Exän uus on teini-ikänen.

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa miehessä on jotain vikaa. En päästäis pentuja aikuisen luokse joka nai lapsen kanssa. Ottaisin yhteyttä kaikkiin mahdollisiin tahoihin ja ukko lähtisi ihan varmasti selittämään asiaa monelle taholle. Myös tämän ko.tyttölapsen vanhempiin ottaisin yhteyttä.
:D olisihan se viranomaisille viihdyttävää selittää sinulle että mies ei tee mitään laitonta :D päivän piristys
En usko että ketään, paitsi tietysti sinua ja kaltaisiasi, viihdyttää ajatus lapsesta ja aikuisesta. Kyllä tuo korvantaa laitettaisiin vaikka ei papereihin. Ottaisin lastensuojeluun yhteyttä ovatko lapseni turvassa.
16-vuotias ei ole lapsi :D Hyvänen aika ota nyt asioista selvää ennen kuin aikuinen(?) ihminen menet nolaamaan itsesi. Onneksi kirjoitat harmaana :D

16 v ei ole aikuinen.

Kela maksaa Suomessa asuvasta lapsesta lapsilisää, kunnes hän täyttää 17 vuotta.

vieras
Menkää itseenne, lukekaa faktoja ihmisten fyysisestä ja henkisestä kehityksestä, lukekaa lakia, lukekaa oikeuden päätöksiä 16-vuotiaan ja aikuisen suhteesta, lukekaa 16-vuotiaiden äitien sielunmaailmasta. Ja tulkaa sen jälkeen kertomaan kuinka veisitte asian lastensuojeluun jne jne jne. Vaikka itse olitte lapsia kunnes täytitte 18-vuotta, kaikki muut eivät ole. Kiitos.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mutta jospa sä et suhteessa lapsiin miettis niin kovasti, että se on äitipuoli, vaan vaikka lapsen vahti.
Jos sun ex on 24, tuskin nolet itse paljon vanhempi, ja jos sulla on jo lapsi(a) niin nuorena säkin olet elämän aloittanu:)
27 olen, 24 sain ekan.

Ja kun mulla ei ole lapsille 16-vuotiaita lapsenvahteja enkä ottais. 16 vuotias on lapsi, miten semmosesta on lapsia vahtimaan??
Hänen tulisi olla tukeva osa lasten elämää, isän uusi puoliso ja siihen en usko hetkeäkään hänen pystyvän.
Mä päivittelisin enemmän naista, joka seukkaa 24 vuotiaana 21 vuotiaan miehen kanssa ja tää on tosi :eek:
Ite voit seurustella nuoremman miehen kanssa, mutta miehes ei saa seurustella nuoremman kanssa? Jee, taa on taas oikeeta palstamamma logiikkaa! (ps. 15 vuoden päästä niillä ei oo enää ikäeroa, tän mä tiedänm kokemuksesta, kun mä olen ollu 15-vuotias skandaali yli 20 vuotiaan miehen kanssa))
3 vuoden ikäero onkin tosi kamalaa varsinkin kun molemmat on täysi-ikäsiä..mutta 24v seurustelee 16v kanssa on ihan normaalia?
No kohta ne on 30 ja 38 ja se ei vaivaa enää kenenkään päätä:)
Tässä elämänvaiheessa mies ON liian vanha tytölle! Sillä ei ole mitään merkitystä, paljonko ikäero tulevaisuudessa vaikuttaa, nyt eletään TÄTÄ hetkeä. 16v on LAPSI ja 24v AIKUINEN.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
16-vuotias ei ole lapsi :D Hyvänen aika ota nyt asioista selvää ennen kuin aikuinen(?) ihminen menet nolaamaan itsesi. Onneksi kirjoitat harmaana :D
aikuiseksiko sinä 16-vuotiaan luokittelet?
Eli ihminen on 18-vuotiaaksi asti lapsi ja siitä eteenpäin aikuinen? Niinkö?
no ainakaan en laske 16-vuotiasta aikuiseksi. teini-ikäinen.. vielä peruskoulussa tai juuri päättänyt.

mustasukkaisuus kun nuorempaan vaihtoi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä olin 17 wee kun rupesin pyörii ton ukkoni kaa 30wee, ja sen exä kyl teki kaikkensa et erottas mut se ämmä HÄVISI MINULLE ja siis heillä on lapsi ja minä se hirveä äitipuoli...
Et sä et kuulu enää siihen elämään jota (EX)miehes elää joten anna olla.
Mutta mulle ei ole ok että joku 16-vuotias emmännöi lapsia, semmonenhan se on vielä itsekkin! Ihan sama miten sulla on menny, meillä ei tule menemään.
Et tuota sinäkään kovin vanha ole jos miehes 24. 16v voi olla jo äitikin.

