Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet talvella 2010-2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisakaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Peukut on pystyssä Leeniliinille! Ja toki myös LeenaT:n uusintaultraan.

Omaa napaa: miehen kanssa mietittiin nimiä ekaa kertaa kunnolla. Muutama vaihtoehto keksittiin sekä tytölle että pojalle (siltä varalta, että ultraus olisikin mennyt pieleen). Käyn vielä lainaamassa nimikirjoja, niin voi tutkia nimien merkitystä ja taustaa.

Ostelin muutamia 56 ja 62 cm vaatteita. Suurin osa menee kummalle vain, mutta piti pari vaaleanpunaistakin ostaa :heart: Nyt kun vielä tietäisi, paljonko niitä vaatteita täytyy olla. Riittääköhän, jos on vaikka 7 kpl bodyja kummassakin koossa? Sitten lisäksi muutama kietaisupaita, puolipotkareita yms.

Liisakaisa ja Myyrätyttönen 22+1

Ihanaa Liisakaisa, teillä onkin lähtenyt suunnittelu ja valmistautuminen kunnolla jo käyntiin!

Itse saa rakenneultraa odotella vielä kuukauden päivät, mutta eiköhän se nopeasti mene. Mulla kävi aika kulumaan sutjakkaasti jostain viikosta 8 lähtien, kun pelko väistyi onnen tieltä ja pikkuhiljaa oppi luottamaan raskauteensa enemmän ja enemmän. Nyt tosin odottelen niitä liikkeitä. Meni aamuinen tiimipalis vähän sivu korvien kun ekaa kertaa tunsin sellaista selkeää säännönmukaista tökkimistä. Kuin elohiiri, mutta huomattavasti hennompi. Pientä arvailua mulla on ollut ilmassa jo jonkin aikaa, mutta nyt uskaltaisin olla jo ainakin 80% varma, että meidän pikkuinen se taisi olla!

- Lunea ja Nötö 15+4 -

odottelen, että maha jo kasvaisi kun välillä tuntuu siltä, ettei olekaan raskaana kun kaikki oireet on kadonnu..

Sama täällä, ja musta tuntuu, et se pienikin kumpare hävisi tuosta viikonlopun aikana. Toissa iltana iski taas epäusko, ettei sielä mikään voi kasvaa kun ei näy saati tunnu. Onneks on doppleri jolla saa joka kerta varmuuden. Joskin nykyään särkee jo korvia se molskinta ja mellastus! :D

Heippa!

Hyviä kuulumisia ultrasta :) Voimakas syke näkyi ja koko vastasi lähes omaakin laskemaani. Menkkojen mukaan 6+5, ultrassa 6+3. Oli mukava kokemus. Nyt hyvillä mielin ulkoilemaan!

Aurinkoa viikkoon kaikille ja LeenaT:lle erityistsempit!

Lunea, just tuolta ne liikkeet aluksi tuntuivat mullakin. Ja vieläkin välillä tuntuu vain sellaista hipsuttelua ja kutittelua, mutta esimerkiksi tänään oli kyllä kunnon melskaamista ja potkunyrkkeilyä :D Tuo doppler olisi ehkä kuitenkin ollut hyvä hankinta, koska liiketuntemusten vahvistumiseen menikin yllättävän kauan, välillä ne hävisivät, ja tuohon rakenneultraan asti oli epävarma olo, onkohan kaikki hyvin. Jospa nuo liikkeet eivät enää tuosta vaimene, vaikka voi olla, että jos se koko ajan potkii, niin kohta alkaa toivoa, että nukkuisipa se joskus :)

Ihania kuulumisia Leeniliini! :heart:

Mahtava ilma täällä! Pakko ehtiä pikku kävelylle tänään, vaikka tekemistä riittäisikin.

Liisakaisa ja Myyrätyttönen 22+2

Apua. Tänään on se ultra. Tuomiopäivä. Eikä mies pääse mukaan, joudun menemään yksin. Jos luette uutisista, että joku on kolaroinut tai ajanut ulos moottoritieltä Hämeenlinnan nurkilla, niin se olen sitten minä. :laugh: Jos ultran tulokset on huonoja, niin en takaa, että auto pysyy tiellä itkukohtauksen aikana. Pitäkää peukkuja!

