Fb-päivityksiähän ei saisi arvostella...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja why o why?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

why o why?

Vieras
Mutta nyt on ihan pakko. Mitä liikkuu tällaisten ihmisten päässä:

Jahas, pikku-prinssi jo 2 viikkoa.

Pikkuprinssi yhden kuukauden jo :)

Oho, kylläpä aika rientää. Pikku-prinssi 2 kk.

Kylläpä aika rientää. Pikku-prinssillä ikää jo 3 kk :)

(Ja ei koskaan mitään muita päivityksiä!)

Tai toinen:

Jos sitä pumppiin.

Tänään olis salipäivä.

Jaha, lähtisköhän salille.

Oiskohan se tänään zumba.

Salille käy tieni.

haha. saanko mäkin valittaa, kun tietyn kaveriporukan kaikkien tyyppien päivitykset liittyy johonkin yhteen bändiin? joka vkloppu keikalla juoksemassa jossain jee! hohhoi.

mut jos ei oo toisilla muuta elämää? ite oon kuiva ja en päivitä oikeen mitään :( onks se sitte parempi?

[QUOTE="Nekku";27601304]Lähinnä mietin, mitä liikkuu päässä kaltaisellasi stalkkerilla[/QUOTE]

"Joo, minähän en koskaan arvostele ketään, olen niiiin sen yläpuolella".

Yeah, right ;)

Onko sekään mistään kotosin, että joka päivä kirjotetaan jotain tyyliin "perjantaita odotellessa" ja perjantaina sit "jess, dokaamaan! tänään vedetään perseet" sit lauantaina podetaan krapulaa ja sunnuntaina aletaankin taas odottaa perjantaita :headwall:

Minun elämä etenee rataa: lenkille, töihin, kotiin, kauppaan, salille/lapsia kuskaamaan reeneihin/lenkille, nukkumaan, lenkille, töihin, kotiin, kokkaa, siivoa, pyykkää, viikkaa,....

Siksi en päivitä Faceen mitään, mutta sekään ei taida hyvä olla. :/

Joo nuo "lapsi x ikäinen" päivitykset on ärsyttäviä. Vielä ärsyttävämpiä on lapsen kuulumisten jakaminen "Nico valittiin tänään joukkueeseen", "Meidän Nico teki 2 maalia" tai "Nicolla tänään eka koe koulussa... jännää".

Jos mua kiinnostaisi Nicon tekemiset, niin olisin varmaan Nicon FB-kaveri. Mutta jos mä olen sen äidin tai isän kaveri, niin kyllä lähtökohtaisesti mua kiinnostaa niiden tekemiset ja elämä. Ei sillä etteikö JOSKUS voisi kertoa lapsen kuulumisia, mutta että kun aina ja koko ajan.

No mut siihen on helppo keino. Olen piilottanut jokaisen tällaisen FB kaverini päivitykset näkyvistä. Ai miten ihanaa on ollut, kun en ole ainakaan vuoteen kuullut mitään Nicon kuulumisia. :D

Ne tiettyjen ihmisten tietyt päivityksethän voi blokata vaikka pois omalta flowilta, jos tuntuu ettei sieltä mitään järkevää tule muutenkaan pihalle. Se mitä ei nää, ei voi ärsyttää :)

• Tykkää
Reactions: Data
Mun oman mielipiteen mukaan fb-päivitysten pitäisi olla poimintoja elämän varrelta. Sinne voi laittaa vaikka tietoa siivouspäivästä, mutta ei niin että jokaviikkoinen siivouspäivä raportoidaan. Sinne voi kirjoittaa lapsesta joskus jotain, mutta ei ketään kiinnosta kuulla joka päivä, että mukula on mennyt kouluun. Poimintoja elämän hienoista hetkistä on kiva kuulla, mutta ei sitä että yritetään olla jotain muuta kuin mitä on... eli jos ostaa ruokaa stockalta, ei sitä kaupan nimeä tarvitse joka viikko erikseen kirjoittaa. Tai jos töissä on lounarit, niin päivitykset "ravintoruokailuista" arkipäivisin on lähinnä huvittavia.

Sopivasti kaikkea, muttei mitään liikaa. Siinä on minun mielestäni oiva resepti hyviin päivityksiin. Ärsyttävyyden huipun kuitenkin muodostaa mielestäni nämä pe tai la illan kotona tissuttelijat, jotka postaavat joka ikisen kuuntelemansa biisin pikkukaljoissaan koko fb-porukalle. Ketä kiinnostaa ja tarviiko jakaa maailmalle sitä tosiasiaa, että olet humalassa?!

Hössönsössön-tyyliset lapsipäivitykset ovat kamalia, mutta vieläkin pahempaa on, jos lapsen tilalla on koira tai kissa. Ja siis joka päivityksessä, joka päivä, aina ja ikuisesti.

Ai niin, ja ihmislasten neuvolamittojan julkaisua en tajua. "Pikkuneiti 8756 g ja 84.5 cm" MItä noiden mittojen pitäis kenellekään kertoa? Että lapsi kasvaa? Vau, tosi mielenkiintoista.

Mun oman mielipiteen mukaan fb-päivitysten pitäisi olla poimintoja elämän varrelta. Sinne voi laittaa vaikka tietoa siivouspäivästä, mutta ei niin että jokaviikkoinen siivouspäivä raportoidaan. Sinne voi kirjoittaa lapsesta joskus jotain, mutta ei ketään kiinnosta kuulla joka päivä, että mukula on mennyt kouluun. Poimintoja elämän hienoista hetkistä on kiva kuulla, mutta ei sitä että yritetään olla jotain muuta kuin mitä on... eli jos ostaa ruokaa stockalta, ei sitä kaupan nimeä tarvitse joka viikko erikseen kirjoittaa. Tai jos töissä on lounarit, niin päivitykset "ravintoruokailuista" arkipäivisin on lähinnä huvittavia.

