Espoon asuinalueista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leppävaara on minusta paljon pahempi kuin Espoon keskus. Siellä pyörii kaikki arvaamattomat narkkarit, mitkä skitsahtaa ei mistään hetkenä minä hyvänsä. Keskuksessa vain harmittomia juoppoja istumassa. Eivät ole meidän kauppamatkoja häirinneet.

Tjaa, meillä on varmaan sitten useampi Leppävaarakin. Ollaan asuttu siitä parin kilometrin päässä jo kahdeksan vuotta eikä ole yhtään narkkaria vielä osunut eteen. Eikä ollut muutakaan häiriötä. Lapsen kanssa on voinut liikkua hyvin rauhallisin mielin ja yksinäänkin ilta- ja yöaikaan. Muutama harmiton kantajuoppo majailee Gallerian edessä, radan eteläpuolella ei niitäkään...

Makuasioita, mutta minua ei saisi minkään muuttamaan Espoon keskukseen ja käyttämään sitä juna-asemaa päivittäin, kuten käytän Leppävaaraa. 11 minuuttia junalla keskustaan on todella nopea yhteys.

Leppävaara on kyllä pahempi paikka kuin Espoon Keskus. Paljon enemmän narkkareita, pillerinpyörittäjiä ja alkkiksia kuin Espoon Keskuksen alueella. Se Leppävaaran aseman seutu on paljon pelottavampi jopa päiväsaikaan kuin Espoon Keskuksen aseman seutu.

Leppävaara on minusta paljon pahempi kuin Espoon keskus. Siellä pyörii kaikki arvaamattomat narkkarit, mitkä skitsahtaa ei mistään hetkenä minä hyvänsä. Keskuksessa vain harmittomia juoppoja istumassa. Eivät ole meidän kauppamatkoja häirinneet.

hmm. mä oon asunu leppävaarassa vuodesta -97 ja en yhtään narkkaria ole nähny ja niitä juoppoja nyt on vähän joka paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:

hmm. mä oon asunu leppävaarassa vuodesta -97 ja en yhtään narkkaria ole nähny ja niitä juoppoja nyt on vähän joka paikassa.

Kuten jo totesinkin, taitaa olla kaksi Leppävaaraa, "meidän" ja näiden narkkareiden näkijöiden ; ) Itsekin olen tosiaan Leppävaaran lähistöllä asunut jo vuodesta 2000 ja sitä ennenkin tuli täällä vietettyä aikaa.

Mutta siitä voidaan varmaan olla yhtä mieltä, niin siitä että Espoon keskus on ruma ja masentava paikka ja aseman seutu on todella sottainen, hissit haisevat k*selle. Ei todellakaan mikään lasten paikka.

Kuten jo totesinkin, taitaa olla kaksi Leppävaaraa, "meidän" ja näiden narkkareiden näkijöiden ; ) Itsekin olen tosiaan Leppävaaran lähistöllä asunut jo vuodesta 2000 ja sitä ennenkin tuli täällä vietettyä aikaa.

Mutta siitä voidaan varmaan olla yhtä mieltä, niin siitä että Espoon keskus on ruma ja masentava paikka ja aseman seutu on todella sottainen, hissit haisevat k*selle. Ei todellakaan mikään lasten paikka.

joo no todellakin se espoon keskustan aseman seutu on likanen ja ne hissit yök ne todellakin haisee ja mä käyn joka päivä arkisin espoon keskustassa koska koulu on siellä tosin se koulun seutu on uudempaa ja siellä on jo vähän hienompaa mitä siinä aseman seudulla

joka puolella ole narkkareita ja juoppoja. Itse asun helsingin Fallkullassa ja tääl ei oo mitää elämää,eli todella rauhallista..mutta, mutta kyllä oli jostain ajautunut jonkinlainen piikki meidän rapun eteen...eli joka kolossa niitä on!!!

Alkuperäinen kirjoittaja eikön:
joka puolella ole narkkareita ja juoppoja. Itse asun helsingin Fallkullassa ja tääl ei oo mitää elämää,eli todella rauhallista..mutta, mutta kyllä oli jostain ajautunut jonkinlainen piikki meidän rapun eteen...eli joka kolossa niitä on!!!

Falkullahan on Malmin, Jakomäen ja Tapulikaupungin keskellä, että ei se nyt ihmekään, jos sieltä sattuu silloin tällöin piikkejä löytymään :D

Alkuperäinen kirjoittaja mee:
Alkuperäinen kirjoittaja eikön:

Falkullahan on Malmin, Jakomäen ja Tapulikaupungin keskellä, että ei se nyt ihmekään, jos sieltä sattuu silloin tällöin piikkejä löytymään :D

Aivan, kyllä ne laitapuolenkulkijat tännekkin joskus eksyy!! Mut muuten tääl ollaa iha omas rauhas! :) Mut ei voi väittää ettei joka asuin alueel oo joskus nähty narkkarii tai juoppoo!! Ei niist aina ulospäi nää mitä miehii :D

Miten voi olla että yli kymmenen vuotta Leppävaarassa asunut ihminen ei ole törmännyt narkkareihin,itse käyn siellä vain pari kertaa viikossa ja aina on jotain hörhöjä liikenteessä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miten voi olla että yli kymmenen vuotta Leppävaarassa asunut ihminen ei ole törmännyt narkkareihin,itse käyn siellä vain pari kertaa viikossa ja aina on jotain hörhöjä liikenteessä.

