Mies ei halua lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toivoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toivoton"

Vieras
Eli tilanne tämä. Olen raskaana (vasta alussa) ja mies ei halua lasta. Aiempi yhteinen lapsi 1v. Mies haluaa että on enemmän rahaa ja turvattu tulevaisuus. Järkipuolella ymmärrän, mutta miten vakuuttaa itsensä tunnepuolella että abortti olisi järkevä ratkaisu? Ja pystyisinkö enään tämän jälkeen harkitsemaan lapsen hankkimista uudestaan miehen kanssa? Ja miten tämä vaikuttaisi parisuhteeseen ?Mies ei halua nyt, mutta 2-3vuoden kuluttua hänelle kävisi. Kertokaahan nyt ajatuksia asiasta...

Ensimmäinen kysymys, kai teillä oli ehkäisy käytössä? Jos ei, niin sitten olette tavallaan antaneet vauvalle luvan tulla, joten olisi aika sääli alkaa sellaista abortoimaan. Jos kuitenkin yrititte ehkäistä mutta napsahti siitä huolimatta, niin sitten on ne kaksi vaihtoehtoa. Miehen pää tietysti voi kääntyä vielä, jos kerran muuten on ihan ok sen asian kanssa, että lisää lapsia saa joskus tulla. Koittakaa nyt vielä puhua ja miettiä, että olisko se ihan täysi katastrofi, jos tämä kakkonen tulisikin vähän suunniteltua aiemmin.

Onhan mies sitä lasta ollut tekemässä joten tässä vaiheessa on vähän paha sanoa ettei nyt just haluaisikaan. Mitä jos lapsenteko ei sitten enää onnistukaan kun sen miehen kukkarolle ja aikataululle sopisi? Tai tuleeko sellaista sopivaa ajankohtaa ylipäätään koskaan?

Mies saisi valita:

- elämä minun ja kahden lapsen kanssa
- elämä yksin, kahden lapsen etäisänä

Minä tekisin abortin vain yhdestä syystä: jos itse sitä ehdottomasti haluan.

Ihan naurettavaa tehdä abortti jos kuitenkin lähiaikoina haluaisi lisää lapsia ja tilanne ihan lapselle hyvä. Mieti jos tekisit abortin etkä sen jälkeen tulisikaan enää raskaaksi. Tietysti jokainen ajattelee että eihän niin MULLE voi käydä, mutta kyllä vaan voi.

Ei siihen toiseen lapseen nyt heti niin hirveästi enempää rahaa kulu kun ovat pieniä. Isommalta jää paljon pienemmälle perinnöksi ja tarhamaksuistakin saa vielä sisarusalennusta. Sitten sitä rahaa menee kun ne on päälle 10 vuotiaita. Ehdota miehellesi että nyt nää 2 putkeen tai sitten katsotaan uudelleen 10 vuoden päästä.

kiitos vastauksista. Itse en kannata aborttia koska raskaaksi tuleminen ei ole itsestäänselvyys. Monta keskenmenoa kokeneena en voi ikinä ajatella että varmasti tulevaisuudessa saan lapsia.
Ja kai tällä rahatilanteella sen pari vuotta pärjäisi, jos nytkin pärjää. Mutta mies ei ajattele ollenkaan että tulevaisuudessa ei ehkä lapsia ole sitten tiedossa.

[QUOTE="Mintus";26254908]Ei siihen toiseen lapseen nyt heti niin hirveästi enempää rahaa kulu kun ovat pieniä. Isommalta jää paljon pienemmälle perinnöksi ja tarhamaksuistakin saa vielä sisarusalennusta. Sitten sitä rahaa menee kun ne on päälle 10 vuotiaita. Ehdota miehellesi että nyt nää 2 putkeen tai sitten katsotaan uudelleen 10 vuoden päästä.[/QUOTE]

Hei, ne lapsesta aiheutuvat kulut muodostuvatkin tossa vaiheessa siitä, ettei äiti käy töissä. Meillä se ainakin on tosi pitkä penni.

Abortti tossa tilanteessa ois kyllä vähän kyseenalainen.

Jos kerran on tarkoitus hankkia lapsia vielä niin mies saisi sopeutua ajatukseen toisesta lapsesta vaikka tapahtuikin etuajassa.

Jos taas ei olisi enempää tarkotus tehdä (yhdessä sovittu) niin vaikka minä sopeutuisin ajatukseen (jostain kumman syystä) mutta mies ei millään niin tekisin abortin.

Oliko ehkäisy?

Jos meillä tilanne olisi tuo, niin mies saa tosissaan joko valita sen toisenkin lapsen perheeseensä tai aloittaa elämän sinkkumiehenä.
Mies on kuitenkin ollut valmis dippailemaan munaansa, niin pitäis sitä miettiä myös mahdollisia jälkiseurauksia ennen aktia eikä vasta sen jälkeen.
Joojoo, kulunu fraasi, mutta niin se vaan menee. Ja varsinkin, jos raskautta ei ole ehkäisty.

[QUOTE="Kifa";26254765]Onhan mies sitä lasta ollut tekemässä joten tässä vaiheessa on vähän paha sanoa ettei nyt just haluaisikaan. [/QUOTE]

Saman pitäisi päteä myös naisiin...

Yhteistyössä