G: Elämäsi pahin henkinen tuska?

  • Viestiketjun aloittaja tuskafestarit
  • Ensimmäinen viesti
jo selvinnyt
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Kyllä tämä isän hiljainen mutta varma hiipuminen ja askel askeleelta syövälle häviäminen on ollut uuvuttavan tuskaista.

Välillä jo toivoo, että loppuisi jo. :ashamed: Ja pääsisi surutyötä tekemään.
...se on erittäin raskasta. Kun ei voi muuta kuin vierestä katsoa kun rakas ihminen kuihtuu pois..ja itse vielä sen ymmärtää. Mikään ei ole koskaan koskettanut mua sillä tavalla kuin isäni poismeno..:( Kaipaan häntä ikuisesti. Osa minusta lähti hänen mukanaan pois.

Elämä jatkuu, mutta ilman häntä. Muistan häntä lämmöllä ja käyn hänen haudallaan usein.

 
jaa
olenko kamala ihminen, jos sanon, että sellaiselle, jolle mummun kuolema on kamalinta maailmassa, ei ole paljon pahaa tapahtunutkaan? *sateenvarjo auki*
Musta vaan tuntuu, että onhan se kuitenkin normaalia elämän kiertokulkua, että vanhat ihmiset kuolee pois uusien edestä ja aikuisen ihmisen mummun voisi jo ajatella olevan siinä iässä, ettei hänen kuolemansa nyt enää ihan niin maata kaatavaa voi olla, surullista kylläkin.
 
Äärimmäisen läheisen ja rakkaan isomummuni poismeno.Hieman lohtua asiaan toi se,että sain pitää häntä kädestä kiinni ja silittää hiuksista lähdön hetkellä.Tuntuu,että ihan oikeasti osa minustakin kuoli sillä hetkellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
olenko kamala ihminen, jos sanon, että sellaiselle, jolle mummun kuolema on kamalinta maailmassa, ei ole paljon pahaa tapahtunutkaan? *sateenvarjo auki*
Musta vaan tuntuu, että onhan se kuitenkin normaalia elämän kiertokulkua, että vanhat ihmiset kuolee pois uusien edestä ja aikuisen ihmisen mummun voisi jo ajatella olevan siinä iässä, ettei hänen kuolemansa nyt enää ihan niin maata kaatavaa voi olla, surullista kylläkin.
Minunkin mummo on itse odottanut kuolemaa viimeiset 10v, ei ole masentunut vaan harras uskovainen. Että hänen poismenonsa vanhana ja väsyneenä ei ole mikään kauhea suru.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
olenko kamala ihminen, jos sanon, että sellaiselle, jolle mummun kuolema on kamalinta maailmassa, ei ole paljon pahaa tapahtunutkaan? *sateenvarjo auki*
Musta vaan tuntuu, että onhan se kuitenkin normaalia elämän kiertokulkua, että vanhat ihmiset kuolee pois uusien edestä ja aikuisen ihmisen mummun voisi jo ajatella olevan siinä iässä, ettei hänen kuolemansa nyt enää ihan niin maata kaatavaa voi olla, surullista kylläkin.
Pakko kommentoida,että harvinaisen rumasti sanottu.Olkoonkin vaan elämän normaalia kiertokulkua,niin on moni muukin asia jos oikein ajattelee.Miten ikinä voisi toisen surua määritellä jollain mittarilla?!Mun elämä ei tosiaankaan ole ollut mitenkään helpoimmasta päästä mutta siltikin mikään ei ole ikinä niin koville ottanut kuin ISOMUMMUNI kuolema.Ilman häntä en olisi varmasti hengissä selvinnyt nuoruudestani. :heart:
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
olenko kamala ihminen, jos sanon, että sellaiselle, jolle mummun kuolema on kamalinta maailmassa, ei ole paljon pahaa tapahtunutkaan? *sateenvarjo auki*
Musta vaan tuntuu, että onhan se kuitenkin normaalia elämän kiertokulkua, että vanhat ihmiset kuolee pois uusien edestä ja aikuisen ihmisen mummun voisi jo ajatella olevan siinä iässä, ettei hänen kuolemansa nyt enää ihan niin maata kaatavaa voi olla, surullista kylläkin.
Samaa mietin minäkin. :( Vaikka surullista toki onkin.
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
olenko kamala ihminen, jos sanon, että sellaiselle, jolle mummun kuolema on kamalinta maailmassa, ei ole paljon pahaa tapahtunutkaan? *sateenvarjo auki*
Musta vaan tuntuu, että onhan se kuitenkin normaalia elämän kiertokulkua, että vanhat ihmiset kuolee pois uusien edestä ja aikuisen ihmisen mummun voisi jo ajatella olevan siinä iässä, ettei hänen kuolemansa nyt enää ihan niin maata kaatavaa voi olla, surullista kylläkin.
Pakko kommentoida,että harvinaisen rumasti sanottu.Olkoonkin vaan elämän normaalia kiertokulkua,niin on moni muukin asia jos oikein ajattelee.Miten ikinä voisi toisen surua määritellä jollain mittarilla?!Mun elämä ei tosiaankaan ole ollut mitenkään helpoimmasta päästä mutta siltikin mikään ei ole ikinä niin koville ottanut kuin ISOMUMMUNI kuolema.Ilman häntä en olisi varmasti hengissä selvinnyt nuoruudestani. :heart:
saanko kysyä kimurantti, minkä ikäisiä olette/olitte, isomummusi ja sinä?
tarkoitukseni ei ollut sanoa rumasti, se on vain mielipiteeni. omat isovanhempani ovat kuolleet 69, 62 ja 93 vuotiaina, yks mummu on nyt elossa ja 94v. itse olen 39v. (jos ketän nämä tiedot kiinnostavat)
 

Yhteistyössä