vieras
Te, jotka puolustelette tuollaista ja keiden mielestä tuo on ihan ok, kuinka monella teistä on kavereina 16 vuotiaita? Siis ihan vaan kavereina, joiden kanssa istutte iltaa, käytte kyläilemässä toistenne luona ja juttelette henkeviä jne, mitä nyt ystävyyteen kuuluu. Ai ei yhtään? Miksi ei? Ei tarpeeksi kypsiä? Paitsi seksiin aikuisen miehen kanssa..

vieras
no ainakaan en laske 16-vuotiasta aikuiseksi. teini-ikäinen.. vielä peruskoulussa tai juuri päättänyt.
Tai sitten ammattikoulussa, lukiossa, töissä.. Mistä sinä tiedät täyttääkö tänä vuonna 17-vuotta vai onko täyttänyt tänä vuonna 16-vuotta.

sss
Ap, soitapa tuon tytön äidille (tai isälle) ja kerro, että seurustelee exäsi kanssa ´ja aikoo hoitaa tämän lapsia :D Jos on niin kypsä tyttö kuin täällä väitetään, niin hyvinhän tuo sen ottaa :D

vieras
Te, jotka puolustelette tuollaista ja keiden mielestä tuo on ihan ok, kuinka monella teistä on kavereina 16 vuotiaita? Siis ihan vaan kavereina, joiden kanssa istutte iltaa, käytte kyläilemässä toistenne luona ja juttelette henkeviä jne, mitä nyt ystävyyteen kuuluu. Ai ei yhtään? Miksi ei? Ei tarpeeksi kypsiä? Paitsi seksiin aikuisen miehen kanssa..
Minulla on 1 kaverina ja tuttuina monia, samalla luokalla katsos ;) Heistä löytyy vähän lapsellisempia ja sitten myös vastineeksi todella aikuismaisia. Kuten kaikista ikäluokista. Itselläni ikää 23v.

vieras
Peesi,peesi,peesi

vieras
Menkää itseenne, lukekaa faktoja ihmisten fyysisestä ja henkisestä kehityksestä, lukekaa lakia, lukekaa oikeuden päätöksiä 16-vuotiaan ja aikuisen suhteesta, lukekaa 16-vuotiaiden äitien sielunmaailmasta. Ja tulkaa sen jälkeen kertomaan kuinka veisitte asian lastensuojeluun jne jne jne. Vaikka itse olitte lapsia kunnes täytitte 18-vuotta, kaikki muut eivät ole. Kiitos.
Ja sinun motiivisi on?

Tai sitten ammattikoulussa, lukiossa, töissä.. Mistä sinä tiedät täyttääkö tänä vuonna 17-vuotta vai onko täyttänyt tänä vuonna 16-vuotta.
onko sillä mitään väliä täyttikö juuri vai vajaa vuosi sitten? oikeasti? kyllä minusta olisi aika huolestuttavaa ja lasteni isä alkaisi pyörimään alaikäisen kanssa.. erikoista että tämän niin moni hyväksyy.

vieras
Ja sinun motiivisi on?
Herättää teidät typeryydestänne :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Alkuperäinen kirjoittaja kateus vie kalatkin vedestä:
taidat olla kateellinen ja mustasukkainen. Kun exä löytänyt simpsakan nuoren vaimokkeen =)

vaimokkeen??? lapsiraukkahan tuo on!!!
Niinpä. Miettikääpä miten suhtautuisitte, jos 16-vuotias tyttärenne alkaisi seurustella 24-vuotiaan isän kanssa...
Miettikää jos 16-v. tyttärenne alkaisi seurustella 18-vuotiaan isän kanssa.. tai 17 tai 16-vuotiaan.. edelleenkö kauhistuttaisi? Tuossa iässä monet ovat jo muuttaneet kotoaankin pois ja elävät omaa elämäänsä. Ei ehkä silloin 30 vuotta sitten kun te olitte nuoria mutta NYKYAIKANA. Tuon ikäiset nuoret naiset myös saavat lapsia ja ovat hyviä äitejä.
Ei kauhistuttaisi. 24-vuotias on aikuinen, toisin kuin 17- tai 18-vuotias. Totta kai siinä on eroa, onko 16-vuotiaan teinitytön poikaystävä teini itsekin, vai aikuinen mies!