Sopivasti kaikkea, muttei mitään liikaa. Siinä on minun mielestäni oiva resepti hyviin päivityksiin. Ärsyttävyyden huipun kuitenkin muodostaa mielestäni nämä pe tai la illan kotona tissuttelijat, jotka postaavat joka ikisen kuuntelemansa biisin pikkukaljoissaan koko fb-porukalle. Ketä kiinnostaa ja tarviiko jakaa maailmalle sitä tosiasiaa, että olet humalassa?!

Mitäs jos ihan selvinpäin laittaa jonkun biisin, onko se sallittua? Vai onko biisien laittaminen aina merkki siitä että on kännissä?

Mun yks kaveri on pitkällä saikulla ja kaikki sen päivitykset menee rataa:
koskee, ei koske, koskeekohan huomenna, tänään kuntoutukseen, huomenna lääkäriin, koskee muttei ihan niin paljon kuin aamulla, äiti tulee leipomaan, koskee, koskee ja koskee....
Joo hel***ti tiedetään jo, että koskee. Mutta miten ihmeessä n.30v voi olla noin rampa?! Hoikka, liikkuvainen jne.
Minä ylipainoinen, ei mitään kremppoja... tekisi mieli vastata päivityksiin, että onpa kummallista että mä vaan mennä porskutan :p

haha. saanko mäkin valittaa, kun tietyn kaveriporukan kaikkien tyyppien päivitykset liittyy johonkin yhteen bändiin? joka vkloppu keikalla juoksemassa jossain jee! hohhoi.

Meillä on varmaan yhteisiä tuttuja. Onko tämä bändi Tampereelta?

Mun yksi kaveri valaistuu joka helvetin päivä ainakin muutaman kerran ja linkittelee mietilauselmakuvia. Jeesus, että ärsyttää. Kiitos ja anteeksi. :D

Mua ei ärsytä tippaakaan ihmisten arkiset päivitykset jumpistaan, lapsistaan ja koiristaan. Eikä edes ne mietelauseet. Mua ärsyttää mainokset (miksi mun pitää tietää että kaveri x tykkää McDonaldsista ja kaveri Y Stockmannista?!?) ja sitten sellainen puolijeesusteleva julistaminen (poliittinen siis yleensä), jonka tarkoituksena on saada meidät muut maailman tuhoajat nousemaan samalle korkealle moraaliselle tasolle kuin missä itse on. Yleensä sisältää myös sangen kerkeäkielistä toisinajattelijoiden sättimistä.

Ettekö ole kiinnostuneita kavereiden kuulumisista, jos noin ärsyttää? Varsinkin jos ainoat mitä hän postaa on lapsen ikäpäivitys kuukauden välein :O

Sanonpahan vaan, että monelle tekisi hyvää miettiä hetki viestiensä vastaanottajiakin, siis heitä, joille ja joiden vuoksi Febessä ilmeisesti ollaan. Ihan tää perinteinen tee muille kuten haluat itsellesi tehtävän -ajatus toimii kelpo ohjenuorana. Ihan kohteliasta olis hetki miettiä asiansa mielenkiintoisuutta, koska se ei ole iso vaiva.

[QUOTE="Minna";27601786]Sanonpahan vaan, että monelle tekisi hyvää miettiä hetki viestiensä vastaanottajiakin, siis heitä, joille ja joiden vuoksi Febessä ilmeisesti ollaan. Ihan tää perinteinen tee muille kuten haluat itsellesi tehtävän -ajatus toimii kelpo ohjenuorana. Ihan kohteliasta olis hetki miettiä asiansa mielenkiintoisuutta, koska se ei ole iso vaiva.[/QUOTE]

:laugh: :laugh:

[QUOTE="vieras";27601612]Meillä on varmaan yhteisiä tuttuja. Onko tämä bändi Tampereelta?

Mun yksi kaveri valaistuu joka helvetin päivä ainakin muutaman kerran ja linkittelee mietilauselmakuvia. Jeesus, että ärsyttää. Kiitos ja anteeksi. :D[/QUOTE]

Ei oo Treeltä tämä bändi, muitakin hulluja siis riittää :D D:

Minä olen poistanut kavereistani ne, joiden päivitykset koskevat pääasiassa
a) sitä kuinka lapsukainen on tänään pissinyt, kakkinut, pulauttanut
b) omia tekemisiään luettelvat äiti-ihmiset tyyliin "leivoinpa taas tänään pulla, sämpylöitä ja nyt on kakkutaikina paistumassa" vaikka sen verran hyvin tunnen tapauksen, ettei se osaa edes yhtä sämpylää leipoa
c) päivittäisten osoteoressujensa kertaajat, joiden on ihan pakko hehkuttaa jokaista sukkaparia, uusia sappaita ja lapselle ostettua lelua
d) seksipäiväkirjanpitäjän (näitä olen tavannut vain yhden ja parissa viikossa pistin ulos kavereistani)

[QUOTE="Minna";27601786]Sanonpahan vaan, että monelle tekisi hyvää miettiä hetki viestiensä vastaanottajiakin, siis heitä, joille ja joiden vuoksi Febessä ilmeisesti ollaan. Ihan tää perinteinen tee muille kuten haluat itsellesi tehtävän -ajatus toimii kelpo ohjenuorana. Ihan kohteliasta olis hetki miettiä asiansa mielenkiintoisuutta, koska se ei ole iso vaiva.[/QUOTE]

Itseäni kiinnostavia minä jaankin :p Tiedeaiheisia linkkejä ja humoristisia tai oivaltavia kuvia esimerkiksi.

Hyvä näkökanta ja peesaan sitä.