Mistä tiedät ettei vaik naapuris asua joku pössyttelijä? Jotkut voi sen salata yllättävän hyvin!! Kokemusta on!
Mut kaveri asuu Tuomarilas ja on viihtyny.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Tapiolassa vähiten! (Kerrostalovaltainen alue mielestäni.)

Tapiola ei ole sama asia kuin Tapiolan keskus. Keskuksessa (jossa suurimmat kaupat ja parhaat liikenneyhteydet) on lähes pelkästään kerrostaloja, mutta jo parin kilometrin säteellä löytyy rivitaloja ja omakotitalojakin.

Tosin Tapiola ei välttämättä ole lapsiperheitten kannalta kaikkein ihanteellisin sen vuoksi, että vanhoja ihmisiä asuu paljon ja ylimääräisestä metelistä saattaa tulla nopeasti sanomista...

Onhan täällä aika paljon "vanhoja ihmisiä", mutta tilannehan vaan tasapainottuu jos tänne muuttaa lisää lapsiperheitä. :) Meidän talossa on sen verran paksut seinät ettei naapureista kuulu meile mitään ääniä, joten tuskin meiltäkään heille... Riippuu tietysti talosta :-p

Yleisestä "melutasosta": Asun itse Tapiolan keskuksessa, eikä täällä ole melusta tietoakaan. Yhden kävelykadun varrella voi olla kesäisin äänekästä, kun siellä järjestetään musiikkitapahtumia. Muuten on kyllä niin hiljaista seutua että vastaavaa paikkaa - jossa siis olisi vastaavat kaupat ja palvelut - saa etsiä aika hartaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Tjaa, kävin siellä äskenkin enkä nähnyt ketään ainakaan pahasti aineissa. Vaan vaikeahan sitä on ihmisestä ulospäin sanoa, kuka käyttää, jos suht normaalisti käyttäytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Aulis:
Alkuperäinen kirjoittaja AulisKotityöläinen:
Lintuvaara. Jos ei ole kamalasti muuttunut siitä kun siellä aikanaan asuin, täyttää toiveenne paremmin kuin hyvin. Nykyään on Sello = jättisuuri kauppakeskuskin Etelä-Leppävaarassa ihan parin kilometrin päässä. Julkiset käsittääkseni kulkee ihan hyvin ja Leppävaarasta päsee junalla vartissa Helsingin keskustaan. Toimii toki toiseenkin suuntaan, jos on asiaa siihen rantaradan varrelle.

Niin ja on siellä pitseria, lähkauppa ja r-kioski vielä puolimatkassa selloon.

Vielä "Lintuvaarammassa" on kioski, joka toimii asiamiespostina ja sen liepeille ollaan avaamassa lähikauppa muistaakseni ensi vuoden puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja E-K:
Itse asun Espoon Keskuksessa Suvelassa Hösmärinpuistossa pientaloalueella ja alue on todella rauhallinen. Palvelut lähellä ja Espoon keskukseen avataan tänä vuonna uusi kauppakeskuskin.

Joillakin taitaa kummitella 1970-luvun maine tietyistä lähiöistä vieläkin.
Näinpä

Alkuperäinen kirjoittaja E-K:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Vastaavia aloituksia löytyy haulla. Kannattaa katsoa, sillä niissä on puitu jo kaikki :D
Mä en suostuisi asumaan noissa edellämainituissa paikoissa (matinkylä, olari, espoon keskus jne *puistatus* )

Itse asun Espoon Keskuksessa Suvelassa Hösmärinpuistossa pientaloalueella ja alue on todella rauhallinen. Palvelut lähellä ja Espoon keskukseen avataan tänä vuonna uusi kauppakeskuskin.

Joillakin taitaa kummitella 1970-luvun maine tietyistä lähiöistä vieläkin.

Peesailen tätä.
Asuin 20 vuotta 200 km päässä täältä erittäin pienessä, rauhallisessa ja ihanassa kylässä meren rannalla. Miehen perässä muutin tänne Espoon Keskukseen. Alussa mullakin oli erinäisiä mielipiteitä alueesta, mutta nyt 5 vuotta täällä asuneena mielipiteeni ovat kyllä muuttuneet. Me emme ole koko tänä aikana kokeneet mitään epämiellyttävää. Asumme aivan Espoon Keskuksen keskustassa ja rauhallista on.

joo no todellakin se espoon keskustan aseman seutu on likanen ja ne hissit yök ne todellakin haisee ja mä käyn joka päivä arkisin espoon keskustassa koska koulu on siellä tosin se koulun seutu on uudempaa ja siellä on jo vähän hienompaa mitä siinä aseman seudulla

Missä PK-sudulla ne hissit haisee puhtaalta? :o Olen liikkunut sekä Espoossa, että Helsingissä ja kyllä kaikki hissit haisevat samalle kuselle ja ympäräristö on sottainen.

