Exän uus on teini-ikänen.

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
äiti
en lukenut koko ketjua, mutta jo noihin alun kommentteihin viitaten. Miettikääpäs siltäkin kantilta, että jos SUN tyttäresi ois 16-v, tahtoisitko että se seurustelis 24-v Miehen kanssa, jolla on vieläpä lapsia...? Että elkääpä tulko sitten tänne itkeen, kun aikuinen mies teidän teinityttöjä naurattaa/naruttaa!

kyllä mä ainakin olen tehny lapsen isälle selväks että lapsi ei tuu olemaan missään tekemisissä sen uusien tyttöystävien kanssa sitten kun niitä ilmaantuu, ja jos on niin multa pitää ensin kysyä. sori vaan, vanhemmilla on oikeus päättää siitä kenen kanssa lapset on tekemisissä ja kenen ei.
tää mun exä "menetti" yhden tyttöystävän, joka veti herneet nenään kun lapsi oli kipeenä jo ties kuinka pitkään (että ite sain levättyä) ja kiikutin lapsen yöksi isälleen, se suhde loppu sillä sekunnilla.

heidi
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
en lukenut koko ketjua, mutta jo noihin alun kommentteihin viitaten. Miettikääpäs siltäkin kantilta, että jos SUN tyttäresi ois 16-v, tahtoisitko että se seurustelis 24-v Miehen kanssa, jolla on vieläpä lapsia...? Että elkääpä tulko sitten tänne itkeen, kun aikuinen mies teidän teinityttöjä naurattaa/naruttaa!
Mikäs siinä. Tyttö on jo 17, tänhetkinen seurustelukumppani on 21-vuotias nuorimies, lapseton tosin, mutta eivätköhän nuo kohta rupea lisääntymään, sen verran lapsirakas tyttö :) Olen kehottanut hoitamaan lukion loppuun, niin tyttö on itsekin sanonut tekevänsä.

Jos olisi vuosi sitten seurustellut 24-vuotiaan miehen kanssa jolla on lapsia, olisimme varmaan keskustelleet kumppanivalinnasta enemmän. Olisin kysynyt ymmärtääköhän mihin hän ryhtyy, miksi mies on eronnut niin nuorena, jne, mutta loppuenlopuksi tyttö saa kyllä ihan itse päättää kenen kanssa seurustelee.

jahas
Itse asuin omillani 16-vuotiaana ja maksoin omat laskuni. Opiskelin myös ja kävin töissä. Meitä on hyvin monenlaisia siis. En myöskään ole amis, tässä on selkeästi haettu amisteinityttöä. Eli meitä on tosiaan moneen junaan.

Tiedän pariskunnan, joka on juurikin noilla ikäkorvilla tavanneet ja tällä hetkellä 6 vuotta yhteiseloa takana ja naimisiin ovat menossa.

Sulle ei nyt mitenkän kuulu se, millaisen kumppanin entinen hakee. Sori vaan, mutta oot itse päätökses aikanaan tehny, että pullautat maailmaan kaks lasta juuri hänen kanssaan. Yritä elää tämän päätöksen kanssa ja mielellään voisit itsekin hankkia jotakin seuraa. Tässä paistaa läpi nyt kateus, että tionen on löytänyt uuden ja vielä nuoremman tietysti. Kääk! Miehes tuskin jättää omia lapsiaan tämän naikkosen harteille, tuskin hän tähän edes suostuu. Joten tuskinpa sulla on hätää? Voit ihan hyvin sopia miehen kanssa, NÄTISTI, että hän itse hiotaisi lapset.

Minä oon ainaki myös 17-kesäisenä hoitanut lapsia, ei ollut mitän ongelmia. Ei ollut aikaisempaa kokemusta. Yleensähän lapsenvahdit on tosiaan aika nuoria, koska ketä yhtään sen vanhempaa kiinnostaa ko homma? Niillä tuntipalkoilla? NO EI KETÄÄN. Meinaatko tosissas, että esim. oma aikanaan 16-vuotias lapsesi ei ikinä osais hoitaa vaikkapa sisarrustaan?

