ehkä pari kirjaa. Loput jotain matkamuistoesineitä ja valokuvia.[/QUOTE]

Mulla on isot kirjahyllyt täynnä kirjoja MAKUUHUONEESSA. Olohuoneessa on hyllyissä itse kuvattuja (!) kehystettyjä valokuvia (!), kynttiläjuttuja (!!), viherkasveja (?) ja muuta. Matkamuistoja ei juuri ole, ainakaan ilmiselviä sellaisia. Mutta yhdet kuivatut syntymäpäiväruusut isosta maljasta löytyy. Ja pieniä, muihin tavaroihin sopivia koriste-esineitäkin.

Luuletko, että lapsiperheessä ehtisi olohuoneessa lukemista harrastamaan? :D Musta olisi tosi epäkäytännöllistä, jos kirjat olisi muualla kuin siellä missä niitä luetaan.

[QUOTE="Vieras";23110246]
- Hirsipinta vanhoissa taloissa (ne on aina aikanaan peitetty pinkopahvilla ja tapetilla)
[/QUOTE]

Pitää paikkansa vain osassa taloista. Kyllä tavallisissa maalaistaloissa laitettiin pinkopahvi korkeintaan kamariin.

[QUOTE="sisustaja";23111201]Onko kaikista muovimatot rumia..?

Meille on tulossa lattiaremontti ja punnittuamme kaikkia vaihtoehtoja olemme päätyneet muovimattoon! Sellaiseen nykyaikaiseen puukuvioiseen jossa puun kuvio tuntuu. Olen nähnyt sellaista asunnossa ja se on todellakin hieno, ei sitä huomaa silmällä että on muovia. Tietysti oikea puu olisi paljon hienompi mutta se ei ole meille mahdollista, ja muovimatto voittaa laminaatin 10-0 mielestämme.

Toisaalta moderniinkin tyyliin muovimatto sopii mielestäni hyvin yksivärisenä.[/QUOTE]

Eihän toki kaikki muovimatot rumia ole. Meillä on kaikkialla (paitsi wc, khh, pesutilat) muovimatto, myös keittiössä josta kuvanki pistin. Ei oo ruma...eikä ihan silonen. Muovimatto on myös käytännöllinen. Huono puoli on se, että se on kaikkea muuta kuin ekologinen ratkaisu...mietityttää vähän kaikki myrkytki mitä siinä mahtaa olla.

Mä en ikimaailmassa tahtoisi omaan kotiini mitään niitä kamalia tekstijuttuja mitä on ainakin Riviera Maisonilla. Näyttää tyhmältä kun joka tavarassa pitää lukea mikä se on. Antaa omistajastaan aika daijun kuvan :D

Sit boordit on sellanen juttu mitä en voi sietää. Ja ne tyhjät viinapullot ainakin jos niissä on etiketit paikoillaan. Sellaseen paikkaan on ikävä mennä kylään mistä löytyy pulloa jos jonkinlaista mutta kaikki on tyhjiä :p :D

Paljon on mainittu juttuja joita löytyy mun kodistani, mutta kuten sanottu makunsa kullakin. :D

Mun inhokkeihin kuuluu kaikki sekasikiö-huoneet, tyyliin saatu sieltä ja täältä ja mätkitty yhteen. Toinen kammotus on ns. ikea-koti, kun ei oma mielikuvitus riitä, tehdään vaikka olkkari just silleen kun ikeassa.
Sisustus saa musta olla mielummin persoonallinen kun se kuvasto-koti, joskin myönnän itse sortuvani nykyään ikea ostoksiin, vaikka ennen kiersin sen kaupan kaukaa...

