Ex-mies ei enää halua nähdä lapsiamme...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaannuin

Vieras
Tilanne on se että ollaan erottu puoli vuotta sitten, kun miehellä oli toinen nainen jonka kanssa edelleen on yhdessä. Mies silti lapsia kävi viikoittain katsomassa, mutta hänen ja naisen kotiin ei lapsilla ollut asiaa (ei sillä että olisin halunnut heitä sen ämmän luo päästääkään) koska nainen ei lapsia halunnut nähdä. Tällä viikolla oli tarkotus että mies lähtee poikien kanssa joka kesäselle lintsin reissulle, jota pojat kovasti odottivat, mutta äsken mies sitten soitti ja ilmotti ettei halua lähteä ja kun syytä kyselin niin sanoi että parempi ettei lapsiin enää mitään yhteyttä pidä eikä tapaa koska tää uus nainen ei halua!!!! Ja kaiken lisäks kehtas sanoa että saan selittää lapsille miten parhaaks nään ja mietinkin että miten helvetissä voin sanoa tän asian heille :( Ero oli muutenkin kova pala lapsille ja etenkin nyt syksyllä koulun aloittavalle pojalle on isän tapaaminen ollut tosi tärkeää ja pienempikin itkee usein isän perään. Nuorin meillä vasta reilu vuoden eikä onneks tilanteesta paljoa ymmärrä. Harmittaa niin tää tilanne lasten takia!!!

Eiköhän tääkin asia käännetä jotenkin mun syyksi niinku täällä palstalla on tapana... Toivottavasti kenenkään ei tarvisi tulla mitään tyhmyyksiä laukomaan kun tosiaan olo tarpeeks hirveä muutenkin.

Ehkä mies suojelee itseään, siihen sattuu joka kerran kun "eroaa" lapsistaan tapaamisen jälkeen. Eikä ole rohkeutta vastustaa uutta pirttihirmua..

Voimia vaikeaan tilanteeseen :hug:

:hug: Ompa raukkamaista käytöstä isältä!
Voi että mulla suututtaa tommoset..aivan kuin se nyt kauheesti olis tältä naiselta pois! Lapsellista mun mielestä!
Voimia, toivottavasti asiat selkenis pian ja mies tulis järkiinsä!

voi luoja mikä mies... kaikkea sitä maa päällään kantaa... en mä tiedä, mut mä varmaan sanoisin lapsille suoraan, että isi ei enää halua teitä tavata, keksitääs jotain muuta kivaa tilalle =)

:hug: Voisko sille miehelle vielä yrittää takoa järkeä päähän lasten vuoksi? Miten tollasta isommille lapsille ees selittää, ettei teidän isä halua enää olla teidän kans - kamala tilanne. Voimia jaksamiseen!

Meilläkin isää ikävöidään vieläkin, vaikka poika on 14v, erotessa oli jotain 7v ja isä ei koskaan soita tai mitään, mutta ottaa kyllä luokseen, jos meiltäpäin kysytään, mutta itse ei pyydä.

Isän ikävä on helvetillistä katsottavaa, kuraattori soitti ja syyllisti minut siitä, minun kuulemma pitäisi maksaa lentomatkat, että poika saa useammin tavata isäänsä - ei ollenkaan siitä puhunut, että isälläkin asioihin on joku osuus.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ehkä mies suojelee itseään, siihen sattuu joka kerran kun "eroaa" lapsistaan tapaamisen jälkeen. Eikä ole rohkeutta vastustaa uutta pirttihirmua..

Voimia vaikeaan tilanteeseen :hug:

Lisään vielä etten missään nimessä hyväksy moista käytöstä, mulla on vaan sellainen tapa että etsin ensin syitä toiminnoille.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
voi luoja mikä mies... kaikkea sitä maa päällään kantaa... en mä tiedä, mut mä varmaan sanoisin lapsille suoraan, että isi ei enää halua teitä tavata, keksitääs jotain muuta kivaa tilalle =)

Sä sanosit lapsille että isä ei halua tavata? Siinäpä vasta viiminen virhe!

ei taija olla äijällä munaa, nössön olonen
laps parat, isää ikävä, ja isä ei haluu lapsiaan nähdä, ku joku muija nii sanoo,, ei taija se akka tajuta mitään lapsista

Halaus. Todella ikävä tilanne. Toivottavasti miehesi järkiintyy jossain vaiheessa- kyllä se hänelle on myös iso menetys vaikka ei uuden naisen lumoissa sitä nyt näekään. Vaikeaa varmasti selittää lapsille mutta yritä tehdä se kuitenkin mustamaalaamatta isää lapsille.

