Exän uus on teini-ikänen.

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Äiti22v
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäisen kirjoittajan tarvii nyt sitten olla kaksinverroin aikuinen ja käyttäytyä sen mukaisesti. Olette eronneet ja ex ei ole kuin lapsilleen tilivelvollinen. Ja kuinkahan moni teini oikeesti haluaa hoitaa toisen lapsia? Eiköhän ne lapset ole pienen pieni rasite exän uudelle suhteelle, joten älä enää itse rasita lisää nuoren parin onnea. Jos ex voi hyvin, voivat lapsetkin hyvin jne...
mutta kyllä se vaan menee niin että se mitä lapsi tekee isällään kuuluu kyllä äidille.. itse tämän selvitin sossuilta kun oli samanlainen tapaus..
ainankin meidän kohalla kun olen yh..

vieras
Herää kysymys, millainen naikkonen ap on, kun o pamahtanut paksuksi miehelle, joka ei edes ottanut vastuuta perheestään vaan vaihtoi nuoreen, lähes lapseen... Mietitkö ap edes, että kenelle jalkas levitit?

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menkää itseenne, lukekaa faktoja ihmisten fyysisestä ja henkisestä kehityksestä, lukekaa lakia, lukekaa oikeuden päätöksiä 16-vuotiaan ja aikuisen suhteesta, lukekaa 16-vuotiaiden äitien sielunmaailmasta. Ja tulkaa sen jälkeen kertomaan kuinka veisitte asian lastensuojeluun jne jne jne. Vaikka itse olitte lapsia kunnes täytitte 18-vuotta, kaikki muut eivät ole. Kiitos.
Ihan mielenkiinnosta kävin lukaisemassa finnlexin sivuja.
Ainakin lastensuojelulaissa pidetään lapsena alle 18-vuotiasta ja nuorena 18-20-vuotiasta....

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070417?search[type]=pika&search[pika]=alaik%C3%A4i*

kääk
Tuskanen tilanne, ymmärrän. Mun exän (30v) naikkonen on kans hirmu nuoren olonen, en oo kysyny ikää siin pelossa et oikeest ois alaikänen ja joutuisin tollasta huolehtimaan. Tyttö on ihan mukavan ja fiksun tuntunen ni se riittää mulle. Lapsen kanssa saa olla jos exä niin katsoo sopivaksi, luotan sen verran isän ajattelevan lapsen etua. Itsellä on uus mies mua 5vuotta nuorempi (21v ja joo ollaan rakentamassa yhteistä kotia + suunnitellaan lapsia) ja hän on monella tapaa jopa aikuisempi kuin exäni, eli pelkän iän perusteella en lähtis veikkaamaan.

Itse olen 15-vuotiaana ollu seksisuhteessa 26v kahden lapsen isän kanssa ja tarjoutunut kyllä lapsenvahdiksi mutta missään vaiheessa en sit lapsia tavannu; se oli parempi niin!!

Musta asiasta pitäis puhuu ainakin exän kanssa, jos puhevälit on. Siis jutella aikuismaisesti, ei syyttävästi tai kuulostaen katkeralta. Ja varmaan ap:n oloa vois helpottaa sen tytön tapaaminenkin, jos oikeesti vakavissaan exän kanssa seurustelevat.

Tsemiä.

:(
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Olisi erittäin vakavan mietinnän paikka jos lapseni joutuisivat osan ajasta asumaan kodissa jossa aikuinen mies elelee murrosikäisen kanssa. En taitaisi suostua, sorry vaan mutta jotain rotia vanhempien käytökseen.
Näin :(

yks
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Olisi erittäin vakavan mietinnän paikka jos lapseni joutuisivat osan ajasta asumaan kodissa jossa aikuinen mies elelee murrosikäisen kanssa. En taitaisi suostua, sorry vaan mutta jotain rotia vanhempien käytökseen.
No eipä siinä ole paljoa vaihtoehtoja. Mitä ": (" suosittelet? Mitä exä voi muka tehdä? Lapsilla on oikeus isäänsä, isällä omaan elämäänsä. Siinä ei katkeran exän ongelmat paljoa paina.