- Puolipaneeli, varsinkin se puunvärinen, hyi oksennus
- Noi pyökki-hyllyt yms.
- tekokukat ja viuhkat
- bukleematot
- röyhelöverhot
- hirvenpäät seinällä sun muut täyteyt elukat
- Partylite-krääsä

[QUOTE="elli";23110024]Viuhkat - muoviset ja puiset
Muovitapetit kylppäreissä
Laavalamppu
Pyörivä väriä vaihtava ufo-kuituvalo
Oksaiset mäntykaapit & kalusteet
Jokin uusi moderni huonekalu wanhassa paikassa ja päinvastoin
Pihalla muovikalusteet
Joku olvin tai koffin päivävarjo
hissivalaisin keittiön pöytän päällä
muovimattolattiat
kokolattiamatto
palapelitaulut
valmispitsiverhot
valmis verhokapat
röyhelöverhot
koriste-esineet (kissoja ja puuhkia jne...)
bukleematot
Kirjavat sängynpeitto/tapetit jne.
Halvat julisteet tauluina
boordit
YÖKS!!!![/QUOTE]

Tässä tuli paljon mun inhokeita mutta boordit kylppärissä juttua en voi ihan täysin tyrmätä mauttomana :D oli meinaan pukkilan edustajalla hienoja teräslistoja käytetty boordina kylppärissä ja ne näytti tosi hyviltä.

Ompa kuuma keskustelu. Mulla on todella hyvä tyylitaju. Oikiasti. Saisin heti yli 80%lle teistä paremman sisustuksen. Epäile vaan, ite en. Kaiken lisäksi teidän maun mukaisen sisustuksen. (Oon aika hyvä ihmistuntija)

Hei kaikki te jotka inhoatte "sisustuslehdistä revittyjä" tai "Riviera Maison" -tyylejä... en minäkään niistä tykkää, mutta on ne silti tyylikkäitä. Jos et tykkää jostain tyylistä, se ei tee sitä tyyliä mauttomaksi.

Mutta, enivei. Tässä kysyttiin karmeimpia.

Karmeinta on ei tyyliä ollenkaan. Sekoitettu kaikkea mikä ei vaan sovi. Okei, seuraavissa linkeissä on mäntysohvia, jotka aivan järkyttäviä. Mutta hei, älkää yleistäkö. Muovikukat järkyttävimpiä. On ollu, nykyään on olemassa oikeesti hienoja, jotka pysyyki sellasina jos niistä osaa pitää huolta ja SIIVOTA. Siivous on yks tärkeimmistä, puhdas koti on aina tyylikkäämpi kuin nuhjuinen (enkä nyt tarkoita että jokaisen tavaran pitää olla viivoittimella mitattu, vaan että koti kiiltelee puhtautta; saa olla epäjärjestystä, mutta ei pinttyneen likainen). Pirtinpöytä on järkyttävin. Joo, kuvittele vanha maatilan tupa, eikö muka pirtinpöytä sovi? sopiipas. Yrittäkää nähdä asiat oikeissa paikoissa, oikeissa mittasuhteissa. Aika harvasta tavarasta vois suoraan sanoa ruma.

No, on niitä muutama.

Tässä teille:
http://kuvaton.com/k/N1g.jpg
http://www.heli.fi/content/Images/Terve_talo/sisustus.jpg?from=3805501251730756
ja vielä ku laitetaan tällanen kangas (tai vaikka koko sohva) niin ai että: http://www.ostosuora.fi/220410/sohva3ist.jpg

Eli. Puusohvat (tuontyyppiset, en puhu nyt ihanista 50-luvun funkkissohvista tai antiikkikalusteista) on ehdoton EI.

