Että ärsyttää ihmiset jotka kirjoittaa joulukorttiin

  • Viestiketjun aloittaja apulainen
  • Ensimmäinen viesti
Mä joskus oon kyllä lähettäny mummulle ja ukille pelkällä nimellä (joskus jopa siinä nimen tilalla on lukenu pelkkä UKKI) ja postinumerolla+paikkakunnalla. ja aina on perille kirjeet/kortit löytäneet.

Tosin he asuvat sellasessa paikassa jossa kaikki-tuntee-kaikki, liekkö osuutta asiaan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meille tuli tänään kortti joka ei edes meille ja osote aivan jotain omituista. Mistähän se jakelu sen keksi meille laittaa...Ois edes selvä naapurin osote nii tietäs minne se kuuluu.
Näitä muuten kans sattuu välillä ja yleensä on syynä ollu se, että kaks korttia/kirjettä ollu ihan kiinni toisissaan eikä ole huomannu sitä toista vaan on menny samaan laatikkoon :)
 
hiiohoi
Voi kauheeta. Me ollaan lähetetty kortti ulkomailta:

mummi sukunimi
punainen kesämökki xxjärven rannalla
kunta


Ja meni perille. Sepäs vasta mahtaakin olla ÄRSYTTÄVÄÄ!!!

Eikö?

;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meille tuli tänään kortti joka ei edes meille ja osote aivan jotain omituista. Mistähän se jakelu sen keksi meille laittaa...Ois edes selvä naapurin osote nii tietäs minne se kuuluu.
Näitä muuten kans sattuu välillä ja yleensä on syynä ollu se, että kaks korttia/kirjettä ollu ihan kiinni toisissaan eikä ole huomannu sitä toista vaan on menny samaan laatikkoon :)
sattuu juu,,,mietin vaan että miten noilla "osotetiedoilla" sitä on osattu lajitella yhtään mihinkään. Kun ei se ole mikään järjellinen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mä joskus oon kyllä lähettäny mummulle ja ukille pelkällä nimellä (joskus jopa siinä nimen tilalla on lukenu pelkkä UKKI) ja postinumerolla+paikkakunnalla. ja aina on perille kirjeet/kortit löytäneet.

Tosin he asuvat sellasessa paikassa jossa kaikki-tuntee-kaikki, liekkö osuutta asiaan?

Täälläkin kaikki tuntee kaikki, mutta kun monesti niitä Virtasia on samassa kylässä useampi, sitten pitää alkaa tutkia lähettäjää olisko se tuttu ja niin ees päin...

Ja monesti etenkin pienemmillä paikkakunnilla on vain se yksi jakaja joka lajittelee ja jakaa sen postin ja niitä kortteja on niputtain, valtavia määriä. Alkaapa siinä sitten tekemään salapoliisityötä ja selvitellä kelle Virtaselle mikäkin kortti on.

Ei ole iso vaiva laittaa kunnollista osoitetta korttiin/kirjeeseen!
 
Ma oon olllu postis lajittelemas joulukorttei monta vuotta ja siel kyl tulee vastaan ties minkalaisia kortteja ja osoitteita :D

Myos aika moni oli "sen punasen kuoren" sisaan jattany esim. kayttamattomia postimerkkeja, tyhjia kortteja, joskus rahaa ja ties mita, kantsii kattoo ennenku sen sulkee et siel on tosiaan vaan se mita haluat lahettaa :p
 
c
Meillä on mennyt joka vuosi mummolaan kortit perille osoitteella:

Maija ja Martti Meikäläinen
Kaupunginosa
00000 Kotikaupunki

Eli tarkkaa tietä ei edes tiedetä, puhumattakaan numerosta ;)
 
eikö pääasia kuitenkin ole että kortit tulee perille... ja niitä on mukava saada...
ymmärrän kyllä että postin väkeä hymyilyttää ja raivostuttaa... teettäähän nämä uudenlaiset osoite tiedot töitä...
 
no joo
Mulle on kerran tullu kortti tällaisella osoitteella:

Etunimi (sukunimeä en muista)
Se katu joka kääntyy kaupan ja kioskin välistä (kaupunginosa)
Tampere.

Ja perille tuli. :LOL:
 
vieras
No, tuli meillekin tänä jouluna kortti, nimi oli kummallinen, katuoosite meidän, mutta postinumero vuodelta jotain, eikä hajuakaan kenelle se olisi pitänyt olla!? Ei ainakaan meille!
Ja kyllä posti näkee paljon vaivaa, että kortit löytäisi perille, mutta nekin resussit voisi käyttää paremmin jos ihmiset viitsisi huolehtia tarkat osoitteet! Ne kun saa ihan puhelimellakin.
 
...ja mua ärsyttää sellaiset "tutut" jotka varsin hyvin tuntevat meidän perheen jäsenten nimi, mutta sitten joulukortti tulee tavalla:
miehen etunimi + miehen sukunimi + perhe
Ei siis vaimon nimeä (siis mun :D ). Lasten nimiä ei ole minustakaan pakko luetella.
Tänäkin vuonna miehen täti tuollaisen kortin päätti lähettää.
...ja ymmärrän sen, et oudommille ihmisille ehkä tuollaisen voisi laittaa - varsinkin jos ei ole varma vaikka vaimon nimestä. mutta tässä meidän tapauksessa varsin tuttu ihminen meille.
En tiedä, onko joku "vanhan kansan tapa" vai mikä, mutta minusta varsin ärsyttävää!
 
Juu, joulun aikaan postissa on kiirettä laittelussa ja muutenkin ja sitten huonot osoitetiedot teettäät lisätyötä.
Posti kyllä toisinaan aivan ihmeesti löytää perille.. ja sitten toisinaan ei millään.

Esim:
laitoin kirjeen kaverille helsinkiin.
kuoressa oli
etunimi sukunimi
katuosoite, talon numero, rappu, huoneston numero
-- kaikkii aivan oikein--
Helsinki, ja postinumero helsinkiin, muuten oikein, mutta siihen oli tullut eteen yksi nolla (0) liikaa. Eli esim. 00360 Helsinki olikin 000360 Helsinki

Posti ei löytänyt perille. Kirje oli kiertänyt Espoota myöten ja palautui sitten minulle takaisin merkinnällä että virheellinen osoite. :headwall:

Edelleen:
Olen saanut takaisin omia lähettämiäni kirjeitä useamman kappaleen.

Kirjeessä on kaikki tiedot ihan oikein ja postimerkki kirjeen oikeassa yläkulmassa. Mutta MINUN OMA osoite ollut kirjeen takapuolella, siihen läppään kirjoitettuna. Kirje on mennyt väärin päin lajiteeluun eikä edes oman paikkakunnan postinjakaja ole huomannut mitään vaan tuonut sen kirjeen mulle :|
 
Meille osautui tänä vuonna kirje, jonka osoitteena oli

mun nykyinen työpaikka
mieheni nimi + perheineen
mun edellisen työpaikan katu & numero
keskustan postinumero ja postitoimipaikka

Eli periaatteessa mikään ei ollut oikein. :xmas: Varsinkin kun lähettäjänä on mun vitsikäs serkkuni. :kieh:
 

Yhteistyössä