Esikosta haaveilevia, kuumeilevia? muttei vielä yritystä?

Hei!

noita pinoja lueskelin ja selailin. Kovasti on täällä kuumeilemassa perheellisiä äitejä , itse toivon kovasti vasta sitä ensimmäistä. Olis kiva vaihtaa ajatuksia sellasten kuumeilijoiden kanssa jotka nimenomaan haaveilevat siitä ensimmäisestä nyytistä. =)

Onko muita samansuuntaisesti tuntevia? :wave:

-napakettu
 
Viimeksi muokattu:
No oon sitä kyllä vähän miettinyt, että pitäskö lopettaa pillerit nyt kun ne marraskuussa loppuu, eikä hakiskaan sitten uutta reseptiä.. Toisaalta ois ihan kiva käydä vielä kunnon lääkärintarkastuksessa ennen alotusta, kun en oo pariin vuoteen käyny. Tosin aina on kyllä kaikki ollu ok, ja viime papa-kokeestakin alle vuosi. Tuskinpa meillä heti tärppäis kuitenkaan.. Ja laskeskelin, että oon jtn 6v syöny pillereitä, että varmaan ois kierto ihan sekasin?! Mutta toisaalta jotenkin pelottaa, JOS tärppäiskin heti. Ja siks tekis mieli vielä ens kevääseen asti pillereitä syödä. Hölmö-minä. :ashamed:

Sitten oon murehtinu jo sitäkin, että miten raskaus-aika sujuu... Kun oon Fyysisesti tosi raskaassa työssä (hoito-ala), että miten sitä sitten töissäkään pystys mitään tekemään, jos ois raskaana. Ja eihän sitä nyt heti haluais kaikille toitottaa, että on raskaana, mutta miten sitten voi laistaa raskaimmista nosteluista ym, ja miten sitten jaksaa kolmivuoro-työtä ylipäätään. :/

Joo, mulla kanssa on vähän toi asenne, että mulle kaikki heti! Ja sitten mietin pääni puhki, mikä kaikki voi mennä pieleen. Nyt on kyllä viime aikoina mielessä ollu vaan kaikki positiivinen, mitä se vauva tuo tullessaan...tuntuu, ettei oikeen muuta mielessä ookaan ja kaikenmaailman vauva-tavaroita/sivuja tulee koneellakin selailtua vähän väliä. :) :heart:

~Pearl
 
Jeps, näin on ollut ajatuksena, että kortsuilla mentäis sitten pillereitten lopettamisen jälkeen, kunnes kierto normaali. "Uskaltais" vaan lopettaa ne pillerit nyt, kun mieskin siihen suostuvainen. Toisaalta ois kyllä hyvä sauma sitten, kun tää resepti menee marraskuussa vanhaksi ja enää nämä muutama lista jäljellä. Mutta mutta...jotenki sitä vaan tosiaan empii, että onko tarpeeks valmis perheenlisäykseen. Vaikka en kyllä usko, että kukaan voi olla täysin valmis esikon kohdalla/ tietää mitä se arki on. Ja onhan siinä vielä se 9kk aikaa valmistautua tulevaan. Mutta ite kyllä uskon, että vaavi tois pelkästään ihanaa piristystä ja positiivista muutosta arkeen. :heart:

Toi sun teksti oli suoraan, kun mun kirjottama! Oon saanu kanssa ite kuulla kommentteja, että oletkohan nyt ihan valmis, kun tuollasia mietit ym. Mutta eiköhän tämä ihan normaalia ole...Kyllähän aina isojen päätösten edessä tulee vertailtua sekä negatiivisia että positiivisia puolia. Sitten on tullu kommettia, että kyllähän sinä vielä kerkiät, kun nuori olet jne. Mutta enpä kerkeä niitä kolmea lasta saada, jotka haluaisin, jos en kohta alota, äkkiä se 40v tulee vastaan.:) Ja jokatapauksessa olisin ainakin sen 25v, kun esikon saisin, että eikös se olis aikas hyvä ikä saada eka lapsi, eikä liian aikaista! Ja tuntuu, että eipä noita lapsia ihan noin vaan tehdä. Taitaa suurimmalla osalla mennä useampi kuukausi, ennenku tärppää.

