Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Täällä edelleen yhtenä kappaleena, hyvin nukuttu yö takana. Maha vetää helposti kovaksi, mutta kipeää teki yöllä vain hetken.
Laskettu aika on sunnuntaina, saa nähdä meneekö yli..

Susimieli ja Pieni(?) 39+4
 
Moikka!

Hui, kun siitä on kulunu pitkä aika kun olen viimeksi käynyt kirjoittelemassa. Välillä olen kyllä käynyt muuten kurkkimassa kuulumisianne.

Susimielellä on tosiaan viimeiset hetket menossa, tsemppiä niihin!
Kaikille uusille ja hyviä uutisia kuulleille paljon onnea!

Mulla kans ollu noita kohdun kovettumis supistuksia (täysin kivuttomia) jostain puolesta välistä alkaen ja ihan normaaleita on.

Meillä kuuluu kolme lääkärikäyntiä.

Täällä elellään ihan olosuhteisiin nähden normaalisti ja hyvin. Toki kaikennäköisiä asiaan kuuluvia vaivoja on ollut, mutta mieli on hyvä ja aikas rauhallinenkin. Supistuksia (ihan kipeitäkin) on ollut nyt silloin tällöin muutaman viikon ajan ja viime lääkärissä todettiin, että kohdunkaula on jo lyhentynyt ja pehmentynyt ja kohdunsuu on jo hieman raollaan. Kiva oli kuulla, että ne kivut on jotain oikeasti saaneet aikaankin. Kohdunsuun raollaan olo kun ei kuitenkaan tarkoita, että vauva syntyisi välttämättä silti yhtään aiemmin.

Tässä sitä vain mennään ja nautiskellaan viimeisistä viikoista ja jännitetään missähän me joulu mahdetaan viettää ;)

milizza ja kaveri 37+1
 
Susimieli: Niinpä, mutta toivottavasti en kuitenkaan :) Toive olis päästä vaikka ensi vuoden puolelle. Tosin näitä toiveitahan ei tunnetusti juuri kuunnella.Kaveri päättää tulemisestaan aivan itse :) mutta jännäähän tämä on.
 
Jospa se teidän malttaisi vielä hetken, vaan saapa nähdä, aika hassua kun sulla on kaikki enemmän "valmiina" kun mulla.. Noh, kait se voi ilman ennakkomerkkejäkin alkaa, toivon ainakin :D Tosin tällä meidän pojulla tuntuu olevan lokoisat oltavat, tyytyväisenä se tuolla potkii ja möyriskelee.. Ei tunnu olevan järin kiire ulos.
 
Omanapainen neuvolapäivitys:

Mulla on siis tähän asti ollut koko ajan kaikki ok,
nyt oli hemppa pudonnut (no sikäli lokakuussa viimeksi mitattu, silloin oli 142 niin ei mitattu hetkeen, nyt 116),
pissassa proteiinit 1-2 plussalla,
alapaine koholla 130/90,
paino oli noussut taas parissa viikossa nelisen kiloa(!) .

Eli alkavalta raskausmyrkytykseltä näyttää. Neuvolasta soitti sairaalalla mutta siellä olivat sitä mieltä että kotiin odottelemaan, jos tulee päänsärkyä/näköhäiriöitä, ylävatsan kipua tai huimaa turvotusta niin laitokselle.
Maanantaille saatiin uusi aika jos silloin oon vielä yhtenä kappaleena, ja jos silloin on vielä näitä myrkytys viittauksia niin sairaalaan. Eli todennäköisesti maanantaina viimeistään alkaa tapahtumaan, itsestään tai avustettuna.
Nyt vaan toivotaan että tulisi omia aikojaan tässä viikonloppuna.

