Esikosta haaveilevia, kuumeilevia? muttei vielä yritystä?

Pearl84 mehän ollaan samassa aikataulussa :LOL: Mulla on kanssa kapselien poisto ensiviikolla mutta yritys luultavasti keväällä. Luulen että olo normalisoituu pillerien jälkeen. Mä lopetin pillerit noin 2,5v sitten niin siihen loppu painon nousu. Tänävuonna sain jo 10kg pois mutta kesäkilot +4kg joita nyt pinnistelen pois.

Muilla on kauhean hyvät muistikuvat menkoista ennen ehkäsyä. Mulla ei ole sitten minkäänlaista, jotenkin sellainen HYVIN hatara muisto olisi että aika säännölliset ja suhtkoht normaalit ne oli. Aloitin hormooni ehkäisyn 13v. :D Nyt onkin jännä seurata että miten luomuna menee...

anniia
Alisa 84, mulla myös ennen hormonaalista ehkäisyä tosi tosi epäsäännölliset menkat. ikinä ei voinut tietää millon ne olis tulossa. välillä saattoi olla jopa kaksi kertaa kuussa ja välillä oli useampi kuukaus välissä jolloin ei ollenkaan. aloitin pillerit 15vuotiaana, ensin meliane, sitten mercilon, sitten yasmin. niitä söin muistaakseni n. kolme vuotta kunnes kyllästyin kiukunpuuskiin jne. sen jälkeen puolisen vuotta menkat tulivat miten sattuu, jonka jälkeen jäivät kokonaan pois :ashamed: lopulta ne käynnistettiin nuvarig-renkailla joita käytin viime viikkoon asti. saas nähdä mitän nyt käy kun ei mitään ylimääräistä kehossa :D mietityttää kyllä minkälaisia kivut tulee olemaan, kun renkaankin kanssa tosi kovat. että siinä mun kuukautishistoria :LOL:.

koiramamma
Pikaisia paranemisia =) Kerrohan sitten muuten miten sulla meni siellä lääkärissä, kun oot käyny.

Pearl84
Mulla pillereistä ei oikeestaan oo tullu muita sivuoireita, kun haluttomuus, joka on ihan pe*seestä :kieh: Ite tässä oon pohtinu, et josko sitä lopettais pillerit ku viimeset laatat on syöty eli joskus tammikuun lopussa.. mut saas nähdä miten käy ;)

anniia + muut jotka lopettavat hormonaalisen ehkäisyn näillä hetkille
Olis kiva kuulla miten teidän kierrot lähtee tasaantuun, jääkö nykyiset sivuoireet pois jne.

Hitto, että meinasi eilen tulla hulluks, ku täällä netissä selailin kaiken maailman vauva-/raskauskeskusteluita ja blogeja. Mää haluisin niin olla jo raskaana!! :D (en oo mitenkään malttamaton) Mitenköhän sitä jaksaa oottaa tuonne loppu kevääseen asti :whistle:

Talvicci
Oon tosi pahoillani sun siskon kuolemasta :ashamed: :hug:
Oon kuullu kans, et tosi moni on lihonu pillereiden alottamisen jälkeen, mut itelle kyllä ei oo tullu kiloja ollenkaan, ehkä kilo kaks joskus tullu lisää, mut se on kyllä tullu ihan liikkumattomuuden takia.. Onhan ne sitten lähtenytkin pois, onneks. Ja ennen pillereitä mullakin oli tosi kivuliaat menkat, nyt paljon helpompi. Vauvakuumetta lisää myös se, että muutamalla kurssilla on mukana yksi meidän luokkalainen (joka nyt äippälomalla), jolla muutaman kuukauden ikäinen lapsukainen aina mukana =) Ja sehän ei tee elämää yhtään helpommaksi tän kuumeen suhteen.

Gallup 6 vuotta ja 3½kk yhdessä, 12.11. 5 vuotta kihloissa. Mä oon syöny ensin 3 v merciloneja ja sitten 10 v. minulettia. Elokuussa jätin pillerit pois ja nyt odottelen ekoja luomumenkkoja tyhjennysvuodon jälkeen. Jännitys tiivistyy kuinka käy huomenna ois kp 27/27, joten elellään toivossa että kierto normalisoituis. Sinänsä ei suurta hätää koska yritys alkaa vasta n. vuoden päästä.

