Exän uus on teini-ikänen.

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mutta jospa sä et suhteessa lapsiin miettis niin kovasti, että se on äitipuoli, vaan vaikka lapsen vahti.
Jos sun ex on 24, tuskin nolet itse paljon vanhempi, ja jos sulla on jo lapsi(a) niin nuorena säkin olet elämän aloittanu:)
27 olen, 24 sain ekan.

Ja kun mulla ei ole lapsille 16-vuotiaita lapsenvahteja enkä ottais. 16 vuotias on lapsi, miten semmosesta on lapsia vahtimaan??
Hänen tulisi olla tukeva osa lasten elämää, isän uusi puoliso ja siihen en usko hetkeäkään hänen pystyvän.
Mä päivittelisin enemmän naista, joka seukkaa 24 vuotiaana 21 vuotiaan miehen kanssa ja tää on tosi :eek:
Ite voit seurustella nuoremman miehen kanssa, mutta miehes ei saa seurustella nuoremman kanssa? Jee, taa on taas oikeeta palstamamma logiikkaa! (ps. 15 vuoden päästä niillä ei oo enää ikäeroa, tän mä tiedänm kokemuksesta, kun mä olen ollu 15-vuotias skandaali yli 20 vuotiaan miehen kanssa))
3 vuoden ikäero onkin tosi kamalaa varsinkin kun molemmat on täysi-ikäsiä..mutta 24v seurustelee 16v kanssa on ihan normaalia?
No kohta ne on 30 ja 38 ja se ei vaivaa enää kenenkään päätä:)
16 v. on ehtinyt erota ennen 30 v ikää jo moneen kertaan... vaikea kuvitella että 16 v:n oma ystäväpiiri jaksaa viettää aikaansa 24 v. äijän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Jos miettii niin, että oma tyttäreni olisi tuossa tilanteessa kun olisi 16v, niin ei kiitos. :ashamed: Eikä tarvitse moralisoida, tuo on vain mun mielipiteeni.
jep näin minäkin ajatelen...en haluaisi omani alkaisi tuossa iässä äitipuoleksi kellekään, vaan eläisi teini elämäänsä

Sama
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Mitäköhän tämä 16-vuotias lapseton murkku tuumaa itse pitemmän päälle siihen että miehen lisäksi onkin pikkuisia kuvioissa?
Sitä sun pitää kysyä tältä 16 kesäiseltä, ihmiset kun on erillaisia, joten en voi tollaiseen kysymykseen vastata :)

Olisiko sinulla mitään mahdollisuutta tutustua exäsi "vaimokkeeseen" ? mulle tulee vaan mieleen että jos se olisi mahdollista voisit tutustua häneen ja sitä kautta voisit tehdä päätelmät onko hää vahingollinen lapsillesi vai ei...

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Jos miettii niin, että oma tyttäreni olisi tuossa tilanteessa kun olisi 16v, niin ei kiitos. :ashamed: Eikä tarvitse moralisoida, tuo on vain mun mielipiteeni.
jep näin minäkin ajatelen...en haluaisi omani alkaisi tuossa iässä äitipuoleksi kellekään, vaan eläisi teini elämäänsä
Nimenomaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mutta jospa sä et suhteessa lapsiin miettis niin kovasti, että se on äitipuoli, vaan vaikka lapsen vahti.
Jos sun ex on 24, tuskin nolet itse paljon vanhempi, ja jos sulla on jo lapsi(a) niin nuorena säkin olet elämän aloittanu:)
27 olen, 24 sain ekan.

Ja kun mulla ei ole lapsille 16-vuotiaita lapsenvahteja enkä ottais. 16 vuotias on lapsi, miten semmosesta on lapsia vahtimaan??
Hänen tulisi olla tukeva osa lasten elämää, isän uusi puoliso ja siihen en usko hetkeäkään hänen pystyvän.
Mä päivittelisin enemmän naista, joka seukkaa 24 vuotiaana 21 vuotiaan miehen kanssa ja tää on tosi :eek:
Ite voit seurustella nuoremman miehen kanssa, mutta miehes ei saa seurustella nuoremman kanssa? Jee, taa on taas oikeeta palstamamma logiikkaa! (ps. 15 vuoden päästä niillä ei oo enää ikäeroa, tän mä tiedänm kokemuksesta, kun mä olen ollu 15-vuotias skandaali yli 20 vuotiaan miehen kanssa))
3 vuoden ikäero onkin tosi kamalaa varsinkin kun molemmat on täysi-ikäsiä..mutta 24v seurustelee 16v kanssa on ihan normaalia?
No kohta ne on 30 ja 38 ja se ei vaivaa enää kenenkään päätä:)
16 v. on ehtinyt erota ennen 30 v ikää jo moneen kertaan... vaikea kuvitella että 16 v:n oma ystäväpiiri jaksaa viettää aikaansa 24 v. äijän kanssa.
No mä en ole ehtiny viellä 34 ikään mennessä:)
Kato ei meidän ystävien tarvityse viettää aikaa keskenään:) Eikä meidänkään tarvitse viettää aikaa toistemme ystävien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama:
Mitäköhän tämä 16-vuotias lapseton murkku tuumaa itse pitemmän päälle siihen että miehen lisäksi onkin pikkuisia kuvioissa?
Sitä sun pitää kysyä tältä 16 kesäiseltä, ihmiset kun on erillaisia, joten en voi tollaiseen kysymykseen vastata :)
Täytyy kysyä. Samalla kysyn vielä tältä aikuiselta mieheltä pari juttua ;)

Mun mielestä todella epäreilu tilanne kaikille näille lapsille, sekä exän omalle jälkikasvulle että tyttöystävälle.

