G: Kelpuutatko alle 180cm pitkää miestä?

  • Viestiketjun aloittaja "Kuu-ukko"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30180523:
Isot ihmiset eivät aina ole voimakkaampia. Ja isot ihmiset eivät aina ole mitään hyväkroppaisia adoniksia, vaan joukossa on aika paljon löysiä plösöjä (anteeksi ikävä ilmaus). Kuten toki lyhyemmissäkin. Mutta ihan yhtä hyvin lyhyt voi olla voimakas, treenattu ja hyväkroppainen. Täällä ilmeisesti kuvitellaan, että kaikki lyhyemmät miehet ovat jotain hyttysiä.

Ja miksi naiselle pituus ja voima eivät voisi olla merkittäviä tekijöitä? Vai tarkoitatko miesten mielestä? Entä, jos joku toinen nainen tykkää?

Ihmettelen miten paljon ketjussa on sitä, miltä pituus näyttää muiden silmissä tai miten naisen lyhyys korostaa miehen kokoa tai miehen suuri koko lisää omaa naiseuden tuntua. Siis vertaatte koko ajan muihin ja peilaatte muihin? Oma naiseuteni ei ainakaan ole yhtään riippuvainen ympärillä olevista ihmisistä, vaan se on se, mikä minussa itsessäni on. Jos "pieni nainen korostaa miehen kokoa" niin sehän tarkoittaa sitä, että mies itsessään ei riitä vakuuttamaan muita, vaan täytyy olla rinnalla joku luomassa optista harhaa siitä, että on isompi kuin onkaan :confused:
Sinä et ole oikeastaan yhtään mitään ilman muita ihmisiä. Joten on jokseenskin turha vähätellä muiden mielipiteiden tai näkemysten vaikutusta siihen, miten itse näet itsesi. On kornia väittää, ettetkö mukamas vertaisi itseäsi muihin. Tietysti vertaat. Ihmiset on sosiaalisia eläimiä. Sosiaalisuuden ja laumahenkisyyden vuoksi meihin vaikuttaa muiden mielipiteet. Optisissa harhoissa ole mitään vikaa.

Tiedän kyllä, että lyhyt mies voi olla reenattu, kireä ja voimakas. Sellainen on oikein viehättävää miehessä. Asia on kuitenkin niin, että useimmiten voima yhdistetään pituuteen. Jos on vaikkapa kaksi vapaapainijaa ja toinen on 2 metriä pitkä ja toinen 170 senttiä pitkä, niin arvaatkos miten siinä käy?

Ja kyllä, jotkut miehet voi tykätä isoista naisista ja jotkut naiset pienistä miehistä. Ei siinä mitään väärää ole.

Minä olen puhunut omasta puolestani. Minusta tuntuu hyvälle näyttää vieläkin pienemmälle mieheni rinnalla. Minusta tuntuu hyvälle, että mieheni on minua selkeästi pidempi, painavampi ja voimakkaampi. Minä nautin siitä. Optinen harha on vain plussaa. Minä voin vaikka lihoa mieheni rinnalla 10 kiloa ja näytän silti pienelle. Jos olisin samanmittaisen miehen kanssa ja painoni jysähtäisi 10 kiloa ylöspäin, niin mähän näyttäisin sen rinnalla ihan hirveelle jyskylle.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Jänskää kuin kovasti 100% makuasiat voi aiheuttaa vänkäämistä.

Toki keskustelua niistä voi olla, mutta että vänkäämistä?

Eihän näissä asioissa ole oikeaa tai väärää mielipidettä, jokainen omaa omat mieltymykset, oli syyt niihen mitä vaan.

Itsehän olen mieltynyt pieniin naisiin. Se ei muutu sillä, että kaikenkokoisia seksikkäitä, ihania ja upeita naisia on olemassa.

Se ei myöskään tarkoita sitä, että en voisi olla erilaisen ihmisen kanssa kuin mitä mieltymykseni on.

Ilmeisesti joidenkin on siltikin pakko vetää natsikortteja esiin, kun se oma itsetunto ei kestä sitä ettei mahdu samaan huoneeseen jonkun toisen maun kanssa.