Gallup me ollaan oltu yhdessä 2.2.07 lähtien, eli kohta 9 kuukautta.. Vauvakuumetta olen potenut aina jonkinlaista, mutta oman lapsen kaipuu on ollut jotain 4 vuotta, mutta nyt vasta löyty mies jonka kanssa voisi perhettä perustaa..

Me oltiin eilen koeajamassa autoja ja kiva päivä oli.. 5 erilaista autoa siis.. Mutta nyt pikkuhiljaa nukkumaan kun pääsärkee ja aamuvuoroon tarttis taas mennä..

Noihin muuten työvuoroihin.. Mulla loppui tänään virallisesti 21.15 päivä aamuvuoro alkaa 7.00. ja kuten huomaatte, ei pääse heti nukkumaan..

KP

Heippa! Kp 27/27 ja vielä ei menkoista tietoakaan. Saas nähdä koska alkavat. Mites te muut ootteko jo miettiny joululahjoja/hankkineet niitä. Mä en oo vielä ostanu yhtään lahjaaa, mietintämyssyssä on kyllä joitain ideoita. Ajatteli että jos askartelis omatekoiset joulukortit taas. Tein ite myös toissajouluna. meillä on vielä keskustelun alla kuinka joulua vietetään. Jos mä saisin päättää ois ihanan romanttista mennä miehen kanssa kahdestaan mökille ja siellä rentoutua takkatulen loimussa ja puusaunan lämmössä ja kantaa vedet avannosta. ja kissat tietysti kans tulis sinne!

toivo79
Joululahjoja oon kyllä jo miettiny, ettei sitten ennen jouluä tulis ihan paniikki niiden kans :D Huomenna ois tarkoitus mennä ostaan ihan muutama pikku juttu, ihan vain sen takia, että sais noita kuluja katettua vähän laajemmin eikä sitten joulukuussa menis kaikki rahat kerralla. Näin ei tunnu sitten niin pahalle se rahan meno ;) Sun "joulu-unelmat" kuulostaa niin romanttiselta että :heart: :xmas:

Kiharapää
löytykö yhtään sopivaa autoa?? Minkälaista etitte? :) Mää oon niin kauhee auto friikki et huh huh! Miekkonen meinas jo tossa alkusyksystä tullu hulluks mun kans, ku illat pitkät istuin koneella ja etin meille autoa :D :LOL: Ei sit löytyny sopivaa autoa, ku molemmilla on aika tiukat kriteerit mikä auto saa olla :whistle:

Alisa84
Kyllä meilläkin aika kriittisiä ollaan molemmat.. Mutta farmaria haetaan.. Koeajettiin Toyota Avensis farm, Mazda 6 farm., maxda cx7, uusi volvo v70 ja volvon xc90.. Jos ois niin, ettei tarttis miettiä mistä rahat niin sitten mies haluaisi Volvon, mutta nyt koska rahatilanne on mikä on me innostuttiin Mazda6 farmarista... Siinä oli kaikki niin hienoa ja se oli kaikilla matkustavilla tarpeeksi tilaa.. Myös takapenkille mahtui pitkä mieheni.. Volvossa mieheni ei mahtunut pitkän veljensä taakse..

Mutta Volvo jos olis rahaa siihen ja Mazda6 näistä meille mahdollisin.. Toyota ei ainakaan näillä polkimilla mitkä nyt oli.. Oli todella vaikea ajaa..

Ja Volvot oli automaattivaihteisia, joten sekin oli mielenkiintoista kokea.. Mä kyllä tykkäsin myös Mazdan manuaalivaihteista.. Olivat todella selkeät.. Ja muutenkin maxda oli miellyttävä.. Tykkäsimme myös todella paljon volvon xc90 autosta... Mä tykkään autosta jossa saa istua ylhäällä..

KP

Auto keskusteluun... Mä en todellakaan tiiä minkämoinen auto sitä pitäis meillä olla jos toinen koira ja vauva/lapset ilmoittavat tulostaan. Koiraakin pitäs melkein satakiloa mahtua kyytiin :LOL: lisänä vaunut yms. kuskikin olis hyvä olla.... Ja noita karvarönttösiä ei ihan miten vaan kuletella turvallisuussyitä. Asiasta kiinaan... kikista nolointa autoilussa on se että kun meidän pirssi parkkeeraa punaisiin valoihin niin auto heiluu läähätyksen tahdissa :LOL: Takalasin on vielä niin tummat että niistä ei välttämättä nää takaboksiin....