:(
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
No eipä siinä ole paljoa vaihtoehtoja. Mitä ": (" suosittelet? Mitä exä voi muka tehdä? Lapsilla on oikeus isäänsä, isällä omaan elämäänsä. Siinä ei katkeran exän ongelmat paljoa paina.
Ottaisin yhteyttä sosiaalitoimistoon (vai missä nyt hoitavat lasten tapaamisasioita) ja kysyisin aikaa yhteispalaveriin, jossa mietittäisiin perin pohjin vaihtoehdot.

yks
Ottaisin yhteyttä sosiaalitoimistoon (vai missä nyt hoitavat lasten tapaamisasioita) ja kysyisin aikaa yhteispalaveriin, jossa mietittäisiin perin pohjin vaihtoehdot.
Sosiaalitoimistosta sanoisivat, että exän uusi rakkaus ei kuulu Sinulle. Niin se vaa on. Exä saa elää omaa elämäänsä. Kyseessä on kuitenkin 16- vuotta täyttänyt joten mistään lastensuojeluasiasta tytön kannalta ei ole kyseessä.

Mitä "vaihtoehtoja" sinä sitten antaisit? Se vaa on niin, että exä saa seurustella ihan kenen tahansa kanssa huvittaa, kunhan tämä ei tee pahaa lapsille. Ikä ei ole peruste millekään toimenpiteelle.

yks
Alkuperäinen kirjoittaja sopivasti hullu:
Ap ei voi asialle mitään, mut ihan varmasti ottaa päähän. Nin muakin ottas. Ihme jengiä täällä, ku aina hyökätään kimppuun. Luulen, et joka ikistä palstailijaa vituttais, jos oman exn uus olis 16v.

Tsemppiä ap!
Juu, ottaisi minuakin päähän. Mua tosin ottaisi päähän oli exän uus minkäikäinen tahansa kun tiedän, ettei se kuitenkaan ole hyvä "äitipuoli" (en käytä tuota termiä kovinkaan helposti, sillä exän uudet eivät mielestäni automaattisesti ole äitipuolia)

Ai katkeran ex:n, voi v*ttu teijän kanssa.

:)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja sapettaa vitusti!
Mä en halua että se hoitaa mun lapsia tai kuuluu niiden elämään! Hevonkuuseen joutas kumpikin!
Nih.
kyl mä ymmärrän sun kannan,jos eroisin miehestäni,niin en haluaisi kyllä että kukaan rupeais äitipuolta leikkimään lapsille,ihan sama sitten minkäikänen neiti olisi..minä hoitasin ite muksuni,ja mies saisi myös olla lasten kanssa,mutta auta armias jos joku pimatsu puuttuis mun lasten asioihin..kyllä palas hihat mullakin,sä voit sanoa miehelles ettet halua että kukaan muu hoitaa lapsia tai mitään muuta kun se isä itse,ja kellään muulla ei saa asiaan olla nokan koputtamista..he ovat aina erosta huolimatta sinun ja miehen lapsia,ei kenenkään muun..

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ja sapettaa vitusti!
Mä en halua että se hoitaa mun lapsia tai kuuluu niiden elämään! Hevonkuuseen joutas kumpikin!
Nih.
kyl mä ymmärrän sun kannan,jos eroisin miehestäni,niin en haluaisi kyllä että kukaan rupeais äitipuolta leikkimään lapsille,ihan sama sitten minkäikänen neiti olisi..minä hoitasin ite muksuni,ja mies saisi myös olla lasten kanssa,mutta auta armias jos joku pimatsu puuttuis mun lasten asioihin..kyllä palas hihat mullakin,sä voit sanoa miehelles ettet halua että kukaan muu hoitaa lapsia tai mitään muuta kun se isä itse,ja kellään muulla ei saa asiaan olla nokan koputtamista..he ovat aina erosta huolimatta sinun ja miehen lapsia,ei kenenkään muun..
Aika tyly asenne.... Kai se pitää toisinkin puolen paikkaansa, ei sitten äidin uusi onni osallistu lasten elämään millään muotoa? Joku juippi, perhana kumminkin. Vai oliko tämä ironiaa?

eräs
Kyllä se nyt vaan niin on, että isän uudet puolisot eivät kuulu kenellekään, aika varmasti näyttää, että onko tämä 16 v se tulevaisuuden äitipuoli (ja jos on, niin hän ei aina tule olemaan 16 v vaan..17...18..19..jne. Ja jos 16 v ei saisi viettää aikaa isän kanssa niin mitäs sitten jos olisi esim. 16 v serkku, sisko tms. Eikö hekään saisi olla pienten lasten kanssa isän luona?