On aika todennäköistä, että jokainen meistä on tehnyt jotain "myönnytyksiä" parin valinnassa. Siinä vaiheessa kun mieltymyksestä tulee itseisarvo, on pinnallinen ihminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30180537:
Tottakai alitajuiset syyt vaikuttavat myös. Mutta ne eivät ole kaikille samat. Esim. itse en ole koskaan viehättynyt mistään parimetrisistä kaapeista suurine jalkoineen ja lapiokäsineen. Ei mitään yleismaailmallista alitajuntaa ei ole. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että toisen täytyy todella sytyttää - mutta eri ihmiset syttyvät erilaisista ihmisistä. Primitiiviset vietit vaikuttavat eri ihmisissä eri tavoin.
Harmi, että koitat kiistää ihan tutkitun jutun. Naisille yksi tärkeimmistä miehen ominaisuuksista on pituus -tästä oli ihan vasta juttu iltalehdessä. Voin toki etsiäkin sen tänne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30180537:
Tottakai alitajuiset syyt vaikuttavat myös. Mutta ne eivät ole kaikille samat. Esim. itse en ole koskaan viehättynyt mistään parimetrisistä kaapeista suurine jalkoineen ja lapiokäsineen. Ei mitään yleismaailmallista alitajuntaa ei ole. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että toisen täytyy todella sytyttää - mutta eri ihmiset syttyvät erilaisista ihmisistä. Primitiiviset vietit vaikuttavat eri ihmisissä eri tavoin.
En mä ole missään vaiheessa väittänytkään, että kaikkien primitiiviset tarpeet olis samanlaisia. Oleellista on se, että geeniperimät sopivat yhteen. Enkä ole missään vaiheessa väittänyt, että kaikkia viehättäisi samat piirteet ja fyysiset ominaisuudet. Olen kertonut mikä minua viehättää.

On kuitenkin yleismaailmallista, että naisia usein viehättää koko ja pituus. Ei kaikkia. Mutta useita.
 
Peyote
Mä oon oikeestaan tykännyt aina pienistä miehistä enemmän, mutta kun mun oma mies on pitkähkö, niin hyvältä sekin tuntuu. Kun aattelen, miltä sen vieressä tuntuu olla, niin voin mä sanoo, että joo, ihanaa kun se on pitkä. Koska se on. Mutta jos se ois lyhyt, mä varmaan sanoisin, että ihanaa kun se on lyhyt, lapsista tulee pieniä ja nättejä, mies näyttää ketterältä ja hakkaa leuanvedossa pidemmät kaverinsa.

Meidän pojasta tulee miestä pidempi... Onhan se hienoa, kiska se on mun poika. Kuvittelin että se jäisi 175 senttiseksi tai lyhemmäksi. Mikä ikinä siitä tuleekaan, niin se on just sopiva, koska se on mun poika. Vaikkei siitä tulekaannyt sitten semmoinen pieni ja jäntevä kärppämäinen, millaiseksi olen aina oman pojan mielessäni kuvitellut. Ei taida tytöstäkään jäädä tälläistä kuin minusta. Oon pitänyt tätä pientä kokoa aina jotenkin hienona juttuna, mutta alan nähdä asiaa toisin, kun monet ihanat tyypit on isompia ja omat lapsetkaan ei jää kääpiöiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
Harmi, että koitat kiistää ihan tutkitun jutun. Naisille yksi tärkeimmistä miehen ominaisuuksista on pituus -tästä oli ihan vasta juttu iltalehdessä. Voin toki etsiäkin sen tänne.
Häh? Miten mikään tutkimus voi kumota henkilökohtaiset mieltymykset?

Kai käsität että jos sanotaan vaikkapa "70% miehistä tykkää autoista" niin se ei sano "Kaikki miehet tykkää autoista" ?