Oon töissä sellasella aika isolla pitkäaikaispotilaiden vuodeosastolla, missä on tosi raskaita/ huonokuntosia hoidettavia ja työt tehdään aina parin kanssa. Töissä meillä on n.30 ihmistä, että ois kiva aina selitellä alkuraskauden aikana erikseen ihmisille, että en nyt voiskaan tehdä tätä ja tätä, kun ei kuiteskaan sitä raskautta haluais paljastaa. Mutta voihan sitä vedota vaikka selkäsärkyyn.=) Kauheata kyllä, kun sais sitten jonkun keskenmenon töitten takia! :ashamed: No joo, taas turha miettiä etukäteen...

Tulee kyllä ihan liikaa istuttua täällä koneella, kun on nytte kesäloma meneillään:)

~Pearl
 
Färbö: Ite valmistuin Lähihoitajaks 05/05 ja voin sanoa, että töistä ei ole kyllä ollut puutetta, pikemminkin päin vastoin! Heti valmistumisen jälkeen menin tälle kyseiselle os:lle kesätöihin ja siellähän sitä edelleenkin ollaan! Oisinkohan jossakin välissä alkuun ollu muutama viikon työttömänä, mutta muuten on töitä ollu...ja nyt sitten sain viimein vakipaikan.:) Mulla onneks muutenkin aina sijaisuuspätkät oli pitkiä, eikä niitä pätkitty pariks päiväks välillä ettei kerry lomia ym. Kyllä sijaisista on hoitoalalla huutava pula..

Itellä nyt tulis sitten täydet äippärahat, kun tässä vaiheessa jo sen yli 2v työelämää takana. Kyllä töissä on menny aika tosi nopeasti, varsinkin kun on tätä 3-vuoroa. Tuntuu ihan hölmölle, kun miettii että vastahan sitä valmistui...

Ja varmana kyllä, jos vaavin joskus saan, ni olen töistä sen 3v pois!! =) En muutenkaan voi sanoa, että rakastaisin tota työtä/ammattia... :/
 
Heippa kaikille!!

Munkin varmaan "täytyy" tulla tänne, vaikka oon tuonne toiseen ketjuun kirjoitellutkin, mut tää tuntuu enemmän omalta kun myös ensimmäistä haaveilen! :heart:

Meillä on tilanne se että itse olen haaveillut vaavista jo monta vuotta, parikymmentä kun tuli mittariin niin siitä sitten koko ajan vaan kuume kasvanut ja nyt se alkaa olla pian sietämätöntä!! Ukko-kulta vaan ei oikein lämpene. Joskus tokaissut että "ehkä kymmenen vuoden päästä" :eek: Ja minä jo murehdin että oon pian liian vanha vaikka onhan sitä aikaa, mutta olen aina haaveillut saavani lapset nuorena. Ikää molemmilla siis 24v. En millään haluis enää kauan odottaa ja välillä sitä jo suutuksissaan miettii että muuttuuko tämä miksikään muulla kuin ukkoa vaihtamalla! :headwall: Vaikka miestäni ihan hirveästi rakastan, mutta ottaa vaan aika usein päähän kun toisen haaveet ei ihan kohtaa omieni kanssa. Enkä haluais jatkuvasti painostaakaan. Minulla on vakityö ja miehellä pätkiä, mutta kuitenkin jatkuvasti töitä ollut viimeiset 3 vuotta ainakin ja jatkoakin taas lupailtu, eikä näytä siltä että häntä mihinkään oltaisiin potkimassa, joten vakipaikasta elätellään haaveita. Oma asuntokin olis unelmissa.

Ystävä- ja tuttavapiiriin putkahtelee vauvoja tämän tästä ja tokihan olen onnellinen kaikkien puolesta ja vauvat varmasti useimmille ihan yhtä toivottuja kuin itsellenikin olisi, mut tuntuu usein samalta kuin sinusta napakettu, kun kirjoitit että "meinas siinä kyllä itku päästä, puoliksi tietysti myös onnesta hänen puolestaan mutta toinen puoli oli íhan hajoomispisteessä kun tuntuu että se oma mahdollinen odotus on vielä valovuosien päässä". Tuntuu itsestä väärältäkin moiset tunteet, tai siis se ahdistus ja paha olo mikä toisen onnesta tulee. En ole kateellista sorttia yleensä, mutta tässä asiassa jotenkin vaan tunteet on niin ristiriitaiset. :|

Tietenkin sit pelottaa kaikki tuleva täälläkin. Myös yksi kaikkimulleheti ja ennakkoon kaikesta murehtiva ilmoittautuu! :wave: Mutta kuitenkin päällimmäinen tunne on se että tunnen olevani valmis äidiksi ja tuntuu että juoksut on juostu.

