Jännämiehet ovat kiinnostaneet naisia aina - tai sirommat naiset jännämiehiä?

Johnny Appleseed

Tunnettu jäsen
05.03.2024
7 355
1 290
113
Tunsivatko naiset jo kymmeniä tuhansia vuosia sitten halua antaa naapurilajin uroksille, olivathan he eksoottisia ja lihaksikkaita. Vai kiinnostivatko kevytrakenteisemmat ja sirommat nykyihmisnaaraat neanderthal-miehiä kuin hunaja kärpäsiä?
Kun neandertalinihmiset ja varhaiset nykyihmiset saivat keskenään jälkeläisiä, roolit jakautuivat useimmiten seuraavasti: lapsen äiti oli nykyihminen ja isä oli neandertalinihminen.

Rekonstuktio nelikymppisen neanderthal-naisen päästä.
Secrets-of-the-Neanderthals-credit-Netflix.jpg

Viimeksi muokattu:
Varmaan noin molemmin puolin on ollu kiinnostusta. Mutta missä kuva sen ajan sirosta nykynaaraasta turkis- tai lohennahkabikineissä?
Tässä pronssikautinen "Ava" Skotlannista, 18-25 vuotta, siis todennäköisesti jo useamman lapsen pyöräyttänyt.
sYgUTcD9b2dgMaYb5BT8uN.jpg

Bikinit ovat kovin myöhäinen keksintö. Mutta nythän nuo turkisbikinit ovat muotia.
IMG_6991_1800x1800.jpg

Tunsivatko naiset jo kymmeniä tuhansia vuosia sitten halua antaa naapurilajin uroksille, olivathan he eksoottisia ja lihaksikkaita. Vai kiinnostivatko kevytrakenteisemmat ja sirommat nykyihmisnaaraat neanderthal-miehiä kuin hunaja kärpäsiä?
Kun neandertalinihmiset ja varhaiset nykyihmiset saivat keskenään jälkeläisiä, roolit jakautuivat useimmiten seuraavasti: lapsen äiti oli nykyihminen ja isä oli neandertalinihminen.

Rekonstuktio nelikymppisen neanderthal-naisen päästä.
Secrets-of-the-Neanderthals-credit-Netflix.jpg
Varmasti puolin ja toisin.
Se on ehkä myös selviytymisen kannalta järkevää. Iso mies tarvitsee paljon energiaa ylläpitääkseen kokoaan ja pieni nainen huomattavasti vähemmän. Se, että isolla miehellä olisi iso nainen, olisi tarvittava energiamäärä melkoinen.

Toisaaltaan taas jälkeläisten synnyttäminen saattaa tällaisessa gombossa olla vaikeampaa, mutta ilmeisesti sekin onnistuu, kun tällaista parinmuodostusta näkee paljon.

Itseasiassa älykkäimmät alkuihmiset ovat ymmärtäneet uuden veren merkityksen klaanille.
Vahvimmat yksilöt ovat valinneet suvunjatkamiseen sopivimmat, isolanteiset naaraat tuottamaan terveempiä jälkeläisiä.
Miehet ovat ryöstäneet itselleen sopivaksi katsomiaan naisia ei päinvastoin.

Tietyn tyyppiset naiset rakastuvat renttuihin, luusereihin ja jännämiehiin. Miehen malli tytölle tulee yleensä kotoa vai olisiko henkilön malli tulee naisoletetulle perheyhteisöstä.

Itseasiassa älykkäimmät alkuihmiset ovat ymmärtäneet uuden veren merkityksen klaanille.
Vahvimmat yksilöt ovat valinneet suvunjatkamiseen sopivimmat, isolanteiset naaraat tuottamaan terveempiä jälkeläisiä.
Miehet ovat ryöstäneet itselleen sopivaksi katsomiaan naisia ei päinvastoin.

Tietyn tyyppiset naiset rakastuvat renttuihin, luusereihin ja jännämiehiin. Miehen malli tytölle tulee yleensä kotoa vai olisiko henkilön malli tulee naisoletetulle perheyhteisöstä.
Musta tuntuu että keskimäärin sirot naiset on nykyisin halutuimpia miesten silmissä

Kyllä kantiskin kelpaa joskus jännikseksi eikä aina vaan etelän hetelmät, ote:

”Älä mene”​

Se oli helmikuinen ilta 2000-luvun alkupuolella. Ystäväporukka Keski-Suomessa oli viettämässä iltaa.

19-vuotias Kaisa ja hänen poikaystävänsä olivat mukana seurueessa. He olivat seurustelleet kaksi vuotta. Illan aikana reippaasti alkoholia käyttänyt poikaystävä alkoi uhitella muille ja käyttäytyä häiritsevästi. Hän päätti lopulta lähteä kotiinsa. Kaisa lähti hänen peräänsä.

