muita kenen mies ei halua/halunnut synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
eli mun mies ei halua tulla. Eikä halua asiasta edes keskustella, joten syytä en ole saanut selville.... Jos muilla samanlainen kokemus, niin miten se vaikutti teidän väleihin? entä isän suhde lapseen?

Ja tähän on nyt turha vastata tyyliin että "minä kyllä pakottaisin meidän ukon..." Paitsi jos kertoo toimivan konstin millä synnyttävä nainen saa 100 kiloisen miehen pakotettua paikkaan mihin ei halua!

Ja tarkennuksena vielä että lapsi oli toivottu ja yrittämällä tehty ja mies odottaa vauvaa syntyväksi, mutta tuohon itse tapahtumaan osallistuminen näyttää olevan ylivoimaista.

Mun nykyinen mies ei ollut mukana kun hänen lapsensa syntyivät (minä en siis ole heidän äiti), eikä hän lähtis mukaan jos meille syntyis lapsi. Syynä se, että kammoaa ja pelkää sairaaloita yli kaiken. Ei sillä taida olla mitään vaikutusta isän ja lasten väleihin, eikä ihmistä mun mielestä voi pakottaa mukaan tuommoiseen.
Niin ja miehen exällä oli synnytyksessä mukana ystävä.

Minä en pakottaisi miestä synnytykseen. Meillä ei vielä lasta ole, mutta yritys on päällä, ja toivottavasti jossain vaiheessa tulee synnytyskin eteen. Mun mies on niin "herkkä", että en halua pakottaa häntä olemaan mukana loppuun asti. Ei varsinaisesti ole kieltäytynyt tulemasta, varmasti tulisi jos välttämättä haluaisin, mutta nyt olen sen ajatellut niin, että toki voi aluksi olla mukana, mutta jos ponnistusvaiheessa haluaa pois niin mulla on varmasti muutakin mietittävää kuin se, että pyörtyyköhän tuo ukko :D. Tähän monet synnyttäneet varmasti vastaa, että mies on korvaamaton tuki, mutta uskon selviäväni siitä yksinkin. Mieshän voi tulla takaisin heti lapsen synnyttyä, joten ei sillä voi olla vaikutusta isän ja lapsen suhteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jos sitä pelottaa??!! Eikä ketään voi siihen pakottaa :( Et saisi ketään muuta tueksi?

ei oikein oo niin läheisiä ihmisiä säädyllisen matkan päässä! Ja jos sitä pelottaa, niin miksei se voi sitä sanoa mulle?! Ja hävettää kun entiedä ketään muuta kenen mies ei haluaisi tulla... :(

Mä sain aikoinaan hyvän neuvon kaverilta: jos miestä pelottaa, pyydä se mukaan avautumisvaiheeseen, missä ei tapahdu mitään järisyttävää - siis ei tarvitse katsoa syntyvää vauvaa tai vaimon alapäätä jos ei halua. Avautumisvaiheessa mies voi olla muuten apuna, hieroa ja olla ihan ajankuluna, jos menee pitkä aika. Sit ponnistusvaiheessa mies voi lähteä pois, jos jännittää liikaa. Tai sit voi jäädä, jos haluaakin. Ponnistaessa nainen ei välttämättä edes tarvitse niin paljoa miehen apua. Meillä toimi tämä vinkki. Onnea matkaan! :)

Ja aina voi tietty pyytää jonkun toisen mukaan, jos mies kertakaikkiaan ei halua olla mukana.

mun serkku pakotti miehensä (uhkaili erolla) synnytykseen mukaan ja se mies sitten pyörtyili siellä vähän väliä, kun sillä teki niin pahaa. Hän pelkäsi verta ja vaimon tuntemaa kipua, kun tunsi olonsa niin avuttomaksi.

Hyvä tietysti olisi, jos miehesi suostuisi puhumaan asiasta kanssasi. Mutta jos ei (ja jos puhumisesta huolimatta ei haluaisi tulla), pyytäisin mukaan jotakuta muuta. Äitiä, siskoa tai kaveria.

No juu kyllähän tuolle tuli yökkäysrefleksi kun PUHUIN kohdunlimakalvosta....
Mutta oon vaan jotenkin niin harmissani kun ajattelin että sen ainutlaatuisen kokemuksen saisin hänen kanssa jakaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos sitä pelottaa??!! Eikä ketään voi siihen pakottaa :( Et saisi ketään muuta tueksi?

ei oikein oo niin läheisiä ihmisiä säädyllisen matkan päässä! Ja jos sitä pelottaa, niin miksei se voi sitä sanoa mulle?! Ja hävettää kun entiedä ketään muuta kenen mies ei haluaisi tulla... :(

Voipi olla että sitä nolottaa kun pelkää.. Eikä sitä tarvitse hävetä ettei oma mies tule synnytykseen..

