näin
Samaa mieltä. Eihän nyt ole tarkoituskaan että lapsi saa vanhempien uusista suhteista uuden äidin tai isän, mutta hän voi saada perheeseen uuden aikuisen, oman vanhemman kumppanin ja jos saman katon alla eletään, edes viikonloppuisin, niin kyllähän siinä väkisinkin se aikuinen on aina aikuinen ja omalta osaltaan vastuussa lapsesta. Ja samalla tietty se ihminen joka määrittelee kotinsa säännöt ja tavat mitä lapsen tulee noudattaa. Kamala ajatus ettei tämä vanhemman kumppani millään lailla olisi tekemisissä lapsen kanssa vaan pitäisi tätä ihan ilmana.Alkuperäinen kirjoittaja winhis:No, aika ikävä tilanne olisi, jos lapsen molemmilla vanhemmilla olisi vastuulliset, hyvät uudet puolisot, mutta kumpikaan ei muka saisi olla millään tavalla osallisena lasten elämään. Ero on ikävä asia, eikä sitä voi lapselle korvata, mutta kyllä mä toivon, että mun tyttö saa vielä nähdä normaalia perhe-elämää sekä mun, että exän kotona. Uutta isää eikä äitiä tyttö ei tarvitse, mutta toivon, että molempien mahdolliset tulevat puolisot ottavat aikanaan vastuuta myös mun lapsesta ja osallistuvat hänen kasvatukseensa. Toivon tietysti, että exän uusi olisi minua miellyttävä ihminen, muuten on aika kamala paikka. Ja jos se olisi 16, niin kyllä ottaisi pannuun, enkä ihan heti haluaisi päästää lastani sinne viikonloppuja viettämään.Alkuperäinen kirjoittaja :):tuskin edes harkitsisin heti eron jälkeen uutta miestä,ja jos joskus sellasen löytäsin niin kyllä tekesin selväksi että lapsilla on isä ennestään,uutta ei kaivata..ja kyllä lapsikin tietää jos joku rupeaa vanhempaa leikkimään,puhun omasta kokemuksesta,itse sanoin aikoinaan äidin sen aikaiselle miesystävälle,että mulla on isä jo ennestään,sinun sanomiset ei paljon paina,ja siihen lloppui.ns.isäpuolen neuvot..mutta tämäkin vain epärealistista,sillä kuten aikaisemmin sanoin,en ole eronnut enkä aio ainakaan lähiaikoina erota..Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Aika tyly asenne.... Kai se pitää toisinkin puolen paikkaansa, ei sitten äidin uusi onni osallistu lasten elämään millään muotoa? Joku juippi, perhana kumminkin. Vai oliko tämä ironiaa?Alkuperäinen kirjoittaja :):kyl mä ymmärrän sun kannan,jos eroisin miehestäni,niin en haluaisi kyllä että kukaan rupeais äitipuolta leikkimään lapsille,ihan sama sitten minkäikänen neiti olisi..minä hoitasin ite muksuni,ja mies saisi myös olla lasten kanssa,mutta auta armias jos joku pimatsu puuttuis mun lasten asioihin..kyllä palas hihat mullakin,sä voit sanoa miehelles ettet halua että kukaan muu hoitaa lapsia tai mitään muuta kun se isä itse,ja kellään muulla ei saa asiaan olla nokan koputtamista..he ovat aina erosta huolimatta sinun ja miehen lapsia,ei kenenkään muun..Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ja sapettaa vitusti!
Mä en halua että se hoitaa mun lapsia tai kuuluu niiden elämään! Hevonkuuseen joutas kumpikin!
Nih.
Tottakai eron jälkeen ex-puolisoiden välit voi olla sitä ja tätä ja toisen kumppani voi olla tosi kova pala. Mutta ihan oikeasti ei sillä ex-puolisolla ole enää oikeutta puuttua toisen parinvalintaan tai siihen miten tämän uuden perheen kotona ollaan. Ex itse päättää uuden puolisonsa kanssa siitä millainen rooli tällä on lasten elämässä.
Ei kai kukaan äitikään suvaitse sitä että ex-mies kieltää tämän uuden kumppanin osallistumisen lapsen elämään? Isäpuoli ei saisi laittaa lapselle aamupalaa eikä viedä tätä hoitoon/kouluun vaikka se on hänen työmatkansa varrella. Ei käydä tämän mukana harrastuksissa ja kuskaamassa vaikka jakavat yhteiset kiinnostuksenkohteet. Ei saa lukea iltasatua eikä pelata, piirrellä, leikkiä ym lapsn kanssa lapsen näin pyytäessä vain koska tämä ei kerran ole lapsen isä eikä tällä ole oikeutta leikkiä isää????