G: Kelpuutatko alle 180cm pitkää miestä?

  • Viestiketjun aloittaja "Kuu-ukko"
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Mä en vieläkään ymmärrä, miten lyhyen miehen pettämisalttius vähenis samaa tahtia pituuden kanssa... Ehkä valtaosa naisista ei sitten lyhyttä huoli (epäilen kyllä että sillä olis jossain satunnaisissa kännisekoiluissa väliä) mutta sitten on kuitenkin niitä minunkokoisia naisia, joihin verrattuna kaikki miehet on pitkiä. Sitä suuremmalla syyllä, jos ei ole kovin suosittua valuuttaa naismarkkinoilla, pitää mennä tyrkylle, jos tälläinen erikoistilaisuus tarjoutuu.

Päättelen siis, että mitä vähemmän haluttu ihminen on kyseessä, sitä varmemmin tarttuu pettämistilaisuuteen.
 
Ei se kaikille naisille oo. Kummallista ettet tuota tajua. Tai no...

Kyllähän sitä voi kattella pitkiä miehiä, mutta se sopiva mies saattaaki tulla vastaan esim. samanpituusen miehen muodos. Jos mies on ihana ja sopiva kaikinpuolin, niin hulluhan nainen on jos pelkän pituuden takia jättää elämänsä tilaisuuden väliin. Se on turha sitte keinutuolis vanhana miettiä, että mitä jos...
:headwall: luuletko etten tajua kun itsekin seurustelen n. 176cm miehen kanssa enkä vaihtaisi häntä mihinkään tai kehenkään toiseen??! Tässä on kyse nyt suurimmasta osasta naisia - ei kaikista ja jokaisesta yksilöstä.
 
Mä en vieläkään ymmärrä, miten lyhyen miehen pettämisalttius vähenis samaa tahtia pituuden kanssa... Ehkä valtaosa naisista ei sitten lyhyttä huoli (epäilen kyllä että sillä olis jossain satunnaisissa kännisekoiluissa väliä) mutta sitten on kuitenkin niitä minunkokoisia naisia, joihin verrattuna kaikki miehet on pitkiä. Sitä suuremmalla syyllä, jos ei ole kovin suosittua valuuttaa naismarkkinoilla, pitää mennä tyrkylle, jos tälläinen erikoistilaisuus tarjoutuu.

Päättelen siis, että mitä vähemmän haluttu ihminen on kyseessä, sitä varmemmin tarttuu pettämistilaisuuteen.
Joo, olen kanssasi samaa mieltä.
Toisaaltaan esim. julkisuuden henkilöiden ylitarjonta saattaa myös vaikuttaa alttiuteen käydä vieraissa.
 
"xxx"
Mulle 174 cm pitkänä naisena miehen pituus ei ole ollut tärkeä asia. Itseasiassa tiedän useammankin pitkän miehen, joiden fyysinen olemus jotenkin etoo liian pituuden takia.

Mutta muista nuoruuden seurusteluyrityksistä useammankin tapauksen, joka muutaman kerran deittailtuaam - tai sänkypuuhissa alkoi valittaa kuin joku asia on hankalaa kun minä olen niin pitkä.

Silloin riitti yrittäminen samanmittaisten tai lyhyempien kanssa. Eli muutama (ehkä vain kaksi ??) tolvana pilasi asian kaikkien muidenkin osalta.
 
:headwall: luuletko etten tajua kun itsekin seurustelen n. 176cm miehen kanssa enkä vaihtaisi häntä mihinkään tai kehenkään toiseen??! Tässä on kyse nyt suurimmasta osasta naisia - ei kaikista ja jokaisesta yksilöstä.
Mikää ei kiellä silti kertomasta omaa mieltymystään ja kriteerejään. On todella ärsyttävää ku joku kertoo jostaki tutkimuksesta ja siihen ei sitte kukaa saisi kertoa omaa kokemustaan tästä asiasta. Suorastaan haukutaan jos niin menee tekemään, niin tätä palstaa.

En mäkää muuten seurustele pitkän miehen kans.
 
Viimeksi muokattu:
vieraa
Pitkä mies saa keskimäärin parempaa palkkaa ja pääsee helpommin esimiesasemaan. Lyhyt mies kiusataan koulussa, syrjitään työelämässä ja joutuu kaiken lisäksi tyytymään b-luokan naisiin.
 
No kyllä se karsii osan naisista, esim. Yli 170 senttiset, jotka haluavat että mies on selvästi se pidempi osapuoli. Joka tapauksessa hänestä moni nainen tykkäisi ja tulee lähestymään esim. Koulussa, joten totta kai tuo on yksi tosiseikka joka karsii osan pois.
Jos panoa ettitään, niin ei silloon niin tarkkoja olla pituuden suhteen.
 