Tälläisiä ajatuksia täällä. Mukavaa lukea muidenkin pohdintoja ja lohduttavaa että on muillakin samankaltaisia ajatuksia! Tääkin lähtee nyt suihkuun ja nukkumaan jotta jaksaa aamulla painaa töitä!
 
Joo, kyllähän sitä lähipiirissä kaikki ois varmaan innoissaa.. ehkä äippää eniten ärsyttäs, kun siitä tulis niin nuorena mummu, saanu mut 19v. =)

Voi että, kun ottaa aivoon, kun parin kk:n päästä pitäs varata gynelle aika, ei oo inspiraatiota yhtään mennä sinne. :/ Mulla on vielä aina ollu mieslääkäri, mutta nytte kysyn, voisko saada naisgynen. Jotenki en tykkää kyllä noista jutuista yhtään! Vaikka sittehän raskaana sitä joutus hyppäämään tutkittavana koko ajan, mutta ois se varmaan kuiteski erilaista.

Jokos Färböllä on koulu alkanu? Hyi että, oli se koulun käynti vaan ärsyttävää! Sit ne kaikki työharjottelut ilman palkkaa ym... Onneks ei enää ikinä! Ainakaan tota alaa!! :p En kyllä ikinä halua sairaanhoitajaks.. Ootko ite suunnitellu jatko-opiskeluja? Mulle riitti toi peruskoulu+lukio+amis!

~Pearl
 
Itse olen kuumeillut noin 4 vuotta.. On ihana mies ja rakastamme toisiamme... Me ollaan oltu yhdessä vasta puoli vuotta, mutta silti ollaan ihan varmoja, että yhdessä ollaan.. Yhdessä halutaan lapsia.. Asuttu yhdessä kohta 3 kuukautta, siis virallisesti..
Mies on sanonut, että lapsia haluaa minun kanssa, mutta ei vielä..
Nyt ollaan vietetty yhdessä lomaa.. Ja on ollut ihanaa viettää aikaa ihan kahdestaan, ilman mitään aikatauluja jne..
Me teemme molemmat vuorotyötä, mä teen 3-vuorotyötä ja mies ma-pe iltaa ja aamua.. Välillä tuntuu, ettei nähdä ollenkaan..
Mutta ollaan puoli vuotta sujuvasti saatu järjestettyä kaikki menot jne..
Lapsista puhuttiin jo viikon seurustelun jälkeen.. Ja silloin puhuttiin lapsilukumäärästä.. Joka oli 2-4, mies sanoi 2-3 ja mä 3-4.. Olen lapsirakas ihminen ja haluaisin olla lasten parissa töissä, mutta ei ole sellaisia mahdollisuuksia nyt tällä hetkellä.. Voi olla että lähden vielä opiskelemaan jotain toista ammattia, kun tämä hoitoala on aika rankkaa.. Ja vielä olen nuori, joten saatan hyvinkin lähteä opiskelemaan.. Minä olen 23-vuotias ja mies 25-vuotias.. Molemmilla on synttärit vielä tämän vuoden puolella.. Joten ikä ei pidä paikkaansa kauaa.. Nyt en vielä ehtinyt kunnolla lukea teidän tekstejä, mutta luen kunhan sellainen aika on..

KP
 
Tervetuloa kiharapää!:wave: Ite olen kanssa miettinyt alan vaihdosta, mutta en oikeen tiedä, mitä lähtis opiskeleen. Ja sitte, ku on toi vakipaikka, ni tuntus jotenkin aika riskinotolta irtisanoo ittensä. Kuitenki jo päässy tohon rahan makuun (huima lähihoitajan-palkka!), ni vois olla aika ankeeta sitten yhtäkkiä kituuttaa opintotuilla..ja jos ei löytyskään muita töitä myöhemmin ym.

Joo mä oon kanssa yrittäny vähentää täällä käyntiä, kun ei kohta pyöri mitään muita ajatuksia päässä, kun VAUVAT. :D No "onneksi" ylihuomenna alkaa työt, ni se rajottaa vähän tätä netti-vauvapalsta-addiktiota! =)
 
Pearl84 joo mä juuri rupesin tuossa pohtimaan, että jos lähtis opiskelemaan muuta, niin menisi opiskelemaan mahdollisesti oppisopimuksella niin saa palkkaa koko koulun ajalta.. Siis harjoittelijan palkkaa...
Mun kaveri suunnitteli lähtevänsä opiskelemaan maalariksi opisopimuksella..

