Fb-päivityksiähän ei saisi arvostella...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja why o why?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minna";27601786]Sanonpahan vaan, että monelle tekisi hyvää miettiä hetki viestiensä vastaanottajiakin, siis heitä, joille ja joiden vuoksi Febessä ilmeisesti ollaan. Ihan tää perinteinen tee muille kuten haluat itsellesi tehtävän -ajatus toimii kelpo ohjenuorana. Ihan kohteliasta olis hetki miettiä asiansa mielenkiintoisuutta, koska se ei ole iso vaiva.[/QUOTE]

Tuota noin. Tässäkin ketjussa on jo tullut ilmi, että se mikä yhtä kiinnostaa ei kiinnosta toista. Itsekin tiedän ystäväpiiristäni ne, joita kiinnostaa koirapäivitykset ja ne, joita tasan ei (itse en tee koirapäivityksiä, tämä siis esimerkin vuoksi).

"Pidä kiinni rajoituksistasi ja katso, niistä on tullut osa sinua!"

En minä kyllä läheskään aina päivityksiä kirjoitellessani mieti sen kiinnostavuusasetta, siltä kannalta, että mahtaako se olla lainkaan kiinnostava.
Kirjotan päivityksiini asioita, jotka minulle tavalla tai toisella ovat sillä hetkellä ajankohtaisia tai ajatuksissa olevia. En katso olevani niin merkittävä ihminen, että voisin joillakin päivityksilläni pilata ihmisten päivän ja masentaa hänet mielenkiinnottumuudellani.

mun fb-tuttu päivittää joka päivä tyyliin näin:jaahas jos laittais nakkikastiketta tulemaan,lapset päikkäreille,lasten herätys päikkäreiltä,jos sitä lähtis kauppaan,jos laittais lapsille iltapalaa,lapset laitettu nukkumaan jos sitä menis sohvalla makaamaan jne...rumba jatkuu,eiiikä!

Mä en muusta päivitäkkään kuin söpöstä vauvastani kuvia välillä ja meidän huvittavasta hurtasta. Ne on mun elämän keskipisteitä, jos asia jotakuta ärsyttää niin eipä ole mun ongelma. Ja lähinnä ajattelen ihan lähimpiä ihmisiä kun niitä postailen, kyllä esim sukulaisia kiinnostaa kovinkin lapsen kasvu ja kuulumiset. Mitään liian henkilökohtaista en jaa milloinkaan facebookin kautta, lapsi ja rakkipäivitykset on lepposia ja kestää pomonkin silmät.

Oon piilottanut muutaman ''frendin'' kun en oo jaksanut lukea niitä juttuja. Joukossa on ollut mm. täälläkin mainitut kännimusa-postaajat ja päivittäin valaistujat. Lisäksi jokunen ''poliittinen provokaattori'' joiden ääliömäisiä mielipiteitä en jaksa lukea omalta seinältäni. Nyt on siinä ja siinä sellainen tyyppi, joka päivittää statuksensa JOKA kerta kun hän syö, katsoo televisiota, tai menee nukkumaan. Eli monta kertaa päivässä. Eikä niissä ruokastatuksissa todellakaan oo MITÄÄN kiinnostavaa, ovat ihan tyyliin ''Ruisleipää, juustoa, paprikaa, kurkkua, lasi maitoa.'' Kiusallisen tylsiä, etenkin kaikessa yksityiskohtaisuudessaan ja suhteutettuna siihen, että tän tason informaatiota tarjotaan n. 7 kertaa vuorokaudessa...

Myös yks äidiksi tullut oli saada lähtöpassit liian intensiivisen vauva-infon myötä. Rauhottui sitten vähän. Tai aika paljon. Jutut alkoi olla tasoa ''Kauppaan neidin kanssa'' ''Tultiin Prismasta neidin kanssa''. Nyt uudelleen raskaana, mutta meni onneksi varmaan ekan kerran piikkiin se aikaisempi hössötys. Ehkä parasta oli RASKAUSVATSA-ALBUMI, jossa oli useampi kuva per raskausviikko, ja tää mimmi on vielä lievästi ylipainoinen, tämä mainittakoon vain rehellisyyden nimissä, ja siksi että siis se maha ei edes erotu puolissa niistä kuvista. Myönnettäköön myös, että oon kerran meinnannut ystäväni kanssa tukehtua punkkuun hihitellessämme pikku sievässä sille albumille.

IRL en ikinä kritisoisi näitä ihmisä näistä jutuista.

Mulla yks tuttu päivittää joka ikinen viikko kuinka hänellä on aina jotain vaivaa. Milloin endometrioosi vaivaa, milloin virtsatietulehdus, hiiva, 37C kuume, iskias, paniikkihäiriö, skolioosi, astma jne. Näistä kaikista on oikeasti ollut päivitystä.. Ei ärsytä, on oikein hauskaa viihdettä, mutta ihmetyttää kyllä suuresti miten joku viitsii tuollaista jakaa kun on yli 500 kaveriakin.

Muutama on näitä jotka tekee ruokaa, käy kaupassa, menee töihin, nukkuu, syö, vie lapset päiväkotiin jne. Ne olen piilottanut kun ei jaksa kiinnostaa syökö naapurin lapset tänään nakkikeittoa vai janssonin kiusausta.

Mulla yks tuttu päivittää joka ikinen viikko kuinka hänellä on aina jotain vaivaa. Milloin endometrioosi vaivaa, milloin virtsatietulehdus, hiiva, 37C kuume, iskias, paniikkihäiriö, skolioosi, astma jne. Näistä kaikista on oikeasti ollut päivitystä.. Ei ärsytä, on oikein hauskaa viihdettä, mutta ihmetyttää kyllä suuresti miten joku viitsii tuollaista jakaa kun on yli 500 kaveriakin.

Muutama on näitä jotka tekee ruokaa, käy kaupassa, menee töihin, nukkuu, syö, vie lapset päiväkotiin jne. Ne olen piilottanut kun ei jaksa kiinnostaa syökö naapurin lapset tänään nakkikeittoa vai janssonin kiusausta.

Mitäs nerokasta itse kirjoitit päivitykseesi.

Yks mun tuttu kertoo joka kerta facebookissa kun menkat alkaa :D Ja aina on joku vaiva..flunssa,päänsärky,kuumetta (mitä enemmän niin sen parempi) ,mahaan koskee,jalkaan koskee,henki ei kulje,mitäs vielä.