eräs
Ja sapettaa vitusti!
Nih.
No valitettavasti niitä uusia kumppaneita, sosiaalisia vanhempia lapsille vaan uusien kumppanien myötä tulee, halusi jompikumpi eksä tai ei.

yks
Alkuperäinen kirjoittaja sopivasti hullu:

Ai katkeran ex:n, voi v*ttu teijän kanssa.
No tietenkin exä on jollakin tasolla katkera jos ei mitenkään voi hyväksyä lasten isän uutta kumppania. Perkl, sellainen minäkin olin aluksi, nyt lapsi ei ole siellä, joten ei tarvitse miettiä, mutta jos äijä joskus kiinnostuu taas lapsestaan niin joudun taas kohtaamaan oman katkeruuteni ja voittamaan sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ja sapettaa vitusti!
Nih.
Aika tyly asenne.... Kai se pitää toisinkin puolen paikkaansa, ei sitten äidin uusi onni osallistu lasten elämään millään muotoa? Joku juippi, perhana kumminkin. Vai oliko tämä ironiaa?
tuskin edes harkitsisin heti eron jälkeen uutta miestä,ja jos joskus sellasen löytäsin niin kyllä tekesin selväksi että lapsilla on isä ennestään,uutta ei kaivata..ja kyllä lapsikin tietää jos joku rupeaa vanhempaa leikkimään,puhun omasta kokemuksesta,itse sanoin aikoinaan äidin sen aikaiselle miesystävälle,että mulla on isä jo ennestään,sinun sanomiset ei paljon paina,ja siihen lloppui.ns.isäpuolen neuvot..mutta tämäkin vain epärealistista,sillä kuten aikaisemmin sanoin,en ole eronnut enkä aio ainakaan lähiaikoina erota..:)

tuskin edes harkitsisin heti eron jälkeen uutta miestä,ja jos joskus sellasen löytäsin niin kyllä tekesin selväksi että lapsilla on isä ennestään,uutta ei kaivata..ja kyllä lapsikin tietää jos joku rupeaa vanhempaa leikkimään,puhun omasta kokemuksesta,itse sanoin aikoinaan äidin sen aikaiselle miesystävälle,että mulla on isä jo ennestään,sinun sanomiset ei paljon paina,ja siihen lloppui.ns.isäpuolen neuvot..mutta tämäkin vain epärealistista,sillä kuten aikaisemmin sanoin,en ole eronnut enkä aio ainakaan lähiaikoina erota..:)
Olen hyvilläni ettei mieheni ex ajatellut minusta tähän tapaan, vaan sain olla olemassa lapselle ihan omana itsenäni, lapsen isän puolisona ja sellaisena olen edelleen =)

yks
Ymmärräthän, että uusi puoliso ei automaattisesti ruve "äitipuoleksi" tai "isäpuoleksi"? Minun vanhemmat erosivat ja löysivät uudet kumppanit, mutta koskaan en ole kutsunut näitä isä- tai öitipuoliksi eivätkä he koskaan ole yrittäneet niitä olla.

Lapsi saa mielestäni sitten vanhempana päättää minkälaisen suhteen haluaa näihin uusiin kumppaneihin. Ei suinkaan lapsen biovanhemmat.

eräs
Ymmärräthän, että uusi puoliso ei automaattisesti ruve "äitipuoleksi" tai "isäpuoleksi"? Minun vanhemmat erosivat ja löysivät uudet kumppanit, mutta koskaan en ole kutsunut näitä isä- tai öitipuoliksi eivätkä he koskaan ole yrittäneet niitä olla.

Lapsi saa mielestäni sitten vanhempana päättää minkälaisen suhteen haluaa näihin uusiin kumppaneihin. Ei suinkaan lapsen biovanhemmat.

Juuri näin. Ja jos ihan tosissaan ruvetaan uusperhettä harkitsemaan, niin ei siinä(kään) toiselle vaan sanella mitä sinä saat olla/tehdä vaan siinä punnitaan ketkä taloudessa on ne aikuiset jne. pelisäännöt kaikkia osapuolia huomioiden.
Muuten menee metsään ja rytinällä.

ihan totta,ei mullakaan aikanaan ollut mitään vastaan "isäpuolta",mutta sanoin vain kun kerran rupesi hiukan liikaa neuvomaan yms. että isä löytyy ennestään..muuten tultiin juttuun,mutta en halunnut pitää häntä isän korvikkeena,mulle siis oli vain äidin miesystävä..

Yhteistyössä