Mies luki äsken mun niskan takana mitä kirjoitin.. Mennään katsomaan toinen leffa..

Katsottiin äsken dangerous water - leffa.. Aika hyvä, mutta kuitenkin aika kamala..

Niin ja kutsukaa mua KP:ksi, kun niin muuallakin mua sanotaan.. Ei tartte aina kirjoittaa kiharapää..

Kiitos!

KP
 
Heippa!

Nostan samalla vähän pinoa..
Nyt alkaa olemaan lomat pidetty ja keskiviikkona pitäisi töihin palata ja sitten alkaa syksy uusine tuulineen.. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja työkin maistuisi paremmin kuin kesällä..

KP
 
MOi!

KP: Mulla kans alko työt viikko sitten ja jo nyt oon ihan kypsää kamaa...10 potilasta ylipaikoilla ja ei hoitajia yhtään lisää. Viikonlopun olin vielä yövuoroissa ja toisen vuoron päätteeks yks potilas kuoli, ihania tollaset vapaille lähtiessä. :/ Mutta eipä sitä jotenki keksi muutakaan alaa ja en mä ny IHAN vielä täysin kyllästyny oo tohon ammattiin, kun vielä tulee kuiteskin uusia asioita, vasta 2v työelämää takana... Ja velallinen kun olen, ni töissähän sitä on käytävä!

napakettu: Muuttaminen on kyllä tosi rasittavaa puuhaa, mutta onnea silti uudelle asunnolle! :flower:

Ja mulla kanssa sekoaa pää näitten vauvahaaveiden kans! Nyt oon viime päivinä keksiny vaikka mitä raskausoireita! :kieh: Oon syöny jo monta vuotta näitä pillereitä ja nää on tuntunu tosi varmoilta ainakin mun kohalla. Sikspä en nyt niin tarkkaan aina kellosta kato, millon otan ja joskus on jääny joku pilleri silleen ottamatta, että heti seur.aamuna muistanu. Nooh...nyt sitte viime menkat oli tosi niukat, eikä punasta vuotoo ollenkaan, vaan sellasta rusehtavaa(yöks), siis koko menkat tällasta. Ja nytte mulla on koko aika ollu pientä lämpöö, n.37 ja mahassa "kuplii" silleen jännästä, en osaa selittää, mut outoa! No joo, mutta eipä tämä mitään ole kuitenkaan, kunhan kuumeissani kuvittelen!:) Täytyy sitte tietysti testi tehä, jos nämä "oireet" nyt pitkäänkin jatkuu.
 
Heiputi hei! :wave:

No ne viime menkat oli kyllä tosiaankin ihan oudot.. yleensä alkaa sellasella ruskeella ja sit tulee kunnolla "punasta verta", mutta nytte oli vaan tota ruskeeta ja tosi niukat. :/ Voihan se tosin olla, että menkat pian loppuu kokonaan, niinkin ilmeisesti voi käydä, jos pillereitä pitkään syö. Mutta täytyy ny kattella vielä seuraavat menkat ja testailla sitten, jos jotain erkoista on.

Ja sitte mulla on lisäks kohta viikon ajan ollu lämpö 37! Normaalisti jotaki vähän päälle 36. Eikös se ole kanssa joku raskausoire? :D No joo...

Tulipas taas omaa napaa... Hauskat vkonloput! :p

~Pearl
 
Napakettu en vielä tiedä, kun se pitäisi opiskella sitten oppisopimuksella tai jotain muuta vastaavaa.. Mutta en sellaiseen päivittäiseen opiskeluun voi ruveta.. Koska nytkin aika surkeaa tämä elämä.. Palkalla..

