G: Kuinka kauan 1kg juustoa kestää teillä?

Tukka Tötteröllä

Aktiivinen jäsen
05.10.2009
6 334
2
36
Mä just nimittäin kauhistelelin että taas pitää ostaa juustoa, kun vajaa viikko sitten ostettiin viimeksi. Mä nimittäin syön sitä eniten, mies sillon tällön ja lapselle annan keskimäärin kaksi viipaletta päivässä.

Eli siis henkilölukumäärä, kauanko juusto kestää?

Meillä syöjiä 3 ja kestää n. 1viikon.

meillä syöjiä 5, eli 2 aikuista ja 3 lasta, joista 1 syö vain vähän juustoa! Juustoa kuluu aikalailla, 1kg kestää noin viikon. Nyt kesällä juustoa on kulunut hieman vähemmän kun talvella, jolloin ei taida 1kg kestää viikkoakaan.

Meillä syöjiä 4 ja kilo kestää vajaan viikon (olisko 5päivää ). Mies ei syö sitä juuri ollenkaan ja 1,5vuotias pari palaa päivässä. Taidamme esikoisen kanssa tuhota koko kimpaleen kaksin... :ashamed:

Jos ollaan molemmat aikuiset kotiruokinnalla+lapset 3 kpl, niin kilo saattaa mennä neljässä päivässä. Ukko syö sitä ihan reilusti ja maistuu meille muillekkin. keskimäärin ehkä sen hintsun vajaan viikon kestää.

Riippuu paljon juustostakin, joku juusto voi kestää kauankin, joskus syödään enemmän ja vaihtelukin virkistää. Iso, reilun 1 kg kotijuusto (leipä-) voi ihan hyvin kadota päivässäkin ainakin jos on pitkäaika että en ole sitä tehnyt. Ja perheeseen kuuluu 2 aikuista ja lapset 4 ja 2 vuotta.

No mä oon nykyään piheyksissäni ostanut pirkan punaista juustoa joka on noin 1,2kg palanen aina. Sitä syö mies ja itselleni sit 5% polaria sen pikkukimpun. Miehelle teen tost töihin siis eväät ja sit syö sitä ruuan kanssa, kestää parisen viikkoa. Mulla toi polar kestää hyvällä tuurilla viikon jos en paljon mutusta:)