Peyote
Tämä on kyllä kamala yleistys, mutta olen huomannut, että todella lyhyillä miehillä on semmoinen Napoleon-syndrooma. Ei kaikilla, mutta joillain. Luulen että se johtuu siitä, että lyhyitä miehiä syrjitään jotenkin.
Tommonen Napoleonjuttu voi olla yksi karkoittava tekijä, ei välttis se itse pituus.

Mun isällä ja veljellä ei ole onneksi tuollaista, vaikka ovat pikkuisia. Veli on 170, ei niinkään lyhyt, vaan pieni, ei siis ole lyhyen ihmisen mittasuhteet vaan tosi sopusuhtainen ja mun isä on 164 senttinen. :)
 
Mikähän on miesten ja naisten keskipituus Suomessa.

Voinee selittää hieman tätä tilastoa myös missä naiset ottaa itseään pitemmän useimmiten.
Tällasen löysin...

Tammikuussa 2013 julkaistu tutkimus antaa uutta tietoa siitä, miten pituus käytännössä näkyy parinvalinnassa. Tutkimuksessa tarkasteltiin vuonna 2000 lapsen saaneiden brittivanhempien pituuksia. Hollantilaisten tutkijoiden tekemä tutkimus julkaistiin juuri Public Library of Science -verkkojulkaisussa.

Tarkastellussa aineistossa miesten keskipituus oli noin 178 senttimetriä. Naisten vastaava luku oli puolestaan noin 164. Tyypillisesti naisen ja miehen pituusero oli noin 14 senttimetriä.

Tutkijoiden mukaan heidän tutkimuksensa on ensimmäinen, joka todistaa, että tietyn pituuseron suosiminen oikeasti näkyy parinvalinnassa – siitäkin huolimatta, että miehet tyypillisesti ovat naisia pidempiä
Nainen vain harvoin miestään pidempi

Tutkimuksen mukaan kumpikin sukupuoli näyttää parinvalinnassaan suosivan pituuseroa, mutta naiset suosivat isompaa pituuseroa kuin miehet. Naisten mielestä pituuseroa voi siis olla enemmän, kun taas miehet eivät valitse liian lyhyttä naista.

Lisäksi nähtävissä oli, että pitkät naiset ja lyhyet miehet suosivat pienempää pituuseroa. Lyhyet naiset ja pitkät miehet puolestaan suosivat isompaa pituuseroa.

Tutkimuksessa oli mukana 12 500 paria. 92,5-prosenttisesti miehet olivat liiton pidempiä osapuolia; vain tuhannella parilla ei mies ollut naista pidempi. 425 paria oli yhtä pitkiä ja vain 511 parin kohdalla (noin 4 prosenttia) nainen oli kumppaniaan pidempi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kepsis
vier.s
Mikähän on miesten ja naisten keskipituus Suomessa.

Voinee selittää hieman tätä tilastoa myös missä naiset ottaa itseään pitemmän useimmiten.
Suomessa miesten keskipituus on 181,5 cm, naisten 167,5 cm.

30 vuotta sitten miesten keskipituus oli 176 cm ja naisten 163 cm. Väestön pituuskasvu selittyy sillä että naiset suosivat pitkiä miehiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Pitkä mies saa keskimäärin parempaa palkkaa ja pääsee helpommin esimiesasemaan. Lyhyt mies kiusataan koulussa, syrjitään työelämässä ja joutuu kaiken lisäksi tyytymään b-luokan naisiin.
totta mutta me kompensoidaan tota handikappiä olemalla parisuhteissamme uskollisempia kuin pidemmät lajitoverit (niinkö häppäri tossa jo toikin esille)

tää vetoaa siinä määrin tiettyihin naisiin että siten me venneentapin mittasetki miehet saatetaan tuurilla saaha itellemme rotunainen
 
"aply"
Ehottomasti ei mitään väliä. Oma mies piirun yli 160 cm lihaksikas ja sopusuhtainen, ihanan jämäkkä, itsevarma ja korkeasti koulutettu. Ei pettäisi, koska ei ole mitään haluja ja halveksii ihmisiä jotka eivät ole rehellisiä. Olen toki itsekin lyhyt joten kokoero ei ole valtaisa. Nuorena seurustelin pitkän häntäheikin kanssa, se ei tuntunut missään vaiheessa oikealta ja mies oli pinnallinen ja ärsyttävä. tuskin liittyy pituuteen suoranaisesti. Kuitenkin se mihin miehessä sytyn on se mitä sisältä kumpuaa, pitää olla sivistynyt ja ei ihan ulkona kaikesta.
 
Joten jos nyt olettaa että totuusarvo on säilynyt lehtijutussa mikä käyttää tilastoa, niin voinemme vetää kevyen johtopäätöksen että miehet on kauttaaltaan yleensä pidempiä kuin naiset joten on luontaista, että myös suurin osa päätyy pidemmän miehen kanssa yhteen. Tykkäsi tai ei pitkistä.
 

Yhteistyössä