G: Mauttomimmat toteutukset sisustuksessa / Karmivimmat sisustusideat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LuckyLou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä toi kirjahyllyn hirvitys oli täs talossa miehen hankkimana jo ku tänne muutin ja ei haluu luopua siitä.. vielä...
toi on aivan liian massiivinen tähän tilaan muutenkin :(
Kaikenmuun oon uusiks jo laittanu olohuoneessa tosin en silleen ku oikeesti haluisin..raha ratkaisee aika paljon.

[QUOTE="Vieras";23110389]Alkuperäinen kirjoittaja "Vieras"
- Valkoiseksi maalatut lautalattiat
- Hirsipinta vanhoissa taloissa (ne on aina aikanaan peitetty pinkopahvilla ja tapetilla)
- Paljas tiilipinta vanhoissa (ne on aina rapattu piiloon)
- Sisustuskiviseinät

Ei kun mun mielestä nuo kolme ensimmäistä on perinteen ja rakennusten raiskaamista. Kuten on myös rintamamiestalon muuttaminen pitsihuvilaksi.
Ja nuo sisustuskiviseinät nyt vaan on niin rumia ja kohta niitä revitäänkin pois kun menevät pois muodista (vrt. 70-luvun tiiliseinät).[/QUOTE]

Mä en ymmärtänyt tätä kirjoitusta :ashamed:

Siis saako olla maalatut lautalattiat vai ei? Miksi ei saa / saa olla?

Hirsipinta vanhoissa taloissa...Saako se sinun mielestäsi olla vai ei?
Entä tuo paljas tiilipinta? Onko se sinun mielestäsi ok peittää esim valkoisella laastilla vai ei...En tajunnut tuota suluissa olevaa selostustasi ...:ashamed:

erilaiset tyylit kaikissa huoneissa, ei mitään yhdistäviä tekijöitä väreissä tai kalusteissa. Yök.
Toisekseen inhottavaa katseltavaa on pöytätasot jotka ovat täynnä kaikkea pientä sälää, tilpehööriä tai muuten vain sekaisia astioista yms. Tykkään siisteistä pinnoista ja missään ei saa olla ylimääräsiä tavaroita. Mitä vähemmän krääsää pöydillä, hyllyissä, sen parempi.

Mutta vaikka olisikin krääsää paljon niin voi se silti olla kodikas. Se kodikkuuden henki tulee jostain ihan muusta...

-lähes kaikki lastulevykalusteet, erityisesti koivun värisinä
-valkoiseksi/vaaleanharmaaksi/vaaleansiniseksi/punaiseksi maalattu lautalattia, IHAN JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!! lautalattia sinänsä on mielestäni todella hieno, mutta maalattuna (shakkiruutukuvio pois lukien) törkeän ruma
-sisustustaulut, tuo persoonattomuuden huipentuma. kaikkein hirveimpiä on Ikeasta hankitut massataulut joita löytyy joka toisesta kodista ja joiden ostopaikan ja -hinnan tietää kaikki
-muovimattolattiat
-vaalea koivuparketti tai -laminaatti, kaupan halvinta mallistoa
-liikaa Ikeaa
-pähkinän väriset tai tummemmat ikkunanpielet ja ovenkarmit, varsinkin perus kasari/70-luvun asunnossa jossa huonekorkeus on max 2,5 ja ikkunat pienet ->näyttää ahtaalta, pimeältä ja tunkkaiselta
-päältä täytettävä pesukone
-maalaisromanttinen tyyli
-ruutukuvioinen lasikuitutapetti
-tapetit joista näkee vuotien rajan

ja joo, meiltäkin löytyy kokoelma fiftari-aiheisia sisustustauluja, Ikean lastulevyä ja huonosti tapetoidut seinät...

[QUOTE="vieras";23111061]Mä en ymmärtänyt tätä kirjoitusta :ashamed:

Siis saako olla maalatut lautalattiat vai ei? Miksi ei saa / saa olla?

Hirsipinta vanhoissa taloissa...Saako se sinun mielestäsi olla vai ei?
Entä tuo paljas tiilipinta? Onko se sinun mielestäsi ok peittää esim valkoisella laastilla vai ei...En tajunnut tuota suluissa olevaa selostustasi ...:ashamed:[/QUOTE]

Se tarkoitti että suluissa olevat ovat hyvä, ja muut huono. Käsittämätöntä minusta :) Sitä paitsi onhan niitä taloja joissa oikeasti on aina ollut hirsiseinät näkyvissä...

En pidä:

-lastenhuoneista,joissa asuu ilmeisesti haamuja
-olohuoneista,joissa ei uskalla kävellä ettei riko mitään
-keittiöistä,jotka näyttävät steriileimmiltä kuin leikkaussalit
-eteisistä,joissa ei ole tilaa vieraille tai heidän takeilleen
-kylpyhuoneista,jotka näyttävät siltä että siellä käydessään täytyy maksaa emännälle vuokraa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Onko kaikista muovimatot rumia..?

Meille on tulossa lattiaremontti ja punnittuamme kaikkia vaihtoehtoja olemme päätyneet muovimattoon! Sellaiseen nykyaikaiseen puukuvioiseen jossa puun kuvio tuntuu. Olen nähnyt sellaista asunnossa ja se on todellakin hieno, ei sitä huomaa silmällä että on muovia. Tietysti oikea puu olisi paljon hienompi mutta se ei ole meille mahdollista, ja muovimatto voittaa laminaatin 10-0 mielestämme.