Kellekkään muulle ei tuo parisuhde kuulu. Tuleeko se kauan kestämään ja sitä rataa. Onhan se outoa, mielestäni myös, että 16v ja 24v on yhdessä..mutta jos he olisivat vaikkapa 20v ja 28v, niin tilannehan ois taas ihan ok. En nyt tuon perusteella sanois, ettei he voi onnistua, mutta yleensä nuo teini-iän suhteet ei tahdo kestää..varsinkaan ne ekat rakkaudet (tutkittu juttu). Mutta mikset voisi toivoa, että heillä menee hyvin? On sunki etu, että entinen miehesi voi hyvin ja jaksaa huolehtia lapsista..eikä tyyliin erakoidu yksinään juopottelemaan.

Toivottavasti et sun lapsilles tästä meuhkaa. Ota kuppi kahvia ja istu alas. Sitten keksi muuta ajateltavaa =)

winhis
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja sapettaa vitusti!
Mä en halua että se hoitaa mun lapsia tai kuuluu niiden elämään! Hevonkuuseen joutas kumpikin!
Nih.
kyl mä ymmärrän sun kannan,jos eroisin miehestäni,niin en haluaisi kyllä että kukaan rupeais äitipuolta leikkimään lapsille,ihan sama sitten minkäikänen neiti olisi..minä hoitasin ite muksuni,ja mies saisi myös olla lasten kanssa,mutta auta armias jos joku pimatsu puuttuis mun lasten asioihin..kyllä palas hihat mullakin,sä voit sanoa miehelles ettet halua että kukaan muu hoitaa lapsia tai mitään muuta kun se isä itse,ja kellään muulla ei saa asiaan olla nokan koputtamista..he ovat aina erosta huolimatta sinun ja miehen lapsia,ei kenenkään muun..
Aika tyly asenne.... Kai se pitää toisinkin puolen paikkaansa, ei sitten äidin uusi onni osallistu lasten elämään millään muotoa? Joku juippi, perhana kumminkin. Vai oliko tämä ironiaa?
tuskin edes harkitsisin heti eron jälkeen uutta miestä,ja jos joskus sellasen löytäsin niin kyllä tekesin selväksi että lapsilla on isä ennestään,uutta ei kaivata..ja kyllä lapsikin tietää jos joku rupeaa vanhempaa leikkimään,puhun omasta kokemuksesta,itse sanoin aikoinaan äidin sen aikaiselle miesystävälle,että mulla on isä jo ennestään,sinun sanomiset ei paljon paina,ja siihen lloppui.ns.isäpuolen neuvot..mutta tämäkin vain epärealistista,sillä kuten aikaisemmin sanoin,en ole eronnut enkä aio ainakaan lähiaikoina erota..:)
No, aika ikävä tilanne olisi, jos lapsen molemmilla vanhemmilla olisi vastuulliset, hyvät uudet puolisot, mutta kumpikaan ei muka saisi olla millään tavalla osallisena lasten elämään. Ero on ikävä asia, eikä sitä voi lapselle korvata, mutta kyllä mä toivon, että mun tyttö saa vielä nähdä normaalia perhe-elämää sekä mun, että exän kotona. Uutta isää eikä äitiä tyttö ei tarvitse, mutta toivon, että molempien mahdolliset tulevat puolisot ottavat aikanaan vastuuta myös mun lapsesta ja osallistuvat hänen kasvatukseensa. Toivon tietysti, että exän uusi olisi minua miellyttävä ihminen, muuten on aika kamala paikka. Ja jos se olisi 16, niin kyllä ottaisi pannuun, enkä ihan heti haluaisi päästää lastani sinne viikonloppuja viettämään.

voi elämä
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja sopivasti hullu:
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Olisi erittäin vakavan mietinnän paikka jos lapseni joutuisivat osan ajasta asumaan kodissa jossa aikuinen mies elelee murrosikäisen kanssa. En taitaisi suostua, sorry vaan mutta jotain rotia vanhempien käytökseen.
Näin :(
No eipä siinä ole paljoa vaihtoehtoja. Mitä ": (" suosittelet? Mitä exä voi muka tehdä? Lapsilla on oikeus isäänsä, isällä omaan elämäänsä. Siinä ei katkeran exän ongelmat paljoa paina.