.
No kuule ihan varmasti jaksaa, onhan siinä ilmainen autokyyti, ilmainen kaljan/tupakajn haki, ehkäpä ilmainen kämppä missä voi rauhassa rellestää :whistle: Ja 24vuotias ei todellakaan ole vielä niin vanha että ei voisi "hngata" 16vuotiaiden kanssa, vaikka ehkä näin iällisesti voikin kuuulostaa, mutta kyllä iso osa on vielä siinä asteella että kiva kun tytöt tulee kämpille vähän ottaan kaljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Suuremman osan mielestä on siis ok että teidän 16v. tyttö seurustelisi 24v. miehen kanssa jolla on kaksi lasta?
Nouuu, lapsen hyväksikäyttöä.
Kato kun tällä palstalla, rakkaus ei katso ikää :heart: :heart: :headwall: :headwall:
En mä tiedä olisiko se ok, siis kyllä mä haluaisin ehdottomasti tuntea miehen, mutta koska olen itsekkin tehny niin (ja onnistunu :heart: ) niin en välttämättä kovin jyrkästi lähtis tuomitsemaan. (Ai joo, ne lapset kyl puuttui)

heps
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Suuremman osan mielestä on siis ok että teidän 16v. tyttö seurustelisi 24v. miehen kanssa jolla on kaksi lasta?
Nouuu, lapsen hyväksikäyttöä.
Lain mukaan ei todellakaan ole mitään hyväksikäyttöä, että älä nyt viitsi. Jos kyseessä olisi 14- tai 15-vuotias, niin asia olisi eri. Mies ei tee mitään väärää/laitonta.

Se, miten tuo kuvio käytännössä toimii, on ihan eri asia. Voihan se olla, että parin "lapsiviikonlopun" jälkeen tuo 16-vuotias tulee siihen johtopäätökseen, ettei halua vielä tuossa iässä olla tuollaisessa kuviossa (seurustella kahden lapsen isän kanssa) mukana.

Sama
Alkuperäinen kirjoittaja Sama:
Täytyy kysyä. Samalla kysyn vielä tältä aikuiselta mieheltä pari juttua ;)

Mun mielestä todella epäreilu tilanne kaikille näille lapsille, sekä exän omalle jälkikasvulle että tyttöystävälle.
En siis nyt yleisesti ottaen vastannut tähän tekstiin tuolla omalla alkuperäistekstilläni, ot:na vaan lainasin yhtä ap:n tekstiä, mutta siis vaikka itse olen saanut esikoiseni 16vuotiaana ( 2viikon päästä täytin 17 ) niin en kuitenkaan sallisi että mieheni jättäisi minut ja alkaisi seurustella 16vuotiaan kanssa, josta tulisi 2 lapseni äitipuoli.

oo
No kyllä saisin minäkin sätkyn jos eroisin ukostani ja tietäisin et ukolla 16 vuotias lapsi "tyttöystävänä". Tokihan isä saa olla isä lapsilleen, mutta en todellakaan antaisi lapsia heille viikonlopuksi jos tämä lapsimorsian olisi paikalla koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
En mä tiedä olisiko se ok, siis kyllä mä haluaisin ehdottomasti tuntea miehen, mutta koska olen itsekkin tehny niin (ja onnistunu :heart: ) niin en välttämättä kovin jyrkästi lähtis tuomitsemaan. (Ai joo, ne lapset kyl puuttui)
16 vuotias on LAPSI, ja 24v AIKUINEN, muuten ihan ok. yhtälö.
Toisaalta moni 16 vuotias on jo melkoinen kukkahattutäti ja toisaalta vielä 3-kymppinen täys kakara. Se ei aina ole kalenterista katsottavissa.

Teillä joillaki tuntuu olevan selkeä mielikuva siitä, millainen on 16-vuotias. Mutta entäpä jos se likka onki sellane erilainen? Semmone vastuuntuntoinen ja fiksu, ja sellane joka pystyy pitkiin suhteisiin jne.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
No kuule ihan varmasti jaksaa, onhan siinä ilmainen autokyyti, ilmainen kaljan/tupakajn haki, ehkäpä ilmainen kämppä missä voi rauhassa rellestää :whistle: Ja 24vuotias ei todellakaan ole vielä niin vanha että ei voisi "hngata" 16vuotiaiden kanssa, vaikka ehkä näin iällisesti voikin kuuulostaa, mutta kyllä iso osa on vielä siinä asteella että kiva kun tytöt tulee kämpille vähän ottaan kaljaa.
Tuo alaikäisille kaljaa kuvio kiinnostaa jo varmasti poliisiakin =)

Tooosi
hienoa. En enää yhtään ihmettele, että monilla tässäkin ketjussa on isoja ongelmia exiensä kanssa, te kun haluatte määrätä exienne elämästä vielä eron jälkeenkin päättämällä siitä, kuka ja minkä ikäinen on exällenne sopiva kumppani!!! :LOL: Uskomatonta! Ja auta armias, jos exänne tulisi sanomaan, että teidän uudessa kumppanissanne on jotain perustavaa laatua olevaa vikaa. Sehän olisi ihan törkeää ja ex olisi mustasukkainen öklötys...:whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Teillä joillaki tuntuu olevan selkeä mielikuva siitä, millainen on 16-vuotias. Mutta entäpä jos se likka onki sellane erilainen? Semmone vastuuntuntoinen ja fiksu, ja sellane joka pystyy pitkiin suhteisiin jne.
16 vuotiaalla on vielä elämä edessä, sitä ei kannata tuhlata 24 v. äijän kanssa.

Yhteistyössä