Kyllä katosi kaikki rentous viikonlopusta, nyt koko ajan kuulostelee omaa oloa, synnytystä ennakoivaa oloa ja kauhunsekaisella jännityksellä odottaa maanantaita.
Toisaalta olisi ollut kiva että olisivat tänään tsekanneet sairaalalla, niin ei tarvitsisi omalle vastuulle ottaa, mutta toisaalta käynnistys ei ajatuksena houkuta, mies sanoi että onneksi saatiin vielä hieman lisäaikaa, että olisi ollut hurjaa lähteä ihan puskista synnyttämään.

En tiedä, menin ihan hämilleni kun en ollut varautunut että olisi mitään, ja olin varautunut jo vähän että jos tää menisikin yliaikaa..

Painoarviota kyselin myös, sanoi ettei ole kovin kokenut mutta voisi sellaista kokeilla antaa, sanoi että yli kolmikiloinen on, varmaan kolmen ja puolen kilon kieppeillä, ehkä vähän yli, muttei mikään nelikiloinen. Itse olisin veikkaillut samaan suuntaan, joten saas nähdä osuuko arvailut.

Ai niin, selässä alkoi just menkkajomotusta muistuttava olo, ei ole aiemmin ollut tän raskauden aikana näin kovaa.. Josko se alkaisi syntyä..

Jännän äärellä,
Susimieli ja Pienisuurimies 39+5
 
Onkos susimielelle tullut lähtö yön aikana? :)

Annoin eilen miehelle askartelemani isyyspakkauksen ja hän oli niin otettu että aloin itkemään pelkästä liikutuksesta :D Toinen oli ihan ihmeissään että missä välissä ja millä rahalla mä olen ehtiny tommosen väkertämään ja mistä sain idean. :) Pakkaukseen päätyi nyt sitten 3 erilaista selviytymis-settiä:

- Kun vauva itkee-setti missä oli tuttipullo, tutti, korviketta ja korvatulpat.

- Vaipanvaihto-setti missä oli vaippapaketti, iskän poika-body, talkkia, rasvaa ja kaverin avustuksella sairaalasta "lainattu" eristystakki, naamamaski, pari kroonikko-alustaa ja steriilit kumihanskat

- Isän selvitymis-setti missä oli Vauva-omistajan opas-kirja, viskipullo, batteryä, karkkia, buranaa ja kortti missä annoin luvan ostaa iskän makua miellyttäviä sikareita ja kerroin miten tärkeä hän mulle on. En löytäny miehen polttamaa sikarimerkkiä kaupasta niin piti sit laittaa kortti. :)

Oli kiva tehdä toiselle tommonen yllätys kun raukka joutuu aika hirveitä hormonimyrskyjä katselemaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oltaisiin jo valmiita vauvaa varten..

Me siivottiin tämä päivä, nyt on lakanat vaihdettu (kai niihin ensiyönä holahtaa lapsivedet... ) ja imuroitu, myös vauvan vaipat ja vaatteet laitettiin koreissa hoitopöytiin (makkarissa ja vessassa omansa) ja amme sun muut on nyt paikoillaan. Kaikki on valmiina. Ei olla aiemmin noita nosteltu esille ettei suotta pölyynny, mutta tässä ei kait montaa päivää nyt mene että pääsevät käyttöön.
En kyllä vieläkään toisaalta usko että se syntyy ihan koska vain, todennäköisesti viimeistään alkuviikon aikana! Huh!