Siinä teille mauttomia, tyylittömiä. Entä sitte mauton sisustus. Vaikka oon tosi hyvä myös googlettaan, oli vaikeeta löytää sellanen sisustus. Tässä yks:
http://www.freewebs.com/senjansivut/Photo0103.jpg

lisää sohvia, en tajua miks noin rumia edes myydään saatikka MIKS JOKU OSTAA TÄLLASIA??
SUOMISOFFA - Lapponia sohva
SUOMISOFFA - Monica sohva

Ja niin edelleen. Tiesittekö myös että on taito nähdä tavarat niille kuuluvissa ympäristöissä jolloin ne muuttuu hienoksi. Matalakattoisessa 80-luvulla rakennetussa pitsiverho-pöytäliina-kukka-matkamuisto-koriste-esine-mäntykalusto -kodissa seinälle ripustettu hirven pää tai pelkät sarvet on jotain niin rumaa. Mutta jos otat sarvet tai vaikka koko pään ja viet sen loft -tyyppiseen, ehkä vielä karumpaan ja hypermoderniin niin ai että on hyvä.

ps. Mun oma lempparitalo on 30-luvulta. Kuvittele ensin tämä, avaa vasta sitten. Suunniteltu ja rakennettu 30-luvulla. Valkoinen. Kodikas. Jopa hauska ja kekseliäs. Unelmieni talo tulevalle unelmieni perheelle. Voisin siis rakentaa itselleni kopion tästä.

http://farm1.static.flickr.com/133/340023660_a96122c7bb.jpg

Näistä en tykkää:

-Tv-alttari!!! Siis sellainen hökötys missä on tv keskellä ja ympärillä oleviin vitriineihin on sijoitettu kaikkea halpaa krääsää ja talon ainoa kirja.
-Pahkahuonekalut
-Mosaiikkiparketti
-Mänty
-Puolipaneelit
-Puun värinen katto muualla kuin saunassa tai jossain erämökissä
-Boordit
-Lastenhuoneet, jossa huonekalutkin on lapsille tarkoitettuja ja ikkuinoissa jotkut Cars tms verhot.
-Niin paljon sohvatyynyjä, että sohvalle ei enää mahdu istumaan
-Peilikuvioiset keittiönkaapit
-Marmorikuvio esim laatoissa
-Ravintolan pihasta pöllitty päivänvarjo
-Kaikki muuten beigeä tms yliharmonista ja sitten "räväkkänä" yksityiskohtana joku Gantin tähtityyny
-Sisustuskirjaimet, esim hyllyn päällä joku täysin merkityksetön iso P.
-Meriteema solmuineen ym

Joku muu taas tykkää, ja siitä vaan. :) Itselleni en vaan näitä ottaisi ikinä.

Joku tuolla mainitsi sisustustaulut. Niistä olen eri mieltä. Harvalla on varaa ostaa laatutaidetta tai taitoa tehdä sellaista itse. Mieluummin se kaikilta löytyvä Ikea-taulu kuin joku karmea muuhun sisustukseen sopimaton enon naapurin kömpelöllä tekniikalla maalaama purjelaiva.

Kaikkein inhottavinta on kyllä tulla joko a) tosi sotkuiseen ja sekavasti sisustettuun asuntoon b) ylimoderniin, kylmään asuntoon jossa ei tiedä uskaltaako istuutua edes sohvalle, jos vaikka huolella suunniteltu kokonaisuus siitä rikkoontuisi tai paitani väri/kangas ei sattuisi mätsäämään sohvan vastaaviin.
Eli mulle on tärkeintä se, että kokonaisuus näyttää hyvältä ja sopii asukkaaseenkin.

Sitä vaan en tajua, että kun tässä ketjussa on tyrmätty suunnilleen kaikki vähän isommat sisustusliikkeet mitä Suomessa on, niin MISTÄ IHMEESTÄ te sitten hankitte huonekalunne? Tilaatte jostain Italiasta?