Jos joku tutkimus väittäisi että 100% naisita pitää pitkistä miehistä, väittäisin että se on valheellinen tutkimus. Mikään tutkimus ei voi väittää makuasioista 100% totuutta kun otanta on realistempi kuin 10 ihmistä.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30180551:
Sekin on kai sitten taitolaji tai hyvien geenien armoa, että onnistuu olemaan hobittipariskuntanakin paremman näköinen kuin joku pitempi pariskunta tai pitkän miehen ja lyhyen naisen yhdistelmä.

Vaikka eihän tämä toki sellainen kilpailu ole, ja lopulta on ihan yhdentekevää, onko paremman näköinen pariskunta kuin joku muu. Pointtini on se, että pituus ei ratkaise sitä, miten hyvältä tai puoleensa vetävältä näyttää - siitähän tämä osuus keskustelusta lähti, kun lyhyttä pariskuntaa verrattiin hobitteihin. Muutenkin hasua miettiä, miltä näyttää muiden silmissä. Mutta rakastuneena tietysti uskoo sen kumppaninsa olevan ihan ylivertainen muidenkin silmissä.
No sori. Se on mun mielipide. Lyhty pariskunta näyttää mun silmissä hobiteille.
Minä olen lyhyt. En ole koskaan halunnut lyhyttä miestä, oli se miten kiva tahnsa, koska se näyttäisi mun mielestä tyhmälle. Asiaan saattaa vaikuttaa se, että ystäväpiirini ja perheenjäseneni koostuu pitkistä ihmisistä.
Toisaaltaan on ihan sama, mistä omat mielikuvani johtuvat, mutta ne ovat olemassa. Mun silmissä kaksi lyhyttä ihmistä näyttää aina hobiteille.
 
Peyote
No sori. Se on mun mielipide. Lyhty pariskunta näyttää mun silmissä hobiteille.
Minä olen lyhyt. En ole koskaan halunnut lyhyttä miestä, oli se miten kiva tahnsa, koska se näyttäisi mun mielestä tyhmälle. Asiaan saattaa vaikuttaa se, että ystäväpiirini ja perheenjäseneni koostuu pitkistä ihmisistä.
Toisaaltaan on ihan sama, mistä omat mielikuvani johtuvat, mutta ne ovat olemassa. Mun silmissä kaksi lyhyttä ihmistä näyttää aina hobiteille.
Oikeestaan lyhyt ihminen pitkän kanssa vasta hobittille näyttääkin. Etenkin jos on vielä pikkuisen pullukka ja se pitkä on tosi hoikka.
 
Häh? Miten mikään tutkimus voi kumota henkilökohtaiset mieltymykset?

Kai käsität että jos sanotaan vaikkapa "70% miehistä tykkää autoista" niin se ei sano "Kaikki miehet tykkää autoista" ?

Jos joku tutkimus väittäisi että 100% naisita pitää pitkistä miehistä, väittäisin että se on valheellinen tutkimus. Mikään tutkimus ei voi väittää makuasioista 100% totuutta kun otanta on realistempi kuin 10 ihmistä.
Sä sanoit hyvin tuossa edellisessä viestissäsi, että jokainen tekee parinvalinnassa varmasti jotain myönnytyksiä. Niin tein minäkin tämän pituusjutun suhteen, eikä ole hetkeäkään käynyt mielessä että en tekisi. Näön siinä päinvastoin ne hyvät puolet (jos ei lasketa geeniperimää lapsille) koska hyvin monet naiset pitävät pitkistä miehistä niin ainakaan hän ei yhtä helpolla petä ;)

Mutta siis tuohon tutkimukseen; siinä yhtenä tärkeimmistä kriteereistä miehelle oli listattu pituus, ihan yksiselitteisesti. Se ei minusta tarkoita, etteikö oikean tyypin kohdalle osuessa voisi joustaa siitä. ;o
 
Peyote
Sä sanoit hyvin tuossa edellisessä viestissäsi, että jokainen tekee parinvalinnassa varmasti jotain myönnytyksiä. Niin tein minäkin tämän pituusjutun suhteen, eikä ole hetkeäkään käynyt mielessä että en tekisi. Näön siinä päinvastoin ne hyvät puolet (jos ei lasketa geeniperimää lapsille) koska hyvin monet naiset pitävät pitkistä miehistä niin ainakaan hän ei yhtä helpolla petä ;)