Kävi tossa kyllä sellainen kömmähdyskin, joka ensin otti lujaa päähän mutta toisaalta, parempi että se nyt kävi kun vauvan kanssa..
Siirrettiin makkarissa mun yöpöytä pois, kun tarkoituksena on että vauvan sänkyä saa öiksi aina laita alhaalla mun viereen kiinni, sivuvaunuksi, ja siinä tuli sitten kokeiltua ja kerrattua vielä miten se laita laski ja nousi.
Vaan siinä testatessa, irtosi koko hemmetin ylälaita tuosta sängystä, ja pienat ropisi tietty irti samalla! Toinen pitkä sivu meni siis ihan palasiksi!
Hetki siinä ihmeteltiin että mistä me tähän hätään saadaan uusi sänky, mutta saatiin toi sit hyvin kasaan, laitettiin parit ruuvit niin että se ei voi enää särkyä. Olisikin ollut hienoa kun ei olisi ollut sänkyä odottamassa..
Käytettynä toi ostettiin ja on vissiin edellisellä omistajalla jo hajoillut kun noin äkäseen hajosi, ei olla sitä juuri nosteltu kun se on vaan seissyt koristamassa makkaria. Olisi se tietty voinut ostaessa kertoa.. Brion melko uusi sänky ja muuten kunnossa niin ei olisi uskonut.
Mutta onneksi se on nyt kasassa ja kunnossa taas.

Nyt on vähän kurja olo, huimaa vähän, mutta se saattaa johtua kun ei olla syöty sitten aamupalan kun ollaan touhuttu siivouksen kanssa. Mies lähti hakemaan herkut kotipizzasta ja loppuilta lepäillään vatsat täynnä. Kaverit pyysi niille istuun iltaa mutta ei tee mieli mennä kun hieman jo väsyttää ja tän mahan kanssa on mukavin röllöttää sohvalla pitkänä, niin kylässä pitää liikaa jäykistellä.

Mua niin inhottaa kun jalkaterät on turvoksissa, mulla on sellaiset pullajalat nyt, ihan niin kuin lapsen pyöreä ja pehmeä jalkapöytä. :$

Mä niin toivon että ensiyönä saataisiin lähteä poikaa hakemaan sairaalaan,loppuisi jännitys ja pääsisi murun jo näkemään. Vaan eipä tunnu supistuksen supistusta!

Huomenna on laskettu aika! Huh, hullua kuinka aika on mennyt ihan siivillä!

Susimieli ja Pieni 39+6
 
Minä käyn myös aina katsomassa mikä on Susimielen tilanne =) Jännää!!

Oletpa Namppis mahtavan isyyspakkauksen väsännyt! :) Mulla ei ole edes käynyt mielessä tuollainen, mut idea on tosi hyvä. Saas nähdä keksiikö itsekin jotain vastaavaa :)

ON:Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin! :heart: Ei mitään huolestuttavaa, mitat täsmäsi viikkoihin ja kaikki näytti olevan kunnossa. Mikä valtava helpotus! Ihan kuin olis suurikin kivi tippunu hartioilta, nyt on ihan erilainen olo tämän raskauden suhteen ja vain parissa päivässä! Sain kuiteskin kontrolliajan tammikuulle erään meidän suvussa esiintyvän vakavan sairauden vuoksi. Tämän kätilön mukaan mulle olis pitänyt laittaa lähete, jotta lääkäri olisi jo nyt ultrannut. En tiedä miks neuvola ei ollut kiinnittänyt huomiota asiaan, vaikka ekalla käynnillä siitä kerroinkin. Eikä sitä itse älyä yhtään pyytää mitään erityisjuttuja, sitä vaan menee sinne minne sanotaan. Tässä ultrassa kätilö kävi vielä konsultoimassa lääkäriä, joka oli sitä mieltä että hyvä on katsoa vielä se kontrolliaika viikolle 26-27. Vaikka siis tällä hetkellä ei ollut mitään huolestuttavaa havaittavissa. Kai se on jokin varmistus. Sukupuolta ei saatu selville, eikä siis haluttukaan :) Ei sitä meiltä kysyttykään. Ukko oli yrittänyt tiirailla ruudulta, mut eihän siitä mitään selvää saanut :D Mut nyt hyvillä mielin odotukseen, oikeastaan tuntuu että nyt sitä vasta uskaltaa uskoa tähän vauvaan :)

Viikonloppuja!