No mutta kuitenkin. Itsellä inhottaa sellaiset seinälle laitettavat jättirannekellot (90's..), ristipistotyöt, palapelitaulut, kirsikka/mäntykalusteet (niitä sai katsella lapsena kyllästymiseen asti), mustat saunat, liian kylmät värit. Boordit ja muovimattolattiat joissa on muka-hienon näköistä kuviointia. Kaikki vauvankakanvärinen ja sekavankirjava. Ja sellaiset ihme Taalasmaa-kokonaisuudet, tyyliin seinät ja sohvat samaa kuosia.. :D
Myös isot valkoiset "antiikintyyliset" koristepatsaat on mulle NO.
Loisteputkilamput samoin, ja sitten ne varsinkin 70-80 luvun taloissa olevat ihme jutut mitkä kiertää seiniä katonrajassa, ne ihme helmaukset? Mitkähän niiden viralliset nimitykset on. Ymmärrätte varmasti kuitenkin.
Sisustusviuhkat on myös kamalia. Ja sellaset lohenvaaleanpunaiset kylpyhuoneet, tai ruskeat.. Röyhelöverhot (etenkin satiiniset) ja pörrö-bukleematot, ja nuo aiemminkin mainitut olutpäivänvarjot pihalla. Ja MARKIISIT! Voi niitä ehkä olla hienojakin, mutta minua inhottaa suuresti, kun lähellä on yksi omakotitalo joka muuten on viihtyisän näköinen, mutta joka ikkunan päällä ulkona on pieni kelta-valkopystyraitainen markiisi, jotka kaikki näyttää ihan Tiimarista ostetuilta..
Unikko-kuosi on kans kamala, oli sitä missä tahansa.. Myöskään mitkään metsästysjutut eli karhuntaljat, hirvensarvet ei tosiaan sytytä. Eikä jotkut sotilasviirit ja vastaavat. Onhan niillä varmasti tunnearvoa, mutta kun ovat pirun rumia ja kuin jostain virastotaloista tempaistuja.

Sitä mä en ymmärrä miten täällä joku haukkui päältä täytettävän pesukoneen. Edestä täytettävä kerää kuulemma kauheasti kaikkia bakteereja yms niihin luukun tiivisteisiin, näin minulle kerrottiin hygieniapassia suorittaessani?

Itse olen 22v opiskelija, avokin kanssa asutaan kerrostalossa, olohuone, keittonurkkaus, makuuhuone ja yhdistetty kylpyhuone-wc. Ei oikein varaa valita ton kylpyhuoneen suhteen. Pöytäkonekin on olohuoneessa, koska en kaipaa makuuhuoneeseen mitään televisiota/tietsikkaa.

Kerrankin joku joka ymmärtää asioita!

Mua karmaisee aina katsoa kun joku alkaa kunnostaa vanhaa taloa ja vetää esim. salin seinät hirsipintaisiksi. Vähänkään varakkaammissa taloissa (siis muissa kuin savupirteissä) salit ja kamarit oli tapetoitu tai pahvitettu! Vain tupa ja taloustilat oli hirsipinnalla!

Samoin vanhat puukalusteet on yleensä olleet maalattuja, ja jotkut idiootit poistaa niistä maalit kun puupinta on niin kaunis!

Omat inhokkini:
- ruskehtavan-kukertavan-kirjavat tekstiilit ja matot (tulee mieleen oksennus)
- puolipaneeli
- boordit
- vanhan maalaistyylin jäljitteleminen upouusissa moderneissa taloissa
- kirjahyllyt joissa ei ole kirjoja
- takorauta

Sinusta siis näitä tyylejä- paljaita hirsiseiniä ja puupintoja- ihailevat ihmiset eivät tee sisutuksesta oikeaoppista, kun ei ennenkään seinät olleet hirsipinnalla, ainakaan niissä varakaissa taloissa? Eli se, että tykkää siitä hirsipinnasta, ei oo oikea syy?

Lisään vielä kun unohtui:

-Tummat murretut värit, tulee raskas ja tunkkainen fiilis
-Sametti
-Sellainen kupumainen pyörivä kello
-Afrikkalaiset yhdyntää esittävät patsaat
-Nostalgo paradisos!!! Tjeu http://www.iltasanomat.fi/asuminen/Ylti%C3%B6romanttinen%20koti%20-%20katso%20kuvat!/art-1288356525266.html

Yhteistyössä