Tulen mukaan alueen haukkujiin. Minä en sinne enää uskalla muuttaa, koska aikoinaan minut yritettiin raiskata siellä. Siinä on tietty kohta junaaseman ja Kirstinmäen välillä missä noita tehdään pimeällä lehdestä lukemani mukaan silloin tällöin...
Ja ulkomaalaiset silmät kiiluen etsii suomineitoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Runko harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Aulis:
Alkuperäinen kirjoittaja AulisKotityöläinen:
Lintuvaara. Jos ei ole kamalasti muuttunut siitä kun siellä aikanaan asuin, täyttää toiveenne paremmin kuin hyvin. Nykyään on Sello = jättisuuri kauppakeskuskin Etelä-Leppävaarassa ihan parin kilometrin päässä. Julkiset käsittääkseni kulkee ihan hyvin ja Leppävaarasta päsee junalla vartissa Helsingin keskustaan. Toimii toki toiseenkin suuntaan, jos on asiaa siihen rantaradan varrelle.

Niin ja on siellä pitseria, lähkauppa ja r-kioski vielä puolimatkassa selloon.

Vielä "Lintuvaarammassa" on kioski, joka toimii asiamiespostina ja sen liepeille ollaan avaamassa lähikauppa muistaakseni ensi vuoden puolella.

Ai, kerro lisää tästä uudesta kaupasta? Mihin se olisi tulossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
Haisevia aseman hissejä löytyy myös esim. kirkkonummelta. Asukkaita on n. 35 000. :whistle:

joo tottakai niitä haisevia hissejä löytyy muualtaki kun espoon keskustasta mut mä en ole koskaan törmänny yhtä likaseen ja haiseviin mitä siellä. mut maku asia mikä alueista on se parempi toisista. mä oon vaan itse tykänny leppävaarasta kaikista niistä aluesita missä olen elämäni aikana asunut.

Latokaski, Nöykkiö, Tillinmäki, Saunalahti, Espoonlahti, Suomenoja, Tapiola, Mankkaa, Muurala, Mikkelä, Järvenperä, Juvanmalmi nyt ainakin tulee mieleen alueina joihin voisin muuttaa :)

Matinkylä, Espoon keskus, Olari ja Soukka ei nappaa, ainakaan ihan keskustat niissä :x

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Matinkylä, Espoon keskus, Olari ja Soukka ei nappaa, ainakaan ihan keskustat niissä :x

Peesi tähän. Tosin mun yksi kaveri perheineen asuu Matinkylässä, aika Ompun lähellä, ja he tykkäävät ihan hirveästi. Joten toiset kyllä tykkää.

Itse en tosiaan Espoon keskukseen muuttaisi, mutta en kyllä Lepuskiinkaan, varsinkaan Gallerian puolelle. Oi, kun muistelee kultaisia aikoja, kun toisella puolella Lepuskia ei ollut kuin Maxi... :D Lepuskissa voisin ehkä vuokralla asua, mutta omaa en ostaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Nämä alue jutut on aina niin monisäikeisiä..
Mutta ite voin oman kokemuksen perusteella suositella seuraavia alueita:Karakallio,Rastaala,Sepänkylä

Näinpä.
Mä olen sieltä vanhasta rastaalasta alunperin kotoisin ja silloin se oli ainakin aivan ihanaa aluetta. Nykyään vaan aika täyteen rakennettu ja jotkut jopa kuvittelee että Veini on Rastaalaa, ja osa kartsistakin :o

Mutta Rastaala, Laaksolahti, Jupperi.. sinne mä vielä jonain päivänä tahdon takaisin.

Mä tykkään Latokaskesta.On tsoin melko kallis alue.

Tässä tän näkee.. että on niin mielipideasioita.
Me taas ollaan katsottu ett Latokaski olisi ihan ok, mutta epäillyttävän edullinen alue. Tuntuu et siellä talot menettää arvonsa nopeammin kun muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä tykkään Latokaskesta.On tsoin melko kallis alue.

Tässä tän näkee.. että on niin mielipideasioita.
Me taas ollaan katsottu ett Latokaski olisi ihan ok, mutta epäillyttävän edullinen alue. Tuntuu et siellä talot menettää arvonsa nopeammin kun muualla.

Latokaski kallis?

Niin ne tosiaan menee kummasti nämä arvostusasiat. Itse en haluaisi muuttaa minnekään alueelle, joka on kaukana Helsingin keskustasta ja jonne pitää mennä bussilla. Maksimietäisyys 10 km ja juna on kiva...Näillä kriteereillä ei juuri jää kuin Leppävaaran lähialueet.

Yhteistyössä