Kristiina ja Onni 20+6
 
Minä myös jännään täällä Susimielen puolesta ja tsempit tulevaan koitokseen! Hyvin monellahan synnytys käynnistyy itsestään kun on käynnistyksestä ollut puhetta tai siihen on varattu aika, niinhän minullakin kävi. :) Tehän otitte äitiyspakkauksen? Pistäkää se sinne pinnikseen ja vaavi sinne nukkumaan jos ei laita pysy paikoillaan.
 
tsude toivotaan että tääkin säikähtäisi tulemaan itsekseen kun aletaan käynnistystä suunnittelemaan :D
On meillä toi äp, mutta onneksi saatiin se laita kunnolla korjattua, koe kiskottiin sitä joka suuntaan eikä se enää mene palasiksi!

Kristiina hyvä että saitte mukavia ultrakuulumisia! :)

Laskettu aika on siis nyt eikä tässä kyllä ole erikoisemmin mitään tuntemuksia, olen kovin yllättynyt jos synnytys tänään alkaa.. Alkaa jännittää se huomisen neuvola, että mitä siellä sanotaan. Toivottavasti ei enää ainakaan tarvi odottelemaan jäädä, alkaa hermostuttamaan vaan. Mulla on jonkun verran toi turvotus nyt lisääntynyt, jaloista alkaa nilkat kadota näkyvistä.. Aika ällön näköistä, mullakin sellaiset nahkajalat normaalisti, näkyy kaikki jänteet hyvin ihon alta, ja nyt tuntuu kuin olisi paksut sukat jalassa kun jalkapohjakin on sellainen "tyyny". :$

Seuraillaan sen kehittymistä ja tarvittaessa soitetaan sairaalaan tänään että ottavatko tarkistettavaksi. Hankalaa kun pitää oma oloa seurailla, tässä tulee ihan vaino harhaiseksi. Sitten lisäksi tulee vauvan liikkeitä tarkkailtua paljon enemmän, ettei sillä vaan ole mitään hätää. Se oli kyllä eilen melko laiskalla tuulella,mutta kyllä se sitten illalla ilmoitteli itsestään kun nukkumaan mentiin. Hyvä sekin on liikkeitä nyt kytätä, mistä sen tietää väheneekö ne siksi että se kerää voimia syntymiseen vai siksi ettei se saa istukasta tarpeeksi happea ja ravintoa?
Eli alkaa joka asia hermostuttamaan pikkuhiljaa, ja toki se tuleva synnytyskin mietityttää. Hope so ne alkaa antamaan sitä käynnistely aikaa heti huomenna jos tää nyt ei ihmeen kaupalla tule itsestään ulos.

Ihmeen viluinen olo, vaikka muuten on kokoajan enemmänkin hiki, oli eilen illalla jo, mutta lämpöä ei ollut. Kipeäksi en (toivottavasti) ole tulossa.

Odottelu jatkukoon..

Susimieli ja Pieni 40+0
 
Me tossa miehen kanssa tutkailtiin tätä mun turvotusta ja koska nyt alkaa kämmenetkin pullottaa, niin soitin synnärille. Kehoitti tulemaan tarkistettavaksi,
katsovat pissan, verenpaineen, laittavat kai käyrille, lääkäri ultraa istukkaa jne.
Noiden perusteella sit katsotaan jatketaanko neuvolan seurannassa vai ottavatko mut sisään. Voin kertoo että nyt iski jänskätys! Toivoisin ehkä että alettaisiin patisteleeen pojua ulos, ettei tarvi jatkaa tätä hermostuttavaa olon seurailua.