Tänään kuunneltiin neuvolassa ekaa kertaa sydänääniä. Vaikea siinä olla vakavalla naamalla, kun terkka selitti, että et sä vielä voi liikkeitä tuntea. Selvästi tunsi, kun kaveri mahassa lähti doppleria karkuun ja tais potkastakin sitä. ei tykänny kuuntelusta, muuten onkin ollu hiljaista...joskus jotain tuntee, jos tuo kaveri suuttuu, mutta ei tosiaan mitään jatkuvasti. eikä niitä ensisynnyttäjän kai vielä pitäisikään, välillä sitä ajattelenkin, että jos ovatkin vaan ilmavaivoja. tuosta tän aamuisesta ei vaan voinu erehtyä, kun samaan aikaan kuuli sykkeen ja sen häviämisen, kun kaveri lähti karkuun :D

meillä ei kotona ole doppleria, eikä tulekaan kun ei tuo kaveri siitä näyttänyt pitävän ollenkaan.

Liisakaisa
täällä tuntuu myös siltä välillä, että onkohan kaikki hyvin. jos käy ultrassa tai neuvolassa niin taas vähän aikaa tuntuu, että kyllä siellä elämää on, mutta sitten taas tulee välillä se epäusko koko raskauteen ennen kuin taas pääsee ultraan. ne oli neuvolassa meinannu mulle nyt 6vk väliä seuraavaksi, kun ei ole mitään mikä vaatisi erityistä seurantaa. vaihdetiin 4viikoksi, minähän en 6 viikkoa odota, että seuraavan kerran kuulen mahasta jotain!

jeeni ja kaveri 15+2

Heipparallaa pitkästä aikaa!

Liisakaisa, meikäläiselle voi päivittää iäksi 29. Vai olikohan meillä ees ikää täällä... :D

Aika tuntuu kuluvan ihan järkyttävän nopeasti - mulla on enää 11 päivää töitä ennen äippälomaa. No arvata saattaa, että hommia on sitten vähintään neljän viikon edestä, kun täytyy sijaiselle tehdä jotain vähän valmiiksikin... Mutta kiva, että vielä jaksaa. Olen mä tosin ihanista aurinkoisista päivistä huolimatta soittanut useampaan otteeseen miehen mua töistä hakemaan, kun ei meinaa voimat riittää kävelyyn ja on niin kamalan liukastakin. Heh.

Raskausoireista mulle tuli pahoinvointia vähän siellä vkoilla 6-12, mutta muuten ei sen kummempaa ole ollut. Tissitkään ei oo ihmeemmin kasvanu (no vähän sentään, että yhtä kokoa isompaan on pitänyt siirtyä), mutta maitoa pikkuisen jo tulee. Muutaman viime viikon oon öisin kärsinyt lonkkakivuista, jotka tosin pysyy aisoissa, jos on yksi tyyny jalkojen välissä, toinen tukemassa mahaa ja kolmas selkää... Ja taas on alkanut iltapäivisin väsyttää.

Vitsit, että haluaisin tietää, minkähän kokoinen pikkuinen siellä mahassa majailee! Rakenneultrasta on kohta kolme kuukautta, eikä neuvolassa ole lähdetty arvailemaan mitään sen kummempaa. Sen verran sentään katsottiin (siis kokeiltiin/kuunneltiin), että tyyppi oli viimeksi pää alaspäin, mutta musta tuntuu, että kyllä se vieläkin kääntyilee välillä. Ei tunnu edelleenkään pitävän kiirettä ulospäin... Toukokuisissa muuten syntyi ensimmäinen vauvakin, LA oli sama kuin mulla! Uskomatonta!

LeenaT toivotaan parasta! Ainakaan vielä ei ollut kolariuutisia missään... :)

Leeniliinille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Hankinnoista meiltä puuttuu vielä kaiken maailman rintapumppua ja muuta, en tunnu olevan oikein kärryillä edes kaikesta puuttuvasta. :) Toivottavasti äippälomalla ehtii ja jaksaa hiukan paneutua siihen. Tällä viikolla miespuolinen työkaverini, jolla on pieniä lapsia, kyseli että mitäs kaikkea meiltä puuttuu ja haluaisimmeko tulla katsomaan heidän varastojaan. En sitten kyennyt selittämään hänelle rintapumppu- ja liivinsuojatarpeita ym. "No, pieniä vaatteita ainakin puuttuu", sain kakistettua... :D