Ai katkeran ex:n, voi v*ttu teijän kanssa.
No tietenkin exä on jollakin tasolla katkera jos ei mitenkään voi hyväksyä lasten isän uutta kumppania. Perkl, sellainen minäkin olin aluksi, nyt lapsi ei ole siellä, joten ei tarvitse miettiä, mutta jos äijä joskus kiinnostuu taas lapsestaan niin joudun taas kohtaamaan oman katkeruuteni ja voittamaan sen.
Siis just tuollasia te ootte, kostatte lapsen kautta ettei lapsi saa nähdä isäänsä kun sillä on uus. Entäs teidän uudet urhot?

Alkuperäinen kirjoittaja tiiiuska:
kyllä mä ainakin olen tehny lapsen isälle selväks että lapsi ei tuu olemaan missään tekemisissä sen uusien tyttöystävien kanssa sitten kun niitä ilmaantuu, ja jos on niin multa pitää ensin kysyä. sori vaan, vanhemmilla on oikeus päättää siitä kenen kanssa lapset on tekemisissä ja kenen ei.
tää mun exä "menetti" yhden tyttöystävän, joka veti herneet nenään kun lapsi oli kipeenä jo ties kuinka pitkään (että ite sain levättyä) ja kiikutin lapsen yöksi isälleen, se suhde loppu sillä sekunnilla.
Miksi sulta pitäisi kysyä, kun kerran itsekin kirjoitat että vanhemmat päättävät?

...Olisit vain rehellisesti kirjoittanut, että sinä haluat yksin määrätä :LOL:

voi elämä
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
No minkäslaisia ne isäpuolten neuvot sitten on olleet, kun niin kovasti ovat useammallakin täällä olleet näpäyttämisen arvoisia?
Varmaan sellaisia normaaleja mutta nämä teinit vaan uhoo. Tuon vuoksi en koskaan 'isäpuolia' ole ottanut eron jälkeen. Pian viimeinen pesästä niin katsellaan sitten josko ketä löytyisi. Äitipuoli löytyy joka ei oikein hyvin tule toimeen, aikuistenkaan lasten kanssa.

yks
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Siis just tuollasia te ootte, kostatte lapsen kautta ettei lapsi saa nähdä isäänsä kun sillä on uus. Entäs teidän uudet urhot?
????????????????????????????????

Kyllä lapsi sais isäänsä nähdä, ihan enemmän ku onnellinen olisin jos isänsä joskus ottais lapsen mutta mitä minä sille voin, jos ei halua? Pakottaako pitäis?

Hohhoijaa.

Mulla ei toistaseksi ole ketään ollu, jonka olisin lapselle esitellyt. Nyt olis ehkä yksi tiedossa. Siitä ei lapseni isää tule ekalla kerralla kun yötä on. Lapsi saa itse päättää isompana, haluaako mun uudesta kumppanista itsellensä jonkunlaisen isän vai pysyykö hän ainoastaan mun puolisona.

elä jaksa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menkää itseenne, lukekaa faktoja ihmisten fyysisestä ja henkisestä kehityksestä, lukekaa lakia, lukekaa oikeuden päätöksiä 16-vuotiaan ja aikuisen suhteesta, lukekaa 16-vuotiaiden äitien sielunmaailmasta. Ja tulkaa sen jälkeen kertomaan kuinka veisitte asian lastensuojeluun jne jne jne. Vaikka itse olitte lapsia kunnes täytitte 18-vuotta, kaikki muut eivät ole. Kiitos.
Kyllä jokainen 16-vuotias vaan on enemmän lapsi kuin aikuinen vaikka kuinka asiaa kääntelisi ja luulisi toisin. Odota 10-15 vuotta ja tule ihmeessä kertomaan jos vielä olet samaa mieltä:D Ei äitipuolileikkejä lapsille - se on aikuisillekin vaativa laji.