– Kaverini ehdottivat, etten menisi. Olin sanonut, että olen hoitanut vastaavia tapahtumia jo aiemminkin, eli ongelmaa ei ole. Hän ei ollut koskaan ollut väkivaltainen, vaikka olikin hyvin hallitseva ja kontrolloiva persoona.

Kun Kaisa ei tullut takaisin kavereiden odotuksesta huolimatta, he päättivät lähteä katsomaan, mikä ystävää viivyttää. Kun he tulivat oven taakse, asunnosta kuului kovaa huutoa, pauketta ja lyömisen ääniä.

– Kaverini olivat tietenkin järkyttyneet, eivätkä he päässeet sisälle. He soittivat välittömästi poliisit.

Paikalle saapuneet poliisit eivät myöskään päässeet täysin hiljentyneeseen asuntoon sisään. Heidän oli hankittava avain isännöitsijältä.

Sisällä odotti karmaiseva näky. Kaisa makasi isossa verilammikossa täysin elottomana ja kasvot muodottomiksi ruhjottuna. Kukaan ei voinut ennen tarkistamista olla varma edes siitä, oliko Kaisa elossa.

– Myöhemmin selvisi, että poikaystäväni oli lyönyt minua useita kertoja kasvoihin ja hakannut raivon vallassa päätäni lattiaan. Poliisin tullessa hän oli maannut sammuneena sohvalla.

Paikalle saapunut ambulanssi lähti kiidättämään Kaisaa Jyväskylään sairaalaan. Poikaystävän vei poliisi.

Kaisan kaverit soittivat tapahtuneesta hänen vanhemmilleen.

Hengenvaara​

Jyväskylän sairaalassa todettiin Kaisan saaneen vakavan aivovamman. Häntä lähdettiin siirtämään nopeasti Kuopion yliopistolliseen sairaalaan tehohoitoon.

– Minulla oli iskujen seurauksena useita vaurioita eri puolilla aivokudosta. Lääkärit olivat kertoneet vanhemmilleni minun olevan suuressa hengenvaarassa.

Kuopiossa Kaisa vietiin suoraan leikkaukseen. Leikkaus meni hyvin, vuoto saatiin loppumaan ja aivopaineet laskemaan. Toipumisesta ei silti ollut varmuutta.

Kaisa oli tehohoidossa viikon.

– Olin siellä palannut jonkin verran tajuihini. Olin kyennyt liikuttamaan hieman raajoja sekä silmiä. Tilanne oli silti erittäin huono……..

Kaisa on sinnikäs nainen 👍

”Kaisan elämä jatkui erilaisten kuntoutusten ja terapioiden parissa. Ohjattu kuntoutus jatkui vuoteen 2013 saakka. Samana vuonna muuttui Kaisan arki isosti. Hänestä tuli äiti.

– Olin tavannut jonkin verran aiemmin nykyisen mieheni. Hän oli tuttu jo entuudestaan, eli tunsin miestäni kohtaan turvallisuuden tunnetta alusta saakka.

Kaisa on tällä hetkellä vakuutusyhtiön myöntämällä päivärahalla, sillä kokopäiväinen työ on mahdotonta erityisesti väsymyksen vuoksi. Lisäsisältöä elämään tuo vapaaehtoistyö. Osa oireista on ajan kuluessa lieventynyt.

– Maku- ja hajuaistini ovat palautuneet osittain, mikä on tietenkin hieno asia. Olen samalla äärettömän onnellinen, etten menehtynyt tai vaikkapa halvaantunut.

Kaisan pahoinpitelijä tuomittiin vuoden ja kuuden kuukauden ehdottomaan vankeuteen sekä korvauksiin. Kaisa ei ole tavannut pahoinpitelijäänsä kertaakaan tapahtuneen jälkeen. Kun Kaisalta kysyy, mitä hän sanoisi, jos kohtaisi pahoinpitelijänsä, ajatus tulee ytimekkäästi kiteytettynä:

– Kertoisin, että hänen vuokseen suuret haaveeni yritysjohtajuudesta muuttuivat vapaaehtoistyöhön. Kysyisin, että ymmärrätkö, miten suuren työn olen joutunut tekemään voidakseni elää tavallista elämää ilman apuvälineitä, hoitajia sekä terapeutteja, vaikka olin vuosia riippuvainen heidän tuestaan.

Iltalehti on nähnyt dokumentteja, jotka vahvistavat Kaisan kertomaa.”

Uusimmat

Yhteistyössä