meilläkään ei esikoisen isä tapaa tyttöänsä lainkaan..viimeksi ovat tammikuussa tavanneet ja lupaili taas ummet ja lammet.sanoinkin tytölle,että kaikkea ei kannata uskoa...selitys siihen ettei voi tavata,on se ettei ole autoa ja asuu korsossa,me hesassa...et sillai....eron jälkeen,eli noin 4-5 vuotta sitten,on tavannut noin 5 kertaa tyttöä :x ei hyväksynyt uutta elämäntilannettani,kun löysin miehen ja sain vauvan...hän itsekkin asuu jonkun tyttösen luona,jolla pieni lapsi...
todella kurja tilanne tytölleni,mutta en voi pakottaa isää tapaamaan |O

Alkuperäinen kirjoittaja !!:

no mä oon sitä mieltä että ei lapsille valehdellakaan voi! totta kai korostaisin, että se on isän vika, ja että missään tapauksessa ei ole lasten syy! =)

todella ikävää. toivottavasti hän ei kadu myöhemmin. koita olla haukkumatta lasten kuullen ja lapsille häntä, ettet anna itsestäsi ikävää kuvaa kanssa. lapset sitten isoina saavat tehdä omat johtopäätöksensä ja kerrot heille nytkin vain totuuden.

Musta kaikkein väärintä näissä tilanteissa on se, ettei näillä vanhemmilla ole velvollisuuksia, vain oikeuksia.. Vaikka vuosien päästä, kun lapset ovat jo täysin vieraantuneet vanhemmasta, aletaan vaatia säännöllisiä tapaamisia ja pitkiä lomia yhdessä..

no mä oon sitä mieltä että ei lapsille valehdellakaan voi! totta kai korostaisin, että se on isän vika, ja että missään tapauksessa ei ole lasten syy! =)

Mutta lapsi voi ajatella, että hänessä on jotain vikaa, kun isäkään ei halua nähdä. Itse olen hammasta kiristellen keksinyt tekosyitä isän puolesta. En halua lapseni ajattelevan pahaa isästään, vaikka ehkä aihetta olisikin. Asiat ovat korjaantuneet ajan myötä edes hitusen. Jos teilläkin mahdollisuus tähän, ei kannata lytätä lapsen suhdetta isäänsä sanoilla...

Isä on aina isä, vaikka rasvassa paistais ja ojassa nukkuis.

Joo täyspaska on kyllä koko mies kun noin tossun alla heti on :( Toivon että järkiinsä tulis mutta epäilen kun niin hullaantunu siihen ämmäänsä on. Enkä kyllä suoraan sanottuna pysty sanomaan lapsille suoraan että isi ei enää teitä halua nähdä!! Miten pahalta se heistäkin tuntuis. En ymmärrä miks se nainen niin kovasti vstustaa sitä ettei mies sais lapsiaan nähdä?? ei kai se häneltä oo pois. On tehny munkin elämästä niin helvetillistä (esim. pettäminen tuli maailman hirveimmällä tavalla ilmi) mutta tää on kyllä viimenen pisara!!!

En ikinä sanois lapsille että isi ei halua nähdä enää teitä. Mikä syyttely lapsilal alkas itsestään, että mitä pahaa on tehnyt kun ei halua nähdä. Totuuttaki voi aina muunnella

Kyllä mies saa itse kertoa omasta päätöksestään lapsille. Ei muuta kun sanot, että jos sulla on munaa hylätä omat lapses jonku naisen takia, niin täytyy olla sitä munaa myös lapsille asiasta itse kertoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Mutta lapsi voi ajatella, että hänessä on jotain vikaa, kun isäkään ei halua nähdä. Itse olen hammasta kiristellen keksinyt tekosyitä isän puolesta. En halua lapseni ajattelevan pahaa isästään, vaikka ehkä aihetta olisikin. Asiat ovat korjaantuneet ajan myötä edes hitusen. Jos teilläkin mahdollisuus tähän, ei kannata lytätä lapsen suhdetta isäänsä sanoilla...

Isä on aina isä, vaikka rasvassa paistais ja ojassa nukkuis.

siksi lapsen ajatuksia pitää kuunnella ja hänet pitää vakuuttaa omasta syyttömyydestään... ja voihan apn mies tulla piankin järkiinsä... mähän puhun asiasta täysin hypoteettisesti, koska olen onnellisesti naimisissa :D

Ja en aijo todellakaan mustamaalata isää lapsille. Enkä ole sitä tehnytkään. On olleet nuo pojat vaan niin isinpoikia että miten ihmeessä he voivat tälläsen asian sulattaa

Yhteistyössä