KP
 

Täällä olis myös yksi 24-vuotias, jolla on herännyt lämpimiä tunteita vauva-asiaa kohtaan, mutta ei silti taida olla vielä ajankohtaista. Tai ei olekaan. Ollaan oltu avopuolison kanssa yhdessä 3,5 vuotta. Meillä kummallakin koulut nyt onneksi ohi ja kummallakin työpaikka, mutta ei vakipaikkaa. Muutenkin on niin paljon kaikkea sattunut ja tapahtunut lähiaikoina, että täytyy antaa "pölyn laskeutua" ennen kun vauvoista aletaan toden teolla puhua. Mutta kummasti se vauva mielessä on lähiaikoina ollut :heart:
 
Tervetuloa Sirius! :wave:

Jeps, kummasti sitä vaan tulee mietittyä kaikkea, just lähinnä sopivaa ajankohtaa vauvalle ym. Mutta en tiedä, tuleeko TÄYSIN sopivaa ajankohtaa ikinä?! Me on nyt sovittu, että viimestään ens kesänä alotellaan yritystä.:heart:

Jee, ollaan lähössä tänään bilettämään pitkästä aikaa! Tässä musiikkia koneella kuuntelen, tekis mieli alkaa jo kohta maistelemaan. :D

~Pearl
 
Täällä yksi esikoista kuumeileva ilmottautuu :wave:
Yhteistä taivalta takana reilut 5v. Ítse oon kuumeillu jo muutamia vuosia, mut tällä hetkellä avokki haluaa odotella viel ehkä vuoden.. Se haluu hoitaa autovelan pois ennen lapsen tuloa ja oma taloki on toiveissa.. Elikkä meillä varsinainen yritys alkaapi ehkä ens syksyn tienoilla. :)
Paitsi jos pääsen amk lukee ensihoitajaks, ni sit saattaa lykkääntyy viel parilla vuodella. Mut kuume on kova! Joka päivä lueskelen näitä palstakirjotuksia ym. kattelen kaupoissa vauvanvaatteita ja toisten masuja ja vaunuja ym ym... :heart:
 
Tervetuloa kuumeilija-! :wave:

Hieman rapulaa meinaa täällä pukata... oltiin eilen kattomassa Taikakuuta, ja voi että se laulaja oli komia! :p Mites napaketun ilta meni? Ite oon kanssa miettiny, että nytte pitää juhlia vielä, kun voi. Vaikka musta on kyllä tullu sellanen kotikissa, että mut täytyy suurinpiirtein raahata täältä väkisin ihmisten ilmoille=)

Juuh, mä kanssa kattelen vauvanvaatteita -ja leluja, ja oon miettiny jo valmiiks, millaset vaunut sitten haluan ja joka paikassa tuntuu vaan olevan niitä raskaana olevia tai sitten niitä, joilla on jo vaunuissa pieni nyytti!:heart: Ja joka päivä tulee täällä ja muilla vauva-aiheisilla sivuistoilla roikuttua :D On tää vauvahaaveilu kyllä ihanaa, mutta välillä niin sydäntä raastaa, kun se on tosiaankin vielä vaan sitä haaveilua, ja oma vauva tuntuu olevan niiiiiin pitkän ajan päästä vasta täällä, omassa sylissä...:snotty:

~Pearl
 
G: me ollaan varsinais-suomesta, ihan meren ääreltä.. mulla ikää vielä 23 mutta ei kauaa ja miestä voi jo sanoa 26 vanhaksi.. täyttää kuukauden päästä..
Itse unohdin vastata omaan galluppiin..

hei pitäiskö meidän keksiä jokunimi mistä tiedettäis, että se on me eikä muut..
ja jota olisi helpompi sitten laittaa uudelleen otsikkoihin, kun alkaa jossain vaiheessa ketjut olemaan ehkä pitkiä.. Ihan vain ehdotus..

KP
 
Hei! Ilmoittaudun sit tännekin! Oon 28 v, mies 31 v. Meillä aloitetaan yritys n. vuoden päästä. Jätin juuri e-pillerit pois ja nyt mennään kumilla ja laskeskellaan varmoja päiviä. Vauvakuume on aivan valtaisa! Me otettiin kesällä 2 kisuvaavia, jotka nyt 4½ kk vanhoja. Ajateltiin että vähän lievittävät kuumetta ja hoivaviettiä.
 
Toivo79 saanko kysyä miksi juuri vuoden päästä aloitatte yrityksen??

Mä kärsin täällä stressistä ja kiireestä ja sit vauvakuumekin painaa päälle oikein 100 ?:sesti...
Jotenkin vain ei jaksaisi odottaa ja silti kuitenkin haluaa nauttia kullan kanssa ajasta kahdestaan...

Mulla on torstaina ajokortin kirjallinen..

KP
 

Yhteistyössä