Omanapainen neuvolapäivitys:
Mulla on siis tähän asti ollut koko ajan kaikki ok,
nyt oli hemppa pudonnut (no sikäli lokakuussa viimeksi mitattu, silloin oli 142 niin ei mitattu hetkeen, nyt 116),
pissassa proteiinit 1-2 plussalla,
alapaine koholla 130/90,
paino oli noussut taas parissa viikossa nelisen kiloa(!) .
Eli alkavalta raskausmyrkytykseltä näyttää. Neuvolasta soitti sairaalalla mutta siellä olivat sitä mieltä että kotiin odottelemaan, jos tulee päänsärkyä/näköhäiriöitä, ylävatsan kipua tai huimaa turvotusta niin laitokselle.
Maanantaille saatiin uusi aika jos silloin oon vielä yhtenä kappaleena, ja jos silloin on vielä näitä myrkytys viittauksia niin sairaalaan. Eli todennäköisesti maanantaina viimeistään alkaa tapahtumaan, itsestään tai avustettuna.
Nyt vaan toivotaan että tulisi omia aikojaan tässä viikonloppuna.
Kyllä katosi kaikki rentous viikonlopusta, nyt koko ajan kuulostelee omaa oloa, synnytystä ennakoivaa oloa ja kauhunsekaisella jännityksellä odottaa maanantaita.
Toisaalta olisi ollut kiva että olisivat tänään tsekanneet sairaalalla, niin ei tarvitsisi omalle vastuulle ottaa, mutta toisaalta käynnistys ei ajatuksena houkuta, mies sanoi että onneksi saatiin vielä hieman lisäaikaa, että olisi ollut hurjaa lähteä ihan puskista synnyttämään.
En tiedä, menin ihan hämilleni kun en ollut varautunut että olisi mitään, ja olin varautunut jo vähän että jos tää menisikin yliaikaa..
Painoarviota kyselin myös, sanoi ettei ole kovin kokenut mutta voisi sellaista kokeilla antaa, sanoi että yli kolmikiloinen on, varmaan kolmen ja puolen kilon kieppeillä, ehkä vähän yli, muttei mikään nelikiloinen. Itse olisin veikkaillut samaan suuntaan, joten saas nähdä osuuko arvailut.
Ai niin, selässä alkoi just menkkajomotusta muistuttava olo, ei ole aiemmin ollut tän raskauden aikana näin kovaa.. Josko se alkaisi syntyä..
Jännän äärellä,
Susimieli ja Pienisuurimies 39+5