Susimieli ja Pieni 40+0
 
Kuulostaa alkavalta raskausmyrkytykseltä toi Susimielen tila kyllä! Onneks ottavat näytille. Laittele sitten viestiä sieltä jos jäät sisälle niin tiedämme jäädä odottelemaan vauvauutisia ;)

Kristiina, tuo isyyspakkauksen idea on täysin kopioitavissa :) En mäkään sitä alkuperäisenä itte keksiny, muokkasin vaan sisältöä oman ukon mieleen sopivaksi ja sit toi setteihin jako oli oma idea. Mut saa tosissaan hyödyntää ;)

ON, mennään tänään broidin nuorimmaisen synttäreille ja viedään lasten joululahjat samalla. Kiva nähdä niitä natiaisia taas vaikka ei oo kun pari viikkoa edellisestä kerrasta. Oma napero on ollu todella vauhdikkaalla tuulella ja potkuissa alkaa todella olla voimaa kun välillä melkein sattuu kun osuu johonkin herkempään kohtaan. HUomaa ihan selvästi miten päin pieni on kun pylly tuntuu omassa kyljessä ja selkälinja siitä selkeänä jatkuu alas. :) Pitäis masukuvaakin ottaa mut hitto kun ei saa aikaseks...
Namppis 33+3
 
Tosi jännää seurata, että tuleeko Susimieli takaisin yhtenä kappaleena vai ei. :)

Täällä odotellaa kovasti äippäloman alkua ja samalla kauhistellaan kuinka vähän töitä on jälellä suhteessä tekemättömiin töihin :D Mä olen hieman ristiriidassa itseni kanssa tän asian suhteen. Vielä olis reilu 5 viikkoa töitä, mutta niistä vain 2 on täysiä viikkoja noitten pyhien yms. lomapäivien takia.

Huomenna olis neuvola. Ajattelin kysyä niistä valmennuksista jos ei ehdi mainitsemaan ensiksi. Olis kiva jos siellä vaikka tutustuisi joihinkin samanhenkisiin pariskuntiin täällä niin voisi sitten vauvan tultua (ja muutenkin) pitää yhteyttä lähialueella. Mutta katsotaan nyt.. meidän tuurilla tätä ei tuu tapahtumaan kuitenkaan tai sitten ei saa vaan itse suuta auki ja tehtyä aloitetta. En vaan haluisi mökkihöperöityä kotiin vauvan kanssa.. onneksi sentään meillä on paljon pieniä lapsia naapuritaloissa niin leikkipuistossa varmaan sitten tutustuu väkisin muihin lapsiperheisiin.

Vauva liikkuu tosi paljon. Myllertää oikein kunnolla masussa ja masu heiluu hirmuisesti. :)

Line ja Nano 29+4 :) (kohta 30 menee rikki!!)
 
Kaikki vauvalla ok, poikalupaus pitää edelleen ja painoksi veikkasi 3700g!

Pissassa proteiinit kaksi plussalla, verenpaine ok, jalat järkyn turvoksissa. Verikokeissa joku arvo koholla niin ottivat yöksi osastolle. Mun pitää kerätä kaikki pissa talteen seuraavat 12 tuntia ja illalla ottavat vielä käyrille.

Lääkäri teki melko ronskisti sisätutkimuksen (sattui ihan sairaasti!) Ja sanoi että reilusti yhdelle sormelle auki, änkeämällä sai kaksi ja venytteli siellä ties mitä. Nyt on kipeitä supistuksia vähän ja ruskeaa tuhruvuotoa vähän.. Saa nähdä syntyykö tänä yönä itsestään, jos ei niin huomenisaa tai viimeistään tiistaina käynnistävät.

Nyt lepään, jos synnytys alkaa niin olen voimissani.
 
Voimia Susimieli!!! Täälläkin kovasti jänskätään, milloin me saadaan uusi vauva meidän pinoon :)

Kristiina Hienoa, että hyviä uutisia ultrassa!

ON Perjantaina oli sokerirasitus ja tulokset saan sitten ensi viikolla. En tiedä antaako neuvolatäti vai neuvolalääkäri tulokset, koska samana päivänä molemmille on käynti.