Tiipula ja musi 31+5, kuvittelisin

Jännitän täällä LeenaT:n tuomiota, toivotaan, että se on hyvä! :)

Tasaista eloa vietellään täällä, oireita ei ole yhtään ja se vähän huolestuttaa.. :| Ultran sain siirrettyä ens perjantaille eli 25pv vaikka aluksi sen piti olla 28pv. Tahdon mahdollisimman pian näkemään, että onko kaikki hyvin asukilla. :) Nyt siis 8 päivää ultraan, huoh, tästä tulee maailman pisin viikko! Turvotus vaan kasvattaa mahaa entistä enemmän ja maha on kuin pallo! :D

Tässä vähän taas verestän pikkuisten vaavien hoitotaitoja kun on kaverin 2,5 viikon ikäinen vaavi hoidossa muutaman tunnin. :) Ihana pieni pallero! :heart:

tsude ja pöppiäinen 11+0 !!

Meidän pieni ei ollut kasvanut. Sain lähetteen polille lääkkeelliseen tyhjennykseen. Huomenna soittelen sinne aikaa, mutta ensi viikolla sinne siis. Täytyy maanantain neuvolakin perua. Voitte poistaa mut listalta. Kiitos tuesta!

Voi ei LeenaT :'( En voi edes kuvitella, miltä tuntuu. Paljon jaksamista! Oliko niin, että jos tulee kolmas keskenmeno peräkkäin, pääsette ehkä johonkin tutkimuksiin..? No, ehkä se ei ole päällimmäisenä mielessä ihan heti, varmasti toipuminen vie aikaa.

Heippa!
En taas oo kerinny vähään aikaan tänne, mutta lukasin teidän jutut läpi...ja yritän nyt ennen töihin menoa jotain kirjotella..
Ihan ekaksi voimia LeenaT :hug: tippa silmässä luin nuo surulliset uutiset...
muutenkin tuntuu, että viime aikoina on ollut tunteet pinnassa, en tiedä miksi. Nythän pitäs olla se seesteinen toinen kolmannes...
(.) Neuvolaan viikon päästä, sit 30.3 rakenneultraan. Huimausta välillä, muutoin olo on ollu ihan hyvä. Väsymystä tosin jonkin verran. Vatsa on kasvanut :heart:

Hyviä vointeja kaikille :)

Sassy ja "s" 18+6

pahoitteluni LeenaT ja paljon voimia tulevaan :(

mikä seesteinen toinen kolmannes?? saisko tännekin? alussa en juurikaan itkeskellyt, mutta nyt tulee tippa linssiin mistä vaan surullisesta, ärsyttävästä, vihastuttavasta ym. ajatuksesta. ja sitten kun itkettää niin sitten ei tule loppua millään, ei varsinkaan jos toinen kyselee vieressä, että mikä on....pahentaa vaan tilannetta, kun ei oikeasti ole mikään hätänä mutta tietää, että näyttää siltä, että jotain on pahasti vialla.

Kiitos tuestanne ihanat! Pääsinkin polille jo tänään. Ultrasivat vielä varmuuden vuoksi. Otin siellä valmistavan lääkkeen ja sunnuntaina sitten loput lääkkeet.

Liisakaisa: Tuo hoitojuttu oli se, että mun äiti on kovasti hommaamassa mua yksityiselle hoitoon ("te ette sitten vuosikausia lasta yritä"). Oon yrittänyt sitä nyt toppuutella. Ei tässä ole kuitenkaan siitä kyse, ettenkö tulisi raskaaksi. Itse tahtoisin vielä jatkaa yritystä ihan normaalisti enkä usko että mieskään mitään hoitoja haluisi. Kuitenkin niin vähän aikaa vasta yritetty. Lääkärithän ei noita varhaisia keskenmenoja laske ollenkaan keskenmenoiksi, vaan ne on vain kemiallisia raskauksia. Joten mulla on nyt todistetusti yksi km. Lääkäri meinasi tänään, että ei tällä yhdellä keskenmenolla pitäisi olla mitään vaikutusta, vaan voin tulla jo seuraavasta kierrosta raskaaksi. Kunnallisiin tutkimuksiin ja seurantaan pääsee, jos on ollut kolme keskenmenoa. Foolihappoa suositteli. Ja kehotti myös pudottamaan painoa varmuuden vuoksi.