Toisaalta moderniinkin tyyliin muovimatto sopii mielestäni hyvin yksivärisenä.

[QUOTE="sisustaja";23111201]Onko kaikista muovimatot rumia..?

Meille on tulossa lattiaremontti ja punnittuamme kaikkia vaihtoehtoja olemme päätyneet muovimattoon! Sellaiseen nykyaikaiseen puukuvioiseen jossa puun kuvio tuntuu. Olen nähnyt sellaista asunnossa ja se on todellakin hieno, ei sitä huomaa silmällä että on muovia. Tietysti oikea puu olisi paljon hienompi mutta se ei ole meille mahdollista, ja muovimatto voittaa laminaatin 10-0 mielestämme.

Toisaalta moderniinkin tyyliin muovimatto sopii mielestäni hyvin yksivärisenä.[/QUOTE]

Tänään oli paikallis lehdessä juttua aiheesta et nykyisin uusiin taloihin laitetaan useimiten joko matto tai parketti, laminaatin kysyntä on vähäistä. Mattoa laitetaan enempi mitä laminaattia ja ite olen sitä mieltä että laadukas matto on tyylikkäämpi mitä halpa laminaatti

[QUOTE="vieras";23111175]En pidä:

-lastenhuoneista,joissa asuu ilmeisesti haamuja
-olohuoneista,joissa ei uskalla kävellä ettei riko mitään
-keittiöistä,jotka näyttävät steriileimmiltä kuin leikkaussalit
-eteisistä,joissa ei ole tilaa vieraille tai heidän takeilleen
-kylpyhuoneista,jotka näyttävät siltä että siellä käydessään täytyy maksaa emännälle vuokraa.[/QUOTE]

:D Muuten olen samaa mieltä mutta rakastan luxus-vessoja ja luxus-kylppäreitä ;)

[QUOTE="vieras";23110887]taidan olla ainut jonka mielestä viimesen päälle sisustettu koti ei ole kodikas. vaan kodissa pitää näkyä elämä. vaikka kaiki ei sopis niin hyvin yhteen, mutta kaikki on asukkaiden näköistä.[/QUOTE]

Katsoin juuri tässä lähellä myynnissä olevaa täysin uusittua taloa (alkuperäinen talo 50-luvulta eikä siitä ole mitään jäljellä) ja tuli fiilis, että siellä talossa ei oikeasti asu ketään. Sellainen asuntomessutalosisustus. Karmivaa.

--valkoiseksi/vaaleanharmaaksi/vaaleansiniseksi/punaiseksi maalattu lautalattia, IHAN JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!! lautalattia sinänsä on mielestäni todella hieno, mutta maalattuna (shakkiruutukuvio pois lukien) törkeän ruma
...

Oi, rupesin juuri muistelemaan lämmöllä kaverin asuntoa vanhassa kivitalossa Helsingin Huvilakadulla ja siellä olevaa vaaleanharmaata vanhaa lautalattiaa ;)
IHANA!

[QUOTE="vieras";23110887]taidan olla ainut jonka mielestä viimesen päälle sisustettu koti ei ole kodikas. vaan kodissa pitää näkyä elämä. vaikka kaiki ei sopis niin hyvin yhteen, mutta kaikki on asukkaiden näköistä.[/QUOTE]

Mä olen sun kanssa samaa mieltä. Me ollaan tässä nykyisessä asunnossa asuttu yli 4v, eikä meillä ole vieläkään keittiössä verhoja kun en ole löytänyt mielekkäitä. Ihan viime aikoina olen löytänyt jotain kivoja koriste-esineitä ja kivat sohvatyynyt, mitkä sopii just tänne. Ei koti tule valmiiksi sisäänmuuttaessa, vaan ajan kanssa. Tässäkin ketjussa moneen kertaan mainitut Riviera Maison-kodit saa mulla niskavillat pystyyn, niissä ei ole mitään persoonallista ja ihanaa. Ne on vaan kamalia :/

Yksityiskohta joka on yhden mielestä mauton, voi olla toisen mielestä kiva ja henkilön oman maun mukainen. En mielelläni lähtisi haukkumaan toisten valintoja, vaikka ne eivät mun mieleen olekaan. Jotkut kodit henkivät elämää ja onnea, iloisuutta ja sitten vastakohtana ovat nämä suoraan trendilehdistä otetut sisustukset jotka harvoin ovat kodikkaat.

No, eriväriset vilkkuvat jouluvalot ovat kyllä aika kauheat.

[QUOTE="sisustaja";23111142]Se tarkoitti että suluissa olevat ovat hyvä, ja muut huono. Käsittämätöntä minusta :) Sitä paitsi onhan niitä taloja joissa oikeasti on aina ollut hirsiseinät näkyvissä...[/QUOTE]
No varmaan jossakin savupirtissä, muttei muuten. Paljaaksi jätetyt seinät ovat mautonta tekovanhaa yliromantisointia.

Meillä on yhdistetyssä ruokailu/olohuoneessa kuulkaa muovimatto. Maksoi paljon enemmän kuin laminaatti. Makuuhuoneessa on keskihintaista laminaattia ja täytyy sanoa, että tämä muovimatto on mukavampi jalan alla ja kyllä sen laadunkin ulkonäössä huomaa. En minä olisi meille mitään rumaa&halpaa muovimattoa ottanutkaan.

Meillä on erittäin epätrendikäs sisustus, joka on kyllä ihan tarkkaan pohdittu. Olen sellaisen romanttisen kirpparihippityylin suosija.

Yhteistyössä