Nivuset on kipeät päivittäin ja todella kipeät sen jälkeen, jos tulee vähänkin enemmän liikuttua. Eipä tämän takia sitten hirveästi kiinnosta liikkua, koska en haluaisi olla niin kipeä koko iltaa ja yötä. Kivasti tulee sitten painoa. Aluksi en oikein jaksanut ottaa stressiä painosta, mutta nyt alkaa jo vähitellen pelottamaan...

Pikkuisesta on kuoriutunut kunnon myllertäjä! Mieskin tuntee liikkeet monta kertaa päivässä :) Olikohan se perjantai, kun mies näki liikkeet vatsan päältä. Itse en ole kertaakaan nähnyt, koska yleensä myllertää alavatsalla. Pitänee ottaa peili avuksi.

Kirskis ja Kaiku 26+5
 
Auts! Täällä supistaa ihan napakkaan jo, jos tihenevät vielä niin se on menoa!

Sairaalassa on ihan jees, huonekaveri on kiva ja joku kertoo koko ajan missä mennään

Vereslimaista vuotoa nyt, lienee se kuuluisa limatulppa!

Ei tää varmaan ilman sen lääkärin kaiveluita olisi näin hyvässä mallissa.

Yritän nukkua, jos ei onnistu kivuilta niin soitan miehen paikalle. Kyllä tää ainavälillä tekee aika kipeää


En vieläkään tahdo tajuta että tässä taidetaan olla synnyttämässä!
 
Tsemppiä Susimieli!! Hitsi kun en huomenna töissä pääse katsomaan tilannetta, vaan pitää iltaseen odottaa kotiin asti :D Voi miten jännää!

Täällä ei vielä mies tunne liikkeitä, joten sitä nyt seuraavaksi odotellaan :) Mä kyllä tunnen jo päivittäin, ainakin jonkinlaiset muksaukset ja pyörähdykset.

ps. ostettiin tänään todella hyvät ja vähän käytetyt yhdistelmärattaat, kun sattui sopivasti kohdalle tutun kautta. Vielä ei ollut tarkoitus, mutta kävi tuuri. Hui, nyt tämä alkaa itsellekin pikku hiljaa konkretisoitua :)
 
Voi vitsi kun on Susimielellä jännää. Nyt pakko itsekin käydä täällä joka päivä tsekkaamassa tilanne.

Paljon tsemppiä ja hengessä ollaan mukana!

Aiemmin täällä oli puhetta raskausarvista. Mun täytyy mainostaa, vaikka en vielä selvillä vesillä olekaan, Vichyn raskausarpivoidetta. Sitä saa apteekista, 200ml tuubi, maksoi n. 30€. Mulle tuli reilu kuukausi sitten ensimmäinen arpi vatsalle. Se oli n.5cm pitkä ja aika hento, mutta selvä arpi kuitenkin. "Kauhistuin", että tästäkö tää sit alkaa ja marssin apteekkiin ja ostin ko. rasvan. Kahdessa päivässä arpi oli kadonnut kokonaa ja sen jälkeen ei yhtäkään ole tullut, lukuun ottamatta yhtä muutaman millin mittaista pikku jälkeä. Purkissa lukee, että sopii arpien ennalta ehkäisemiseen, mutta myös jo syntyneiden arpien pienentämiseen ja vaalentamiseen. Olen rasvaillut joka ilta vatsan, rinnat ja vähän takapuoltakin ja nyt lopussa välillä kaksikin kertaa päivässä. Vielähän saattaa jälkiä tulla, joten täyttä varmuutta toimivuudesta itselläni en vielä tiedä, mutta on se varmasti jotain auttanut. Ihotyyppini on taatusti sellainen johon arpia tulee. (murrosiästä päätellen)

Vointi itsellä on ennallaan. Ajatukset vaihtelee "kohta mä synnytän" ja "vielä mennään kuukausi" välillä :)

milizza ja Kaveri 37+5
 

Yhteistyössä