Sinä et ole oikeastaan yhtään mitään ilman muita ihmisiä. Joten on jokseenskin turha vähätellä muiden mielipiteiden tai näkemysten vaikutusta siihen, miten itse näet itsesi. On kornia väittää, ettetkö mukamas vertaisi itseäsi muihin. Tietysti vertaat. Ihmiset on sosiaalisia eläimiä. Sosiaalisuuden ja laumahenkisyyden vuoksi meihin vaikuttaa muiden mielipiteet. Optisissa harhoissa ole mitään vikaa.Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30180523:Isot ihmiset eivät aina ole voimakkaampia. Ja isot ihmiset eivät aina ole mitään hyväkroppaisia adoniksia, vaan joukossa on aika paljon löysiä plösöjä (anteeksi ikävä ilmaus). Kuten toki lyhyemmissäkin. Mutta ihan yhtä hyvin lyhyt voi olla voimakas, treenattu ja hyväkroppainen. Täällä ilmeisesti kuvitellaan, että kaikki lyhyemmät miehet ovat jotain hyttysiä.
Ja miksi naiselle pituus ja voima eivät voisi olla merkittäviä tekijöitä? Vai tarkoitatko miesten mielestä? Entä, jos joku toinen nainen tykkää?
Ihmettelen miten paljon ketjussa on sitä, miltä pituus näyttää muiden silmissä tai miten naisen lyhyys korostaa miehen kokoa tai miehen suuri koko lisää omaa naiseuden tuntua. Siis vertaatte koko ajan muihin ja peilaatte muihin? Oma naiseuteni ei ainakaan ole yhtään riippuvainen ympärillä olevista ihmisistä, vaan se on se, mikä minussa itsessäni on. Jos "pieni nainen korostaa miehen kokoa" niin sehän tarkoittaa sitä, että mies itsessään ei riitä vakuuttamaan muita, vaan täytyy olla rinnalla joku luomassa optista harhaa siitä, että on isompi kuin onkaan
Tiedän kyllä, että lyhyt mies voi olla reenattu, kireä ja voimakas. Sellainen on oikein viehättävää miehessä. Asia on kuitenkin niin, että useimmiten voima yhdistetään pituuteen. Jos on vaikkapa kaksi vapaapainijaa ja toinen on 2 metriä pitkä ja toinen 170 senttiä pitkä, niin arvaatkos miten siinä käy?
Ja kyllä, jotkut miehet voi tykätä isoista naisista ja jotkut naiset pienistä miehistä. Ei siinä mitään väärää ole.
Minä olen puhunut omasta puolestani. Minusta tuntuu hyvälle näyttää vieläkin pienemmälle mieheni rinnalla. Minusta tuntuu hyvälle, että mieheni on minua selkeästi pidempi, painavampi ja voimakkaampi. Minä nautin siitä. Optinen harha on vain plussaa. Minä voin vaikka lihoa mieheni rinnalla 10 kiloa ja näytän silti pienelle. Jos olisin samanmittaisen miehen kanssa ja painoni jysähtäisi 10 kiloa ylöspäin, niin mähän näyttäisin sen rinnalla ihan hirveelle jyskylle.