G kuulutko liittoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taare
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:13 vieras kirjoitti:
jos tarkoitat sitä että olet yrittäjä, niin kyllä yrittäjillekin liitoja (ja työttömyyskassoja) on
Työttömyyskassaan kuulun, mutta en liittoon. En koe tarvitsevani liittoa mihinkään... teen duunini ja sillä sipuli.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:15 Jätkä kirjoitti:
JHL ja kuulun, koska työsuhde on ollut viimeiset 3v määräaikainen. Saan liiton rahat aina kesäisin.
Ja minusta liittoon pitää kuulua, älä kysy miksi. =)

ei voi muuta,kun peesailla :wave:

Kuulun pankkitoimihenkilöliittoon työttömyysturvan takia. Lisäksi niin kauan kun olen nykyisen työnantajan palveluksessa, on parasta, että minulla on vahva liitto (ja hyvät asiantuntijat) takanani.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:16 DURACELL kirjoitti:
\
JHL ja kuulun, koska työsuhde on ollut viimeiset 3v määräaikainen. Saan liiton rahat aina kesäisin.

Juu samoin minä. Tosin mä olen ollut jo 6v. määräaikainen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:26 Silvia Logo kirjoitti:
\
\

tuskin *vakkaria* onkaan missään nykyisin... :) sopimuksia voi aina jatkaa..jat ;) <br><br>

Olen Tehyn opiskelija -jäsen. On ilmaista opiskeluaikana ja sitten saa liitolta apua ja tukea, jos tulee kesätöiden aikana ongelmia työpaikalla ym. Maksan ilomielin jäsenmaksut, kun menen töihin.

Työttömyysturva ei tule liiton vaan työttömyyskassan kautta.

Kuulun sekä liittoon että kassaan. Toistaiseksi liittoon kuuluminen vielä on järkevää, vaikka liittojen valta ja merkitys ovatkin murentumassa vähitellen.

Monella alalla yritysten kansainvälistyminen murentaa kovaa vauhtia myös liittojen asemaa. Esim. taannoisessa paperin työsulussa UPM ja muut ylikansalliset painoivat kaasua muissa maissa, millä kompensoitiin mainiosti Suomessa seisovat tehtaat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:30 DURACELL kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:26 Silvia Logo kirjoitti:
\
\

tuskin *vakkaria* onkaan missään nykyisin... :) sopimuksia voi aina jatkaa..jat ;)
Työsopimusta ei saa ilman perusteltua syytä tehdä määräaikaisena. Jos työsopimus on työnantajan aloitteesta ja ilman perusteltua syytä tehty määräaikaisena, on sitä pidettävä toistaiseksi voimassa olevana. Jos määräaikaisia työsopimuksia tehdään ilman perustetta toistuvasti peräkkäin, voidaan työsopimus katsoa toistaiseksi voimassa olevaksi.

Kuulun, olen kuulunut aina siitä asti, kun valmistuin ammattiini, en mainitse sitä tässä, koska en tahdo kuuluttaa ammattiani =)Minulle ammattiyhdistys on aina ollut tärkeä, se pitää meidän työntekijöiden puolta :)

Yhteistyössä