Rokkimama
Alkuperäinen kirjoittaja Hot Shot Chili:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ja sanokaa mitä haluutte, 16v on kersa.
peesi
Peesi myös täältä. Jos tuo ei laitonta ole niin kertoo kuitenkin kyseisen miekkosen sielunelämästä aika paljon.
Yritti teinityttö olla kuinka aikuismainen tahansa, hän on silti teinityttö.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Alkuperäinen kirjoittaja kateus vie kalatkin vedestä:
taidat olla kateellinen ja mustasukkainen. Kun exä löytänyt simpsakan nuoren vaimokkeen =)

vaimokkeen??? lapsiraukkahan tuo on!!!
Niinpä. Miettikääpä miten suhtautuisitte, jos 16-vuotias tyttärenne alkaisi seurustella 24-vuotiaan isän kanssa...
Miettikää jos 16-v. tyttärenne alkaisi seurustella 18-vuotiaan isän kanssa.. tai 17 tai 16-vuotiaan.. edelleenkö kauhistuttaisi? Tuossa iässä monet ovat jo muuttaneet kotoaankin pois ja elävät omaa elämäänsä. Ei ehkä silloin 30 vuotta sitten kun te olitte nuoria mutta NYKYAIKANA. Tuon ikäiset nuoret naiset myös saavat lapsia ja ovat hyviä äitejä.
Ei kauhistuttaisi. 24-vuotias on aikuinen, toisin kuin 17- tai 18-vuotias. Totta kai siinä on eroa, onko 16-vuotiaan teinitytön poikaystävä teini itsekin, vai aikuinen mies!
Monet täällä on takertunut ihan siihen että kyseessä on ISÄ.

Äiti22v
ja haukutteko te nyt ihan tosissaan ap:ta????
16v ja äitipuoli, joo moni on tuossa iässä kypsä, voi olla hyväkin 'äiti, mutta jaksaako todella että miehellä on lapsi/lapsia jo entuudestaan? kyllä monella tuon ikäisellä on mielessä muut menot kuin ne mitkä sovitetaan lapsien edun mukaisesti..

ja todellakin 16v on liaan nuori mun mielestä äitipuoleksi, sehän on vasta täyttänyt sen verta että ei ole sakkolihaa..

ja normaalistihan tuostakin ikäerosta rupeasivat kaikki syyllistää miestä että niin nuoreen, mut nyt kun tilanne tämä että aikuinen äiti on huolissaan, niin te käännätte tän asian turhaksi.. haloo?

ja eikö se isällä olo ole lapsien ja isän aikaa, eihän siihen tartte joka hupakkoa ottaa kuvioihin...

mun exällä(23v) on myös 16v just täyttäny pimatsu ja sovittu on että vasta kun ovat tosissaan ja kauemmin(nyt vasta 1kk) olleet yhdessä niin lapsi tapaa tän tytön, nyt ovat vkl vain kaksin..
ehkä joidenkin mielestä olen huono ihminen, mutta mun lasta ei todellakaan hoida yksikään 16kesänen..

heh
Tuossa miehessä on jotain vikaa. En päästäis pentuja aikuisen luokse joka nai lapsen kanssa. Ottaisin yhteyttä kaikkiin mahdollisiin tahoihin ja ukko lähtisi ihan varmasti selittämään asiaa monelle taholle. Myös tämän ko.tyttölapsen vanhempiin ottaisin yhteyttä.
:D olisihan se viranomaisille viihdyttävää selittää sinulle että mies ei tee mitään laitonta :D päivän piristys
En usko että ketään, paitsi tietysti sinua ja kaltaisiasi, viihdyttää ajatus lapsesta ja aikuisesta. Kyllä tuo korvantaa laitettaisiin vaikka ei papereihin. Ottaisin lastensuojeluun yhteyttä ovatko lapseni turvassa.

16 v ei ole aikuinen.
saahan se vielä vuoden lapsilisääkin?

äiti neljälle
Alkuperäisen kirjoittajan tarvii nyt sitten olla kaksinverroin aikuinen ja käyttäytyä sen mukaisesti. Olette eronneet ja ex ei ole kuin lapsilleen tilivelvollinen. Ja kuinkahan moni teini oikeesti haluaa hoitaa toisen lapsia? Eiköhän ne lapset ole pienen pieni rasite exän uudelle suhteelle, joten älä enää itse rasita lisää nuoren parin onnea. Jos ex voi hyvin, voivat lapsetkin hyvin jne...

Yhteistyössä