Hups, mäkin oon ollu pihalla vaik kuin pitkään taas teidän jutuista.
Talvicci kysyi jossain vaiheessa, että mitä tehdä siskojen kammovaatteille... Mun täytyy sanoa että oon aika tyytyväinen että meil on siskojen kanssa aika samanlainen maku. :D Tietää että mitä vaan vie siskolle, niin se tykkää pukea tyttönsä siihen. :) (tosin mä en koskaan osta mitään "halpaa" lahjaksi)

Jaaaa sitten yhdessä olosta... Ollaan tunnettu mun miehen kanssa nyt 4v. Seurustelemaan alettiin n. 3 vuotta sitten ja tammikuussa tulee avioliittoa täyteen 2v. Ei oltu avoliitossa ollenkaan, kun ollaan vanhanaikaisia. :LOL: Vauvakuumetta mulla on ollu niin kauan ku muistan, mut erityisesti se on leimahtanu liekkeihin ehkä vuos sitten... Nyt olis viel n. 9kk yrityksen aloittamiseen odoteltava... :kieh:

Autoista... Meil on täl hetkel vm -90 vanha Saab900, joka on aivan liian kallis ylläpidettävä (syö bensaa ehkä 12l/100km, plus että muutaman sadan remppa olis odottamassa vaihteeks, viime kesänä remontoitiin sitä 800? edestä... :kieh: ), mut koitamme säästää uudempaan autoon, niin että viimeistään parin vuoden päästä voitais ostaa ihan upouusi auto. Sellasta Citroën C3 tai C4 :ää ollaan haaveiltu. Katsoo sitte mikä hommataan jos hommataan... :) Miehellä oli joskus sitikka ennen saabia, ja sanoi että ne on mukavia ajettavia. Haluttais joku suht luotettavan merkkinen auto, mikä olis sellainen suht pienikulutuksinen, mut kuitenkin sen verran tehokas, että uskaltaa lähteä sen kanssa myös taajaman ulkopuolelle. ;)

Mitäs muuta... Eilen just kuulin että mun yks lapsuuden pitkäaikaisista kavereista on raskaana... Meinas kateus iskeä, mut toisaalta on tässä meidänki elämäntilanteessa omat etunsa... :whistle:

KP
Sellanen Mazda kutonen olis kyllä aika näpsäkän näkönen auto :) Ite kuolaan audin perään ja toisena tulee vw passat farkku (ehottomasti 1.8T), ehkä meillä sitten kun molemmat töissä tai perhe kasvaa :whistle:

koiramamma
Vitsi, että repesin, ku aloin oikein kuvitteleen sitä tilannetta, että ootte pysähtyny liikenne valoihin ja sit ite ajais siihen viereiselle kaistalle. Yht'äkkiä auto alkais pomppiin ja hytkyyn, vois olla kyllä aika epäilyttävä näky :LOL:

Laala
Meillä oli viimekesänä ihan sama juttu, että auton remppaan meni reipas 600? ja nyt siihen pitäs tehä pakolliset jutut, ku tulee tietty mittarilukema ruutuun :kieh: Ei auta ku kestää.. Meilläkin miekkosen yksi sisaruksista kertoili raskaus uutisia jokunen aikaa sitten, haikeana sitä kattelee, sitten kun maha alkaa kasvaa.. Tahtois jo niin itekkin :ashamed: Toivottavasti sen aika vielä tulee..

Talvicci
Munkin pitäs alkaa kans pikku hiljaa vaihtaan puheenaihetta, ettei miekkonen aivan hermoistuis, ku koko ajan jauhan vain vauvoista ja rakentamisesta :D Aika hassua vain, et rakentamiseen se ei millään lämpee, mut olis valmis vauva "projektiin" vaikka heti =)

Huomenna sitten kasvattaan vauvakuumetta, kun meen kattoon kaverin kaksostyttöjä :heart: :whistle:

moikka! täällä ilmottautuu yksi uusi kuumeilija. meillä tilanne sinänsä ihanteellinen, molemmilla työ, oma asunto, koiranpentu ja molemmilla kova vauvakuume. MUTTA, mieheni on juuri toipunut syövästä ja kaks vuotta olisi odotettava, ennenkö uskaltaa edes lapsia ajatella :( tärkeintähän tottakai on, ettei lapselle tulisi hoidoista yms. myrkyistä mitään, mutta kun kuume on kova :| näin kuitenkin edetään, ja ollaan onnellisia, että mieheni on taas terve! ainiin, ja ikää meillä, minä 19 ja mies 22.