Mutta siis tuohon tutkimukseen; siinä yhtenä tärkeimmistä kriteereistä miehelle oli listattu pituus, ihan yksiselitteisesti. Se ei minusta tarkoita, etteikö oikean tyypin kohdalle osuessa voisi joustaa siitä. ;o
Voi apua, luuketko oikeasti, ettei yhtä helpolla petä kun ei ole pitkä?
 
mitäääh
Sä sanoit hyvin tuossa edellisessä viestissäsi, että jokainen tekee parinvalinnassa varmasti jotain myönnytyksiä. Niin tein minäkin tämän pituusjutun suhteen, eikä ole hetkeäkään käynyt mielessä että en tekisi. Näön siinä päinvastoin ne hyvät puolet (jos ei lasketa geeniperimää lapsille) koska hyvin monet naiset pitävät pitkistä miehistä niin ainakaan hän ei yhtä helpolla petä ;)

Mutta siis tuohon tutkimukseen; siinä yhtenä tärkeimmistä kriteereistä miehelle oli listattu pituus, ihan yksiselitteisesti. Se ei minusta tarkoita, etteikö oikean tyypin kohdalle osuessa voisi joustaa siitä. ;o
Lihavat on lepposii ja lyhyet luotettavii? Logiikka on kai jossain vaan kun tajuaisi missä.
 
Harmi, että koitat kiistää ihan tutkitun jutun. Naisille yksi tärkeimmistä miehen ominaisuuksista on pituus -tästä oli ihan vasta juttu iltalehdessä. Voin toki etsiäkin sen tänne.
Ei se kaikille naisille oo. Kummallista ettet tuota tajua. Tai no...

Kyllähän sitä voi kattella pitkiä miehiä, mutta se sopiva mies saattaaki tulla vastaan esim. samanpituusen miehen muodos. Jos mies on ihana ja sopiva kaikinpuolin, niin hulluhan nainen on jos pelkän pituuden takia jättää elämänsä tilaisuuden väliin. Se on turha sitte keinutuolis vanhana miettiä, että mitä jos...
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
Tällasen löysin...

Tammikuussa 2013 julkaistu tutkimus antaa uutta tietoa siitä, miten pituus käytännössä näkyy parinvalinnassa. Tutkimuksessa tarkasteltiin vuonna 2000 lapsen saaneiden brittivanhempien pituuksia. Hollantilaisten tutkijoiden tekemä tutkimus julkaistiin juuri Public Library of Science -verkkojulkaisussa.

Tarkastellussa aineistossa miesten keskipituus oli noin 178 senttimetriä. Naisten vastaava luku oli puolestaan noin 164. Tyypillisesti naisen ja miehen pituusero oli noin 14 senttimetriä.

Tutkijoiden mukaan heidän tutkimuksensa on ensimmäinen, joka todistaa, että tietyn pituuseron suosiminen oikeasti näkyy parinvalinnassa – siitäkin huolimatta, että miehet tyypillisesti ovat naisia pidempiä
Nainen vain harvoin miestään pidempi

Tutkimuksen mukaan kumpikin sukupuoli näyttää parinvalinnassaan suosivan pituuseroa, mutta naiset suosivat isompaa pituuseroa kuin miehet. Naisten mielestä pituuseroa voi siis olla enemmän, kun taas miehet eivät valitse liian lyhyttä naista.

Lisäksi nähtävissä oli, että pitkät naiset ja lyhyet miehet suosivat pienempää pituuseroa. Lyhyet naiset ja pitkät miehet puolestaan suosivat isompaa pituuseroa.

Tutkimuksessa oli mukana 12 500 paria. 92,5-prosenttisesti miehet olivat liiton pidempiä osapuolia; vain tuhannella parilla ei mies ollut naista pidempi. 425 paria oli yhtä pitkiä ja vain 511 parin kohdalla (noin 4 prosenttia) nainen oli kumppaniaan pidempi.
 

Yhteistyössä