G: Elämäsi pahin henkinen tuska?

  • Viestiketjun aloittaja tuskafestarit
  • Ensimmäinen viesti
Rakkaan äitini kuolema viime syksynä ja oma kipuni jalkapohjissani borrelioosin takia.Täällä sitä olen nyt ollut tiistaista asti reumaliiton kuntoutussairaalassa ja todettiin lääkärin kanssa,että jalkahermoni ovat lopullisesti pilalla,että minun olisi pitänyt päästä hoitoon jo kesällä 2006 borrelioosin takia,mutta jouduin odottamaan kevääseen 2007 jolloin kipu oli jalkapohjissa jo niin kovaa,että kävely ei onnistunut ja sain rullatuolin käyttööni,jalkani ovat siis lopun elämääni kipua täynnä ja kävelykyky saattaa mennä myöhemmin kokonaan borrelioosin takia.Olen nyt todella maassa tämän borrelioosi kivun takia.

:'(
 
surullista luettavaa
Pikkuveljen kuolema(kuoli vastasyntyneenä..) , vanhempien alkoholismi ja väkivaltainen/riitaisa suhde kun olin lapsi/nuori, abortti kun olin 17v., ero lasten isästä (elämäni rakkaus..).......
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
olenko kamala ihminen, jos sanon, että sellaiselle, jolle mummun kuolema on kamalinta maailmassa, ei ole paljon pahaa tapahtunutkaan? *sateenvarjo auki*
Musta vaan tuntuu, että onhan se kuitenkin normaalia elämän kiertokulkua, että vanhat ihmiset kuolee pois uusien edestä ja aikuisen ihmisen mummun voisi jo ajatella olevan siinä iässä, ettei hänen kuolemansa nyt enää ihan niin maata kaatavaa voi olla, surullista kylläkin.
Pakko kommentoida,että harvinaisen rumasti sanottu.Olkoonkin vaan elämän normaalia kiertokulkua,niin on moni muukin asia jos oikein ajattelee.Miten ikinä voisi toisen surua määritellä jollain mittarilla?!Mun elämä ei tosiaankaan ole ollut mitenkään helpoimmasta päästä mutta siltikin mikään ei ole ikinä niin koville ottanut kuin ISOMUMMUNI kuolema.Ilman häntä en olisi varmasti hengissä selvinnyt nuoruudestani. :heart:


saanko kysyä kimurantti, minkä ikäisiä olette/olitte, isomummusi ja sinä?
tarkoitukseni ei ollut sanoa rumasti, se on vain mielipiteeni. omat isovanhempani ovat kuolleet 69, 62 ja 93 vuotiaina, yks mummu on nyt elossa ja 94v. itse olen 39v. (jos ketän nämä tiedot kiinnostavat)
Saa kysyä.Mummu oli kuollessaan 94-vuotias,itse olin 22.Mummu oli mun elämäni tärkein henkilö ja mun ehdoton sielunkumppani(ikäerolla ei ollut merkitystä).En usko tässä elämässä tapaavani toista hänenkaltaistaan ihmistä! :heart:
Minä ymmärrän oikein hyvin, että Mummu voi olla ihmisen elämän tärkein henkilö. Minulle oma Mummuni on opettanut kaikkein tärkeimmät asiat elämässä! Paikannut "haavoja", joita oma äitini on minulle aiheuttanut. Ja sielunkumppanikseni voin myös Mummuani sanoa. Hän on 80 v. ja minä 30 v. Elämäni kovin henkinen "taakka" on äitini tekemä henkinen väkivalta minua kohtaan lähes näihin päiviin asti.
 
Kyllä se on varmasti ollut viimeeksi kuluneet 2 vuotta. Avioliitto ja heti perään ero, yllätysvauva jonka odotusajan ja vauva-ajan olin yksin esikoisen kanssa, työkuviot vituillaan, taloudellinen epävarmuus, univelka ja se koko yksin olo. Onneksi ollaan nyt voiton puolella.
 
Miehen vakava sairastuminen ja "porttien kolkuttaminen" esikoisen ollessa vasta 1kk vanha... Onneksi oli vauva josta saatiin molemmat voimaa ja joka oli kuitenkin niin pieni, ettei muista mitään. Nyt kaikki hyvin, vuosikontrollit enää jännittää...
 
eräs
Huostaanotto ja koko lapsuus lastenkodissa, Jatkuva toivo kotiinpääsemisestä ja toivon murkautuminen jatkuvasti, joka päivä. Toisen vanhemman kuolema ja alituinen huoli muista ihmisistä. Jatkuva häpeä omasta tilasta lapsuudessa
 
Ei kai se, että isovanhemman kuolemaa pitää itseään syvimmin koskettaneena ja henkistä kipua eniten aiheuttaneena asiana tarvitse merkitä sitä, ettei olisi elämässään mitään kokenut ja paljolta säästynyt.
Voihan isovanhempi olla vaikka se elämän kaikkein tärkein ja rakkain ihminen, koko lapsuuden turva ja tuki, kenties ainoa ihminen, joka on pitänyt huolta ja rakastanut.
Olkoonkin, että isovanhemman kuolema on usein ns. luonnollinen, siinä mielessä kuin vanhan ihmisen poismeno yleensä on.

Isovanhemman kuolema voi jättää sellaisen aukon elämään, joka ei koskaan tule enää täyttymään.

Omien isovanhempieni kuolemasta, en ajattele, että ne olisivat minua eniten satuttaneita asioista. Isän kuolema ja ennenkaikkea isän sairaus ja se kuinka pieneksi ja hauraaksi ja avuttomaksi se hänet teki- on yksi niistä asioista, jotka ovat aiheuttaneet eniten tuskaa.
Äitini alkaa olla iäkäs, eikä vuosia ole ehkä enää montaa. Hänen kuolemansa, vaikka kuinka siihen ns. varautisinkin tulee olemaan sellainen asia, jota on vaikea kestää. Sitä aukkoa ei täytä mikään.
 

Yhteistyössä