Tsude, ei mulle tullut mieleenkään, että monessa neuvolassahan on tosiaan ultra. Meillä kun ei sellaista luksusta ole, vaan kaikki ultratutkimukset tehdään lähikaupungissa. Ihanaa, että näette jo ensi viikolla pikkuisen
Eltsu etköhän huoli ihan turhaan tuosta maalihommasta. Kyllähän moni altistuu työssäänkin kaiken maailman kemikaaleille, saati sitten ihan arkielämässäkin. Toki se varhaisultra rauhoittaa kummasti mieltä, kun näkee, että elämää on
Jeenin tiedot päivitetty! Toivottavasti en sekoittanut koko listaa, kun tässä kännykällä surffailen. Ja hienoa, että kaikki oli hyvin
Yöheräily ja pissalla ravaaminen on tuttua täälläkin. Lisäksi mulla on pari kiusallista vaivaa, jotka ajattelin jakaa kanssanne, jos vaikka teillä on/teille tulee samanlaista

Ja anteeksi jos menee jonkun hyvän maun rajojen yli.
Ensimmäinen vaiva on peräpukama (luulen niin). Eli isolla asialla käydessä sattuu, vaikka ei joutuisi juuri ponnistelemaankaan, saattaa tulla verta ja jälkeen päin tuntuu, ettei pysty istumaan

Tätä on nyt ollut noin viikon. Kävin ostamassa ensiavuksi apteekista Ac3 comfort -nimistä voidetta, ja oon koittanut syödä tosi vatsaystävällisesti (kasviksia, kaurapuuroa, täysjyväleipää, luumupilttiä, piimää; ei juustoa, teetä, banaania, jotka vissiin kovettaa vatsaa). Toki jos tämä pahenee, niin pakko mennä lekurille, mutta toivottavasti helpottaa näillä keinoilla. Ja mitä asiaa googlettelin, niin ei sille raskausaikana vissiin pystytä juuri mitään tekemään lääkärissäkään.
Toinen kiusallinen vaiva on todella runsas valkovuoto. Se on ollut plussaamisesta asti runsaampaa kuin normaalisti, mutta tuntuu vain runsastuvan, eikä se kyllä tuoksahda aina mitenkään raikkaalle... Ekassa lääkärineuvolassa lääkäri ohimennen sanoi, että valkovuotoa on, niin kuin usein onkin (teki siis sisätutkimusta), mutta en tajunnut kysyä, mihin rajaan asti se on normaalia? Esim. jos on hiiva, liittyykö siihen aina kutinaa? Tai voikohan olla joku muu tulehdus? Pitää muistaa kysyä seuraavalla neuvolakäynnillä. Se onkin itse asiassa ensi viikolla.
Tällaista täällä siis. Hyvin pieniä vaivoja nämä silti edelleen ovat, ja pääpiirteittäin tästä muistaa nauttiakin
Liisakaisa ja Myyrä 18+2