Tervetuloa joukkoon mukaan bellaa :wave: Teillä ollut aika raskasta aikaa, kun mies sairastunut noin nuorena :ashamed: Tästä ajasta eteenpäinkö teidän pitäisi odotella se 2 vuotta? Se on kyllä pitkä aika, varsinkin jos kauheeta kuumetta pukkaa :D Mutta eiköhän se aika mee nopeeta, jos vaan ei joka päivä asiaa mieti (niinkuin minä ;) ) Kerkesikö miehesi kauankin sairastaa ennen paranemista?

Toivo79
Sullahan alko hyvin, kun menkat alko "ajallaan". Toivotaan, että jatkuis noin. =)

moi kaikille!

Tääl on Turun seudulta eräs 21-vuotias kuumeilija, jolla haaveissa tehdä lapset nuorena (lähinnä omalla kohdallani tuo tarkoittaa ensimmäistä alle 25-vuotiaana). Olen seurustelusuhteessa työssäkäyvän 27-vuotiaan miehen kanssa, ja lasten hankinnasta kuten avioliitostakin on ollut puhetta lähinnä yleisellä tasolla vielä toistaiseksi.

Minä suurena filosofina (ja naisena)kuitenkin ajattelen asioita enemmän kuin annan ymmärtää, ja voih, mulla on hurja vauvakuume ollut jo ties kuinka kauan... :heart:
Tiedän että nyt se oikea on siinä mun vierelläni, mut tää on vasta tutustumisvaihetta, joten vauvoilla eikä muullakaan kovin vakavalla aiheella en vielä halua rakastani ahdistella.

Mut todella hienoa et tällainen palsta on olemassa, ja samalla asiallista keskustelua aiheesta. Tää on ihan mun paikka
=)

toivo79
Ite olin tässä kerran puol vuotta syömättä pillereitä ja iho kukki sillon kyllä aika mehevästi ja hiukset rasvottu tosi helposti, ei ollu kyl kivaa.. :/

Henriikka86
Tervetuloa myös mukaan, täällä kivaa purkaa/villitä omaa kuumetta ;) :wave:

Nyt BB:n pariin.. :D

alisa84: rankkaa on ollut, mut nyt onneks asiat kunnossa ja paljon on opittu. on oppinut arvostamaan asioita ihan erilailla, positiivisesti. seuraavalla (viimeisellä!) lääkärikäynnillä olis tarkotus kysellä lääkäriltä vauva-asioista, et miten/mistä toi kaks vuotta menee ym. Siitä ei varmaa tietoa oo, että kuinka kauan sairastanut, mutta maaliskuussa todettiin syöpä, ja näin jälkeenpäin ajatellen oireita oli vuoden alusta alkaen..

Laitan vaikka tietoa tänne mitä ne siellä lääkärissä sanovat meijän vauvakuumeiluun :)

toivo79 joo, minulla kun pidin pikku paussin pari vuotta sitten pillereistä niin rupesi naama kukkimaan ihan älyttömästi :/ ja sitä kesti niin kauan kunnes rupesin taas syömään pillereitä, että sen puoleen pelottaa itseänikin lopettaa joskus niiden syöminen... Mutta kait se ihokin siitä sitten rauhottuu kun tottuu tilanteeseen?

bellaa Todella julmaa että noin nuorella on todettu syöpä, mutta onneksi hän on nyt parantunut siitä! :hug: ja toivottavasti se lekuri sanoo että ei ihan hirveen kauaa tarviis odotella, odottaminen on maailman hirveintä jos oikeesti jotain haluaa! Mutta kait se vaavin terveys tulee ennen kaikkea muuta.. :)

Tervetuloa uusille! :wave:

Henriikka86:Mulla on kanssa aina ollu haaveena saada eka lapsi suht nuorena.. aina aatellu, että viimestään 25-vuotiaana olen sitten äiti. Hassua, kun nykysin ensisynnyttäjien keski-ikä on niin korkea... Äiteellä on mun ikäsenä ollu jo 2 lasta. Ja meidät kaikki neljä saanu alle 30v:)

Bella:ikävä juttu, että sun miehellä on ollut syöpä. Jo tossa aiemmin kerroin, että mun veli on ollu kanssa vakavasti sairas.. ja läheisen sairastaessa omaisetkin joutuu kyllä niin koville.. :hug:

JEE! Tänään kilahti viimenen pilleri kurkusta alas!:):) Mielenkiinnolla ootan, mitä oireistoa tässä pukkaa!

Yhteistyössä