eräs
Alkuperäinen kirjoittaja elä jaksa:
Menkää itseenne, lukekaa faktoja ihmisten fyysisestä ja henkisestä kehityksestä, lukekaa lakia, lukekaa oikeuden päätöksiä 16-vuotiaan ja aikuisen suhteesta, lukekaa 16-vuotiaiden äitien sielunmaailmasta. Ja tulkaa sen jälkeen kertomaan kuinka veisitte asian lastensuojeluun jne jne jne. Vaikka itse olitte lapsia kunnes täytitte 18-vuotta, kaikki muut eivät ole. Kiitos.
Kyllä jokainen 16-vuotias vaan on enemmän lapsi kuin aikuinen vaikka kuinka asiaa kääntelisi ja luulisi toisin. Odota 10-15 vuotta ja tule ihmeessä kertomaan jos vielä olet samaa mieltä:D Ei äitipuolileikkejä lapsille - se on aikuisillekin vaativa laji.
On toki, mutta on myös olemassa 16 vuotiaita äitejä, jotka kypsempiä kuin toiset nelikymppiset..niin se vaan on.

Kyllä mun mielestä sellainen joka vielä saa lapsilisää on lapsi. Jos sellainen seurustelee ikäisensä kanssa niin mikä siinä. Ei kaikkien nuortenkaan elämään kuulu seksi heti kertaheitolla.
Jotenkin pistää aina naurattamaan nämä tampiot kun huutelee katkerista naisista :D eikö oikeesti keksi mitään sanottavaa?

terve
on seurustellut nyt 3 vuotta aivan mahtavan ihmisen kanssa joka oli 19v kun aloittivat seurustelun. Todella hyvä aikuiskontakti on ollut lapsellemme. Ennen häntä oli keski-ikäinen nainen joka oli enemmän kuin hirviö ja täydellisesti lapsentasolla.

elä jaksa
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
On toki, mutta on myös olemassa 16 vuotiaita äitejä, jotka kypsempiä kuin toiset nelikymppiset..niin se vaan on.
Olen eri mieltä. 24 vuotta enemmän elettyä elämää ei voi olla näkymättä edes jonkinlaisena ajattelun kehittymisenä. Oma ikääntyminen antaa ainakin perspektiiviä elämään jollei muuta. Joku yksittäinen 16-vuotias saattaa olla parempi äiti kuin joku yksittäinen 40-vuotias, mutta aikuista kypsemmäksi[/i] en lasta kutsuisi.

Ihmisluonto on sellainen, että nuorena kuvittelee hallitsevansa kaiken. Viisikymppisenä huomaa, ettei vieläkään mitään mistään tiedä, mutta tietää jo sen ettei tiedä:D

Mun mielestä 16 -vuotias on lapsi. Jos mun ex rupeaisi seurustelemaan 16 kesäsen kanssa niin kyllä minä herneet vetäisin, musta se ois jo kieroutunutta. Muutenkin ärsyttää ajatus ''äitipuolesta'', saatikka että se ''äitipuoli'' ois itsekkin lapsi.16 v. lapsenvahti on täysin eri asia kun 16 v. ''äitipuoli''.

sss
16 v, hyi. En tykkäis minäkään.

Muutenkin typerää esitellä lapsille uusia tyttö/poikaystäviä, jos suhde on vielä ihan tuore. Varsinkin jos toinen vanhempi ei sitä hyväksy.

vieras
Silloin olisin 40v. niin kuin ilmeisesti sinäkin? Tuskin kuitenkaan muutun kukkahattutädiksi sen iän koittaessa :) JA kuka tässä on puhunut äitipuolesta mitään.

kauheeta
16v on lapsi, että ikäeroa on kyllä liikaa.
Tuossa iässä 16v pitäisi olla vuoden kaksi vanhemman seurassa. Eli 16v äijä on liian vanha. 24v taas yli 20v olisi normaalia. Jos mies ei muuta ole saanut.

kauheeta
Tuossa iässä 16v pitäisi olla vuoden kaksi vanhemman seurassa. Eli 16v äijä on liian vanha. 24v taas yli 20v olisi normaalia. Jos mies ei muuta ole saanut.

kauheeta

kauheeta

kauheeta

Yhteistyössä