Eilen romahdin täysin kotiin päästyäni. Onneksi mun miehestä paljastui maailman paras lohduttaja. :heart: Loppuillasta se sai mut jo nauramaan, kun yritettiin miettiä nimiä meidän tuleville lapsille. Jatketaan yritystä samantien, kun kropasta on kivut ja vuodot poissa.
Tänään on ollut ihan ok olo. Tosin meinasin taas ruveta itkuun, kun soittelin pomolle sairaslomasta. Sairasloman syytä en sille kertonut, mutta kuulosti kyllä vähän epäilevältä. Siis että arvasikohan se. Ja sit jos näkee, että saikkulappu on gynepolilta, hmm. Noh, perheellinen nainen hän onneksi on. Ja itse asiassa on ensi viikon poissa, joten olen itse oma pomoni, kätevää.

Toivottavasti pääsen tänne pian takaisin (kolmatta kertaa). Kyllä tästä selvitään. Onnea ja odotuksen iloa teille kaikille tuleville äideille. =)

LeenaT: :'( Pahoittelut. Varmasti vielä joku pikkuinen jaksaa kehittyä loppuun asti. Jaksamisia koettelemuksiin :hug:

Mulla on alkanut herkistyä jotenkin tuo mieliala. Kävi ihan itkettämään kun Idolsissa eilen Ali lauloi niin kauniisti. :ashamed: En kyllä normaalisti kovin herkkänahkainen ole. Lisäksi kun luin yhtä kirjaa, missä nainen luuli että sen mies pettää sitä niin siinäkin kävi itkettämään ja harmittamaan sen naisen puolesta. (ei se mies kyllä oikeasti ollut pettänyt sitä naista) :laugh:

Iltaisin kauhea väsymys, mutta yöunet on jotenkin ollut levottomia. Katkonaista unta ja aamuisin kauhean rasittunut olo. |O

Viikon päästä neuvolassa kuunnellaan, josko kuuluisi sydänääniä. :heart: Toivotaan että kuuluu..

Tiksutin ja Bebe 10+0 :heart:

Ihana lukea LeenaT, että saitte asiasta yhdessä puhuttua ja yritys jatkuu! Paljon tsemppiä! Avosylin otamme sinut tänne vastaan sitten kun tärppää:)

Tiipulalle tsemppiä viimeisiin työviikkoihin:) Saako muuten udella, onko sulla pysyvä työsuhde vai pätkätyö..? Kun mulle on jotenkin tosi epäselvää, mitenhän se äitiysrahahomma menee, kun mulla äitiysloma alkaa kesäkuussa ja heinäkuun loppuun asti olisi työsopimus. Kun työssäolevathan saa vissiin kolmen kuukauden ajan "palkkaa" äitiyslomalla, niin saankohan minäkin tuon puolitoista kuukautta...

No, ensi viikon neuvolassa saan Kelan oppaat äitiysrahoista, ehkäpä se selvenee... Sitten pääsee laittamaan hakemuksen äitiyspakkauksestakin, eli me saadaan varmaan vielä viime vuoden pakkaus, koska uutta ei kai ole julkistettu vielä.

Nuo levottomat yöt jatkuvat mullakin. Iltaisin tosiaan sammun kuin saunalyhty, mutta jos ja kun yöllä herään ja on pakko nousta vessaan, en saa enää millään unta, varmaan tunnin saan aina pyöriä... Valoisat aamut eivät auta yhtään asiaa, kun rupeaa miettimään, paljonkohan se kello jo on. Ennen vauvan tuloa pitää varmaan hommata pimennysverho makkariin, niin pystyy opettamaan sille, että öisin on pimeää ja silloin nukutaan :D

Nyt kuntosalille ja kirppiskierrokselle!

Liisakaisa ja Myyrätyttönen 22+6

Liisakaisa Määräaikaisenahan mullakin on soppari (tosin näyttää siltä, että saan elokuun alusta viran, vaikka olenkin äitiyslomalla, jee! Ihan käsittämätöntä!) ja kyllä se niin menee, että saa palkkaa sen kolme kuukautta tai sopimuksen loppuun asti. Silloin Kela maksaa äitiysrahan työnantajalle ja työnantaja taas palkan sulle. Kun soppari loppuu, niin Kela alkaa maksaa suoraan sulle.