No meiltä löytyy samanlainen. Ensimmäistä kun aloin odottamaan , niin pyysin mukaan , mutta jostain syystä ei sitten lähtenytkään. Annoin itse päättää vaikka vähän olinkin pettynyt. Toisen kohdalla oli luontevaa, että mies jäi kotiin hoitamaan ensimmäistä ja seuraavien kohdalla en olisi halunnutkaan mukaan. Olen sellainen käpertyjä kivuissani ja haluan keskittyä vaan itseeni. Isä-lapsi suhde on ihan hyvin muotoutunut ja lapset ovat maailman tärkein asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Mä sain aikoinaan hyvän neuvon kaverilta: jos miestä pelottaa, pyydä se mukaan avautumisvaiheeseen, missä ei tapahdu mitään järisyttävää - siis ei tarvitse katsoa syntyvää vauvaa tai vaimon alapäätä jos ei halua. Avautumisvaiheessa mies voi olla muuten apuna, hieroa ja olla ihan ajankuluna, jos menee pitkä aika. Sit ponnistusvaiheessa mies voi lähteä pois, jos jännittää liikaa. Tai sit voi jäädä, jos haluaakin. Ponnistaessa nainen ei välttämättä edes tarvitse niin paljoa miehen apua. Meillä toimi tämä vinkki. Onnea matkaan! :)

Ja aina voi tietty pyytää jonkun toisen mukaan, jos mies kertakaikkiaan ei halua olla mukana.

No joo tämä vois olla hyvä kompromissi! Kiitos!

Ei kannata ainakaan pakottaa, koska siitä ei ainakaan hyvää seuraa. Oletko kysynyt syytä 8esim. sairaalapelko vai mikä) Pyörtyilevä mies synnytyksessäkään ei ole mikään mukava. Voisitteko keskustella, vaikka tuosta, että mies on mukana avautumisvaiheessa ja lähtisi pois sitten ponnistusvaiheessa?

Hävettää???
Mua ei hävettänyt yhtään, vaikka mies ei halunnut synnytykseen. Oma asiansa, ei ketään voi pakottaa tilaanteeseen, josta ei pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:

Ja sitä on turha miettiä, että kun kaikkien muiden miehet on ollu synnytyksessä, jokainen tekee niin kuin itselle parhaiten sopii. Mä myös ajattelen sen niin, että ponnistusvaiheessa ehkä mieluummin olenkin yksin, tosin vaikea vielä sanoa, kun ei yhtään lasta vielä ole. Ja lapsen ja isän suhteeseen sillä ei varmasti ole mitään vaikutusta, isähän voi tulla huoneeseen heti lapsen synnyttyä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

Hävettää???
Mua ei hävettänyt yhtään, vaikka mies ei halunnut synnytykseen. Oma asiansa, ei ketään voi pakottaa tilaanteeseen, josta ei pidä.

No jokainen tuttu kelle olen asiasta puhunut on ollu aika ihmeissään... Ja sit mä joudun selittelemään...

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Meil ei ukko halunnu tulla, mut sit lopulta jäi kuitenkin saliin. Sanoi ettei voinut jättä mua sinne yksin kun näki et muhun sattui niin kovasti.

Mä taas luulen että just siksi mun mies ei halua tulla, kun ei kestä nähdä sitäkään jos itken pahan mielen takia...

Juu, jos ei ketään voi pakottaa paikkaan minne ei halua taikka tilanteeseen mihin ei halua niin mäpäs sitten ilmotan seuraavan kohdalla miehelle, että en halua tulla synnytykseen, mene sä vain yksinäsi. Minusta on ihan lapsellista aikuiselta mieheltä olla antamatta vaimolle tukea ja turvaa ja apua silloin kuin vaimo sitä tarvitsee, eli synnytyksessä.

ehkä sun kannattais kertoa miehelle epiduraalista ja ilokaasusta. ei sen synnytyksen nykyään tarvitse olla yhtä kipua ja kidutusta, on olemassa puudutteet. jos siis aiot niitä hyödyntää.

kuinka moni nainen jättäisi miehen yksin kun mies on tuskissaan, kun ei kestä katsella? eiköhän kaikki tahtoisi olla auttamassa, ja helpottamassa kipuja minkä pystyy..

Alkuperäinen kirjoittaja nappula:
Juu, jos ei ketään voi pakottaa paikkaan minne ei halua taikka tilanteeseen mihin ei halua niin mäpäs sitten ilmotan seuraavan kohdalla miehelle, että en halua tulla synnytykseen, mene sä vain yksinäsi. Minusta on ihan lapsellista aikuiselta mieheltä olla antamatta vaimolle tukea ja turvaa ja apua silloin kuin vaimo sitä tarvitsee, eli synnytyksessä.

Asiat eivät aina ole näin mustavalkoisia. Jos mies pelkää verta kovasti, niin ei siitä kamalasti ole verisessä tilanteessa apua! :xmas: Sama kuin joku sanoisi mulle, että on nyt pakko käyttäytyä aikuismaisesti ja auttavaisesti ahtaassa ja pimeässä tilassa, jollaisia pelkään ihan sairaan-kamalan-kamalasti. :/

Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:
ehkä sun kannattais kertoa miehelle epiduraalista ja ilokaasusta. ei sen synnytyksen nykyään tarvitse olla yhtä kipua ja kidutusta, on olemassa puudutteet. jos siis aiot niitä hyödyntää.

kuinka moni nainen jättäisi miehen yksin kun mies on tuskissaan, kun ei kestä katsella? eiköhän kaikki tahtoisi olla auttamassa, ja helpottamassa kipuja minkä pystyy..

Kyllä mä oon yrittäny vähän valaista, mutta kun itsellekin eka kerta niin kauhean uskottavalta kuulosta mun puheet. Mutta tosiaan se varmaan ajattelee että joutuu alapäätä vahtaamaan koko ajan ja veri roiskuaa koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

Hävettää???

No jokainen tuttu kelle olen asiasta puhunut on ollu aika ihmeissään... Ja sit mä joudun selittelemään...

Jaa. Minä en JOUTUNUT selittämään kenellekään, totesin vaan että mies ei tullut. piste.

Yhteistyössä