Äitiyspakkaushakemuksen käsittelyssä voi kestää hetki, joten saatat ihan hyvin saada uudenkin. Ja sullahan on vielä hetki aikaa vitkutella sen hakemuksen tekemisen kanssa, jos haluat mieluummin vuoden 2011 pakkauksen... :) Vaikka onhan tuo 2010 oikein kiva pakkaus sekin eikä uudesta ole vielä tietoa. Meillä terkka sanoi, että jos mä tekisin hakemuksen ihan viimetipassa, niin saattaisin saada jo uuden, mutta enhän mä malttanut odotella.

Ihana päivä tänään!

Tiipula ja musi 32+1

LeenaT: Ihanan viestin olit kirjoittanut! Upeaa että olet noin hienosti "taistelumielellä" ja mies on tukena. Uskon vahvasti että teillä pian taas tärppää ja vielä loppuun asti pääsette. Hurjasti tsemppiä!

Sinua takaisin tänne odotellen,
Leeniliini

Ihan ekaks LeenaTlle pahoittelut tapahtuneesta ja kamalasti tsemppiä uuteen yritykseen! :)

Tänään ekan kerran aamulla kun selällään makasin ja masua tunnustelin, niin luulisin, että kohdun tunsin tai kovalta maha tuntui tosta navan alapuolelta aika isolta alalta. :) Sitten mietin, että kun rakko oli ihan täynnä niin masussa tuntui vähän niinkuin elohiiren nykäisyjä, mutta aika kovina, että onko mitenkään mahdollista vielä näin aikaisin, että tuntisi jo liikkeet? :O Vai oliko ne oikeastikin vain jotain elohiiriä? :D

Millonkas tuota kelan äippä pakkausta voi hakea? Tahtoisin jo kovasti sen saada. :D
Huoh, vielä 5 päivää ultraan, menisipä aika jo nopeasti!

tsude ja pöppiäinen 11+3

Tiipula tosi hienoa, jos saat viran! Onpa varmuus, että on töitä äippäloman jälkeen. Mulla ei valitettavasti ole mahdollisuutta saada jatkaa nykyisessä paikassa sitten, mutta uskon kyllä, että jotain järjestyy.

Tsude, vaikea sanoa, voisitko vielä tuntea liikkeitä. Toki jos useamman kerran tuollaista tuntuu, niin voihan se olla. Kyllä tuolla heinäkuisissa jotkut tunsivat jo np-ultran aikaan, eli onhan se tosi yksilöllistä.

Äippäpakkausta voi hakea, kun saa neuvolasta raskaustodistuksen, ja sen voi käsittääkseni saada aikaisintaan viikolla 22.

Liisakaisa poksuu, viikkoja jo 23 :)

Suurin osanotto ja paljon voimia LeenaT... Loistava asenne sulla kuitenkin, ja hyvät uutiset, että heti voi alkaa taas yrittämään. Kyllä te vielä onnistutte! Tule pian takaisin!

Tsude, mä tunsin joskus noilla viikoilla vatsallani yhden kunnollisen elohiiren nytkähdyksen. Arvelin sitä tosiaan elohiireksi, mutta olishan se ehkä voinut olla jokin superkuperkeikkakin. :) Nyt on vasta alkanut tuntumaan useammin sellaisia paljon sitä ensimmäistä elohiirtä hennompia muljahduksia.

Sitten mun kohtu arpoo tullako esiin vai ei. Pe ja la aamuina se näkyi ja tuntui ihan selvästi kovana pallona navan alla, mutta hävisi kun nousi sängystä ylös touhuamaan. Ei siis näkynyt uudestaan makuulle mennessä. Su aamuna vatsa oli ihan litteä ja pehmeä. Tänä aamuna jälleen oli kova möhkö tuohon ilmaantunut, mutta jälleen se katosi kun ylös nousin.

Kai sillä on vielä tilaa tuolla muljua, mutta enpä ole tämmöisestäkään ennen kuullut! Moni on kyllä siitä kertonut, että maha tulee näkyviin yhdessä yössä. Mun masu tulee sitten esille VAIN yöksi, ujo lapsi. :D

T: Lunea ja Nötö 16+3

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä